Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 18 september 2011, 11:25   #21
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Ik heb het debat met de 4 gevolgd en zie echt niet in wat de inbreng van BDW zou geweest zijn indien hij daar tussen had gezeten!!!
Ik heb na een paar minuten v.d. VRT oveergeschakeld naar La Une. Daar was o.a. Maingain aan het woord. Ik moet toegeven: die vent is tenminste éérlijk t.o.v. zijn eigen kiezers. Waarschijnlijk de enige bij de franstaligen.

Boduo is offline  
Oud 18 september 2011, 11:32   #22
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
inderdaad. de splitsing werd niet verplicht. Men kon ook overgegaan zijn tot een federale kieskring bijvoorbeeld. De situatie was gewoon ongrondwettelijk. Maar who cares n'est ce pas?

en de laatste verkiezingen werden net 10 dagen vervroegd om ze niet juridisch aanvechtbaar te maken.
Dat is nog zo'n leugen. Ook als er nu opnieuw verkiezingen komen zonder dat de kieskringen in orde zijn dan nog gaat niemand ze ongeldig kunnen verklaren.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 18 september 2011, 11:36   #23
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Zal wel leuk worden als de vier frisse partijvoorzitters straks over de belastingsverhogingen gaan debateren. Maar niet getreurd. Ze zullen deze wel met evenveel vuur verdedigen.
Maar blijft, dat een debat zonder oppositie geen debat is. En dat de vier partijen stront aan de knikker hebben, als het op het verdedigen van de vlaamse belangen aankomt (waar de spa en groen zelfs eerder een beerput aan de knikker hebben).
De VRT liet ook nog een stukje van een povere betoging zien van Vlaams-nationalisten in Linkebeek. En deze kornuiten maar dringen en wringen om toch maar in beeld te komen. Net als kinderen: Dewinter, Jambon, Annemans, Weyts en die andere blonde rakker van het VB met zijn nors gezicht. Wat een bende kwajongens!

Laatst gewijzigd door system : 18 september 2011 om 11:38.
system is offline  
Oud 18 september 2011, 11:37   #24
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De VRT liet ook nog een stukje van een povere betoging zien van Vlaams-nationalisten in Linkebeek. En deze kornuiten maar dringen en wringen om toch maar in beeld te komen. Net als kinderen: Dewinter, Jambon, Weyts en die andere blonde rakker van het VB met zijn nors gezicht. Wat een bende kwajongens!
hoe kan jij uit die beelden opmaken dat het over een "povere" betoging zou gaan? Waren er meer aanwezigen dan op de povere pro-belgique betogingen?
Cynara Cardunculus is offline  
Oud 18 september 2011, 11:44   #25
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hoe kan jij uit die beelden opmaken dat het over een "povere" betoging zou gaan? Waren er meer aanwezigen dan op de povere pro-belgique betogingen?
De zogenaamde V-Partijen hebben door dit BHV akkoord afgedaan.
Dus het was een povere betoging.
Henri1 is offline  
Oud 18 september 2011, 11:46   #26
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Het zijn altijd dezelfde die daar rondlopen. Ge weet wel van 'ons kent ons'. Ge vindt hen ofwel terug op de IJzerwake, ofwel op het Vlaams Nationaal Zangfeest, of op de IJzerbedevaart. Niets nieuws onder de zon. En vermits nu de NVA naast het net vist, moeten ze zich doen opmerken door zulke betogingen.
system is offline  
Oud 18 september 2011, 11:47   #27
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
De VRT liet ook nog een stukje van een povere betoging zien van Vlaams-nationalisten in Linkebeek. En deze kornuiten maar dringen en wringen om toch maar in beeld te komen. Net als kinderen: Dewinter, Jambon, Annemans, Weyts en die andere blonde rakker van het VB met zijn nors gezicht. Wat een bende kwajongens!
tja , wiens verdienste was dat. Ze zijn daar allemaal samen en de VRT wil een interview met een paar N-VA mandatarissen. Het Vlaams belang kwam een beetje stoorzender spelen. Respectvol is anders. Wat moeten die N-VA ers doen ze wegslaan ?

Ik heb al ettelijke keren aangetoond dat de N-VA langs de kant is gezet. Door een cynische dame van de SPA.

Of het een povere betoging is kon ik niet zien. Een overzicht van het gebeuren werd niet getoond of heb ik gemist. Ik heb iets later ingeschakeld.
stuyckp is offline  
Oud 18 september 2011, 11:48   #28
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb zojuist het debat gezien met de 4 jonge Vlaamse partijvoorzitters. Vastberaden jonge politici, dertigers, die zich niet met een kluitje in het riet laten sturen en duidelijk diets maken aan de Franstaligen waarop het staat.

Het was een verademing deze energievolle mensen te horen praten met respect voor mekaar, luisterend naar mekaar en met de hoffelijkheid de andere te laten uitspreken. Proficiat aan deze generatie Vlaamse politici die niet bang zijn geweest hun veranwoordelijkheid te nemen op een zeer moeilijk ogenblik!!

Heel wat anders dan het eeuwig gejank en geknor dat we zo vaak zagen van een pretentieuze Caliméro-Bart Dewever, die met een dikke 0 /10 verkoos het hazenpad te kiezen. En helemaal al niet meer te vergelijken met de beroepsagitator van een Filip Dewinter die gedurende 30 jaar niets anders gedaan heeft dan vitriool gespoten op alles en nog wat, maar zelf nooit één gram verantwoordelijkheid heeft willen dragen.
Man wat een Calimero post.

Waarom is het nu "gelukt" en vroeger niet, u weet wel toen die "Vastberaden jonge politici, dertiger" aka Decroo junior de regering deed vallen omdat hij het beu was om te horen van de franstaligen dat men op een "zucht" (5 minuten) van een akkoord stond ?

Was er een beetje druk gezien de verkiezingsscore van de N-VA ....zou het kunnen !

Het einge wat u doet is eeuwig janken en zagen.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 18 september 2011, 11:49   #29
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
tja , wiens verdienste was dat. Ze zijn daar allemaal samen en de VRT wil een interview met een paar N-VA mandatarissen. Het Vlaams belang kwam een beetje stoorzender spelen. Respectvol is anders. Wat moeten die N-VA ers doen ze wegslaan ?

Ik heb al ettelijke keren aangetoond dat de N-VA langs de kant is gezet. Door een cynische dame van de SPA.

Of het een povere betoging is kon ik niet zien. Een overzicht van het gebeuren werd niet getoond of heb ik gemist. Ik heb iets later ingeschakeld.
N-VA heeft zichzelf langs de kant gezet door een totaal gebrek aan het zoeken voor oplossingen die goed zijn voor iedereen in vlaanderen en België.
Henri1 is offline  
Oud 18 september 2011, 11:49   #30
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De zogenaamde V-Partijen hebben door dit BHV akkoord afgedaan.
Dus het was een povere betoging.
Rare logica. Het een heeft niets te maken met het andere.
Definieer een povere betoging.
Voor mij is de shame betoging pover geweest.
Je kan zelfs stellen dat de witte marsen pover waren want die hebben amper iets opgebracht.
stuyckp is offline  
Oud 18 september 2011, 11:50   #31
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Man wat een Calimero post.

Waarom is het nu "gelukt" en vroeger niet, u weet wel toen die "Vastberaden jonge politici, dertiger" aka Decroo junior de regering deed vallen omdat hij het beu was om te horen van de franstaligen dat men op een "zucht" (5 minuten) van een akkoord stond ?

Was er een beetje druk gezien de verkiezingsscore van de N-VA ....zou het kunnen !

Het einge wat u doet is eeuwig janken en zagen.
Daar hebben nochtans vlaamsnationalisten een patent op.
Henri1 is offline  
Oud 18 september 2011, 11:50   #32
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Blijkbaar heb je gelooft in een politieke leugen. Er was geen enkel arrest dat de splitsing als oplossing naar voren schoof. Er is ook geen enkele verkiezing geweest waarvan men de uitslag juridisch heeft aangevochten.
Het klopt perfect wat je zegt.

Maar het klopt ook, mocht ik zeggen dat water niet bergop kan stromen.

Ik bedoel: het grondwettelijk hof is geen parlement, en mag ook geen wetten suggereren. Het is in het leven geroepen om te checken of gewone wetten wel of niet voldoen aan de grondwet.
Het grondwettelijk hof heeft dus gezegd dat de kieswet niet voldeed.

En nu komt het:
er was een parlementaire meerderheid om die kieswet aan te passen.
Maar maar maar ... de Franstaligen hebben gelijk de eerste de beste procedure-advocaat, alle regeltjes toegepast om de zaak te rekken en te rekken ... tot ten slotte er niet meer gestemd kon worden.

Als jij dat democratie noemt, dan wens ik niet meer te discussiëren met jou.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 18 september 2011, 11:51   #33
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Rare logica. Het een heeft niets te maken met het andere.
Definieer een povere betoging.
Voor mij is de shame betoging pover geweest.
Je kan zelfs stellen dat de witte marsen pover waren want die hebben amper iets opgebracht.
Een kleine groep die zijn ongenoegen gaat uiten, dat noem ik een povere betoging.
Welnu wat het VB betreft kunnen we vandaag de dag rustig zeggen dat het een afgelopen zaak is.
Door dit BHV akkoord zal ook N-VA aanhang verliezen, want het zijn de traditionelen die wel konden wat de vlaamsnationalisten (N-VA) niet konden.
Duidelijk zo ?
Henri1 is offline  
Oud 18 september 2011, 11:52   #34
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
N-VA heeft zichzelf langs de kant gezet door een totaal gebrek aan het zoeken voor oplossingen die goed zijn voor iedereen in vlaanderen en België.
een totaal gebrek aan oplossingen zoeken zoals bvb de nota De Wever. Man toch is het nu echt zo moeilijk om een beetje eerlijkheid aan de dag te brengen ? Je mag uw standpunten hebben maar flagrant liegen is niet nodig.
Als er kritiek wordt gegeven over het opportunisme van Valère de scherp ga ik daar ook niet over ontkennen omdat het gewoon zo is.
N-VA heeft trouwens mijns inziens serieus gewogen op het akkoord.
stuyckp is offline  
Oud 18 september 2011, 11:53   #35
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
een totaal gebrek aan oplossingen zoeken zoals bvb de nota De Wever. Man toch is het nu echt zo moeilijk om een beetje eerlijkheid aan de dag te brengen ? Je mag uw standpunten hebben maar flagrant liegen is niet nodig.
Als er kritiek wordt gegeven over het opportunisme van Valère de scherp ga ik daar ook niet over ontkennen omdat het gewoon zo is.
N-VA heeft trouwens mijns inziens serieus gewogen op het akkoord.
Dit akkoord gaat verder dan de nota De Wever.
Daar waren we het toch over eens ?
Henri1 is offline  
Oud 18 september 2011, 11:55   #36
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Ik heb het debat met de 4 gevolgd en zie echt niet in wat de inbreng van BDW zou geweest zijn indien hij daar tussen had gezeten!!!
Je geeft perfect de definitie van een regeringsmededeling.

En dat het Weverke er niets kon komen doen, is juist.
Ook juist is, dat die vier er ook niets konden komen doen.

Ik vond het overduidelijk: de teksten zijn nog steeds niet vrijgegeven.
De bevolking noch het parlement kunnen er iets zinnigs over beoordelen.

Ik herhaal trouwens, wat betreft de metropolitane gemeenschap, nog eens mijn meest fundamentele kritiek:
men installeert de leugen.
Het wordt anders uitgelegd aan de overkant van de taalgrens: bij ons zegt men dat het een lege doos is, aan de andere kant zegt men het omgekeerde.

Men heeft dat nog ooit eens gedaan. Met de faciliteiten.

Men bakt de problemen nu in het brood, dat we morgen zullen moeten eten ... en waarvan we ziek zullen worden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 18 september 2011, 11:56   #37
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Een kleine groep die zijn ongenoegen gaat uiten, dat noem ik een povere betoging.
Welnu wat het VB betreft kunnen we vandaag de dag rustig zeggen dat het een afgelopen zaak is.
Door dit BHV akkoord zal ook N-VA aanhang verliezen, want het zijn de traditionelen die wel konden wat de vlaamsnationalisten (N-VA) niet konden.
Duidelijk zo ?
Hoeveel waren er dan ?
Definieer een kleine groep. Is dat 10 man, 100 man, 1000 man of 10000 man of meer ?
Of is de ideologie ook van belang ?
Het VB zal wegzakken om andere redenen. De mensen hebben een volwaardig alternatief gevonden dat niet in een ondemocratisch cordon zit.
Maar het VB zal wel blijven bestaan net zoals de PVDA ook bestaat.
VB wil de onafhankelijkheid van Vlaanderen uitroepen terwijl N-VA ook die onafhankelijkheid wil op lange termijn door Belgie te laten verdampen.
De zaak is verre van rond. BHV is in feite totaal onbelangrijk tov het geheel. De financieringswet is 1000 maal belangrijker en we zullen zien hoeveel we gaan moeten betalen.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 18 september 2011 om 11:57.
stuyckp is offline  
Oud 18 september 2011, 11:57   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit akkoord gaat verder dan de nota De Wever.
Daar waren we het toch over eens ?
Wij herhalen: de nota De Wever is bekend.
De nota B-HV van Di Rupo is ... geheim.

De schoofzak is offline  
Oud 18 september 2011, 11:57   #39
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoeveel waren er dan ?
Definieer een kleine groep. Is dat 10 man, 100 man, 1000 man of 10000 man of meer ?
Of is de ideologie ook van belang ?
Het VB zal wegzakken om andere redenen. De mensen hebben een volwaardig alternatief gevonden dat niet in een ondemocratisch cordon zit.
Maar het VB zal wel blijven bestaan net zoals de PVDA ook bestaat.
VB wil de onafhankelijkheid van Vlaanderen uitroepen terwijl N-VA ook die onafhankelijkheid wil op lange termijn door Belgie te laten verdampen.
De zaak is verre van rond. BHV is in feite totaal onbelangrijk tov het geheel. De financieringswet is 1000 maal belangrijker en we zullen zien hoeveel we gaan moeten betalen.
Juist, en Met De Wever aan het roer gaat België leefbaarder worden voor iedere Burger ?
Henri1 is offline  
Oud 18 september 2011, 11:58   #40
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Duidelijk zo ?
Ja, madame Soleil.

(doorgaans zijn waarzeggers en voorspellers dikke leugenaars en oplichters)

De schoofzak is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be