Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 oktober 2011, 15:12   #841
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Nu kom je met iets heel anders af, mijn beste.
Zo kennen we je wel.
Als je je ongelijk moet toegeven, er iets anders van maken.
Geen verklaring dus.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2011, 15:16   #842
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Geen verklaring dus.

Paulus.
Natuurlijk niet.
Ik wil eerst een bron met link waaruit blijkt dat "de linkse verdraagzamen" "in elke Vlaams Belanger een baby-etende neo-nazi-fasco zien".

Alhoewel, het doet er niet toe. Bert Deckers haalde dit enkel aan om zijn eigen gescheld te minimaliseren.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2011, 15:17   #843
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
2
Geef eens drie postings van de 44 000 die je poste, waarin jij je ongelijk openlijk toegeeft.

Dan zal ik, met mijn 16 000 postings er zes tonen, waarin ik mijn ongelijk toegeef en mij verontschuldig voor de fout die ik maakte.

Tot zolang, zou ik zwijgen als ik u was, over wie hier zijn ongelijk niet kan toegeven.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 11 oktober 2011 om 15:20.
Oud 11 oktober 2011, 15:18   #844
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk niet.
Ik wil eerst een bron met link waaruit blijkt dat "de linkse verdraagzamen" "in elke Vlaams Belanger een baby-etende neo-nazi-fasco zien".

Alhoewel, het doet er niet toe. Bert Deckers haalde dit enkel aan om zijn eigen gescheld te minimaliseren.
Letterlijk zal dat zo wel niet gezegd geweest zijn, maar het is dan ook niet letterlijk bedoeld en dat weet je best.

Dat Vlaams Belangers hier voor Nazi's aanzien worden, is schering en inslag en dat weet je maar al te goed zeveraar.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 11 oktober 2011 om 15:20.
Oud 11 oktober 2011, 15:23   #845
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Laten we ons naar aanleiding van deze boeiende draad verheugen over het feit dat de mandatarissen, leden, sympathisanten en kiezers van de partij "Vlaams Belang" tegen iedere vorm van politieke, godsdienstige en racistische discriminatie zijn en we hen na jarenlange inspanningen eindelijk ervan overtuigd hebben dat alle mensen gelijke behandeling door de wetten van een beschaafd land verdienen.

Laten we hopen dat nu er een vrouw die een "moslima-hoofddoek" draagt de nobelprijs voor de vrede heeft verworven, de belachelijke hetze tegen deze hoofddoekjes in ons land nu ook eindelijk stopt zodat we een "giant step" kunnen nemen naar het meer vreedzaam samenleven op deze planeet.

Laat ons vooral vergevingsgezind zijn tegenover deze onthaalmoeder, die discriminerend optrad uit een v ervlogen jeugdsentiment omdat ze zelf ooit door racistische mensen gepest werd wegens haar huidskleur, te meer aangezien er weer eens een meisje van 16 zelfdoding pleegde uit het perstgedrag van enige van haar medescholieren.

De stap naar de rechter is vanzelfsprekend een politiek-propagandistische goede zet: maar een erlijk gesprek tussen de betrokkenen over het onderwerp "discriminatie" zou allicht meer zoden aan de dijk gezet hebben.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2011, 15:28   #846
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat Vlaams Belangers hier voor Nazi's aanzien worden, is schering en inslag en dat weet je maar al te goed zeveraar.
Paulus.
niet enkel vb'ers hoor, de verdraagzaamheid op dit forum rijkt zoooooooooooooooooooooooooooooooo ver dat een mens direct begint te hopen op een Borg invasie.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2011, 15:31   #847
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Laten we ons naar aanleiding van deze boeiende draad verheugen over het feit dat de mandatarissen, leden, sympathisanten en kiezers van de partij "Vlaams Belang" tegen iedere vorm van politieke, godsdienstige en racistische discriminatie zijn en we hen na jarenlange inspanningen eindelijk ervan overtuigd hebben dat alle mensen gelijke behandeling door de wetten van een beschaafd land verdienen.

Laten we hopen dat nu er een vrouw die een "moslima-hoofddoek" draagt de nobelprijs voor de vrede heeft verworven, de belachelijke hetze tegen deze hoofddoekjes in ons land nu ook eindelijk stopt zodat we een "giant step" kunnen nemen naar het meer vreedzaam samenleven op deze planeet.

Laat ons vooral vergevingsgezind zijn tegenover deze onthaalmoeder, die discriminerend optrad uit een v ervlogen jeugdsentiment omdat ze zelf ooit door racistische mensen gepest werd wegens haar huidskleur, te meer aangezien er weer eens een meisje van 16 zelfdoding pleegde uit het perstgedrag van enige van haar medescholieren.

De stap naar de rechter is vanzelfsprekend een politiek-propagandistische goede zet: maar een erlijk gesprek tussen de betrokkenen over het onderwerp "discriminatie" zou allicht meer zoden aan de dijk gezet hebben.
²
u ziet er zijn er ook die op een normale wijze kunnen posten

ik ga akkoord in het spijtig vinden dat politici liever in de boekjes staan dan in gesprek met ons inwoners van dit land te treden.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2011, 15:42   #848
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Letterlijk zal dat zo wel niet gezegd geweest zijn, maar het is dan ook niet letterlijk bedoeld en dat weet je best.

Paulus.
Jij nuanceert al.
Bert Deckers beweerde "elke Vlaams belanger"
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2011, 15:45   #849
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij nuanceert al.
Bert Deckers beweerde "elke Vlaams belanger"
Ik nuaceer niks; jij bent het die overdrijft door figuurlijke uitspraken -bij wijze van spreken- letterlijk te nemen en daar citaten van te vragen, terwijl iedereen weet, dat Vlaams Belangers weldegelijk voor Nazis worden aanzien, door links.

Paulus.
Oud 11 oktober 2011, 15:52   #850
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om dan tot welke conclusie te komen? Serieus blijven hé.
Oud 11 oktober 2011, 16:06   #851
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

even off topic:

Citaat:
over die moslima-vredesprijs : zie topic http://forum.politics.be/showthread....98#post5738198
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2011, 05:30   #852
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien gaan we er zelfs ooit nog eens in slagen om hen te laten inzien dat de veroordeling van het vlaams blok enkele jaren geleden volkomen terecht was en dat dat niet het gevolg was van een groot complot... Of ben ik nu weer te optimistisch?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2011, 06:21   #853
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien gaan we er zelfs ooit nog eens in slagen om hen te laten inzien dat de veroordeling van het vlaams blok enkele jaren geleden volkomen terecht was en dat dat niet het gevolg was van een groot complot... Of ben ik nu weer te optimistisch?
Het is inderdaad zo dat een groot deel van de bevolking ferme vraagtekens plaatst bij het zogenaamde racisme van het VB.

Ten eerste is het niet zo, dat wanneer je de antiracismewet overtreedt, je automatisch een racist bent. De antiracismewetgeving beslaat een veel breder terrein dan enkel racisme.

Zo is het door de bewuste wet verboden om te zeggen dat je winkel altijd door Marrokanen werd overvallen zelfs al is dat effectief al vier keer gebeurd.

Racisme is in wezen een beoordeling van de medemens waarbij men het ras van de betrokkene als criterium laat meetellen. En daar heeft het VB zich niet schuldig aan gemaakt.

Ten tweede is het VB niet veroordeeld voor racisme, maar voor aanzetten tot racisme en dat is iets helemaal anders. Als ik mijn auto ongesloten achterlaat met draaiende motor om in de gauwte een pakje sigarretten en een krant te halen, ben ik volgens de Belgische wetgeving schuldig aan het aanzetten tot diefstal. Maakt dat van mij een dief? Natuurlijk niet. Zo is aanzetten tot racisme ook niet gelijk aan racisme.

Bovendien gaat het hier om een puur persoonlijke interpretatie van de rechter, want men heeft niemand kunnen voorleiden die daadwerkelijk racist geworden is door het lezen van de VB-pamfletten en dat alleen is het ultiem bewijs. Ikzelf heb, en met mij heel wat mensen, het arrest gelezen en ik weet dat de bewuste tekstgedeelten, van mij geen racist gemaakt hebben. Van iemand wel dan? Van wie?

Ten derde heeft men inderdaad de wet aangepast en aangepast en aangepast tot zelfs de grondwet toe verschillende keren. Heeft men niet één, niet twee, maar drie keer moeten van rechter verwisselen, voor men dan de rechter vond die meende dat het géén politieke zaak was. Een Francophoon dan nog. Ongehoord natuurlijk. Je kunt net zo goed een Jood door een Palestijnse rechter laten beoordelen en bij hoog en laag beweren dat hij weldegelijk objectief is.

Ten vierde heeft niet het VB die veroordeling opgelopen maar drie VZW's aan het VB verbonden. Dat het VB dit argument niet gebruikt maar haar verantwoordelijkheid te volle opneemt, siert hen uitermate. Geen enkele partij heeft zoiets ooit gedaan wanneer bepaalde leden van hen de wet overtraden. Behalve ene keer de SP, voor NAVO Boss Claes, toen aan het licht kwam dat zij zich lieten financieren door wapenleveranciers. Ze hebben de boete voor Claes betaald, toen hij veroordeeld werd.

Dat alles bij mekaar maakt dat ik heel sceptisch sta, niet alleen tegen de veroordeling op zich, maar ook tegen de manier waarop en de uitpraak dat het VB racistisch zou zijn. Want een echte racist is niet alleen maar racist in België maar overal ter wereld omdat het om een ideologie gaat en niet om een wetsovertreding in één bepaald land.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 13 oktober 2011 om 06:38.
Oud 13 oktober 2011, 11:13   #854
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vrees er voor hoor Raf.
Het probleem ligt hem bij het feit dat het de aanklagers zelf zijn die zwart op wit hebben verklaard dat het om en politiek proces ging (Pataer), dat men eeuwig zou zoeken naar een rechter die het VB zou veroordelen (DeMan) dat het proces naar Gent zou moeten verhuizen want daar heb ik mijn rechters die het VB willen veroordelen (Verhofstadt), dat het opperhoofd van het grootoosten verklaart dat het de taak moet zijn van ieder lid (ttz alle rechters die lid zijn van de loge) om het VB PROFESSiONEEL op alle mogelijk manieren te bevechten.

Citaat:
De voorzitter van het Hof was een franskiljonse logebroeder, die door het Belgische regime meteen beloond werd met een benoeming bij het Hof van Cassatie.
Citaat:
Maar het Grootoosten van België heeft de strijd tegen het Vlaams Blok als een van zijn voorname doelstellingen gesteld. Iedere broeder moet het als zijn taak zien om daartegen te vechten in zijn eigen sociale of professionele situatie.

Jacky Goris, grootmeester van het Grootoosten van België, geïnterviewd door Yves Desmet en Walter Pauli in De Morgen van 23 januari 2005

Maar anderzijds is het een zeer eerlijk proces geweest hoor....

kleine kanttekening:

Citaat:
"“Niemand hoeft zo naïef te zijn om te denken dat een vermenging van politiek en gerecht vroeger niet voorkwam – de Vlaams Blok-processen waren daarvan een eminent voorbeeld. Maar de onbeschaamdheid waarmee het in deze affaire is gebeurd, is ontstellend, zelfs voor iemand die de politiek al een jaar of veertig volgt.”"
“Natuurlijk is dit een politiek proces. Een kind weet dat (…). De politieke bedoeling lag er zo dik bovenop, dat een rechter stekeblind zou zijn als hij het niet zou merken”, schreef Van der Kelen al in 2001. En na de voorspelbare veroordeling van het Vlaams Blok: “Al wat gezegd wordt over de scheiding der machten, is pure hypocrisie: de politiek heeft het gerecht de middelen aangereikt en de inspiratie voor de aanklacht tegen het Vlaams Blok geleverd. Voor de rest kwam het er enkel op aan de juiste rechter te vinden die aan de kwestie wou beginnen.”

Luc Van der Kelen (Editorialist) in Het Laatste Nieuws, 19 december 2008

Citaat:
“Het is gênant te moeten vaststellen dat magistraten zich lenen tot medewerking aan een politiek wurggreep”, luidde het in een vernietigend commentaarstuk van Manu Ruys (De Tijd, 26.04.04).
Enz enz....

Maar een komplot van het establishment tegen het Vlaams Blok?
Ga weg...vanzijnlevenni...
Oud 13 oktober 2011, 13:30   #855
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sommige mensen geloven elke leugen, sommigen alleen hun eigen leugens, we zien wel.
Oud 15 oktober 2011, 11:23   #856
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ik vrees er voor hoor Raf.
Het probleem ligt hem bij het feit dat het de aanklagers zelf zijn die zwart op wit hebben verklaard dat het om en politiek proces ging (Pataer), dat men eeuwig zou zoeken naar een rechter die het VB zou veroordelen (DeMan) dat het proces naar Gent zou moeten verhuizen want daar heb ik mijn rechters die het VB willen veroordelen (Verhofstadt), dat het opperhoofd van het grootoosten verklaart dat het de taak moet zijn van ieder lid (ttz alle rechters die lid zijn van de loge) om het VB PROFESSiONEEL op alle mogelijk manieren te bevechten.
We hebben al die excuustruzen en complottheorietjes van het vlaams blok al tot vervelens toe gehoord en ze stellen nog altijd evenveel voor: niets!

Feit is en blijft dat het vlaams blok op correcte wijze en terecht veroordeeld werd voor racisme. Wat bepaalde politici al of niet verklaard hebben in de pers, doet op geen enkele manier ter zake. Het proces werd overigens niet in Gent gevoerd, omdat Verhofstadt daar "zijn rechters" had, maar omdat het daar naartoe verwezen werd door het Hof van Cassatie.

Het is dus inderdaad een eerlijk proces geweest en het arrest van het Hof van Beroep van Gent is een doordacht en degelijk onderbouwd arrest, waar geen enkele vlaams blokker iets zinnigs tegen in heeft weten te brengen, zelfs na al die jaren...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2011, 11:41   #857
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is nogal wiedes. Elke groep bestaat uiteindelijk uit individuen. Maar blijkbaar komen bepaalde individuen die problemen maken, meer voor in de ene groep dan in de andere.

Maar omdat niemand op zijn voorhoofd heeft getatoeëerd tot welke groep hij behoort, beoordeelt hij maar, het zekere voor het onzekere, de ganse groep. Hij vindt dat een verantwoorde manier om problemen te vermijden.

Zo abnormaal is dat niet.

Ik laat mijn kinderen ook niet graag uitgaan op plaatsen waar veel gevochten wordt. En natuurlijk weet ik wel dat niet iedereen gaat vechten op die plaats. Maar om problemen te vermijden vind ik dat een verantwoorde manier om mijn kinderen te zeggen dat ik niet graag heb dat zij op die plaatsen uitgaan.

En zij begrijpen dat ook.

Paulus.
Dus ge zegt tegen uw kinderen dat ze niet met mannen mogen omgaan, omdat de gevangenispopulatie (en ook alle andere statistieken) dat ze, meer dan allochtonen, oververtegenwoordigd zijn in de statistieken?
Oud 15 oktober 2011, 11:46   #858
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Citaat:
Al was ik Osama Bin Laden (moest hij nog leven), dan nog heeft mijn kind recht op een degelijke opvang.
Uit de link.

Klopt, maar dat is iets waar GIJ moet voor zorgen en de verantwoordelijkheid daarvoor niet moet afschuiven op een ander.

Als gij met uw daden er voor zorgt dat het vinden van een onthaalmoeder moeilijker wordt, dan is dat uw eigen verantwoordelijkheid en moet ge daar zelf de gevolgen van dragen.
Laat uw vrouw dan zorgen voor de opvang, of neem zelf verlof, want uiteindelijk is het uw taak, niet die van een ander.
Oud 15 oktober 2011, 11:48   #859
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Ik heb uiteraard mijn principes, maar van discriminatie pur sang zal je me niet snel kunnen betichten.
Ik weet het, de vlaams blokkers zijn er steeds beter in het te verbergen.
Maar we weten wel wat het aard van het beestje is.
Regelmatig genoeg komt de ware aard van het beestje terug naar boven.
Zoals nu ook weer.
Oud 15 oktober 2011, 11:49   #860
Alboreto

Standaard

Citaat:
Nu kom je met iets heel anders af, mijn beste.
Zo kennen we je wel.
Als je je ongelijk moet toegeven, er iets anders van maken.
3

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be