Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 september 2011, 07:51   #621
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Toch krijgt ie het niet, waar ie volgens U recht op heeft. Alleen mensen die de kracht hebben om het op de juiste plekken te gaan eisen, krijgen waar ze recht op hebben.

Dat is iets wat ik al lang geleerd heb. Helaas ben ik te humaan, en kan ik veel van mijn wensen geen kracht bijzetten
Oud 16 september 2011, 08:14   #622
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Toch krijgt ie het niet, waar ie volgens U recht op heeft. Alleen mensen die de kracht hebben om het op de juiste plekken te gaan eisen, krijgen waar ze recht op hebben.

Dat is iets wat ik al lang geleerd heb. Helaas ben ik te humaan, en kan ik veel van mijn wensen geen kracht bijzetten
Maar we weten niet waarom hij dat niet krijgt bij de RVA. Er is amper info.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2011, 08:41   #623
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
De info is niet duidelijk voor U , misschien dat U uw hoofd schuin houd, dat de 3 werkende hersencellen samenkomen, en toch iets kunnen maken van de informatie.

Ik ga het nog eens proberen.

En met een extreem grof voorbeeld.
Semira Adamu.
Die dame ging lopen uit haar thuisland (wat kost een reis vanuit Nigeria naar België?), en kwam terecht in België , waar ze blijkbaar niet welkom was. Zelfs niet met alle legale middelen beschikbaar. (olah, we zijn hier extreem racistisch, niet naar hier komen, de Vlamingen vermoorden je). Op aanraden van haar adviseurs bleef ze geweldadig in alle uitwijzingspogingen.

Als 1 van die adviseurs nu de ballen had gehad om haar een arbeidscontract te geven, al was het maar als ballenraapster in zijn tuin, dan had ze een werkvisum gekregen.
Maar dat kost te veel, stel je voor, werkgeversbijdragen betalen voor een ongeschoolde negerin....

En dan gaan we nu naar een ander voorbeeld.

Iemand wordt werkonbekwaam door ziekte. Maar door therapie kan die persoon wel functioneren in een halftijdse betrekking.

Wat gebeurt er met de uitkeringen indien de halftijdse betrekking wegvalt?

Laatst gewijzigd door maddox : 16 september 2011 om 08:43.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2011, 10:32   #624
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maakt niet uit waarom, dat is alleen van belang om rond de pot te kunnen draaien.
Als ik mij niet vergis is dat al vele jaren zo dat iemand die halftijds werkt geen werkloosheidsuitkering meer ontvangt. Waarom heeft men dat veranderd volgens u ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2011, 10:35   #625
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat gebeurt er met de uitkeringen indien de halftijdse betrekking wegvalt?
Goeie vraag.
Oud 16 september 2011, 11:39   #626
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Maakt niet uit waarom, dat is alleen van belang om rond de pot te kunnen draaien.
Als ik mij niet vergis is dat al vele jaren zo dat iemand die halftijds werkt geen werkloosheidsuitkering meer ontvangt. Waarom heeft men dat veranderd volgens u ?
Dat maakt wel uit waarom!

Je vergist je. Het is al vele jaren; al altijd (bij wijze van spreken), dat iemand die halftijds werkt wel nog werkloosheidsuitkering kan krijgen.
Lees de info van de RVA die ik je gaf.
http://rva.be/D_opdracht_W/Werknemers/T70/InfoNL.pdf

Laatst gewijzigd door artisjok : 16 september 2011 om 11:40.
Oud 16 september 2011, 15:29   #627
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je vergist je. Het is al vele jaren; al altijd (bij wijze van spreken), dat iemand die halftijds werkt wel nog werkloosheidsuitkering KAN krijgen.
Weer dat kleine stukje Nederlands dat U niet begrijpt blijkbaar.

Ik kan de lotto winnen
Ik zal de lotto winnen
Ik moet de lotto winnen
enzoverder.
Maar zie het verschil met het volgende zinnetje.

Ik heb de lotto gewonnen, en het geld is beschikbaar.

Dus, als ik het goed begrijp, zou een halftijds werkende zieke, een bijkomende uitkering kunnen krijgen.

Tjiens, waarom kreeg de persoon waarover ik spreek dan maar halftijds werkloosheidsuitkering in de maand deze vorig jaar tussen 2 kontrakten zat?

En niks erbij.... Grandious verschil tussen uw wensdromen, en de realiteit
Oud 16 september 2011, 15:55   #628
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Weer dat kleine stukje Nederlands dat U niet begrijpt blijkbaar.

Ik kan de lotto winnen
Ik zal de lotto winnen
Ik moet de lotto winnen
enzoverder.
Maar zie het verschil met het volgende zinnetje.

Ik heb de lotto gewonnen, en het geld is beschikbaar.

Dus, als ik het goed begrijp, zou een halftijds werkende zieke, een bijkomende uitkering kunnen krijgen.

Tjiens, waarom kreeg de persoon waarover ik spreek dan maar halftijds werkloosheidsuitkering in de maand deze vorig jaar tussen 2 kontrakten zat?

En niks erbij.... Grandious verschil tussen uw wensdromen, en de realiteit
Halftijds werkende zieke die werkloos wordt, daar gaat het infoblad waarnaar ik linkte niet over;
Een zieke krijgt een ziekte-uitkering. Van wie hij geld krijgt als hij zijn halftime-job verliest weet ik niet.
Ik zal het maandag vragen aan mijn collega die halftijds werkende zieke is.
Oud 16 september 2011, 21:21   #629
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je vergist je. Het is al vele jaren; al altijd (bij wijze van spreken), dat iemand die halftijds werkt wel nog werkloosheidsuitkering kan krijgen.
Bedankt oor de link.
Daaruit moet in inderdaad begrijpen dat je gelijk hebt. Toch hoorde ik al van meerdere personen dat ze naast hun halftijds loon geen werkloosheidsuitkering ontvangen. Ik kan moeilijk geloven dat die man mij leugens wijsgemaakt heeft. Bij gelegenheid zal ik hem daar nog eens meer info over vragen.
Oud 21 september 2011, 09:55   #630
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Illegalen? Neen!
Die kunnen niet bij het OCMW terecht.
Dat is inherent aan illegaal zijn. Je kan nergens terecht. Je hebt geen rechten (behalve op dringende medische hulp omdat we toch nog de goedheid hebben om hen niet op die wijze te laten creperen)

Dit topic gaat ten andere over asielzoekers.
En toch zit het er hier vol van.
Raar, want volgens uw stelling zouden we enkel nog de uitgemergelde lijken moet oprapen om er vanaf te zijn.

Natuurlijk vallen de illegalen onder de ocmw's. Iedereen weet dat ondertussen. U trouwens ook.

En omdat je altijd zo goed van aannemen bent :

20. Hebben illegalen enkel recht op dringende medische hulp?
Met het oog op een betere beteugeling van de financiële uitgaven binnen de hulpverleningssector heeft de Belgische regering in 1996 besloten dat illegale buitenlanders geen recht meer hebben op de maatschappelijke dienstverlening van het OCMW, met uitzondering van dringende medische hulp.

Gezinnen met illegale kinderen komen echter ook in aanmerking voor andere bijstand: materiële hulp in de vorm van huisvesting in een opvangcentrum (zie fiche “materiële hulp ten gunste van kinderen die illegaal verblijven”).

Bovendien kunnen illegale buitenlanders die het land niet kunnen verlaten wegens omstandigheden buiten hun wil (overmacht omwille van medische of administratieve redenen) met andere woorden allemaal, want er staat direkt een lieve advocaat klaar die een dossiertje samenstelt waar geen enkele medewerken van DVZ nog aan uit kan zonder maanden/jaren te moeten spitten. in bepaalde gevallen gebruik maken van een andere maatschappelijke dienstverlening dan dringende medische hulp (financiële hulp van het OCMW, huisvesting in een centrum, …).

Ten slotte kan het OCMW in bepaalde omstandigheden beslissen toch andere bijstand (voor huisvesting, voeding, kleding, ...) aan illegalen te verlenen. Dit wordt echter niet bij de wet bepaald en het OCMW is dus niet verplicht deze hulp te verlenen. Als het OCMW toch deze hulp verleent, moet het deze met zijn eigen middelen betalen.
En natuurlijk is eigen middelen ook relatief.
Het gaat hier om geld van de gemeente - dus geld van de belastingbetaler.

mèt bronnetje : http://www.ocmw-info-cpas.be/index.p...le_urgente#m20

http://www.vvsg.be/sociaal_beleid/Do...alenbeleid.pdf
De OCMW’s kunnen de financiële en menselijke gevolgen van het federale beleid niet eindeloos
blijven dragen, een beleiddat trouwens leidt toteen veel te grotedruk op het lokale niveau.

Anno 2004.

En U komt hier in 't groot verkondigen dat de ocmw's geen steun geven aan illegalen.

Allez hoe zit het nu?
De leugendetector op een leugen betrapt?

Rijden ze gratis met de bus of niet?
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Laatst gewijzigd door Carnivore : 21 september 2011 om 10:01.
Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2011, 12:23   #631
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
En toch zit het er hier vol van.
Het zit hier vol met wie?
Citaat:
Raar, want volgens uw stelling zouden we enkel nog de uitgemergelde lijken moet oprapen om er vanaf te zijn.
Volgens welke stelling? Graag met citaat en link.
Citaat:
Natuurlijk vallen de illegalen onder de ocmw's. Iedereen weet dat ondertussen. U trouwens ook.

En omdat je altijd zo goed van aannemen bent :

20. Hebben illegalen enkel recht op dringende medische hulp?
Met het oog op een betere beteugeling van de financiële uitgaven binnen de hulpverleningssector heeft de Belgische regering in 1996 besloten dat illegale buitenlanders geen recht meer hebben op de maatschappelijke dienstverlening van het OCMW, met uitzondering van dringende medische hulp.

Gezinnen met illegale kinderen komen echter ook in aanmerking voor andere bijstand: materiële hulp in de vorm van huisvesting in een opvangcentrum (zie fiche “materiële hulp ten gunste van kinderen die illegaal verblijven”).

Bovendien kunnen illegale buitenlanders die het land niet kunnen verlaten wegens omstandigheden buiten hun wil (overmacht omwille van medische of administratieve redenen) met andere woorden allemaal, want er staat direkt een lieve advocaat klaar die een dossiertje samenstelt waar geen enkele medewerken van DVZ nog aan uit kan zonder maanden/jaren te moeten spitten. in bepaalde gevallen gebruik maken van een andere maatschappelijke dienstverlening dan dringende medische hulp (financiële hulp van het OCMW, huisvesting in een centrum, …).

Ten slotte kan het OCMW in bepaalde omstandigheden beslissen toch andere bijstand (voor huisvesting, voeding, kleding, ...) aan illegalen te verlenen. Dit wordt echter niet bij de wet bepaald en het OCMW is dus niet verplicht deze hulp te verlenen. Als het OCMW toch deze hulp verleent, moet het deze met zijn eigen middelen betalen.
En natuurlijk is eigen middelen ook relatief.
Het gaat hier om geld van de gemeente - dus geld van de belastingbetaler.

mèt bronnetje : http://www.ocmw-info-cpas.be/index.p...le_urgente#m20

http://www.vvsg.be/sociaal_beleid/Do...alenbeleid.pdf
De OCMW’s kunnen de financiële en menselijke gevolgen van het federale beleid niet eindeloos
blijven dragen, een beleiddat trouwens leidt toteen veel te grotedruk op het lokale niveau.

Anno 2004.

En U komt hier in 't groot verkondigen dat de ocmw's geen steun geven aan illegalen.
Bedankt om aan te tonen dat illegalen geen recht hebben op OCMW-steun.
"het OCMW is dus niet verplicht deze hulp te verlenen."
Citaat:
Allez hoe zit het nu?
De leugendetector op een leugen betrapt?
Ja, hoe zit het nu?

Citaat:
Rijden ze gratis met de bus of niet?
Neen, ze rijden niet gratis met de bus.

Laatst gewijzigd door artisjok : 21 september 2011 om 12:23.
Oud 21 september 2011, 13:57   #632
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zit hier vol met wie?

Volgens welke stelling? Graag met citaat en link.

Bedankt om aan te tonen dat illegalen geen recht hebben op OCMW-steun.
"het OCMW is dus niet verplicht deze hulp te verlenen."

Ja, hoe zit het nu?

Neen, ze rijden niet gratis met de bus.

Ha nu toon ik zogezegd nog aan dat ze er geen recht op hebben? Dat was ook het punt niet.
Maar ik bewijs weldegelijk dat ze het toch daadwerkelijk krijgen he!

Maar soit.
U begint zoals altijd rond de hete brij te draaien, dat zal, nu je in je blootje staat, zeker niet anders zijn.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2011, 14:49   #633
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ja dan moet je halftijds afgedankt worden, maar kom kunnen ze dat niet eenvoudiger bekijken: bekijk gewoon PROGRESSIEF alle variaties tussen uitkering en steun, volgens de uren dat je werkt of werkloos bent.

Dus als je 12u werkt, ben je 3/4 werkloos en krijg je 3/4 van uw uitkering:

LOGISCH GEVOLG: werken is altijd rendabel en de werkloosheidsval is weg.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2011, 14:53   #634
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Asielzoekers zijn de ideale afleiders en zondebokken voor het falend sociaal beleid tegenover gepensioneerden en hulpbehoevenden.

Jammer dat rechts Vlaanderen in die val trapt: het zijn niet de asielzoekers die verantwoordelijk zijn dat mensen amper met het pensioen rondkomen!
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2011, 15:06   #635
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Asielzoekers zijn de ideale afleiders en zondebokken voor het falend sociaal beleid tegenover gepensioneerden en hulpbehoevenden.

Jammer dat rechts Vlaanderen in die val trapt: het zijn niet de asielzoekers die verantwoordelijk zijn dat mensen amper met het pensioen rondkomen!
Inderdaad, de rechtsen proberen ook voor alle problemen de schuld op vreemdelingen te steken. En ze kijken nooit naar de oorzaak van het probleem, of waar het systeem hapert of beter kan.
Bulevardi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2011, 15:10   #636
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Wie bedelt of de wet overtreedt wordt het land zonder pardon uitgezet, eventueel na een periode in de gevangenis.
Maar wat is bedelen ?
Indien je gewoon op straat staat met een pet in je hand en je maakt zelf geen aanstalten tot contact kunnen ze je niets doen
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2011, 15:11   #637
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:

200% gelijk
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2011, 15:20   #638
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
200% gelijk
tuurlijks zijn de azielzoekers niet verantwoordelijke voor het volledige tekort, maar watkost asielzoekerij in Belgie, bvb 2miljard per jaar ?
Wat doe je met 2miljard als je een begrotingstekort hebt van 7miljard ??

Los dus of asielzoekers nu een probleem is, als je dit als budget bekijkt is het toch een vreemde bedoening.

Stel dat je die 2miljard omzet naar leningen die afgelost worden door te werken, dan verdien je op slag 2 dingen
1° asielzoeker sbeginnen 2miljard BNP te genereren dus BNP groeit
2° uw overheidstekort wordt op slag 2miljard kleiner

dus het is wel een getal waar je iets significants mee kunt doen.
Oud 21 september 2011, 15:28   #639
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Neen de asielzoekers zijn er uiteraard niet voor verantwoordelijk. Het zijn de mensen die ons opengrenzenbeleid hebben opgezet, die verantwoordelijk zijn.

Want de idioten die verantwoordelijk zijn voor asiel en migratie zijn net dezelfde idioten die verantwoordelijk zijn voor onze pensioenen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2011, 15:31   #640
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Halftijds werkende zieke die werkloos wordt, daar gaat het infoblad waarnaar ik linkte niet over;
Een zieke krijgt een ziekte-uitkering. Van wie hij geld krijgt als hij zijn halftime-job verliest weet ik niet.
Ik zal het maandag vragen aan mijn collega die halftijds werkende zieke is.
ha dat isjuist, ik heb hier ook zo'n zelfstandig werkende tuinder diehalftijds ziek is... ongeloofelijk eigenlijk. Halftijds ziek zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be