![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ook nu weer zal deze vraag verdwijnen in een vloedgolf van beschuldigingen en gratuite opmerkingen aan het adres van de NVA en Dewever in het bijzonder, en zal er geen duidelijkheid zijn waarom Di Rupo na twee uur een nota van Dewever mocht afschieten, maar Dewever na enkele dagen niet mocht antwoorden dat hij op basis van Di Rupo's nota geen onderhandelingen kon opstarten. Dit terwijl Wouter Beke diezelfde avond in Terzake duidelijk stelde dat hij de nota van Di Rupo niet herkende als datgene waarover Dewever en Di Rupo met hem als bemiddelaar een overeenkomst hadden bereikt. Ergo, waarvan Beke stelde dat hij het idee kreeg dat er opzettelijk zaken waren aangepast en toegevoegd om de NVA tot een neen te verleiden. Hoewel Kathleen Cools hier met even veel journalistieke serieusheid op reageerde als onze belgicistische vrienden ("jamaar meneer Beke, is het niet gewoon zo dat NVA niet wou/kon/mocht") werd de dag daarop middels een interview van Caroline Gennez aan Le Soir pijnlijk geïllustreerd dat Beke gelijk had. Mevrouw Gennez verkondigde daar immers niet zonder triomf, en dit de dag nadat ze Bart Dewever met een van walging vertrokken gezicht op TV als "onverantwoordelijk" omschreef vanwege zijn neen, dat ze Di Rupo had aangeraden zijn nota zowel op communautair vlak als op sociaaleconomisch vlak zodanig te manipuleren, dat NVA wel neen zou moeten zeggen. De belgicist die denkt mij nu te kunnen uitleggen waarom Dewever dan de titel "lul van het jaar" verdient, en Di Rupo die van "redder des vaderlands", mag gerust een poging doen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 14 oktober 2011 om 14:16. |
|
![]() |
![]() |
#63 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#64 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Men moet écht al van slechte wil zijn om deze manipulaties, in combinatie met de vele beloften over "geen regering zonder NVA" en "geen minderheidsregering lngs Vlaamse kant" niet te doorzien. En dan vergeet ik nog de koortsachtigheid waarmee men poogde CD&V nog aan boord te hijsen na Bekes neen. NVA had neen gezegd, haja, die plaatsten zich dus buiten de onderhandelingen, maar CD&V moest mee om het scenario dat al lang op voorhand stond geschreven in de draaiboeken van het koningshuis, SPA en de Franstaligen, te laten werken. Hadden ze nu eens met eenzelfde koortsachtigheid aan Dewevers argumenten gewerkt...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dus in feite is het dankzij De Wever dat er een staatshervorming is.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daarom verdient De Wever de weinig benijdenswaardige titel: 'lul van het jaar' ! Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 oktober 2011 om 15:21. |
|
![]() |
![]() |
#69 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of wacht, dat klopt precies niet... Iemand is aan het liegen...
![]() |
![]() |
#70 |
Minister-President
|
![]() Eh, had hij meegedaan was er toch een ruime meerderheid geweest, niet?
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als Groen had meegedaan dan had er ook een meerderheid geweest, dus volgens uw uitleg is Groen verantwoordelijk voor de minderheid.
![]() |
![]() |
#72 |
Minister-President
|
![]() Omdat Groen! er vrijwillig is uitgestapt bedoelt u?
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() even vrijwillig als de N-VA.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#74 |
Minister-President
|
![]() Wanneer heeft groen! aangekondigd dat ze de handdoek in de ring gooiden?
#75 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
stop toch met trollen liefje.
![]() |
![]() |
#76 |
Minister-President
|
![]() AH, als de argumentatie stuikt wordt de tegenstander van trollen beschuldigt, handig!
#77 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De NVA wou geen onderhandelingen opstarten op basis van hetgeen Di Rupo voorstelde, net als CD&V, wiens voorzitter duidelijk op Terzake kwam uitleggen dat er nogal veel aan die nota was veranderd, sinds hij als onderhandelaar was gestopt. Wanneer precies gooide Dewever dan de handdoek in de ring? Warom werd koortsachtig geprobeerd CV&V weer aan boord te hijsen, werd de nota zelfs bijgestuurd, en werd NVA in het geheel niet meer gehoord? Waarom dat verschil in behandeling? Gooide Di Rupo dan ook de handdoek in de ring toen hij na twee uur "non" zei op Dewevers nota? Waarom is hij dan formateur? Mocht Dewever van jou dan ook proberen met alle andere partijen verder te doen, en de Ps, grootste partij van Wallonië vanaf dat moment doodzwijgen? Ik hoor het allemaal graag haarfijn uitgelegd van je...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
#79 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#80 |
Minister
|
![]() En waarom dat krampachtig kappen & hakken & bashen op de N-VA.
Ik snap dat nog altijd niet. Tenzij natuurlijk dat het als afleidingsmanouvre gebruikt wordt om de tekortkomingen van de anderen met de mantel der liefde te bedekken. Dat is toch mijn mening ![]() |
![]() |