![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Toch wel over het miljoen dat in hun kielzog is komen aanwaaien en waarbij velen wèl zijn geïntegreerd, maar toevallig net de maangod-aanbidders niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#462 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#463 | |||||||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Al begin jaren '70 was er een stop op het werven van buitenlandse gastarbeiders. Zowel hier in België als in Nederland als in de andere landen die gastarbeiders gehaald hadden. De periode waarin gastarbeiders geronseld werden om naar hier te komen, beslaat slechts een jaar of tien: van begin jaren '60 tot begin jaren '70. Ter illustratie: Citaat:
Ik duld hun aanwezigheid zolang ze vanaf dag één werk maken van hun integratie en assimilatie. Gebeurt dat niet, duld ik ze ook niet meer. Gebeurt dat wel, dan zal ik ze snel genoeg als autochtoon onder de autochtonen gaan beschouwen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
En dan had je ook geweten dat het hier onderwijs aan de kinderen van Nederlandstalige expats betreft. Dat zijn dus mensen die voor een kortere periode in verband met hun werk in het buitenland wonen, niet mensen die blijvend emigreren. Dat is dus wel van een geheel andere orde dan ergens al drie generaties zitten en nog steeds de taal van het land niet beheersen, nog steeds aan eigen gewoontes blijven vastklampen en noem de hele rataplan maar op. Ken jij het verschil tussen ergens voor korte duur verblijven en je ergens blijvend vestigen? Typisch gevalletje van jouw bekende getrol dus. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je kunt mensen ook niet verplichten hun gezond verstand te gebruiken, zoals jij maar al te vaak laat blijken in jouw reacties. Citaat:
En verder ben je ook hier weer op de jouw beruchte, misselijkmakende wijze aan het trollen, en geef je aan dat er met jou echt geen fatsoenlijke discussie mogelijk is. Citaat:
Bovendien heb ik die Latijnse spreuk al vaker gebruikt en je er de Nederlandse vertaling van gegeven, net zoals er gezegd is wat dat inhoudt. Dat jij dat niet onthouden hebt en dat jij niet eens de moeite doet om op te zoeken wat het betekent, is verder mijn probleem niet. Daarbij geef ik het goede voorbeeld en spreek ik de landstaal artisjok, dat is namelijk de taal waarmee ik geboren en getogen ben.
![]() |
![]() |
#464 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hebben wij een miljoen indianen als migrant? Dat is nieuw. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#465 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#466 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#467 |
Minister
|
![]() Geen idee of die er was, maar het lijkt me bij nader inzien wel een bijzonder goed plan.
![]() |
#468 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#469 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#470 | ||||||||||||||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Autochtonen moeten allochtonen kansen geven, natuurlijk zijn er heel veel die naar hier komen om te profiteren van het systeem of criminelen zijn, maar zo zijn er toch ook Belgen? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Maar goed, ja, hier ben ik het mee eens. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Jorge13 : 1 oktober 2011 om 13:43. |
||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#471 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Jorge13, waar ben je in hemelsnaam aan begonnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#472 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#473 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je weet niets af van de godsdiensten van indianen? Mag ik nu nog weten van waar jij dat "het miljoen" haalt. Want dat is ook niet duidelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#474 |
Banneling
|
![]() White revolution is the only solution.!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#475 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je weet dus kennelijk nog steeds niet dat onze taal Nederlands heet. En j�*j hebt het over integratie van anderen? Dus waarom moet die autochtone schoonmoeke van jou in haar eigen land integreren? Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 1 oktober 2011 om 14:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#476 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#477 | ||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Die Marokkaanse mevrouw waar jij het over hebt zou dan eens kunnen overwegen om haar naam te veranderen. Tevens kan ze vele van haar mede-Marokkanen hartelijk danken voor de slechte naam die zij de Marokkanen hebben bezorgd, waarvan deze mevrouw de dupe is. Ik vind het trouwens wel heel erg vreemd dat iemand die hier geboren zou zijn, pas op 40-jarige leeftijd haar diploma wil gaan halen. Ze zal toch zeker niet eerst uitgehuwelijkt zijn geweest om de nodige kinderen te baren? Citaat:
Een dikke pluim voor die medestudent van Poolse origine van je. Die heeft het zo te zien wel begrepen, en wenst zich dan ook volledig te assimileren. Een heel verstandig besluit dat hem beslist geen windeieren zal leggen. Daar kunnen heel veel andere immigranten, vooral die van islamitische herkomst, een puntje aan zuigen. Citaat:
Verder is er een enorm verschil tussen een gemengd huwelijk van twee mensen uit relatief gelijkaardige culturen, zoals in jouw geval, en tussen mensen die enkel uit een cultuur komen die totaal niet compatibel met de onze is, zoals het geval is met islamitische culturen. Citaat:
De islam is ook in het geheel niet met het christendom zoals wij dat vandaag de dag kennen, te vergelijken. Veel mensen denken nog altijd dat de islam een soort van exotisch christendom is, en dat is het pertinent niet. De islam is een totalitaire ideologie met een zweem van religieusiteit die geen enkele andere godsdienst of ideologie naast zich duldt, op geen enkele manier. De islam kent het begrip wederkerigheid ook helemaal niet. De islam wil enkel onderwerpen en veroveren totdat de hele wereld aan hun allah toebehoort. Citaat:
Citaat:
Weg daarmee. Aanpassen of opkrassen. Kort gezegd: met de meeste groepen immigranten zijn er nauwelijks echte problemen. Enkel met de groep immigranten die de islam als bindend kenmerk heeft, is er overal in West- en Noord-Europa, waar je ook komt, altijd stront aan de knikker. Altijd zijn er problemen met die groep. Overal staat die groep bovenaan in de criminaliteitscijfers, bovenaan wat schooluitval betreft, bovenaan de werkloosheidsstatistieken, bovenaan de uitkeringsstatistieken, bovenaan de statistieken voor huiselijk geweld en noem het allemaal maar op. Dat kan me op zich helemaal niets schelen, ze doen maar, maar dan wel in de landen van herkomst en niet hier.
![]() |
![]() |
#478 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn toch al heel wat regeringscrises geweest en kabinetten in Belgie gevallen over het feit dat autochtonen zich niet wensen te integreren. Ook nu duurt de regeringsvorming alweer anderhalf jaar. Kennelijk vragen veel Vlamingen (alle politieke partijen eigenlijk) dat Franstalige autochtone blanken zich wél integreren. Citaat:
Waaraan? Toch niet aan de Vlaamse cultuur van vandaag de dag hopelijk? -onbestrafte kinderverkrachting - graaicultuur - vluchtgedrag - niet in staat tot voortplanting - Engelstalige tv en radio - met staatsmiddelen financieren van een kerk - niet vervolgen én sanctioneren van doodrijders - handhaven van een erfopvolgende uitvreter - gedogen van fraude - politieke processen tegen de oppositie - toelaten van nepotisme - brugpensioeners vanaf 46 jaar - Minderwaardigheidscomplex Citaat:
Grapjas. Mocro's zijn alweer een tijdje leidend in de muziekindustrie in de lokale taal. Het Nederlands dus. Witte Vlaamse artiesten zijn keurig Engelstalig uitgeburgerd. Vind je het zelf ook niet grappig dat Nederland massaal in het Engels (nou ja Engels...) les geeft in haar hogere instellingen. Over obscurantistisch gesproken. Kinderen baren lijkt me verstandiger dan uitsterven. Maar de autochtoon w�*l dat nu eenmaal... Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 1 oktober 2011 om 17:18. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#479 |
Minister
|
![]() Eberhard Leclerc, je verhaal is afgezaagd, net als je non-argumenten over allochtonen in de muziekindustrie en dergelijke. Ik stel voor dat je maar beter op zoek gaat naar nieuwe rap-video's op youtube, en dat je dan vooral niet vergeet het aantal hits te tellen.
![]() |
#480 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |