![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#342 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#343 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik zou dat evenmin zomaar geloven mochten dergelijke beweringen van een hetero komen hoor. Maar een hetero die liegt of zich vergist is gewoon minder erg dan een homo die dat doet. Statistische waarschijnlijkheid is betrouwbaarder dan iemands erewoord of subjectieve inschatting van eigen gezondheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 |
Banneling
|
![]() Denk jij nu écht dat het Rode Kruis moedwillig homo's gaat discrimineren, enkel voor de lol ? Ze komen nu al donors tekort, DUS als ze bepaalde groepen uitsluiten zullen ze daar wel goed overwogen redenen voor hebben, besluiten genomen na degelijk onderzoek. En ik heb in die mensen meer vertrouwen dan in jou, of die leugenaar die anderen aanspoort ook te liegen. Want die mensen hebben hun besluit niet genomen vanuit een emotioneel standpunt. Jij echter, zit hier moeilijk te doen omdat je op je teentjes getrapt bent. Hoe kun je nu verwachten dat ook maar één enkel iemand je au serieux neemt ?
Laatst gewijzigd door den dinges : 20 september 2011 om 22:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#347 |
Banneling
|
![]() Zoals steeds en overal moeten de " goeden " het met de " slechten " bekopen, maar een andere veiligheidsmaatregel bestaat er tot nu toe éénmaal niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Begint het al wat door te dringen, zo stilletjesaan?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Een hetero moet nietveilig vrijen om te kunnen garanderen dat hij "veilig bloed" kan leveren?!? D�*t is pas een gevaarlijke dwaling... ![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 21 september 2011 om 10:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ja, maar hij wordt niet gediscrimineerd vanwege wie hij is, wel vanwege mogelijk gedrag. En het zou vanuit het rode kruis een inbreuk op de privacy zijn indien zij dit gedrag ten gronde in kaart zouden willen brengen om dan te beslissen die is voldoende veilig in zijn gedrag en wie niet (als ik een beetje degelijk geïnformeerd ben doen bijlange na niet alle homo's aan anale sex). U kunt dan zeggen, zoals u al gedaan hebt, jamaar die hetero's vrijen bijlange na niet allemaal veilig.....correct en de instelling die het rode kruis noemt moet daar dan een arbitraire lijn in trekken. Liever zij dan ik. ![]() ik vrees van niet. Wie is verantwoordelijk als er besmet bloed toegedient wordt? Wel die verantwoordelijke is ook verantwoordelijk voor de organisatie en de controle van/op de bloedafnames. U vindt dat misschien vervelend, liegen daartegen is niet enkel vervelend, het is ook niet schoon. Wilt u dat wijzigen, wordt lid van het rood kruis en werk uzelven in een beslissingsfunctie. Nee ![]()
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 21 september 2011 om 09:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als ik uw reacties lees dan ben je niet begaan met de veiligheid maar eerder met imago "kijk eens, ik ben een homo". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | ||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
En als het dan toch niet zou lukken zou ik zeker nooit bloed geven tot ik absoluut zeker ben dat ik er niets aan heb overgehouden. Lijkt me evident. Opnieuw: waarvoor denkt ge dat die vragenlijst dient? Toch om diegenen die risicovol seksueel gedrag vertonen er tussenuit te halen? Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Geert C : 21 september 2011 om 10:30. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#354 |
Europees Commissaris
|
![]() We zijn toch een land van de compromissen, ik stel voor dat homo's bloed mogen geven maar dat het dan alleen wordt gebruikt voor homo's.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
|
![]() Citaat:
(j/k ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
klinkt goed, klinkt ![]() een compromis zoals hierboven, zou dat aanvaardbaar zijn?
![]() |
![]() |
#357 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik wil geen bloed van een risicogroep en ik wil vooral niet het bloedschandaal opnieuw zien gebeuren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
|
![]() Citaat:
![]() Jongens toch, nogmaals: homo's die monogaam zijn en steeds veilig vrijen lopen niet meer risico dan de gemiddelde hetero. Laatst gewijzigd door Geert C : 21 september 2011 om 10:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
begint het stilaan wat door te dringen ?...dat discrimineren mag (en moet) op basis van risico's.. Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 21 september 2011 om 13:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#360 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |