![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Vermogentaks in Duitsland en in Spanje
Buffet taks op 500000 rijken in USA 2000 extra controleurs op 350000 rijken in UK ![]() Tijd om het vermogenkadaster in te voeren in België Laatst gewijzigd door eno2 : 18 september 2011 om 10:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Vraag is hoeveel rijker de armen daarvan gaan worden, natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() Zo'n taksen raken de echte 'superrijken' niet eens. Da's echt een schijnheilig ventje die Buffett, en Obama moet voor hem niet onderdoen.
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind ook dat de werknemers lagere lonen moeten verdienen.
Ik ga met je akkoord Eno2.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Gelukkig woon ik niet in de VS...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat ons tot de essentie gaan.
Als in een bepaalde natie het niveau van taksatie op inkomen verworven door arbeid om allerlei reden iets van 30% a 45% bedraagt,dan KAN het niet langer dat mensen die (veel) meer binnenharken in de praktijk nog geen 2% a 10%betalen...en des te erger als dit dan ook nog geheel legaal kan....en nog veel hypocrieter als hun belastingsaangiftes een laag loontje aangeven (de rest zit in een vennootschap en kan bijgevolg onder een ander belastingsstelsel vallen...moet je eens proberen als gewone loontrekkende) Dat is,(met varierende cijfers weliswaar) de situatie in de meeste industrielanden,hoe meer inkomen je binnenharkt,hoe meer mogelijkheden je hebt om navenant MINDER te betalen. Iedereen zou ruwweg dezelfde procentuele bijdrage moeten betalen,inkomen verworven uit arbeid mag op geen enkel manier in een ander belastingsstelsel gebracht worden Ja...uiteindelijk staat het onderscheid tussen loontrekkende,zelfstandige en ambtenaar onder een vraagteken bij mij.....maar dat onderscheid is niet zo lang meer houdbaar...als we zeggend at mensen gedurende hun arbeidsleven "flexibeler" moeten kunnen zijn,dan moeten inflexibele systemen geleidelijk afgebouwd worden.... Laatst gewijzigd door kelt : 18 september 2011 om 12:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Je moet Buffett ook langs de andere lant bekijken, het grotere geheel dat hij zelf verduistert is niet min. Waarom is hij de op een na rijkste persoon in de VS? Buffett verklaarde meer dan $ 40 miljoen inkomen te hebben vorig jaar, maar zijn eigendommen en activa hebben een waarde van $ 50 miljard. Wat hij betaalde aan belastingen vorig jaar was slechts 0,0138 procent van de waarde van zijn rijkdom.
Hoe verkreeg Buffet deze enorme rijkdom? Op dezelfde manier als zijn "super-rijke vrienden" alles te doen over heel deze hele wereld, door te profiteren van de arbeid van werkende mensen, ongeacht de omstandigheden waarmee zij worden geconfronteerd. Door alle natuurlijke rijkdommen leeg te zuigen, door anderen te laten opdraaien voor hun vervuiling. Buffet is alleen geintereseerd in het helpen van zichzelf, de keerzijde van dit zal zeer duidelijk worden. Er is namelijks niets zo vijandig als een wolf in schaapskleren, lees even mee. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Je zal het niet zien, men wil u dit natuurlijk doen geloven. Daar hebben we de media voor, men zal dit geloven. Men zal het eveneens gaan geloven als men weer geld aan de banken zal gaan 'lenen'. Dan zal men denken dat dit geld niet uit hun zakken kwam, wat natuurlijk wel zo is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iemand die schatrijk is maar 100.000 mensen een deftig inkomen verzekert via bvb zijn fabrieken... is dat een verrijking of een verarming voor een gemeenschap... Of is geld storten in slecht bestuurde staten/landen een verrijking? Ik weet het niet... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
zelfde liedje é, kijk: ik geef met mijn rechterhand en vraag daarvoor ongelooflijk veel aandacht en eis dat ieder erkent hoe filantroop ik wel niet ben en onderwijl heb ik met mijn linkse al lang het driedubbele daarvan achterovergeslegen.
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Een Stevaertje²?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat gaat naar een flattaks op alles |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als de overheid - onverschillig welke - nieuwe belasting(en invoert, beginnen ze van onder af. Nooit anders geweest.
De toplaag komt pas het allerlaatst aan de beurt. ALS! Zeker in corrupte landen zoals de VS waar ze voor het groffe geld doodsbenauwd zijn - die hebben connecties en geld voor advocaten. En recht moet je kopen, want in de VS kunnen ze een ambtenaar op persoonlijke titel pakken, iets wat hier onmogelijk is. Vandaar dat de overheidskoelies heel voorzichtig zijn met het aanpakken van het grote geld.
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 18 september 2011 om 16:34. |
![]() |
![]() |