Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 september 2011, 11:28   #61
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
\
Gif is natuurlijk relatief, de natuur zit vol vergiften.

Lieverd, ik zat al langer met die vraag, maar mijn schoenen zijn ook van leer, en toch ben ik vegetarier. Mijn huid blijft zacht en vegetariers behouden hun schoonheid langer dan vleeseters. Dus vegetarier, niet roken, niet drinken, geen drugs...
Om nog eens terug te komen hierop:

Taxus is niet 'gewoon' een beetje vergif. Een kind is een levend wezen en om daar 'abortus' op te plegen dien je dat kind om het leven te brengen. Dat doe je niet met wat lichtjes giftige kruidenthee. Daar heb je al heel giftige stoffen voor nodig. Onderschat de giftige werking van taxus dus niet want voor je het weet mag je vriend je komen bezoeken in het ziekenhuis.

Denk je echt een abortus te kunnen doen zonder daar tegen je vriend ook maar iets over te vertellen? Hoe lang denk je dat stilzwijgen vol te houden?

En denk ook eens aan dit: de meeste vrouwen die abortus doen krijgen daar vroeg of laat spijt en schuldgevoelens mee. Heb je daar al over nagedacht?

Maar als je dan toch absoluut een abortus wil doe het dan op de gewone weg. Het gaat niet anoniemer zijn door wat te knoeien met giftige zelfgefabriceerde kruidenthee. Dat is hooguit een reden om jezelf te vergiftigen en uitkomen doet het dan toch sowieso. En praat er misschien gewoon eens over met een dokter. Dat is een vertrouwenspersoon.

Maar hoever sta je 'er' ondertussen mee? Misschien is de hele zaak ondertussen al 'geregeld'?
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2011, 11:30   #62
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen breinaald aub, gewoon een theekuur.
Kinderen afstaan voor adoptie is in mijn ogen het vreselijkste waarmee men een kind kan opzadelen: ik ben niet gewenst.
Door het te aborteren gaat het blijkbaar méér 'gelukkig' zijn?
Oud 30 september 2011, 11:52   #63
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht

Taxus is niet 'gewoon' een beetje vergif. Een kind is een levend wezen en om daar 'abortus' op te plegen dien je dat kind om het leven te brengen. Dat doe je niet met wat lichtjes giftige kruidenthee. Daar heb je al heel giftige stoffen voor nodig. Onderschat de giftige werking van taxus dus niet want voor je het weet mag je vriend je komen bezoeken in het ziekenhuis.

Denk je echt een abortus te kunnen doen zonder daar tegen je vriend ook maar iets over te vertellen? Hoe lang denk je dat stilzwijgen vol te houden?

En denk ook eens aan dit: de meeste vrouwen die abortus doen krijgen daar vroeg of laat spijt en schuldgevoelens mee. Heb je daar al over nagedacht?

Maar als je dan toch absoluut een abortus wil doe het dan op de gewone weg. Het gaat niet anoniemer zijn door wat te knoeien met giftige zelfgefabriceerde kruidenthee. Dat is hooguit een reden om jezelf te vergiftigen en uitkomen doet het dan toch sowieso. En praat er misschien gewoon eens over met een dokter. Dat is een vertrouwenspersoon.

Maar hoever sta je 'er' ondertussen mee? Misschien is de hele zaak ondertussen al 'geregeld'?
Citaat:
Door het te aborteren gaat het blijkbaar méér 'gelukkig' zijn?

Hoe deden vrouwen het vroeger, vanaf de tijd van Eva? Zij moest beslist middeltjes kennen met haar vijftig dochters die met haar vijftig zonen huwden. Beslist en echtpaar ertussen die even niet aan het kind wilde.
Een groene ananas schijnt ook te werken, maar waar vindt men in Nederland in godsnaam een onrijpe ananas?
We zijn niet allemaal geschikt om kinderen op te voeden, en het is beter dit al vroeg te onderkennen, zodat wij de maatschappij niet verder opzadelen met tuig. Kijk eens naar de gemiddelde forummer: die had beslist geaborteerd MOETEN worden toen het nog kon.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2011, 18:55   #64
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe deden vrouwen het vroeger, vanaf de tijd van Eva? Zij moest beslist middeltjes kennen met haar vijftig dochters die met haar vijftig zonen huwden. Beslist en echtpaar ertussen die even niet aan het kind wilde.
Een groene ananas schijnt ook te werken, maar waar vindt men in Nederland in godsnaam een onrijpe ananas?
We zijn niet allemaal geschikt om kinderen op te voeden, en het is beter dit al vroeg te onderkennen, zodat wij de maatschappij niet verder opzadelen met tuig. Kijk eens naar de gemiddelde forummer: die had beslist geaborteerd MOETEN worden toen het nog kon.
1 van die oude middeltjes was een koeienvla in hun dingens steken.

Ik neem aan dat men echt niet van die oude middeltjes opnieuw wil uitvinden.
Of de vrucht kapot steken met breinaalden, dat was ook zo'n luguber middeltje.

Tja nu doen ze het met een soort van stofzuiger...waarschijnlijk één die ook water opzuigt dus.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2011, 19:15   #65
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe deden vrouwen het vroeger, vanaf de tijd van Eva?
We zitten niet meer in de tijd van Eva hoor. We zijn ondertussen wel 'wat' geëvolueerd. Waarom wil je je hetzelf zo moeilijk maken?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond
We zijn niet allemaal geschikt om kinderen op te voeden.
Dat kan zijn, maar moet je daarom echt liggen knoeien met een ananas?

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 30 september 2011 om 19:17.
Oud 2 oktober 2011, 18:41   #66
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En denk ook eens aan dit: de meeste vrouwen die abortus doen krijgen daar vroeg of laat spijt en schuldgevoelens mee. Heb je daar al over nagedacht?Maar als je dan toch absoluut een abortus wil doe het dan op de gewone weg. Het gaat niet anoniemer zijn door wat te knoeien met giftige zelfgefabriceerde kruidenthee. Dat is hooguit een reden om jezelf te vergiftigen en uitkomen doet het dan toch sowieso. En praat er misschien gewoon eens over met een dokter. Dat is een vertrouwenspersoon.

"De meeste" is compleet fout. Het gaat over een absolute minderheid. De "meeste" vrouwen die een abortus hebben houden het stillekes, daar weet je het niet eens van.
Meer vrouwen met pré en postnatale depressies dan vrouwen met spijt van hun abortus. Als "spijt" een argument moest zijn, dan is de enige conclusie: vooral doorgaan met die abortus.

No Psych Risk Seen from Abortion in First Trimester (MedPage Today)
First-Trimester Abortion Does Not Increase Risk of Developing Severe Mental Disorders (MedScape)

Laatst gewijzigd door Travis66 : 2 oktober 2011 om 18:52.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2011, 18:48   #67
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
"De meeste" is compleet fout. Het gaat over een absolute minderheid. De "meeste" vrouwen die een abortus hebben houden het stillekes, daar weet je het niet eens van.
Meer vrouwen met pré en postnatale depressies dan vrouwen met spijt van hun abortus. Als "spijt" een argument moest zijn, dan is de enige conclusie: vooral doorgaan met die abortus.
Hoeveel vrouwen daar nu last mee krijgen vroeg of laat... dat kan je niet echt controleren.

Maar een postnatale depressie gaat gewoonlijk na enkele weken of maanden wel over. Schuldgevoelens over zo'n abortus is een andere zaak want dat kan je niet terugdraaien.
Oud 2 oktober 2011, 18:52   #68
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hoeveel vrouwen daar nu last mee krijgen vroeg of laat... dat kan je niet echt controleren.

Maar een postnatale depressie gaat gewoonlijk na enkele weken of maanden wel over. Schuldgevoelens over zo'n abortus is een andere zaak want dat kan je niet terugdraaien.
Neen, dat zijn katholieke leugens die als urban legends een eigen leven zijn gaan leiden. Onderzoek toont het tegengestelde aan.

Citaat:
A clear trend emerges from this systematic review: the highest quality studies had findings that were mostly neutral, suggesting few, if any, differences between women who had abortions and their respective comparison groups in terms of mental health sequelae. Conversely, studies with the most flawed methodology found negative mental health sequelae of abortion.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 2 oktober 2011 om 18:56.
Oud 2 oktober 2011, 18:58   #69
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, dat zijn katholieke leugens die als urban legends een eigen leven zijn gaan leiden. Onderzoek toont het tegengestelde aan.
Ik kan daar geen cijfers opkleven en het zal inderdaad verschillen van geval tot geval maar toch: er bestaan toch voldoende vrouwen die getuigen dat ze er op latere leeftijd wél last mee krijgen. Dat kan je toch niet ontkennen?

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 2 oktober 2011 om 19:04.
Oud 2 oktober 2011, 19:06   #70
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik kan daar geen cijfers opkleven en het zal inderdaad verschillen van geval tot geval maar toch: er bestaan toch voldoende vrouwen die getuigen dat ze er op latere leeftijd wél last mee krijgen. Dat kan je toch niet ontkennen?
Ge zijt ne rappe he Ik heb de hatelijke gewoonte om eerst te schrijven en dan mijn feiten er als edits aan te plakken. En het internet is al zo traag hier in Cairo

Vollediger dan dit kan niet, maar de erste twee regels lezen zou u al moeten geruststellen.
Oud 2 oktober 2011, 22:12   #71
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Ge zijt ne rappe he Ik heb de hatelijke gewoonte om eerst te schrijven en dan mijn feiten er als edits aan te plakken. En het internet is al zo traag hier in Cairo

Vollediger dan dit kan niet, maar de erste twee regels lezen zou u al moeten geruststellen.
Ben jij een vrouw misschien dat je het allemaal zo goed weet?
Schuldgevoelens/spijt en echt mentale gezondheidsproblemen zijn m.i. twee verschillende zaken.
Het is niet omdat je schuldgevoelens hebt omdat je een abortus hebt laten doen, dat je er dan ook mentaal ten onder aan gaat. Dit wil ook niet zeggen dat je nooit meer aan je "ongeboren" kind zal denken, enz...
Ik vind dus dat groene flamingant wel gelijk heeft door te stellen dat je op mentaal vlak ook niet te licht over een abortus mag gaan. Het gaat nog altijd wel over je lichaam en (ongeboren) kind.

Laatst gewijzigd door Mam : 2 oktober 2011 om 22:13.
Mam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2011, 07:01   #72
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
Ben jij een vrouw misschien dat je het allemaal zo goed weet?
Schuldgevoelens/spijt en echt mentale gezondheidsproblemen zijn m.i. twee verschillende zaken.
Het is niet omdat je schuldgevoelens hebt omdat je een abortus hebt laten doen, dat je er dan ook mentaal ten onder aan gaat. Dit wil ook niet zeggen dat je nooit meer aan je "ongeboren" kind zal denken, enz...
Ik vind dus dat groene flamingant wel gelijk heeft door te stellen dat je op mentaal vlak ook niet te licht over een abortus mag gaan. Het gaat nog altijd wel over je lichaam en (ongeboren) kind.
Heb jij een leven achter de rug mét en eentje zonder abortus dat je het allemaal zo goed weet? Wetenschappelijk onderzoek heeft zijn waarde, namelijk de persoonlijke indrukken verwijderen, omdat dat de slechtste raadgevers zijn die je maar kan bedenken.

Het leven zit vol beslissingen waar je spijt van kan krijgen. "Was ik toen maar thuis gebleven!" "Had ik maar een andere richting gekozen op school!" "Was ik zo vroeg maar niet getrouwd!" "Had ik maar vroeger met fitness begonnen!"

Dat wil niet zeggen dat het allemaal spijt is waar je leven een deuk van krijgt, en dat is net wat dat onderzoek aantoont.

Ik weet niks beter, ik baseer me op mensen die dat wel weten.
Oud 3 oktober 2011, 07:14   #73
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
1 van die oude middeltjes was een koeienvla in hun dingens steken.

Ik neem aan dat men echt niet van die oude middeltjes opnieuw wil uitvinden.
Of de vrucht kapot steken met breinaalden, dat was ook zo'n luguber middeltje.

Tja nu doen ze het met een soort van stofzuiger...waarschijnlijk één die ook water opzuigt dus.
bane toch, je had tien kinderen als meeviel en twintig als het goed ging. DIe tien kinderen gingen voor d ehelft dood, dus je had zo vijf kinderen.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2011, 19:07   #74
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb jij een leven achter de rug mét en eentje zonder abortus dat je het allemaal zo goed weet? Wetenschappelijk onderzoek heeft zijn waarde, namelijk de persoonlijke indrukken verwijderen, omdat dat de slechtste raadgevers zijn die je maar kan bedenken.

Het leven zit vol beslissingen waar je spijt van kan krijgen. "Was ik toen maar thuis gebleven!" "Had ik maar een andere richting gekozen op school!" "Was ik zo vroeg maar niet getrouwd!" "Had ik maar vroeger met fitness begonnen!"

Dat wil niet zeggen dat het allemaal spijt is waar je leven een deuk van krijgt, en dat is net wat dat onderzoek aantoont.

Ik weet niks beter, ik baseer me op mensen die dat wel weten.
Heb jij of de mensen van dat onderzoek dan een abortus achter de rug? Met alle respect voor wetenschappelijke onderzoeken, maar als een vrouw een abortus overweegt zal ze zich informeren bij haar arts en dan de pro's/contra's mbt haar leven op een rijtje zetten. Ze gaat daarbij zelden een wetenschappelijk onderzoek raadplegen die haar gaat vertellen hoe ze zich moét voelen na de abortus (psychologie is geen exacte wetenschap ofzo)

Het is ver gekomen dat men al niet meer mag adviseren om 2 keer na te denken voor je iets doet, zonder daarbij met allerlei verwijten als "katholieke leugens" ed om het hoofd te worden geslagen. Dat was eigenlijk mijn punt, want voor de rest zitten we naast mekaar te praten.
Mam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2011, 19:32   #75
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
Heb jij of de mensen van dat onderzoek dan een abortus achter de rug? Met alle respect voor wetenschappelijke onderzoeken, maar als een vrouw een abortus overweegt zal ze zich informeren bij haar arts en dan de pro's/contra's mbt haar leven op een rijtje zetten. Ze gaat daarbij zelden een wetenschappelijk onderzoek raadplegen die haar gaat vertellen hoe ze zich moét voelen na de abortus (psychologie is geen exacte wetenschap ofzo)

Het is ver gekomen dat men al niet meer mag adviseren om 2 keer na te denken voor je iets doet, zonder daarbij met allerlei verwijten als "katholieke leugens" ed om het hoofd te worden geslagen. Dat was eigenlijk mijn punt, want voor de rest zitten we naast mekaar te praten.
Mensen die advies geven doen dat meestal om te helpen. Dat is bewonderenswaardig.
Maar verkeerd advies doet meestal meer kwaad dan goed. Katholieke instanties die leugens verspreiden om hun verhaaltje te kunnen verkopen zijn daar een mooi voorbeeld van. In de abortuskwestie is inmiddels bewezen dat ze dat bewust doen, het "psychologisch trauma" is daar een bewezen voorbeeld van, waarbij ze er niet voor terugschrikken om te liegen, onderzoeksresultaten te beinvloeden en zelfs te vervalsen.

Een persoon met behulp van die data aanraden om dat kind toch maar te houden, terwijl die persoon de rest van haar leven in miserie gaat leven net daardoor, en eigelijk geen risico liep, grenst aan het criminele.

Waarmee ik niet bedoel dat jij zoiets doet. Ik denk dat jij waarschijnlijk oprecht goede raad wou geven. Daarom dat ik de onderzoeksresultaten er even naast leg.

Wil je wetenschap negeren, het zij zo, je bent niet de enige. Spijtig maar helaas. Ter uwer informatie, het gaat hier om statistiek, niet psychologie, zelfs al is dat het odnerwerp van onderzoek.
En om raad gaan bij een dokter heeft verdacht veel weg van de wetenschap raadplegen. Laat ons hopen dat die dokter de wetenschap wel gelooft.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 3 oktober 2011 om 19:36.
Oud 3 oktober 2011, 23:29   #76
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ben principieel tegen abortus. Alhoewel ik begrip heb voor sommige gevallen.
Voor al die anderen ben ik er tegen. Dergelijke vrouwen die daar misbruik van maken zijn lager dan een stinkdier in mijn ogen.
Oud 4 oktober 2011, 06:38   #77
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik ben principieel tegen abortus. Alhoewel ik begrip heb voor sommige gevallen.
Voor al die anderen ben ik er tegen. Dergelijke vrouwen die daar misbruik van maken zijn lager dan een stinkdier in mijn ogen.
Altijd al een raar standpunt gevonden. Principieel met uitzonderingen.
Waarom ben je principieel tegen? En wat zijn de uitzonderingen?
Oud 4 oktober 2011, 07:56   #78
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Altijd al een raar standpunt gevonden. Principieel met uitzonderingen.
Waarom ben je principieel tegen? En wat zijn de uitzonderingen?
Medische noodzaak. Verkrachtingen. Dergelijke soort uitzonderingen dus.
Oud 4 oktober 2011, 08:24   #79
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Medische noodzaak. Verkrachtingen. Dergelijke soort uitzonderingen dus.
En waarom ben je dan principieel tegen? Ik zie geen principe dat abortus goedpraat bij verkrachting en afkeurt bij comfort.
Oud 4 oktober 2011, 08:35   #80
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En waarom ben je dan principieel tegen? Ik zie geen principe dat abortus goedpraat bij verkrachting en afkeurt bij comfort.
Tja dan zit jij met normvervaging vrees ik.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be