![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#421 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#422 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wie is hen? Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 30 september 2011 om 18:27. |
|
|
|
|
|
|
#423 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#424 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
"Wij" mensen van goeie wil die rustig in de "lokale" samenleving willen leven.
"Zij" de parvenues die misbruik willen maken van de situatie.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt |
|
|
|
|
|
#425 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het gaat hier over "Vreemdelingen/Vluchtelingen/Immigratie in het algemeen." Lees de OP. Ook jij bevestigt hiermee wat ik eerder schreef. Eigenlijk is het om het even wat een vreemdeling doet. |
|
|
|
|
|
|
#426 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
#427 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een "inwijkeling" van goeie wil is welkom. En dat is iets wat ik nog nooit anders heb gesteld.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt |
|
|
|
|
|
|
#428 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#429 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Niet iedere inwijkeling is een slechte hoor.
|
|
|
|
|
|
#430 | |
|
Minister
|
Citaat:
Begrijpend lezen is voor jou echt wel heel erg moeilijk, he artisjok?
|
|
|
|
#431 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#432 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik begrijp dat u zegt : integratie moet van 2 kanten komen. Ik begrijp niet wat u bedoelt met : "integratie moet van 2 kanten komen". Vraag : Waarom begrijp ik dat niet? Antwoord : De 2 kanten zijn a) allochtonenWaarom moet er integratie komen van de kant van de autochtonen? Het is onmogelijk dat een autochtoon integreert in zijn eigen land. Omdat u de uitdrukking contradictio in terminis niet lijkt te verstaan, zeg ik het in het Vlaams : dat spreekt zichzelf tegen. Dus leg nu eens eindelijk uit hoe en waarom, volgens u, een autochtoon moet integreren in zijn eigen land. Als u vindt dat het zo is, moet het een klein kunstje zijn om dit op te helderen.
|
|
|
|
#433 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waarom 'zeuren' die Vlamingen dan zo tegen Franstalige autochtone landgenoten? Anderhalf jaar geen regering om een non-issue (volgens u dan). Nu ik u toch spreek: Moet de spreekwoordelijke Engelstalige Vlaamse artiest weer integreren in zijn eigen taal volgens u? Of volstaat zijn Vlaamse ras hier om door u als geintegreerd te worden beschouwd? Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 30 september 2011 om 23:10. |
|
|
|
|
|
|
#434 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Die paar 100 hardcore "Flaminganten" , leer ermee leven. Het word pas een probleem als men idere Vlaming als extremistisch Flamingant gaat bejechenen, want dan worden "de Vlamingen" zo. Citaat:
Citaat:
Mijn mening, muziek en zang valt onder kunst, da's iets wat ieder voor zich mag beleven in welke vorm dan ook, op voorwaarde dat niemands integriteit word geschaad.
||||
|
|
|
|
|
#435 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik vind van mezelf toch niet dat ik een slechte ben.
|
|
|
|
|
#436 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Je hebt gelijk. Volgense de voorzitters van het OCMW zijn "slechts" een kleine 90% van hun buitenlandse "klanten" economische vluchtelingen. Hoeveel % van al die zelfstandigen die hier de laatste twee jaar opdoken en na twee jaar nog steeds niets verdiend hebben oorlogslachtoffers zijn mag jij de schatting doen. En jawel, ook onder de asielzoekers is een groot percentage profiteurs dat gevat wordt. Hoeveel er daar niet gevat worden wil ik liever niet weten in acht genomen dat we zelfs asiel verleend hebben aan veroordeelde terroristen... Nu ok?
CLAESSENS Joris Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter Bron: de koran. |
|
|
|
|
|
|
#437 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#438 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De integratie die moet komen van de kant van de autochtoon, is niet dat hij moet integreren; maar wel dat hij moet open staan voor allochtonen, dat hij bereid moet zijn om hen te leren kennen. Het is immers onmogelijk (voor die allochtonen) om zich te integreren in een gesloten groep (van autochtonen), in een groep (van autochtonen) die (allochtonen) uitsluit. Laatst gewijzigd door artisjok : 1 oktober 2011 om 08:38. |
|
|
|
|
|
|
#439 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Juist ja, daarom heb ik MINSTENS 8 nationaliteiten in m'n team waaronder Maroc Tunesi, Portu, USA, Afric, ... |
|
|
|
|
|
|
#440 | |||
|
Banneling
|
Toch iemand die het durft toegeven.
Citaat: