![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Europees Commissaris
|
![]() Het zou fijn zijn mocht gij eens gewoon recht kunnen staan...
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik neem aan dat u kan lezen. Het staat perfect uitgelegd op de link die u naar voor schuift. Dit geheel terzijde u toont voor mij voldoende aan wiskundig onderlegd te zijn doch wenst u het linguistische aspect gewoon te negeren. Dat laat ik aan u over. Of ik u onder tafel kan praten op wiskundig vlak weet ik niet. Ik ken u niet maar in de geponeerde stelling zit u volgens mij verkeerd. Maar laten we het gewoon over politiek hebben. Ik hoef hier niet echt mijn gelijk in te halen. |
|
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Europees Commissaris
|
![]() Waar u Vlaamsnationalistisch fetisjistische dromen over hebt, kan mij en 80-90% van de andere Vlamingen ook aan uw reet roesten hoor.
#85 |
Europees Commissaris
|
![]() Het punt was: als je uit gaat van foute premissen (i.e. voor de rechtbank moest BHV gesplitst worden), dan kan er geen deftig antwoord op zo'n vraag gegeven worden. Sinardet wijst op de foute premisse in de vraag, net omdat er geen antwoord op die vraag bestaat.
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het grondwettelijk hof fietst in feite handig rond de problemen heen. Net zoals ze deed recentelijk bij de bepaling dat een bediende contract en een arbeiderscontract een discriminatie inhoudt en dat die binnen 2 jaar moet opgelost worden. Ook hier geen uitspraak over hoe dat dan moet gebeuren. Nu ja misschien al goed dat ze geen politieke beslissingen neemt. |
|
![]() |
![]() |
#87 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Dan zitten we enkel nog met het probleem dat de eenzijdige splitsing in theorie mogelijk is maar als het al ooit zou goedgekeurd worden, enkel het ganse politieke landschap in Wallonië zal polariseren en radicaliseren, terwijl er nu kans is op relaxatie en een tijdlang politieke stabilitisatie. Politiek gezien is de eerste situatie veel voordeliger voor N-VA dan het tweede en ik begrijp dan ook volledig hun standpunt dat ze liever eenzijdig BHV gesplitst hadden. Maar ikzelf betwijfel of zo'n polarisatie goed is -zowel economisch, maatschappelijk als politiek gezien- voor de gemiddelde andere landgenoot.
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() The twin towers?
In een perfecte wereld zouden die er nog staan: ![]() De werkelijkheid is ietsje anders. Laatst gewijzigd door filosoof : 17 september 2011 om 21:38. |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 17 september 2011 om 21:44. |
|
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb niets tegen de gemiddelde waal. Net zo min ik iets heb tegen een Fransman, een Nederlander, of eender wie heb. Maar de Waalse politici hebben de jaarlijkse transferts ten belope van 11 miljard niet goed besteed waardoor de regio nog steeds elk jaar die 11 miljard nodig heeft, sterker nog het bedrag gaat nog stijgen. Hun politiek gaat ons in de afgrond storten. Als wij de economische realiteit het hoofd willen bieden dan is een heel andere houding aangewezen. In feite is het politiek bestel in Wallonië verantwoordelijk voor hun economische toestand. Er is een totaal gebrek aan verantwoordelijksheidszin. Waarom mogen we niet weten waaraan dat geld besteed wordt. Waarom zijn de cijfers van de transferts slechts gekend ten laatste van 2007. De vraag stellen is op zich al niet politiek correct. In geen enkel goed draaiend bedrijf is zo'n situatie te verantwoorden. Ik kan totaal niet begrijpen hoe men durft poneren dat Wallonië noch Brussel mogen verarmen zonder dat dit implicaties zou hebben voor Vlaanderen. maw Vlaanderen kan en mag verarmen. Zolang Wallonië zijn verantwoordelijkheid niet neemt zal Vlaanderen verder radicaliseren en polariseren om uw woorden te gebruiken. Want de N-VA is niet radicaal of extreem. |
|
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een kosteloze splitsing van BHV was de enige juiste oplossing geweest. Daar komt geen bedrog bij kijken, die bestaat enkel in de fantasie van Spherelike. Maar het grondwettelijk hof heeft geen uitspraak gedaan over hoe die splitsing dan wel diende te gebeuren. Laten we het daar op houden. Het bovenstaand zinnetje vind ik nogal lachwekkend. Het GWH doet niet aan politiek. |
|
![]() |
![]() |
#93 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 17 september 2011 om 22:43. |
|
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het allerbelangrijkste blijft dit:
Dave Sinardet op de chat van Le Soir: "la communauté metropolitaine reste a ce stade surtout symbolique. C'est un organe de concertation, qui n'aura pas de vrai pouvoir de décision. Neanmoins, la structure existera et pourra peut-être etre renforcée dans le futur." De rest is naast de kwestie. |
![]() |
![]() |
#96 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoe had BHV gestemd kunnen worden in het parlement? België is gegijzeld door belangenconflicten en alarmbelprocedures. Het enige dat had kunnen gebeuren was dat de Vlamingen hadden gezegd: "Foert, we stemmen toch en we organiseren het toch als dusdanig". Dat had een enorme chaos betekent, maar het was een mogelijkheid geweest. Maar niemand had die 5 minuten politieke moed en waarom zou men? De institutionele chaos tegenover een kieskringetje dat gesplitst moet worden om wat? 2 zetels te verliezen, het aura te verkrijgen van "goede Vlaming" en niets meer. |
|
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#98 | ||||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#99 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Verder snap ik wel het punt van een federale kieskring, maar dan wel voor alle stemmen, niet voor 10 zetels? Dat lijkt mij echt de dingen onnodig ingewikkeld maken voor slechts een klein effect. Afgezien van dat voor mij Vlaanderen liefst 100% onafhankelijk zou moeten zijn, zou ik met een volledig federale kieskring ook nog wel kunnen leven.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Fj9lnir : 18 september 2011 om 17:20. |
|
![]() |
![]() |
#100 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat zijn geen federaties...je hoeft het zo ver van huis niet te zoeken; bijvoorbeeld Zwitserland.
![]() |