Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 oktober 2011, 11:22   #461
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik dacht het al dat het die telling was.
De onderzoekers zijn drie generaties terug gegaan. Ze nemen ook de nieuwe Belgen en hun nageslacht op. Enkel wie tot drie generaties terug geen allochtonen in zijn stamboom heeft, is volgens de onderzoekers een autochtone Belg.
Doordat mijn man's grootmoeder Nederlandse is, ben ik plots met een allochtoon gehuwd, en zijn mijn kinderen ook allochtonen.
jij hebt het toch over die paar duizenden GAST-arbeiders? of over wie heb je het anders?
Toch wel over het miljoen dat in hun kielzog is komen aanwaaien en waarbij velen wèl zijn geïntegreerd, maar toevallig net de maangod-aanbidders niet.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2011, 11:23   #462
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
Doordat mijn man's grootmoeder Nederlandse is, ben ik plots met een allochtoon gehuwd, en zijn mijn kinderen ook allochtonen.
Ik wist het wel.
Verklaart alles
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2011, 11:25   #463
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Ja, ik zie dat je de cursus "eindeloos linken naar eigen postjes" met goed gevolg hebt afgelegd. Bravo!

Citaat:
We hebben tientallen jaren lang de arbeiders naar hier gelokt, en jij noemt dat "onaangekondigd komen aanwaaien".
Dat hebben we pertinent niet artisjok.
Al begin jaren '70 was er een stop op het werven van buitenlandse gastarbeiders. Zowel hier in België als in Nederland als in de andere landen die gastarbeiders gehaald hadden. De periode waarin gastarbeiders geronseld werden om naar hier te komen, beslaat slechts een jaar of tien: van begin jaren '60 tot begin jaren '70.

Ter illustratie:
Citaat:
De werving van gastarbeiders werd beëindigd in 1973 onder bewind van het kabinet den Uyl (PvdA), op dat moment waren er ongeveer 22.000 Marokkanen in Nederland. Ondanks dat er niet meer geworven werd en het de bedoeling was dat de gastarbeiders terugkeerden naar het land van herkomst, nam het aantal migranten alleen maar toe. In 1980 telde Nederland 72.000 Marokkanen, in 1990 168.000 en in 2008 335.127. Van gastarbeiders was toen al lang geen sprake meer.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Gastarbeider
22.000 Marokkaanse gastarbeiders in 1973, bijna 350.000 Marokkanen nu. Dat is vijftien keer meer, artisjok. Het overgrote deel daarvan is dus wel komen aanwaaien, want dit is beslist geen natuurlijke bevolkingsaanwas door geboorten.

Citaat:
Jij duldt hun aanwezigheid.
Ik duld hun aanwezigheid zolang ze vanaf dag één werk maken van hun integratie en assimilatie. Gebeurt dat niet, duld ik ze ook niet meer. Gebeurt dat wel, dan zal ik ze snel genoeg als autochtoon onder de autochtonen gaan beschouwen.

Citaat:
Neen, maak je geen illusies.
Zelfs dan worden ze dikwijls aanzien als een vreemdeling; als crimineel en profiteur.
Nonsens. Degenen die echt werk maken van hun integratie en assimilatie worden snel genoeg opgenomen.

Citaat:
Dat jij graag overdrijft, hoef je niet expliciet te schrijven; dat heb ik al gemerkt.
Dat jij graag bepaalde nare zaken onder de mat wil vegen en je daarbij als een trol gedraagt, is mij ook bekend.

Citaat:
Dan mogen die Nederlandstalige scholen in het buitenland toch gesloten worden. Jij bent toch voorstander van iedereen gelijk.
Doe niet alsof je niet gelezen hebt wat ik in dat andere topic schreef. Ik zei daar duidelijk:

En dan had je ook geweten dat het hier onderwijs aan de kinderen van Nederlandstalige expats betreft. Dat zijn dus mensen die voor een kortere periode in verband met hun werk in het buitenland wonen, niet mensen die blijvend emigreren.

Dat is dus wel van een geheel andere orde dan ergens al drie generaties zitten en nog steeds de taal van het land niet beheersen, nog steeds aan eigen gewoontes blijven vastklampen en noem de hele rataplan maar op.

Ken jij het verschil tussen ergens voor korte duur verblijven en je ergens blijvend vestigen?

Typisch gevalletje van jouw bekende getrol dus.

Citaat:
Welke zeden en gewoonten.
Waar werden die eerder genoemd?
De zeden en gewoontes van hun nieuwe vaderland. Je kunt toch lezen? En je bent toch niet zo dom dat je niet begrijpt dat verschillende nieuwe vaderlanden verschillende zeden en gewoontes hebben?

Citaat:
Blijkbaar zullen er nog wel wat autochtonen moeten integreren ook.
Blijkbaar ben jij hier weer aan het trollen.

Citaat:
Je kan mensen toch niet verplichten om hard drugs te gebruiken.
Wat een domme, niet terzake doende, trollerige opmerking van je, artisjok, maar goed, dat ben ik intussen al wel van je gewend geraakt.

Je kunt mensen ook niet verplichten hun gezond verstand te gebruiken, zoals jij maar al te vaak laat blijken in jouw reacties.

Citaat:
Doe jij dit zelf?
Kortom, je geeft op alle mogelijke manieren aan dat jij je uiterste best doet om autochtoon onder de autochtonen te worden. Gebeurt dat, dan gaan de deuren van de autochtonen vanzelf voor je open en word je zonder problemen één van hen.
Ik ben autochtoon artisjok, en bijgevolg hoef ik niet te integreren. Al die dingen gebeuren bij mij, en doe ik gewoon vanzelf.

En verder ben je ook hier weer op de jouw beruchte, misselijkmakende wijze aan het trollen, en geef je aan dat er met jou echt geen fatsoenlijke discussie mogelijk is.

Citaat:
Is Latijn een van onze landstalen?
Daarnet schreef je nog
De allochtone ouders maken beiden zich de landstaal eigen en spreken vervolgens niets anders meer. Ze voeden hun kinderen in de taal van hun nieuwe vaderland op,
Geef dan het goede voorbeeld.
Enige kennis van het Latijn wordt ook wel educatie genoemd, artisjok, iets waar jij zo te zien weinig kaas van hebt gegeten.
Bovendien heb ik die Latijnse spreuk al vaker gebruikt en je er de Nederlandse vertaling van gegeven, net zoals er gezegd is wat dat inhoudt. Dat jij dat niet onthouden hebt en dat jij niet eens de moeite doet om op te zoeken wat het betekent, is verder mijn probleem niet.
Daarbij geef ik het goede voorbeeld en spreek ik de landstaal artisjok, dat is namelijk de taal waarmee ik geboren en getogen ben.
Oud 1 oktober 2011, 11:26   #464
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
jij hebt het toch over die paar duizenden GAST-arbeiders? of over wie heb je het anders?
Toch wel over het miljoen dat in hun kielzog is komen aanwaaien en waarbij velen wèl zijn geïntegreerd, maar toevallig net de maangod-aanbidders niet.
Welk "het miljoen"?
Hebben wij een miljoen indianen als migrant? Dat is nieuw.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2011, 11:29   #465
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
U rukt alles uit zijn verband! U wilt in feite niet discussiëren! U wilt enkel uw mening opdringen zelfs als u daarvoor volledig foute dingen schrijft. Wat andere mensen denken of zeggen interesseert u geen snars.
Wat voor plezier hebt u daaraan?
Artisjok heeft groot plezier aan trollen. Zie ook haar belachelijke reacties elders in dit topic. Dingen uit hun verband en context rukken is één van de manieren waarmee ze te werk gaat om het beoogde trollendoel te bereiken.
Oud 1 oktober 2011, 11:44   #466
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Artisjok heeft groot plezier aan trollen. Zie ook haar belachelijke reacties elders in dit topic. Dingen uit hun verband en context rukken is één van de manieren waarmee ze te werk gaat om het beoogde trollendoel te bereiken.
Was er geen algemene consensus haar te negeren?
Oud 1 oktober 2011, 11:49   #467
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht
Geen idee of die er was, maar het lijkt me bij nader inzien wel een bijzonder goed plan.
Oud 1 oktober 2011, 11:55   #468
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Welk "het miljoen"?
Hebben wij een miljoen indianen als migrant? Dat is nieuw.
indianen?

Jij weet niet wie ik met de "maangod-aanbidders" bedoel hé! Dommie toch!
Oud 1 oktober 2011, 11:55   #469
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen idee of die er was, maar het lijkt me bij nader inzien wel een bijzonder goed plan.
just! ook weer vergeten.
Oud 1 oktober 2011, 13:42   #470
Jorge13
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Om mee te beginnen: autochtonen moeten niets. "Moeten" impliceert in deze context namelijk een vorm van dwang, en dat kan nooit de bedoeling zijn. Als jij ergens onaangekondigd komt aanwaaien, dan is het niet de gastheer, die jou onderdak biedt en te eten geeft, die voor jou open "moet" staan, maar dan ben jij het die er alles aan hoort te doen om jouw gastheer terwille te zijn, niet voor het hoofd te stoten en je dankbaarheid voor de gekregen kansen te tonen.
Autochtonen moeten juist wel iets, ze moeten hun vooroordelen opzij zetten. Op mijn school komt ook een Marokkaanse vrouw studeren, ze spreekt perfect Nederlands is heel vriendelijk en perfect geïntegreerd. Ze is een Moslima maar draagt geen hoofddoek. Toch is het door haar naam dat ze geen werk kon vinden en daarom op 40-jarige leeftijd een diploma aan een hogeschool wil behalen. Zij is trouwens hier geboren, het waren haar ouders die naar hier kwamen.
Autochtonen moeten allochtonen kansen geven, natuurlijk zijn er heel veel die naar hier komen om te profiteren van het systeem of criminelen zijn, maar zo zijn er toch ook Belgen?

Citaat:
Op het ogenblik dat allochtonen zich als autochtonen gaan gedragen, d.w.z. de taal, zeden, gewoontes en cultuur van de autochtonen volledig eigen hebben gemaakt, en daarmee echt hebben aangegeven tot de gemeenschap van hun nieuwe vaderland te willen behoren, zullen zij automatisch door de autochtonen als één van hen worden gezien en aldus worden bejegend.
Maar hoe weet de autochtoon of dit nu zo is of niet? Enkel als hij de allochtoon in kwestie kent of als hij ermee in gesprek gaat. De vrouw waar ik het eerder over had werd toch niet als één van ons beschouwd, en nog een medestudent wil zijn Poolse achternaam laten veranderen zodat hij later makkelijker werk vindt, dat terwijl hij net als ik, net als u, net als de vrouw waar ik het eerder over had, hier geboren en getogen is, hij spreekt niet eens Pools en heeft nauwelijks nog iets met Polen te maken.

Citaat:
De allochtone ouders maken beiden zich de landstaal eigen en spreken vervolgens niets anders meer. Ze voeden hun kinderen in de taal van hun nieuwe vaderland op
Uiteraard moeten zij de nieuwe taal vloeiend beheersen, maar hen beletten hun eigen taal nog te spreken is gewoon absurd. De kinderen moeten natuurlijk in het Nederlands opgevoed worden, maar tweetalig mag natuurlijk ook. Zelf ben ik vooral in het Spaans opgevoed en het Nederlands heb ik in de kleuterklas geleerd. Mijn moeder is een Mexicaanse die zich perfect geïntegreerd heeft, ik spreek dus Spaan tegen haar en toen ik donderdag met mijn moeder een Dominicaanse ging bezoeken spraken we de hele tijd Spaans, hoewel we allemaal perfect Nederlands kunnen. Het spijt me, maar het Spaans is gewoon onze moedertaal (hoewel ik ondertussen beter Nederlands en Engels spreek dan Spaans) Tegen mijn katten spreek ik Spaans, als ik een woord lees dat ik niet ken hanteer ik zonder het te beseffen altijd de Spaanse uitspraak, ik voel het als onnatuurlijk aan om Nederlands met mijn moeder te spreken. Mijn moeder, en ik ook nog een beetje, delen de Mexicaanse cultuur en dat zal nooit veranderen, maar tegelijk ben ik een Vlaming en een Vlaams nationalist, en wil ik zelfs naar een Groot-Nederland gaan.

Citaat:
en leren hun kinderen ook de al eerder genoemde zeden en gewoontes etcetera van hun nieuwe vaderland aan. Dat betekent o.a. dat mannen en vrouwen gelijkwaardig zijn,
Uiteraard

Citaat:
dat je kinderen niet van 's morgens vroeg tot in het holst van de nacht op straat laat rondzwerven,
Spreekt ook voor zich, maar de autochtonen geven toch ook vaak het slechte voorbeeld.

Citaat:
dat je naar ouderavonden op school gaat, dat je mensen gewoon een hand geeft, dat je niet op straat spuugt en vrouwen niet hoer naroept, en meer van zulke dingen.
Uiteraard

Citaat:
Voorts leer je jezelf en je kinderen de Vlaamse Leeuw aan en zing je die elke morgen terwijl je in je voortuin de Vlaamse vlag met het nodige respect hijst. Je stuurt je kinderen op een cursus vendelzwaaien.
Uiteraard, maar ook meer autochtone Vlamingen zouden dit moeten doen, ook met de Prinsenvlag.

Citaat:
Je doet afstand van je eigen exotische religie of dat nu voodoo is, een cargocult of de islam, en je converteert naar een vorm van christendom, als je echt niet zonder religie kan.
Neen! Hoewel ik tegen elke religie ben, kan je mensen niet verbieden hun geloof te beleven. Uiteraard mogen ze hun religie niet opdringen, zoals ook wij het christendom (voor zover je dat nog 'onze' religie kunt noemen) niet mogen opdringen. Laat mensen thuis doen wat ze willen, als ze op het werk hun pauze per se willen benutten om te bidden mogen ze dat gerust, laat een paar moskees, kerken, synagogen... staan. Wat is nu het verschil tussen Belgen die naar de kerk staan en nieuwe Belgen die naar de moskee gaan?

Citaat:
Je gaat op kookcursus zodat je paling in het groen, waterkonijn, wafels en varkensgebraad klaar kunt maken en je leert dat te eten en waarderen.
Oke, tenzij je volgens je geloof geen varken mag eten. Natuurlijk zou het beter zijn Moslims varken te leren eten, maar we kunnen het hen nooit verplichten. Als de pot varken schaft en je eet dat niet heb dus pech.

Citaat:
Evenzo drink je op feestjes een glas wijn of bier mee
Waarom, o waarom zou dit goed zijn?

Citaat:
en verschijn je als vrouw nooit buitenshuis als een ingepakte pinguin of in een strooien rokje, en als man niet als een stoffige woestijnrover of met enkel een peniskoker aan en een bot door de neus.

Maar goed, ja, hier ben ik het mee eens.

Citaat:
Je zoekt werk en gaat aan de slag, en het is aanbevelingswaardig als je buiten je werk je ook nog eens inzet in het rijke verenigingsleven. Je maakt je op geen enkele manier schuldig aan crimineel gedrag.
Jep

Citaat:
Je gaat hoe dan ook nooit of te nimmer eisen stellen ten bate van jouw oorspronkelijke cultuur, religie enzovoorts.
Als dit redelijk blijft en niet ten koste gaat van de Vlaamse cultuur zie ik er geen graten in.

Citaat:
En bovenal: je spreekt jouw oorspronkelijke landgenoten aan op het moment dat zij over de schreef gaan en zich niet integreren en assimileren omdat zij daarmee jouw pogingen om te integreren en assimileren teniet doen.
Zeer juist!

Laatst gewijzigd door Jorge13 : 1 oktober 2011 om 13:43.
Jorge13 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2011, 14:06   #471
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Jorge13, waar ben je in hemelsnaam aan begonnen.
Bulevardi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2011, 14:14   #472
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht
Dat is pas geldig wanneer men blok staat.
Oud 1 oktober 2011, 14:17   #473
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
indianen?

Jij weet niet wie ik met de "maangod-aanbidders" bedoel hé! Dommie toch!
Als jij geen duidelijke taal gebruikt kan ik dat niet weten.
Je weet niets af van de godsdiensten van indianen?

Mag ik nu nog weten van waar jij dat "het miljoen" haalt. Want dat is ook niet duidelijk.
Oud 1 oktober 2011, 14:33   #474
Amstelman
Banneling

Standaard

White revolution is the only solution.!!
Amstelman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2011, 14:51   #475
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... maar vertikte het om Vlaams te leren.

Je weet dus kennelijk nog steeds niet dat onze taal Nederlands heet.

En j�*j hebt het over integratie van anderen?

Citaat:
Waarom moet er integratie komen van de kant van de autochtonen? Het is onmogelijk dat een autochtoon integreert in zijn eigen land.
Dus waarom moet die autochtone schoonmoeke van jou in haar eigen land integreren?

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 1 oktober 2011 om 14:52.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2011, 15:57   #476
Jorge13
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bulevardi Bekijk bericht
Jorge13, waar ben je in hemelsnaam aan begonnen.
Hoe bedoel je? Kan ik niet met Macchiavelli in discussie gaan of vind je dat ik maar onzin vertelde?
Jorge13 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2011, 16:59   #477
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorge13 Bekijk bericht
Autochtonen moeten juist wel iets, ze moeten hun vooroordelen opzij zetten. Op mijn school komt ook een Marokkaanse vrouw studeren, ze spreekt perfect Nederlands is heel vriendelijk en perfect geïntegreerd. Ze is een Moslima maar draagt geen hoofddoek. Toch is het door haar naam dat ze geen werk kon vinden en daarom op 40-jarige leeftijd een diploma aan een hogeschool wil behalen. Zij is trouwens hier geboren, het waren haar ouders die naar hier kwamen.
Autochtonen moeten allochtonen kansen geven, natuurlijk zijn er heel veel die naar hier komen om te profiteren van het systeem of criminelen zijn, maar zo zijn er toch ook Belgen?
Neen, autochtonen moeten wat dat betreft helemaal niets in eigen land. Allochtonen komen vrijwillig hier naar toe om zich hier te vestigen. Het is dan ook aan de allochtonen om zich op alle mogelijke manieren aan te passen. Gebeurt dat, dan komen die kansen vanzelf wel.
Die Marokkaanse mevrouw waar jij het over hebt zou dan eens kunnen overwegen om haar naam te veranderen. Tevens kan ze vele van haar mede-Marokkanen hartelijk danken voor de slechte naam die zij de Marokkanen hebben bezorgd, waarvan deze mevrouw de dupe is.
Ik vind het trouwens wel heel erg vreemd dat iemand die hier geboren zou zijn, pas op 40-jarige leeftijd haar diploma wil gaan halen. Ze zal toch zeker niet eerst uitgehuwelijkt zijn geweest om de nodige kinderen te baren?

Citaat:
Maar hoe weet de autochtoon of dit nu zo is of niet? Enkel als hij de allochtoon in kwestie kent of als hij ermee in gesprek gaat. De vrouw waar ik het eerder over had werd toch niet als één van ons beschouwd, en nog een medestudent wil zijn Poolse achternaam laten veranderen zodat hij later makkelijker werk vindt, dat terwijl hij net als ik, net als u, net als de vrouw waar ik het eerder over had, hier geboren en getogen is, hij spreekt niet eens Pools en heeft nauwelijks nog iets met Polen te maken.
Een autochtoon kan dat, zoals ieder ander overigens, al vanaf een afstand zien aan bijvoorbeeld de kleding. Heeft zo iemand een hoofddoek op, is die niet geïntegreerd en hoeft men er wat mij betreft ook helemaal niet voor open te staan. Verder kun je als je zo iemand in de supermarkt tegenkomt eens kijken naar wat die in het winkelwagentje legt. Zijn dat speklapjes, koteletten, wijn en bier of wordt er uitgebreid ingeladen bij de afdeling halal? Hangen hun kinderen tot 's avonds laat op straat, en/of vallen ze op straat mensen lastig, of gebeurt dat niet? Van je eigen kinderen kun je te horen krijgen hoe hun allochtone klasgenootjes zich gedragen, of die wel Nederlands spreken enzovoorts. Allemaal zaken om te weten te komen of allochtonen wel op weg zijn om te integreren, zonder dat je er noodzakelijkerwijs mee hoeft te praten.

Een dikke pluim voor die medestudent van Poolse origine van je. Die heeft het zo te zien wel begrepen, en wenst zich dan ook volledig te assimileren. Een heel verstandig besluit dat hem beslist geen windeieren zal leggen. Daar kunnen heel veel andere immigranten, vooral die van islamitische herkomst, een puntje aan zuigen.

Citaat:
Uiteraard moeten zij de nieuwe taal vloeiend beheersen, maar hen beletten hun eigen taal nog te spreken is gewoon absurd. De kinderen moeten natuurlijk in het Nederlands opgevoed worden, maar tweetalig mag natuurlijk ook. Zelf ben ik vooral in het Spaans opgevoed en het Nederlands heb ik in de kleuterklas geleerd. Mijn moeder is een Mexicaanse die zich perfect geïntegreerd heeft, ik spreek dus Spaan tegen haar en toen ik donderdag met mijn moeder een Dominicaanse ging bezoeken spraken we de hele tijd Spaans, hoewel we allemaal perfect Nederlands kunnen. Het spijt me, maar het Spaans is gewoon onze moedertaal (hoewel ik ondertussen beter Nederlands en Engels spreek dan Spaans) Tegen mijn katten spreek ik Spaans, als ik een woord lees dat ik niet ken hanteer ik zonder het te beseffen altijd de Spaanse uitspraak, ik voel het als onnatuurlijk aan om Nederlands met mijn moeder te spreken. Mijn moeder, en ik ook nog een beetje, delen de Mexicaanse cultuur en dat zal nooit veranderen, maar tegelijk ben ik een Vlaming en een Vlaams nationalist, en wil ik zelfs naar een Groot-Nederland gaan.
Tweetalig opvoeden kan eventueel best, maar eenzijdig in de taal van het land van herkomst, zoals we dat zo vaak bij met name islamieten zien, kan dus echt niet. Vooral omdat islamitische kindjes vaker niet dan wel naar de kleuterschool gaan, zodat ze daar ook de taal van hun nieuwe vaderland niet leren, hetgeen tot gevolg heeft dat ze een enorme taalachterstand hebben wanneer ze uiteindelijk wel verplicht naar school moeten.
Verder is er een enorm verschil tussen een gemengd huwelijk van twee mensen uit relatief gelijkaardige culturen, zoals in jouw geval, en tussen mensen die enkel uit een cultuur komen die totaal niet compatibel met de onze is, zoals het geval is met islamitische culturen.

Citaat:
Neen! Hoewel ik tegen elke religie ben, kan je mensen niet verbieden hun geloof te beleven. Uiteraard mogen ze hun religie niet opdringen, zoals ook wij het christendom (voor zover je dat nog 'onze' religie kunt noemen) niet mogen opdringen. Laat mensen thuis doen wat ze willen, als ze op het werk hun pauze per se willen benutten om te bidden mogen ze dat gerust, laat een paar moskees, kerken, synagogen... staan. Wat is nu het verschil tussen Belgen die naar de kerk staan en nieuwe Belgen die naar de moskee gaan?
Het probleem is nu net dat de islam zich niet enkel binnenshuis kan houden.
De islam is ook in het geheel niet met het christendom zoals wij dat vandaag de dag kennen, te vergelijken. Veel mensen denken nog altijd dat de islam een soort van exotisch christendom is, en dat is het pertinent niet. De islam is een totalitaire ideologie met een zweem van religieusiteit die geen enkele andere godsdienst of ideologie naast zich duldt, op geen enkele manier. De islam kent het begrip wederkerigheid ook helemaal niet. De islam wil enkel onderwerpen en veroveren totdat de hele wereld aan hun allah toebehoort.

Citaat:
Oke, tenzij je volgens je geloof geen varken mag eten. Natuurlijk zou het beter zijn Moslims varken te leren eten, maar we kunnen het hen nooit verplichten. Als de pot varken schaft en je eet dat niet heb dus pech.

Waarom, o waarom zou dit goed zijn?
Kwestie van 's lands wijs, 's lands eer, en om aan te tonen dat je je daadwerkelijk wilt integreren en assimileren.

Citaat:
Als dit redelijk blijft en niet ten koste gaat van de Vlaamse cultuur zie ik er geen graten in.
Het probleem is, wederom, dat met name de islamitische immigranten het niet kunnen nalaten om hun bizarre, obscurantistische, middeleeuwse gebruiken ostentatief in hun nieuwe vaderland tentoon te spreiden en zelfs pogen die te verbreiden ten koste van de locale cultuur. Opzichtige oerlelijke moskeeën met minaretten van meer dan 50 meter hoog, massaal op straat gaan bidden, shariarechtbanken, eisen voor halal, eisen voor dit, eisen voor dat.
Weg daarmee. Aanpassen of opkrassen.

Kort gezegd: met de meeste groepen immigranten zijn er nauwelijks echte problemen. Enkel met de groep immigranten die de islam als bindend kenmerk heeft, is er overal in West- en Noord-Europa, waar je ook komt, altijd stront aan de knikker. Altijd zijn er problemen met die groep. Overal staat die groep bovenaan in de criminaliteitscijfers, bovenaan wat schooluitval betreft, bovenaan de werkloosheidsstatistieken, bovenaan de uitkeringsstatistieken, bovenaan de statistieken voor huiselijk geweld en noem het allemaal maar op. Dat kan me op zich helemaal niets schelen, ze doen maar, maar dan wel in de landen van herkomst en niet hier.
Oud 1 oktober 2011, 17:16   #478
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, autochtonen moeten wat dat betreft helemaal niets in eigen land.
Oh?

Er zijn toch al heel wat regeringscrises geweest en kabinetten in Belgie gevallen over het feit dat autochtonen zich niet wensen te integreren. Ook nu duurt de regeringsvorming alweer anderhalf jaar.

Kennelijk vragen veel Vlamingen (alle politieke partijen eigenlijk) dat Franstalige autochtone blanken zich wél integreren.

Citaat:
Het is dan ook aan de allochtonen om zich op alle mogelijke manieren aan te passen.

Waaraan?

Toch niet aan de Vlaamse cultuur van vandaag de dag hopelijk?

-onbestrafte kinderverkrachting
- graaicultuur
- vluchtgedrag
- niet in staat tot voortplanting
- Engelstalige tv en radio
- met staatsmiddelen financieren van een kerk
- niet vervolgen én sanctioneren van doodrijders
- handhaven van een erfopvolgende uitvreter
- gedogen van fraude
- politieke processen tegen de oppositie
- toelaten van nepotisme
- brugpensioeners vanaf 46 jaar
- Minderwaardigheidscomplex

Citaat:
Het probleem is, wederom, dat met name de islamitische immigranten het niet kunnen nalaten om hun bizarre, obscurantistische, middeleeuwse gebruiken ostentatief in hun nieuwe vaderland tentoon te spreiden en zelfs pogen die te verbreiden ten koste van de locale cultuur.

Grapjas.

Mocro's zijn alweer een tijdje leidend in de muziekindustrie in de lokale taal. Het Nederlands dus.
Witte Vlaamse artiesten zijn keurig Engelstalig uitgeburgerd.

Vind je het zelf ook niet grappig dat Nederland massaal in het Engels (nou ja Engels...) les geeft in haar hogere instellingen. Over obscurantistisch gesproken.

Citaat:
Ze zal toch zeker niet eerst uitgehuwelijkt zijn geweest om de nodige kinderen te baren?

Kinderen baren lijkt me verstandiger dan uitsterven. Maar de autochtoon w�*l dat nu eenmaal...

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 1 oktober 2011 om 17:18.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2011, 17:25   #479
Macchiavelli
Minister

Standaard

Eberhard Leclerc, je verhaal is afgezaagd, net als je non-argumenten over allochtonen in de muziekindustrie en dergelijke. Ik stel voor dat je maar beter op zoek gaat naar nieuwe rap-video's op youtube, en dat je dan vooral niet vergeet het aantal hits te tellen.
Oud 1 oktober 2011, 18:45   #480
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
Toch is het door haar naam dat ze geen werk kon vinden en daarom op 40-jarige leeftijd een diploma aan een hogeschool wil behalen.
hmmm, ik wist niet dat je je naam kon veranderen met een diploma van de hoge school ...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be