Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 september 2011, 15:10   #41
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
En dan vragen Nederlanders zich af waarom wij hen arrogant noemen..
Nee hoor, dat vraag ik me allang niet meer af. Ik ben inmiddels al in genoeg landen geweest om te weten dat alleen de Belgen ons arrogantie verwijten. Waarschijnlijk zijn de Belgen in de loop der tijd hun eigen leugens over de Nederlanders gaan geloven. Bescheidenheid is een van de vele voortreffelijke eigenschappen die de Belgen zichzelf toedichten. Maar dat kunnen de Belgen natuurlijk niet al te zeer benadrukken, want dan zouden ze niet meer bescheiden zijn. Door Nederlanders arrogant te noemen kan men toch via een omweg de eigen bescheidenheid benadrukken. Nederlanders continu arrogantie verwijten is dus zelf eigenijk een daad van extreme arrogantie.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2011, 15:17   #42
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Nee hoor, dat vraag ik me allang niet meer af. Ik ben inmiddels al in genoeg landen geweest om te weten dat alleen de Belgen ons arrogantie verwijten. Waarschijnlijk zijn de Belgen in de loop der tijd hun eigen leugens over de Nederlanders gaan geloven. Bescheidenheid is een van de vele voortreffelijke eigenschappen die de Belgen zichzelf toedichten. Maar dat kunnen de Belgen natuurlijk niet al te zeer benadrukken, want dan zouden ze niet meer bescheiden zijn. Door Nederlanders arrogant te noemen kan men toch via een omweg de eigen bescheidenheid benadrukken. Nederlanders continu arrogantie verwijten is dus zelf eigenijk een daad van extreme arrogantie.
Haha, die zit
Van Poppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2011, 15:59   #43
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Van Poppel Bekijk bericht
Wij Nederlanders weten allang dat de Belg alleen vanuit de onderbuik kan reageren.

Feit is dat België bijna failliet is. Wat mij betreft flikkeren ze dat achterbakse en gluiperige Belgentuig zo snel mogelijk uit de Euro!

Ah jij spreekt altijd voor het hele Nederlandse volk?
Arme Nederlanders, als jij hen vertegenwoordigen moet

Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande.
Lavox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2011, 16:52   #44
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lavox Bekijk bericht
Ah jij spreekt altijd voor het hele Nederlandse volk?
Arme Nederlanders, als jij hen vertegenwoordigen moet
Nogmaals, Van Poppel is GEEN Nederlander.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2011, 16:55   #45
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Frankrijk en Italie zitten er ook massa's mensen die liever niet "handelen" met Nederlanders.
In Italie liet een Nederlander een sportuitlaat en een speciale claxon monteren en ging aan de haal zonder te betalen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2011, 16:56   #46
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Neen, het is een Chinees ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2011, 17:00   #47
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Waarom wil de investeerder tegenwoordig geen cent meer aan het Belgentuig lenen? Omdat ze niet meer zeker zijn dat die achterbakse en gluiperige Belgen hun lening aflossen?

In heel Europa is men nu doordrongen van het gluiperige en achterbakse karakter van de Belg. Vertrouw nooit een Belg!
Van Poppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2011, 17:08   #48
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Neen, het is een Chinees ?
Neen, een Belg.
Wat zijn redenen zijn om zich voor te doen als Nederlander weet ik niet maar het is geen Nederlander.
Oud 18 september 2011, 17:09   #49
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
In Frankrijk en Italie zitten er ook massa's mensen die liever niet "handelen" met Nederlanders.
In Italie liet een Nederlander een sportuitlaat en een speciale claxon monteren en ging aan de haal zonder te betalen.
Dat werd zeker meteen een diplomatieke rel?
Oud 18 september 2011, 17:25   #50
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

edwin2's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Van Poppel Bekijk bericht
Waarom wil de investeerder tegenwoordig geen cent meer aan het Belgentuig lenen? Omdat ze niet meer zeker zijn dat die achterbakse en gluiperige Belgen hun lening aflossen?

In heel Europa is men nu doordrongen van het gluiperige en achterbakse karakter van de Belg. Vertrouw nooit een Belg!
Je kunt deze lijst nog langer maken: reformatorische, geroformeerden, joden, etc. Zijn zij allen onbetrouwbaar en gluiperig? NEEN. Ieder mens is verschillend en uniek en men moet iedere keer opnieuw beoordelen of iemand al dan niet betrouwbaar is.
Wat wel zo is, dat in België persoonlijke contacten meer een belangrijke rol spelen bij zakendoen en dat alles wat indirecter verloopt als in bijvoorbeeld Zuid of Noord Holland.
Oud 18 september 2011, 17:31   #51
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neeeee tochhhhhh?

meteen crisis in Italie lijkt me.

man man man wat een voorbeeld. Hoe ver moet je afgezakt zijn om met dit soort onderbouwingen te komen.....
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2011, 19:30   #52
Torkilson
Gouverneur

Torkilson's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar mij kunt ge toch niet verwijten "belg" te zijn? Ik ga echter ook niet op een Nederlands forum een hoop onzin zitten spuien over hoe een idioten Nederlanders wel niet zijn. Dat lijkt mij provoceren om te provoceren. Als er niets constructief zit in hetgeen ge hier op dit forum zit te "lallen" is het misschien beter om uw motieven even na te gaan. Hebt ge thuis niet voldoende aandacht gekregen dat ge die nu hier moet komen zoeken?
Oud 21 september 2011, 13:41   #53
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Maakt me ook niet zoveel uit, het is een elk geval een type �* la Hendrik.

Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande.
Lavox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2011, 15:20   #54
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
En dan vragen Nederlanders zich af waarom wij hen arrogant noemen..
Ik waag een gok: omdat de Belgen, die Nederlanders arrogant noemen, dom zijn?

Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 21 september 2011 om 15:23.
Cunning linguist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2011, 18:49   #55
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist Bekijk bericht
Ik waag een gok: omdat de Belgen, die Nederlanders arrogant noemen, dom zijn?
Nee, omdat een Vlaming het over het algemeen genomen niet in zijn hoofd haalt om op een Nederlands forum Nederlanders als volk te gaan beledigen.
Oud 21 september 2011, 19:11   #56
Hollander

Standaard

Citaat:
Nee, omdat een Vlaming het over het algemeen genomen niet in zijn hoofd haalt om op een Nederlands forum Nederlanders als volk te gaan beledigen.
Kan je even aangeven waar hij Belgen als volk 'beledigd'?

graag een duidelijk beledigend citaatje.
Oud 21 september 2011, 19:18   #57
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Mijn mening over de Vlamingen was ook positief...totdat ik er ging wonen. Dat is nou net waar ik hier altijd voor probeer te waarschuwen. Veel Nederlanders kennen de Vlamingen alleen van een dagje Gent of Antwerpen. Al die positieve gevoelens zijn gebaseerd op een gebrek aan kennis. Ook jij laat hier regelmatig blijken dat je van de Vlamingen niets begrepen hebt.
Dus, al die positieve gevoelens zijn gebaseerd op een gebrek aan kennis. Als ge meer kennis hebt, weet ge ineens ook dat ge tegenover Vlamingen niets positief kunt voelen.

Daarop reageerde ik, niet op de vorige poster.

Edit: ik heb die zin in het vet gezet, kwestie van het even duidelijk genoeg te maken.

Laatst gewijzigd door Torkilson : 21 september 2011 om 19:19.
Torkilson is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2011, 21:18   #58
Hollander

Standaard

Citaat:
Dus, al die positieve gevoelens zijn gebaseerd op een gebrek aan kennis. Als ge meer kennis hebt, weet ge ineens ook dat ge tegenover Vlamingen niets positief kunt voelen.

Daarop reageerde ik, niet op de vorige poster.

Edit: ik heb die zin in het vet gezet, kwestie van het even duidelijk genoeg te maken.
Maar Belgen mogen wel een hekel aan die vuige Ollanders hebben? Of telt dat niet?
Oud 21 september 2011, 21:39   #59
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Maar Belgen mogen wel een hekel aan die vuige Ollanders hebben? Of telt dat niet?
Waar zeg ik dat? Ik heb veel bewondering voor verschillende Nederlanders. In andere zaken vind ik de Vlaamse volksaard iets aangenamer of efficiënter. Ik heb aan zeer weinig mensen een hekel en mijn beeld over veel mensen is betrekkelijk genuanceerd. Maar om als Nederlander hier op een beulgisch forum af te geven op Vlamingen vind ik arrogant. Is dat nu zo vreemd?
Oud 21 september 2011, 21:48   #60
Hollander

Standaard

Citaat:
Waar zeg ik dat? Ik heb veel bewondering voor verschillende Nederlanders. In andere zaken vind ik de Vlaamse volksaard iets aangenamer of efficiënter. Ik heb aan zeer weinig mensen een hekel en mijn beeld over veel mensen is betrekkelijk genuanceerd. Maar om als Nederlander hier op een beulgisch forum af te geven op Vlamingen vind ik arrogant. Is dat nu zo vreemd?
ja?

ik zit hier al een tijdje en moet wel zeggen dat er een paar vlamingen zijn met bijzonder lange tenen.

Het merendeel is echter aangename gesprekpartner die een gezonde dosis kritiek kan hebben. En terechte kritiek op 'ons' wordt door hen ook gegeven, en gewaardeerd.

Maar er komt altijd wel een zure om de hoek en het eerste wat die dan roept is 'arrogantie!'. tja....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be