Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 20 september 2011, 17:05   #61
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zapatista Bekijk bericht
Omdat het instituut dat via zijn gelovigen doet mijn inziens.
De enige die dit actief doen zijn de getuigen ven jehovah en de scientific-dinges.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2011, 17:10   #62
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
Natuurlijk is dat hun doel, juist. Maar iemand die gelovig is kan evengoed er naast zijn geloof andere meningen op nahouden en kritisch staan tegenover zijn geloof, het anders interpreteren met als gevolg dat het geloof voor hem bijzaak is (traditie).

Strikt genomen is het geloof verwerpelijk en hoort niet thuis in een moderne samenleving, het is een middel dat er toe bijdraagt het huidige kapitalistische model in stand te houden en de machttigen in onze wereld krijgen steeds de onvoorwaardelijke steun van de verschillende religies, het volk moet voor zowel het geloof als de machthebbers buigen. Wij zijn hun onderdanen.
Het instituut is verwerpelijk, omdat ze de mensen onder controle houdt en haar macht misbruikt.

De ideologieën binnen het gros van de religies is niet zo verwerpelijk, en tamelijk communistisch.
Oud 20 september 2011, 17:17   #63
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
De enige die dit actief doen zijn de getuigen ven jehovah en de scientific-dinges.
Uw lijstje is zeer incompleet.

De eersten die me te binnen schieten zijn de Mormonen , die hebben hun zendelingen. Toffe mensen over het algemeen.

Mare, ge moet mensen niet bekeren om een geloof uit te breiden hoor.
De Pakistanse leiders weten dat maar al te goed.

Maar ik geloof dat we nog een paar andere religies en methodes om volgelingen te recruteren kunnen opsnorren.

Eigenlijk, zijn er maar weinig religies die niet actief bekeren.

De Joden , die willen het zelfs niet. Daar moet ma een Jodin zijn, indien niet, moogt ge op uwe kop staan draaien, Jood ga je niet worden.

De Sikh zijn ook niet zo bekeringsgezind, maar verwelkomen mensen van goeie wil met plezier.
Oud 20 september 2011, 17:21   #64
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Het instituut is verwerpelijk, omdat ze de mensen onder controle houdt en haar macht misbruikt.

De ideologieën binnen het gros van de religies is niet zo verwerpelijk, en tamelijk communistisch.

Vandaar dat Stalin en Mao enthousiaste gelovigen waren..

De IDEOLOGIE van elke religie is aartsconservatief
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2011, 17:22   #65
Zapatista
Parlementslid

Zapatista's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het lijkt me heel sterk dat gelovigen van een andere strekking niet actief mensen proberen te bekeren. Natuurlijk niet allemaal, maar ik kan mij niet inbeelden dat geen enkele dit probeert.
Oud 20 september 2011, 17:36   #66
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
En als je uittreedt uit de getuigen van Jehovah dan staat daar ook de doodstraf op zeker?

Of als je man of vrouw van gedacht verandert, dan ben je daar ook verplicht gescheiden?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2011, 17:40   #67
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Het lijkt me heel sterk dat gelovigen van een andere strekking niet actief mensen proberen te bekeren. Natuurlijk niet allemaal, maar ik kan mij niet inbeelden dat geen enkele dit probeert.
gelovigen die actief bekeren zijn in de minderheid, discrimineren daarentegen is een tweede natuur voor gelovigen...u bent voor ons of u bent tegen ons..
Oud 20 september 2011, 18:00   #68
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Kun je die stelling ook ondersteunen? Wat wordt er geconserveerd? Enkel de Islam conserveert een systeem: de shariah.

De Roomse Kerk conserveert een later systeem, ééntje vanuit de contrareformatie. Een systeem dat vaak haaks staat op de katholieke Traditie. Lang zal dat systeem niet meer standhouden, denk ik.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2011, 18:12   #69
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Het doel van geloof is zoveel mogelijk mensen of zelfs iedereen te bekeren. Hoe kan dit bestaan in een vriendengroep?
Het kan perfect denk ik.
Ik heb een aantal vrienden die protestantse godsdienst nogal hoog in het vaandel dragen, en ik heb een aantal moslims ook in mijn vriendenkring.
Geen van beiden hebben me ooit al proberen om te praten of overtuigen om me tot hun geloof te bekeren.
Bulevardi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2011, 18:15   #70
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht

Vandaar dat Stalin en Mao enthousiaste gelovigen waren..

Ze waren geen gelovigen omdat ze vonden dat het geloof de mensen onder controle houdt.

Hetgeen het instituut er van gemaakt heeft is aartsconservatief.
Maar de basis van die ideologie is tamelijk communistisch en sociaal.

Laatst gewijzigd door artisjok : 20 september 2011 om 18:15.
Oud 20 september 2011, 18:17   #71
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet allemaal en ook niet geen enkele.
Daarover zijn we het al eens.
Oud 20 september 2011, 18:19   #72
Zapatista
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Niet allemaal en ook niet geen enkele.
Daarover zijn we het al eens.
Nee, want u zei dat enkel getuigen van Jehova en scientology'ers actief bekeren.
Oud 20 september 2011, 18:25   #73
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, want u zei dat enkel getuigen van Jehova en scientology'ers actief bekeren.
Dat ging over jouw
Citaat:
Omdat het instituut dat via zijn gelovigen doet mijn inziens.
Oud 20 september 2011, 18:27   #74
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze waren geen gelovigen omdat ze vonden dat het geloof de mensen onder controle houdt.

Hetgeen het instituut er van gemaakt heeft is aartsconservatief.
Maar de basis van die ideologie is tamelijk communistisch en sociaal.
welk instituut heeft het islamisme ?
welk instituut heeft het protestantisme ?

De basisideologie bevat zeker sociale elementen maar GEEN enkel communistisch element, vandaar de water &vuur relatie door de eeuwen heen..
Oud 20 september 2011, 18:28   #75
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
proselytisme gebeurt niet enkel door deur aan deur te lopen leuren.
Men kan ook extra gelovigen oogsten door de anders-gelovigen dubbel belastingen te laten betalen: de bekeringen zullen snel volgen. de die-hard ongelovigen maak je dan gewoon een kopje kleiner zoals in India met de hindoes. Lukt snel dan die geloofsverandering. Beetje terreur erbij en ze volgen als makke schapen.... hoezo? enkel Getuigen van Jehovah en Scientology adepten doen aan proselytisme?
Oud 20 september 2011, 18:30   #76
Zapatista
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dat ging over jouw
Wat bedoelde u er dan mee?
Oud 20 september 2011, 18:39   #77
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat bedoelde u er dan mee?
Het instituut dat via zijn gelovigen anderen wil bekeren; (om meer macht te vergaren), dat gebeurt mijn inziens enkel bij de getuigen van jehovah en de scientific-dinges.
Oud 20 september 2011, 18:43   #78
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
proselytisme gebeurt niet enkel door deur aan deur te lopen leuren.
Men kan ook extra gelovigen oogsten door de anders-gelovigen dubbel belastingen te laten betalen: de bekeringen zullen snel volgen. de die-hard ongelovigen maak je dan gewoon een kopje kleiner zoals in India met de hindoes. Lukt snel dan die geloofsverandering. Beetje terreur erbij en ze volgen als makke schapen.... hoezo? enkel Getuigen van Jehovah en Scientology adepten doen aan proselytisme?
Je kan ook extra gelovigen oogsten door mensen in doodsnood wat simsalabim-rijmpjes op te laten zeggen, zoals deze moslima deed, die zogenaamd heldhaftig de slachtoffers van een schietpartij bijstond, maar er in feite alleen op uit was om zieltjes te winnen. In een interview zei deze bekeringszuchtige het volgende:

Ik heb de Islam altijd gezien als datgene wat het mooiste is wat er is. Ik ben al jaren bezig met het verrichten van Dawah en ik ben blij dat ook deze schietpartij zich heeft kunnen uiten als een vorm van Dawah. Het enige waar ik daadwerkelijk mee zit, zijn de twee vrouwen die ik heb geprobeerd te helpen. Die zijn uiteindelijk overleden. Maar op het moment dat ik bij ze was, leefden ze nog. Al waren ze helaas al buiten bewustzijn. Ik wilde ze namelijk vragen de Shahaadah uit te spreken opdat ze gered zouden zijn, en van de Rahmah (Barmhartigheid) van Allah konden profiteren.

Zie ook: http://www.metronieuws.nl/nieuws/hel...S4bw7PIG9ziHQ/

"Dawah" is dus de islamitische missionering/zending, voor degenen die dat nog niet weten.

Laatst gewijzigd door Macchiavelli : 20 september 2011 om 18:51.
Macchiavelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2011, 18:54   #79
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Je kan ook extra gelovigen oogsten door mensen in doodsnood wat simsalabim-rijmpjes op te laten zeggen, zoals deze moslima deed, die zogenaamd heldhaftig de slachtoffers van een schietpartij bijstond, maar er in feite alleen op uit was om zieltjes te winnen. In een interview zei deze bekeringszuchtige het volgende:

Ik heb de Islam altijd gezien als datgene wat het mooiste is wat er is. Ik ben al jaren bezig met het verrichten van Dawah en ik ben blij dat ook deze schietpartij zich heeft kunnen uiten als een vorm van Dawah. Het enige waar ik daadwerkelijk mee zit, zijn de twee vrouwen die ik heb geprobeerd te helpen. Die zijn uiteindelijk overleden. Maar op het moment dat ik bij ze was, leefden ze nog. Al waren ze helaas al buiten bewustzijn. Ik wilde ze namelijk vragen de Shahaadah uit te spreken opdat ze gered zouden zijn, en van de Rahmah (Barmhartigheid) van Allah konden profiteren.

Zie ook: http://www.metronieuws.nl/nieuws/hel...S4bw7PIG9ziHQ/

"Dawah" is dus de islamitische missionering/zending, voor degenen die dat nog niet weten.
de islamitische moeder Fatima dus, die zich vooral ging bekommeren om het toekomstige geestelijke welzijn van mensen die op sterven liggen.
Oud 20 september 2011, 19:02   #80
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
de islamitische moeder Fatima dus, die zich vooral ging bekommeren om het toekomstige geestelijke welzijn van mensen die op sterven liggen.
En die blij is dat een schietpartij haar de kans heeft gegeven wat zieltjes proberen te winnen.

Dat geeft meteen weer eens aan wat voor ziekelijke doodscultus de islam in wezen is.

Je zal maar druk bezig zijn je laatste adem uit te blazen en dan komt er zo iemand je lastigvallen met dat soort onzin. Ik zou als ik daar lag te sterven met mijn laatste krachten nog geprobeerd hebben die persoon met haar eigen hoofddoek te wurgen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be