Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 september 2011, 19:01   #341
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Dus je erkent eindelijk dat er niet geselecteerd wordt op gedrag? Allez, dan zijn we toch al zover geraakt.
Worden de -23 jarigen beoordeeld op hun (rij)gedrag ?
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2011, 19:49   #342
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Worden de -23 jarigen beoordeeld op hun (rij)gedrag ?
Worden appelen met peren vergeleken?
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2011, 20:19   #343
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Worden appelen met peren vergeleken?
Nee ,ook de -23-jarigen zijn één homogene groep die veralgemeend beoordeelt worden volgens statistische risico's
Oud 20 september 2011, 21:30   #344
regenboog
Schepen

regenboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nogmaals, waarop baseert ge u om te beweren dat homo's die getest zijn, monogaam zijn zonder "occasionele slippertjes" en altijd (ook met hun partner dus) een condoom gebruiken toch méér risico lopen dan de gemiddelde hetero?
En mag ik eens vragen hoe het komt dat homo's zo'n wonderen van zelf-controle moeten verrichten om op de hoogte te blijven van hun gezondheidstoestand? Juist, omdat ze zelf weten dat ze een groot risico op besmetting lopen, groter dan hetero's. Ze weten dat ze tot een risicogroep behoren. Maar wie kan me (en het Rode Kruis) garanderen dat ze die zelfopgelegde maatregelen zullen blijven toepassen en volhouden? Het is niet evident hoor. (Een hetero hoeft dat allemaal niet te doen om veilig bloed te kunnen leveren). Ga jij me dit op erewoord beloven of zo?
Ik zou dat evenmin zomaar geloven mochten dergelijke beweringen van een hetero komen hoor. Maar een hetero die liegt of zich vergist is gewoon minder erg dan een homo die dat doet. Statistische waarschijnlijkheid is betrouwbaarder dan iemands erewoord of subjectieve inschatting van eigen gezondheid.
regenboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2011, 22:37   #345
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
In zijn geval is er dan ook een reële reden om hem te weigeren. Ik heb daar helemaal geen probleem mee. Waar ik wèl een probleem mee heb, is het uitsluiten van mensen, louter en alleen op basis van hun lidmaatschap van een bepaalde minderheid. Dat is een ongeoorloofde discriminatie. Homo's worden niet geweigerd omdat hun bloed niet goed zou zijn, maar omdat ze homo zijn. Het zal je misschien verbazen, maar de meerderheid van de homoseksuele mannen verkeert in perfecte gezondheid, evenals hun bloed. Er is geen reële reden voor het rode kruis om hen te weigeren.
Bewijs dat ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2011, 22:47   #346
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Kwatsj.

Je stelt je bloot aan risicogedrag of je doet dat niet. Er is geen tussenweg. Het rode kruis moet selecteren op risicogedrag, niet op lidmaatschap van een bepaalde (minderheids)groep.

Dat kan als hetero even goed.
Denk jij nu écht dat het Rode Kruis moedwillig homo's gaat discrimineren, enkel voor de lol ? Ze komen nu al donors tekort, DUS als ze bepaalde groepen uitsluiten zullen ze daar wel goed overwogen redenen voor hebben, besluiten genomen na degelijk onderzoek. En ik heb in die mensen meer vertrouwen dan in jou, of die leugenaar die anderen aanspoort ook te liegen. Want die mensen hebben hun besluit niet genomen vanuit een emotioneel standpunt. Jij echter, zit hier moeilijk te doen omdat je op je teentjes getrapt bent. Hoe kun je nu verwachten dat ook maar één enkel iemand je au serieux neemt ?

Laatst gewijzigd door den dinges : 20 september 2011 om 22:47.
Oud 20 september 2011, 22:49   #347
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Dat is allemaal niet te controleren...daarom dat ook -23 jarigen die geheelonthouder zijn en een veilige rijstijl hebben ook in de risicogroep voor verzekeringen terechtkomen..
Zoals steeds en overal moeten de " goeden " het met de " slechten " bekopen, maar een andere veiligheidsmaatregel bestaat er tot nu toe éénmaal niet.
Oud 21 september 2011, 04:09   #348
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door regenboog Bekijk bericht
Homo's worden niet uitgesloten op het kenmerk 'promiscuiteit'. Dringt het tot je niet door? Hetero's worden al evenmin toegelaten op basis van het kenmerk 'zedelijkheid'. Het is wat je zelf noemt 'kwatsj'.
Precies! Ze worden als groep volledig uitgesloten, op basis van het vermeende kenmerk promiscuïteit.

Begint het al wat door te dringen, zo stilletjesaan?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2011, 04:21   #349
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En mag ik eens vragen hoe het komt dat homo's zo'n wonderen van zelf-controle moeten verrichten om op de hoogte te blijven van hun gezondheidstoestand? Juist, omdat ze zelf weten dat ze een groot risico op besmetting lopen, groter dan hetero's. Ze weten dat ze tot een risicogroep behoren. Maar wie kan me (en het Rode Kruis) garanderen dat ze die zelfopgelegde maatregelen zullen blijven toepassen en volhouden? Het is niet evident hoor. (Een hetero hoeft dat allemaal niet te doen om veilig bloed te kunnen leveren). Ga jij me dit op erewoord beloven of zo?
Ik zou dat evenmin zomaar geloven mochten dergelijke beweringen van een hetero komen hoor. Maar een hetero die liegt of zich vergist is gewoon minder erg dan een homo die dat doet. Statistische waarschijnlijkheid is betrouwbaarder dan iemands erewoord of subjectieve inschatting van eigen gezondheid.
Wat een hoop larie en apekool alweer...

Een hetero moet nietveilig vrijen om te kunnen garanderen dat hij "veilig bloed" kan leveren?!? D�*t is pas een gevaarlijke dwaling... Ik vrees dat jij net iets te veel vertrouwen legt in "statistische waarschijnlijkheid".
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2011, 09:39   #350
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Integendeel: dhr. De Cock wenst behandeld te worden zoals iedereen, maar hij wordt behandeld zoals alle homo's: hij wordt gediscrimineerd door het rode kruis.

Het doet er niet toe of de redenen voor deze discriminatie nobel zijn of niet; het is en blijft een ongeoorloofde discriminatie.

Dit is eigenlijk te onnozel om ernstig op te reageren. Maar dat wist je zelf ook wel, denk ik...
ik vrees va blijkbaar ergens op geduwd, sorry

Laatst gewijzigd door the_dude : 21 september 2011 om 10:00.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2011, 09:58   #351
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Integendeel: dhr. De Cock wenst behandeld te worden zoals iedereen, maar hij wordt behandeld zoals alle homo's: hij wordt gediscrimineerd door het rode kruis.

Het doet er niet toe of de redenen voor deze discriminatie nobel zijn of niet; het is en blijft een ongeoorloofde discriminatie.

Dit is eigenlijk te onnozel om ernstig op te reageren. Maar dat wist je zelf ook wel, denk ik...

Ja, maar hij wordt niet gediscrimineerd vanwege wie hij is, wel vanwege mogelijk gedrag. En het zou vanuit het rode kruis een inbreuk op de privacy zijn indien zij dit gedrag ten gronde in kaart zouden willen brengen om dan te beslissen die is voldoende veilig in zijn gedrag en wie niet (als ik een beetje degelijk geïnformeerd ben doen bijlange na niet alle homo's aan anale sex).
U kunt dan zeggen, zoals u al gedaan hebt, jamaar die hetero's vrijen bijlange na niet allemaal veilig.....correct en de instelling die het rode kruis noemt moet daar dan een arbitraire lijn in trekken. Liever zij dan ik.

ik vrees van niet.
Wie is verantwoordelijk als er besmet bloed toegedient wordt? Wel die verantwoordelijke is ook verantwoordelijk voor de organisatie en de controle van/op de bloedafnames. U vindt dat misschien vervelend, liegen daartegen is niet enkel vervelend, het is ook niet schoon.
Wilt u dat wijzigen, wordt lid van het rood kruis en werk uzelven in een beslissingsfunctie.

Nee , ik reageer vooral omdat weeral een keer homo's roepen 'om te zijn zoals de anderen'...., waar vandaan komt die drang naar conservatisme? Die gasten eisen nooit iets nieuws, in hun relaties zitten ze precies nog in de jaren 50; ze willen trouwen 'net zoals de anderen', ze willen kinderen 'net zoals de anderen'...enzovoort allemaal 'net zoals de anderen' doen, hebben die dan geen greintje waardigheid in hun eigen zijn vraag ik mij af?

Laatst gewijzigd door the_dude : 21 september 2011 om 09:59.
Oud 21 september 2011, 10:15   #352
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Precies! Ze worden als groep volledig uitgesloten, op basis van het vermeende kenmerk promiscuïteit.

Ze worden uitgesloten omdat ze bij een risicogroep horen. Net zoals mensen met een piercing worden uitgesloten.

Als ik uw reacties lees dan ben je niet begaan met de veiligheid maar eerder met imago "kijk eens, ik ben een homo".
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2011, 10:25   #353
Geert C

Standaard

Citaat:
En mag ik eens vragen hoe het komt dat homo's zo'n wonderen van zelf-controle moeten verrichten om op de hoogte te blijven van hun gezondheidstoestand? Juist, omdat ze zelf weten dat ze een groot risico op besmetting lopen, groter dan hetero's.
Dat hangt af van hun seksueel gedrag, of niet soms?
Citaat:
Ze weten dat ze tot een risicogroep behoren. Maar wie kan me (en het Rode Kruis) garanderen dat ze die zelfopgelegde maatregelen zullen blijven toepassen en volhouden? Het is niet evident hoor. (Een hetero hoeft dat allemaal niet te doen om veilig bloed te kunnen leveren). Ga jij me dit op erewoord beloven of zo?
Ja.

En als het dan toch niet zou lukken zou ik zeker nooit bloed geven tot ik absoluut zeker ben dat ik er niets aan heb overgehouden. Lijkt me evident.

Opnieuw: waarvoor denkt ge dat die vragenlijst dient? Toch om diegenen die risicovol seksueel gedrag vertonen er tussenuit te halen?
Citaat:
(Een hetero hoeft dat allemaal niet te doen om veilig bloed te kunnen leveren)
Oh jawel hoor, of ze zouden het toch beter doen.

Citaat:
Dus je gaat er zonder meer van uit dat, wanneer ze mogen bloed geven, homo's op die vragenlijst zullen liegen over hun seksueel gedrag... En als er al mensen bestaan die over zo'n zaken liegen op die vragenlijst (lijkt me nogal onwaarschijnlijk), dan kunnen die ook liegen over hun geaardheid waardoor de uitsluiting toch zijn doel mist. Vanwaar eigenlijk die veronderstelling dat homo's, als ze bloed mogen geven, bewust zaken zouden verzwijgen op die vragenlijst omtrent hun seksueel gedrag?

Citaat:
subjectieve inschatting van eigen gezondheid
Niks "subjectieve inschatting van eigen gezondheid", als je die vragen naar waarheid invult kan het Rode Kruis op basis van uw antwoorden perfect een objectieve inschatting maken. Ze moeten wel willen natuurlijk...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Ja, maar hij wordt niet gediscrimineerd vanwege wie hij is, wel vanwege mogelijk gedrag.
Dan kunnen ze beter ook alle hetero's uitsluiten, ge weet maar nooit hé...
Citaat:
En het zou vanuit het rode kruis een inbreuk op de privacy zijn indien zij dit gedrag ten gronde in kaart zouden willen brengen om dan te beslissen die is voldoende veilig in zijn gedrag en wie niet (als ik een beetje degelijk geïnformeerd ben doen bijlange na niet alle homo's aan anale sex).
Ook voor u geldt de vraag: waarvoor denkt ge dat die vragenlijst dient? Trouwens, die vragenlijst op zich vormt geen enkele inbreuk op de privacy, het zou pas een inbreuk op de privacy zijn mocht het Rode Kruis de antwoorden die ge geeft op die lijst publiek maken of zo.
Citaat:
U kunt dan zeggen, zoals u al gedaan hebt, jamaar die hetero's vrijen bijlange na niet allemaal veilig.....correct en de instelling die het rode kruis noemt moet daar dan een arbitraire lijn in trekken. Liever zij dan ik.
Wat als ge door een paar vragen toe te voegen op die lijst van een arbitraire lijn naar een op feiten gebaseerde lijn kunt gaan?

Laatst gewijzigd door Geert C : 21 september 2011 om 10:30.
Oud 21 september 2011, 10:29   #354
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

We zijn toch een land van de compromissen, ik stel voor dat homo's bloed mogen geven maar dat het dan alleen wordt gebruikt voor homo's.
Oud 21 september 2011, 10:35   #355
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
We zijn toch een land van de compromissen, ik stel voor dat homo's bloed mogen geven maar dat het dan alleen wordt gebruikt voor homo's.
Ah, nu komen we tot de kern van het probleem: meneer wilt geen homo-bloed in zijn lichaam. Schrik dat homoseksualiteit besmettelijk is misschien?

(j/k )
Oud 21 september 2011, 10:36   #356
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat als ge door een paar vragen toe te voegen op die lijst van een arbitraire lijn naar een op feiten gebaseerde lijn kunt gaan?

klinkt goed, klinkt
een compromis zoals hierboven, zou dat aanvaardbaar zijn?
Oud 21 september 2011, 10:39   #357
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ah, nu komen we tot de kern van het probleem: meneer wilt geen homo-bloed in zijn lichaam. Schrik dat homoseksualiteit besmettelijk is misschien?

(j/k )
Ik wil geen bloed van een risicogroep en ik wil vooral niet het bloedschandaal opnieuw zien gebeuren.
Oud 21 september 2011, 10:40   #358
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
klinkt goed, klinkt
een compromis zoals hierboven, zou dat aanvaardbaar zijn?
Zoiets kan alleen maar werken als je patiënten verplicht hun seksuele geaardheid op te geven, dat zou wél een inbreuk op de privacy zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Ik wil geen bloed van een risicogroep en ik wil vooral niet het bloedschandaal opnieuw zien gebeuren.
Jongens toch, nogmaals: homo's die monogaam zijn en steeds veilig vrijen lopen niet meer risico dan de gemiddelde hetero.

Laatst gewijzigd door Geert C : 21 september 2011 om 10:41.
Oud 21 september 2011, 13:31   #359
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Precies! Ze worden als groep volledig uitgesloten, op basis van het vermeende kenmerk risicovol rijgedrag
De min 23-jarigen dus...
begint het stilaan wat door te dringen ?...dat discrimineren mag (en moet) op basis van risico's..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 21 september 2011 om 13:31.
Oud 21 september 2011, 16:51   #360
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan nog altijd ongewild besmet worden, door je partner bijvoorbeeld?
Met wie anders ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be