Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 16 oktober 2011, 10:11   #181
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten/System Bekijk bericht
Niet zeuren.

"De Tijd onthulde dat de studiedienst van de N-VA in direct contact staat met de nummer 2 van Voka. En Philippe Muyters, tot 2009 afgevaardigd bestuurder bij Voka, is vandaag minister voor de N-VA in de Vlaamse regering."
En moet dit dan bewijzen, dat N-VA een loonstop in hun programma hebben opgenomen? Alle uitspraken van de N-VA spreken juist van geen loonstop, maar van een loonindex hervorming.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 16 oktober 2011, 10:12   #182
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht

Gegeven dat de Europese politiek rechts is en het financieel systeem een vrij marktsysteem is, denk ik dat een rechtse stem geen slechte keuze is in Vlaanderen.

Kijk maar eens naar de cijfers: 3de grootste staatsschuld van Europa (10de plaats op wereld niveau), een spread dicht bij de PIGS landen, geen geld voor pensioenen, de hoogste belastingen ter wereld, bij de slechtste Europese werkloosheidcijfers in Wallonië, een hoge loonwig tov de buurlanden, ...
Positief is nog de economische groei (vanwege export in Vlaanderen van weinig innovatieve maar op dit moment nog noodzakelijke economie) en de spaarquota. Maar beiden zijn broos.

Economische innovatie moet verdubbelen in Vlaanderen om bij te benen met de buurlanden. Bovendien hebben de klassieke economieën in Vlaanderen te leiden onder regelneverij en hoge kosten. De export van Vlaanderen met de directe buurlanden is dalende.

Spaarquota zouden wel eens snel kunnen verdwijnen, wanneer hieraan gemorreld wordt.

Dit is het gevolg van het klassieke beleid van de laatste 50 jaar. De
N-VA is hierop een realistisch alternatief om het land uit het slop te halen. PS wil enkel een status quo. Beter had geweest om in de geest van de verkiezingen, dat de andere klassieke partijen de N-VA niet opzij hadden gemanoeuvreerd, maar het lef hadden gehad om te durven veranderen. Op die manier als een gelijke groep optreden, zou een realistisch perspectief bieden om uit de huidige problemen te geraken.

De PS, de NVA, de SP-a, CD&V, VLD en co zijn voor mij allen gelijk! Ze willen ons doen geloven dat we hen nodig hebben. Dat we de banken nodig hebben, dat we het kapitalisme nodig hebben. Maar dat is niet zo, zij hebben ons nodig wij houden hen recht, zij teren op ons geld!

Zij zijn nutteloos, de onzin die z uitkramen dat is gewoon een hoopje flauwe kul om maar niet te moeten toegeven dat ze ons leegzuigen. De feiten zijn er! Leer er mee leven, het kapitalisme heeft afgedaan! Het is bedrog het is gewoon 1 grote en grove leugen. De voorbije 20 jaar zijn we in ons land ruim 30% rijker gworden, de productiviteit steeg met 1,5% per jaar. Als dit zich blijft herhalen zijn we binnen 20 jaar weer 30%rijker, en toch wil men geen 3,8% investeren in onze sociale zekerheid???
karo is offline  
Oud 16 oktober 2011, 10:13   #183
karo
Banneling

Standaard

De voorbije 20 jaar zijn we in ons land ruim 30% rijker gworden, de productiviteit steeg met 1,5% per jaar. Als dit zich blijft herhalen zijn we binnen 20 jaar weer 30%rijker, en toch wil men geen 3,8% investeren in onze sociale zekerheid???
karo is offline  
Oud 16 oktober 2011, 10:57   #184
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

De nieuwe voorzitter van de Spa ,Bruno Tobback, zette De Wever tijdens het debat zojuist in de 7de Dag eens goed op zijn plaats. Goed zo.

Pittig ventje die jonge Tobback.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 oktober 2011 om 10:59.
Het Oosten is offline  
Oud 16 oktober 2011, 11:08   #185
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten/System Bekijk bericht
De nieuwe voorzitter van de Spa ,Bruno Tobback, zette De Wever tijdens het debat in de 7de Dag eens goed op zijn plaats. Goed zo.

Op de monoloog van Bruno Tobback, mocht Bart De Wever geen repliek geven. Nochtans was het 1 vat vol leugens.
In een repliek op een beschuldiging van Wouter Beke, gaf Bart nog eens de waarheid. Op de nota Vande Lanotte wou de N-VA ja zeggen, maar heeft __&_ gesteund met hun neen (aansluiten aan Vlaams front). Toen de nota Di Rupo uitkwam, wat iedereen een slechtere nota vond, heeft __&_ de N-VA verraden door ja te zeggen (aansluiten aan Franstalig/Belgicistisch front)
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 16 oktober 2011, 11:11   #186
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De nieuwe voorzitter van de Spa ,Bruno Tobback, zette De Wever tijdens het debat zojuist in de 7de Dag eens goed op zijn plaats. Goed zo.

Gezien hoe De Wever Beke ontmaskerde als een tophypocriet en hoe dat Beke met zijn mond vol tanden en er heel ongemakkelijjk biJ zat? De supertjeef gewoon in zijn hemd gezet. De goddelijke status van Beke nam op enkele minuten terug aardse proporties aan! Met zijn vieren op de kap van De Wever en die manoeuvreerde zich zo gemakkelijk door hun huichelarij dat de anderen gewoon niets anders dan hun gewoon geleuter konden uitbrengen! De enigste die buiten De Wever nog iets zinnigs te zeggen had (vanuit zijn partijvisie dan wel) was Van Besien.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 16 oktober 2011 om 11:15.
Bokkenreyder is offline  
Oud 16 oktober 2011, 11:13   #187
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Bedoel je hoe hij probeerde te insinueren dat de N-VA pas gelukkig zal zijn als Wallonië niet enkel van ons afgescheurd is maar ook uit de euro gesmeten? Ach het is toch net iets hoger van niveau dan Carolientje die beweert dat N-VA de apartheid wilt terugbrengen.

Wat ik vooral heb onthouden van het debat is hoe Beke en De Croo met de grond gelijk gemaakt werden door De Wever. Ik dacht dat Beke ging beginnen blijten op een bepaald moment.

Maar goed, buiten bovenvermelde SP.a propaganda techniek, hebt u gelijk dat Tobback van de onderhandelde partijen de sterkste was in het debat. Van Besien had niet veel in te brengen en de andere twee zaten daar maar wat de kwestie te ontwijken en zwakke pogingen ondernemen om hun incompetentie op N-VA af te schuiven...

Laatst gewijzigd door mkb : 16 oktober 2011 om 11:17.
mkb is offline  
Oud 16 oktober 2011, 11:18   #188
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
Bedoel je hoe hij probeerde te insinueren dat de N-VA pas gelukkig zal zijn als Wallonië niet enkel van ons afgescheurd is maar ook uit de euro gesmeten? Ach het is toch net iets hoger van niveau dan Carolientje die beweert dat N-VA de apartheid wilt terugbrengen.

Wat ik vooral heb onthouden van het debat is hoe Beke en De Croo met de grond gelijk gemaakt werden door De Wever. Ik dacht dat Beke ging beginnen blijten op een bepaald moment.

Maar goed, buiten bovenvermelde SP.a propaganda techniek, hebt u gelijk dat Tobback van de onderhandelde partijen de sterkste was in het debat. Van Besien had niet veel in te brengen en de andere twee zaten daar maar wat de kwestie te ontwijken en zwakke pogingen ondernemen om hun incompetentie op N-VA af te schuiven...
Dan hebt u toch een slecht geheugen. En vooral: een selectief geheugen.

Wat een janker is die De Wever toch. Hij kan het maar niet laten. Begrijpelijk misschien nu BHV is geplitst zonder hem, maar toch. Er zijn grenzen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 oktober 2011 om 11:22.
Het Oosten is offline  
Oud 16 oktober 2011, 11:21   #189
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
De voorbije 20 jaar zijn we in ons land ruim 30% rijker gworden, de productiviteit steeg met 1,5% per jaar. Als dit zich blijft herhalen zijn we binnen 20 jaar weer 30%rijker, en toch wil men geen 3,8% investeren in onze sociale zekerheid???
Met dat 'als' kunnen 'jullie' uiteraard alles aan, zelfs een stijging van de productiviteit met 1,5% per jaar gedurende 20 jaar.

Een vraag is dan wél: wat gaan 'jullie' doen met alle brol die 'jullie' dan zullen produceren?

Gratis weggeven? In een museum onderbrengen? Voor de lol recycleren?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 16 oktober 2011, 11:23   #190
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht

Maar goed, buiten bovenvermelde SP.a propaganda techniek, hebt u gelijk dat Tobback van de onderhandelde partijen de sterkste was in het debat. Van Besien had niet veel in te brengen en de andere twee zaten daar maar wat de kwestie te ontwijken en zwakke pogingen om hun incompetentie op N-VA af te schuiven...
Inderdaad, Beke probeert altijd te verkopen dat hij het programma van N-VA heeft uitgevoerd tijdens de onderhandelingen. Blijkbaar heeft hij zelf geen ideeën. De Croo heeft al helemaal geen ideeën op communautair vlak, als je de andere onderhandelaars moet geloven. Gennez haar ideeën kennen we vanaf het begin, toen ze meeheulde met Elio om een anti-Vlaanderen nota te schrijven.
Heel vaak neemt Van Besien het woord om de staatshervorming wat meer in detail uit te leggen. De anderen durven dit blijkbaar niet.
Dirk A is offline  
Oud 16 oktober 2011, 11:25   #191
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Dan hegt u toch een slecht geheugen. En vooral: een selectief geheugen.
HAHAHAHAHA Hoort wie het zegt: Beke (je weet wel die staatsman in wording van je alterego system) ging niet alleen af gelijk een gieter, maar werd tevens ontmaskerd als superhypocriet! Op een gegeven moment dacht ik dat hij onder de tafel zou gekropen zijn van schaamte!
Wat ik ook onthouden heb is dat noch Beke, noch De Croo antwoord gaven op de vraag die gesteld werden: een rond-de-potgedraai van de bovenste plank. De Vlaming die dit schouwspel gevolgd heeft, is weer heel wat wijzer geworden!

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 16 oktober 2011, 11:36   #192
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, Beke probeert altijd te verkopen dat hij het programma van N-VA heeft uitgevoerd tijdens de onderhandelingen. Blijkbaar heeft hij zelf geen ideeën. De Croo heeft al helemaal geen ideeën op communautair vlak, als je de andere onderhandelaars moet geloven. Gennez haar ideeën kennen we vanaf het begin, toen ze meeheulde met Elio om een anti-Vlaanderen nota te schrijven.
Heel vaak neemt Van Besien het woord om de staatshervorming wat meer in detail uit te leggen. De anderen durven dit blijkbaar niet.
Beke heeft (samen met de ander Vlaamse onderhandelaars):

° BHV geplitst.
°° Financieringsakkoord gesloten met responsabilisereing.
°°° Begin gemaakt met het uitmesten van de Brusselse Augiasstal.

De Wever heeft:

° ....?
°°....??
°°°....???

Besluit.
Beke en de anderen: 70 / 100
De Wever : 00 / 100
Het Oosten is offline  
Oud 16 oktober 2011, 11:43   #193
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
Ik heb geen enkel probleem om nog meer af te geven aan de sociale zekerheid. Er zijn verschillende groepen in deze maatschappij, die dit verdienen. Waar ik een groot probleem mee heb, is dat dit geld niet efficiënt wordt gebruikt. Mijn belastingen zijn de de hoogste van de wereld en de staatsschuld is de 10de hoogste ter wereld. Dus ik zou wel graag de garantie hebben dat mijn geld dat ik afdraag, ook echt bijdraagt tot een verbetering van de maatschappij.
Dirk A is offline  
Oud 16 oktober 2011, 11:43   #194
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Beke heeft (samen met de ander Vlaamse onderhandelaars):

° BHV geplitst.
°° Financieringsakkoord gesloten met responsabilisereing.
°°° Begin gemaakt met het uitmesten van de Brusselse Augiasstal.

De Wever heeft:

° ....?
°°....??
°°°....???

Besluit.
Beke en de anderen: 70 / 100
De Wever : 00 / 100
Je doet constant aan De Crookes (leuke woorspeling : a crook in het Engels is... Juist!)!Als je niet je gelijk haalt, gauw over iets abnders beginnen!

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 16 oktober 2011, 11:45   #195
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Je doet constant aan De Crookes (leuke woorspeling : a crook in het Engels is... Juist!)!Als je niet je gelijk haalt, gauw over iets abnders beginnen!
Hetgeen ik zeg, is ook juist, Nolleke van Geleen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 oktober 2011 om 11:46.
Het Oosten is offline  
Oud 16 oktober 2011, 11:45   #196
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Ik heb geen enkel probleem om nog meer af te geven aan de sociale zekerheid. Er zijn verschillende groepen in deze maatschappij, die dit verdienen. Waar ik een groot probleem mee heb, is dat dit geld niet efficiënt wordt gebruikt. Mijn belastingen zijn de de hoogste van de wereld en de staatsschuld is de 10de hoogste ter wereld. Dus ik zou wel graag de garantie hebben dat mijn geld dat ik afdraag, ook echt bijdraagt tot een verbetering van de maatschappij.
Inderdaad, Dirk zo denkt ook N-VA en elke N-VA'er (wat linkiewinkies en belgicistjes oo mogen beweren)!

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 16 oktober 2011, 11:49   #197
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, Dirk zo denkt ook N-VA en elke N-VA'er (wat linkiewinkies en belgicistjes oo mogen beweren)!
NVA-ers denken niet. Die volgen blindelings hun Kleine Leider.
Het Oosten is offline  
Oud 16 oktober 2011, 11:49   #198
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Hetgeen ik zeg, is ook juist, Nolleke van Geleen.
Oeps, nu begin je ook al met 'Bekekes' (die dat geleend heeft van kroko Eyskens): "alleen wat ik zeg, is de waarheid!"

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 16 oktober 2011, 11:53   #199
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
NVA-ers denken niet. Die volgen blindelings hun Kleine Leider.
Ha, je gaat de weg op van je vrienden, de nationaal-socialisten: "wij zijn de top, de rest zijn Üntermenschen" Goed bezig, Het Oosten/system!

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 16 oktober 2011, 12:01   #200
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ha, je gaat de weg op van je vrienden, de nationaal-socialisten: "wij zijn de top, de rest zijn Üntermenschen" Goed bezig, Het Oosten/system!
Een zuivere Godwin debiteert u nu.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 oktober 2011 om 12:04.
Het Oosten is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be