Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 22 september 2011, 14:59   #61
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het vervelende voor u is nu eenmaal dat België moeilijk 'kapot' te krijgen is.
Dan ben je de laatste 50 jaar toch blind en doof geweest.
Oud 22 september 2011, 14:59   #62
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Het Hof stelde toen dat de nieuwe Brabantse kiesarrondissementen van Verhofstad in strijd waren met een principe in de GW, niet dat BHV moet gesplitst worden
Mijn beste, ik heb ook nooit gezegd dat dat de enige oplossing was. De oplossing die ze nu voorstellen echter, is geen oplossing.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 22 september 2011, 15:01   #63
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Ik ben nooit een voorstander van een splitsing van het land geweest... Wel voor een - veel - beter bestuur van het land... via meer bevoegdheden en verantwoordelijkheden voor de gewesten...

Ik heb geen probleem met solidariteit met onze Franstalige vrienden... als die beperkt is in tijd én verantwoord... En op voorwaarde dat die niet verhinderen dat hun sponsors door hun leiders in de vernieling gefietst worden...

Ik ben bereid hiervoor - nog - meer belastingen te betalen (en dat is nu al een pak)... maar garandeer me dan tenminste een fatsoenlijk bestuur...

Wat ik allemaal moet horen, lezen én zien... dat grenst toch echt aan het ongelooflijke...
Neem nu bvb die 'hervormingen' van Brussel...
Hoe men dit durft voorstellen als hervormingen... daar is mijn al niet te groot verstand veel te klein voor...
En als men daarvoor jaarlijks een 500 miljoen (of meer) moet afdokken... zonder inzicht of zicht op een verdere hervorming... dan vind ik dit eerlijk gezegd haast crimineel...

Met wat zijn onze regeringsonderhandelaars in feite bezig? Weten die dat zelf wel (uitgezonderd Caroline Gennez en Wouter van Besien, want die wisten het na dag 3 al )?

Zou het niet beter zijn met deze 'onderhandelingen' te stoppen en desnoods een soort noodregering (wat dit ook moge zijn) te installeren, die het hoofd kan bieden aan de op ons afkomende storm?
Zou het niet beter zijn de bereikte '(voor-)akkoorden' los te laten ipv die in de grondwet te betonneren... met het gevolg dat dit land nooit meer tot rust komt?
Zou het niet beter zijn rustig opnieuw te beginnen en alles beter voor te bereiden... en liefst met medewerking van de grootste Vlaamse partij...

Het is nu het moment om dit land grondig te hervormen... en eindelijk tot rust te komen...

-------------------------------------------------------

En wat ik ook graag zou hebben... dat zijn objectieve Vlaamse media... maar dat zal alleszins te veel gevraagd zijn...
Helemaal met U eens, met dat verschil dat ik niet meer geloof dat het nog kan goedkomen, en dat DUS de (bevoegdheids)splitsing de enige lange termijn uitweg is. Ik ben maw een "separatist" (van staatsmacht, niet noodzakelijk van "land") omdat ik er nu van overtuigd ben dat het Belgische federale machien hopeloos, irreversiebel in de knoei is gedraaid, door twee even grote oorzaken:
- de franstalige hardnekkigheid en hun totaal gebrek aan werkelijke nationale burgerzin
- het totale gebrek aan hardnekkigheid en veel te veel nationale burgerzin van de Vlamingen.

De twee samen hebben het spel omzeep geholpen op een manier waar je niet meer achteruit kan zonder met een zwaard de Gordiaanse knoop door te hakken. Proberen te ontwarren is zinloos, en maakt de knoop enkel maar ingewikkelder.
Oud 22 september 2011, 15:03   #64
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Indien 't nù zo werkt in Vlaanderen, geloof je dan écht dat zonder federale overheid Peeters géén manege of wellnesscentrum zou gefinancierd hebben?
Leg dat gerust eens uit.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Mijn beste, ik geloof just niets. Waarom denk je dat ik al jaar & dag pleit voor het wegsmijten van de grondwet en een nieuwe vanaf nul samen te stellen?

Een België 2.0 bij wijze van spreken, of een Vlaanderen 1.0, met directe democratie én BROV

Ik heb absoluut geen enkele loyauteit aan de huidige staatsvorm van België en als een onafhankelijk Vlaanderen dezelfde structuur zou behouden hoeft het voor mij absoluut niet.

Dit België, zoals het nu bestaat, moet KAPOT.
Waarmee je gewoon je Vlaamsnationalistische plaat nog eens draait, zonder antwoord te geven op de gestelde vraag.

Laatst gewijzigd door filosoof : 22 september 2011 om 15:04.
filosoof is offline  
Oud 22 september 2011, 15:06   #65
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het Hof stelde toen dat de nieuwe Brabantse kiesarrondissementen van Verhofstad in strijd waren met een principe in de GW, niet dat BHV moet gesplitst worden: dat een Vlaamsnationalistische interpretatie. Dat werd hier al tot in den treure uitgelegd, maar dat past niet in de Vlaamsnationalistische kraam.
Een (zuivere) splitsing is niet de enige, maar wel de de enige grondwettelijke oplossing voor het arrest van het GH.

Dat werd hier, en elders, ook al tot in den treure uitgelegd, ook aan uzelf. Ik vind het bovenstaande dus een behoorlijk hypocriete uitspraak.

Volstrekt los daarvan, er was een wetsvoorstel met een voldoende meerderheid in het parlement. Dat zou het enige criterium moeten zijn in een democratie.
Nyquist is offline  
Oud 22 september 2011, 15:06   #66
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Waarmee je gewoon je Vlaamsnationalistische plaat nog eens draait, zonder antwoord te geven op de gestelde vraag.
Daaraan ziet ge hoe goed ge mijn posts leest Nee mijn beste, een onafhankelijk Vlaanderen dat een België weerspiegeld zal even rot zijn. Waarom denk je dat ik pleit voor een nieuwe grondwet?

Of die van toepassing is op Vlaanderen of België zal mijn koude sokken niet raken, als het er maar eens van komt
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

Laatst gewijzigd door Amon_Re : 22 september 2011 om 15:08.
Amon_Re is offline  
Oud 22 september 2011, 15:10   #67
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bulevardi Bekijk bericht
Ik merk anders dat men sinds de jaren 70 tot nu nog steeds met problemen zit, het werkt niet, anders zou je hier nu niet zitten discussiëren.
Daarom dat de enigste ECHTE oplossing het einde van België is. Dit land heeft NOOIT gewerkt en dat zal in de toekomst helemaal niet verbeteren, integendeel... Men kan er nu beter mee stoppen want vlamingen en walen zijn gewoonweg niet te verzoenen, daar zijn we te verschillend voor.

Wallonie kan zich aansluiten bij frankrijk, de oostkantons geeft men terug aan duitsland en het is geregeld. Vlaanderen kan eventueel aansluiten bij Nederland.

Dat noem ik dus de ordelijke opdeling!!

Laatst gewijzigd door matthias999 : 22 september 2011 om 15:11.
matthias999 is offline  
Oud 22 september 2011, 15:13   #68
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Vandaar dat men voorstelt de boel te splitsen, maar dat wilt men ook niet
Volgens sommigen onder jullie wil men niets. Akkoord. Maar dan moet je ook niet meer met andere oplossingen aankomen zoals deze:
Citaat:
Waarom denk je dat ik al jaar & dag pleit voor het wegsmijten van de grondwet en een nieuwe vanaf nul samen te stellen?
Want stel dat men deze oplossing ook niet wil?
Ik probeer me even in jouw denkwijze in te leven door problemen te zien na de oplossing.
Bulevardi is offline  
Oud 22 september 2011, 15:14   #69
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Daarom dat de enigste ECHTE oplossing het einde van België is. Dit land heeft NOOIT gewerkt en dat zal in de toekomst helemaal niet verbeteren, integendeel... Men kan er nu beter mee stoppen want vlamingen en walen zijn gewoonweg niet te verzoenen, daar zijn we te verschillend voor.

Wallonie kan zich aansluiten bij frankrijk, de oostkantons geeft men terug aan duitsland en het is geregeld. Vlaanderen kan eventueel aansluiten bij Nederland.

Dat noem ik dus de ordelijke opdeling!!
Als Walen en Vlamingen zich niet kunnen verzoenen... waarom zouden Walen zich dan wel met Fransen en Vlamingen zich wel met Nederlands kunnen verzoenen?
Bulevardi is offline  
Oud 22 september 2011, 15:16   #70
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dan ben je de laatste 50 jaar toch blind en doof geweest.
En in welke jaren heeft België dan een break genomen met te bestaan?
Bulevardi is offline  
Oud 22 september 2011, 15:18   #71
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het vervelende voor iedereen is dat dit België nefast is voor elke Belg.

Ik merk daar allemaal niet veel van. En heel wat Belgen met mij evenmin. Want nu blijkt (stond overlaatst in de kranten) dat het juist de Belgen zijn die van al de Europeanen, het meeste spaargeld (of zo goed als) hebben staan op hun bankrekeningen. Zo slecht is het hier ook weer niet.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 september 2011 om 15:20.
Het Oosten is offline  
Oud 22 september 2011, 15:19   #72
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
Die franstalige 'kutpolitiekers' zijn wel diegene die ZIJ verkiezen hé.
Net als de Vlaamse kutpolitiekers die ik moet verkiezen.
Als er nu geen enkele partij is die een programma voorstelt of een staatshervorming waar ik goed mee kan vinden, dan ben ik verplicht om toch te stemmen op een kutpartij die iets zal doorvoeren wat ik niet wil.

Laatst gewijzigd door Bulevardi : 22 september 2011 om 15:19.
Bulevardi is offline  
Oud 22 september 2011, 15:20   #73
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik merk daar allemaal niet veel van. En heel wat Belgen met mij evenmin. Want nu blijkt (stond overlaatst in de kranten) dat het juist de Belgen zijn die van al de Europeanen, het meeste spaargeld hebben staan op hun bankrekeningen. Zo slecht is het hier ook weer niet.
En van de Belgen zijn het de Vlamingen die het meeste spaargeld hebben staan op hun bankrekeningen. De sukkelaars.
filosoof is offline  
Oud 22 september 2011, 15:22   #74
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik merk daar allemaal niet veel van. En heel wat Belgen met mij evenmin. Want nu blijkt (stond overlaatst in de kranten) dat het juist de Belgen zijn die van al de Europeanen, het meeste spaargeld (of zo goed als) hebben staan op hun bankrekeningen. Zo slecht is het hier ook weer niet.
jaja, alles gaat goed. We zitten bij de hoogste belastingsvoeten van West-Europa en tegelijk krijgen we er de laagste pensioenen en uitkeringen voor.
Gelijk heb je, er is helemaal geen probleem.

Wie dat denkt is ofwel van slechte wil, of gewoon stom (pardon my french)
vrijevlaming is offline  
Oud 22 september 2011, 15:23   #75
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En van de Belgen zijn het de Vlamingen die het meeste spaargeld hebben staan op hun bankrekeningen. De sukkelaars.
En één van de meest welvarende mensen van heel de wereld zijn...!

En daarom herhaal ik: zo slecht is België nu ook weer niet.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 september 2011 om 15:26.
Het Oosten is offline  
Oud 22 september 2011, 15:24   #76
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Volgens sommigen onder jullie wil men niets. Akkoord. Maar dan moet je ook niet meer met andere oplossingen aankomen zoals deze
Kijk, ik wil oplossingen, echte oplossingen, maar ik alleen ben geen democratische meerderheid, ik kan enkel pogen mijn wil door te drukken door te stemmen. Momenteel is de beste tool om mijn zin te krijgen stemmen voor N-VA, dus doe ik dat.

Citaat:
Ik probeer me even in jouw denkwijze in te leven door problemen te zien na de oplossing.
Gezien de evolutie van dit land is een splitsing zo goed als onvermijdelijk, Vlaamse kant schuift steeds verder op naar die richting. Bij een splitsing komen sowieso nieuwe mogelijkheden boven waar men gemakkelijker directe democratie kan invoeren in de ontstane deelstaten, de frictie is namelijk weg.

Het grappige is dat het enige dat België kan redden tegengehouden wordt om "het land te redden" (drogreden, het gaat hem vooral om het behouden van macht), voer een model in zoals in Zwitserland en België is gered.
Amon_Re is offline  
Oud 22 september 2011, 15:25   #77
Amon_Re

Standaard

Citaat:
We spreken elkaar volgend jaar.
Amon_Re is offline  
Oud 22 september 2011, 15:25   #78
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En in welke jaren heeft België dan een break genomen met te bestaan?
Belgie gaat alle dagen een beetje meer kapot. Hou u van den onnozele als je wil, doe rustig verder alsof alles in orde is, het zal niet helpen.
Oud 22 september 2011, 15:26   #79
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Tot ooit blijkt dat de banken al dat spaargeld belegd hebben in Zuid-Europese landen die failliet dreigen te gaan.

Laatst gewijzigd door Bulevardi : 22 september 2011 om 15:27.
Bulevardi is offline  
Oud 22 september 2011, 15:26   #80
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens sommigen onder jullie wil men niets. Akkoord. Maar dan moet je ook niet meer met andere oplossingen aankomen zoals deze:

On n'est demandeur de rien
filosoof is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be