Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 16 oktober 2011, 12:03   #201
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten/System Bekijk bericht
Hetgeen ik zeg, is ook juist, Nolleke van Geleen.
Citaat:
° BHV geplitst.
Kan je dan eens in detail uitleggen hoe de 6 faciliteitsgemeenten zijn gesplitst, hoe het coöpteren van senatoren is uitgewerkt, en welke extra rechten de Franstaligen hebben verworven in het zogenaamde afgesplitste HV en wat de bedoeling is van het metropolitane gewest.

Citaat:
°° Financieringsakkoord gesloten met responsabilisereing.
Kan je deze responsabilisering eens in detail verdedigen.

Citaat:
°°° Begin gemaakt met het uitmesten van de Brusselse Augiassta
Kan je in het licht van het uitmesten, even in detail antwoorden waarom 80% van het totaal aantal magistraten Franstalig moet zijn?

P.S.: ik weet al van te voren dat hierop geen antwoord komt, omdat Oosten/System nog nooit een gedetailleerde redenering op dit forum heeft opgebouwd (ondanks meer dan 38.000 berichten)
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 16 oktober 2011, 12:08   #202
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Kan je dan eens in detail uitleggen hoe de 6 faciliteitsgemeenten zijn gesplitst, hoe het coöpteren van senatoren is uitgewerkt, en welke extra rechten de Franstaligen hebben verworven in het zogenaamde afgesplitste HV en wat de bedoeling is van het metropolitane gewest.

Kan je in het licht van het uitmesten, even in detail antwoorden waarom 80% van het totaal aantal magistraten Franstalig moet zijn?

P.S.: ik weet al van te voren dat hierop geen antwoord komt, omdat Oosten/System nog nooit een gedetailleerde redenering op dit forum heeft opgebouwd (ondanks meer dan 38.000 berichten)
Zoek het maar zelf eens allemaal op. We hebben hier allemaal al lang genoeg over gediscussieerd. En elke keer mondt het uit in een welles-nietes-spel. U stelt zeer vaak overbodige vragen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 oktober 2011 om 12:09.
Het Oosten is offline  
Oud 16 oktober 2011, 12:10   #203
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Een zuivere Godwin debiteert u nu.
Ik neem dat punt in deze omstandigheden en als reactie op je zever en gelul graag in ontvangst!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 16 oktober 2011, 12:12   #204
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoek het maar zelf eens allemaal op. We hebben hier allemaal al lang genoeg over gediscussieerd. En elke keer mondt het uit in een welles-nietes-spel. U stelt zeer vaak overbodige vragen.
Dirk wordt op zijn wenken bediend: een gefundeerde repliek mag je van Het Oosten/system niet verwachten!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 16 oktober 2011, 12:21   #205
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Dirk wordt op zijn wenken bediend: een gefundeerde repliek mag je van Het Oosten/system niet verwachten!
We hebben genoeg gediscussieerd de afgelopen weken over de splitsing BHV en de financieringswet. Ik ga niet opnieuw beginnen. Maar u en Dirk A houden van constant geneuzel blijkbaar. Uw discussies ontaarden dan ook vaak in waardeloos gebabbel. En daar pas ik voor.
Het Oosten is offline  
Oud 16 oktober 2011, 12:28   #206
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
We hebben genoeg gediscussieerd de afgelopen weken over de splitsing BHV en de financieringswet. Ik ga niet opnieuw beginnen.
Geef dan eens een link met een gedetailleerde bijdrage van jou?

Citaat:
Maar u en Dirk A houden van constant geneuzel blijkbaar.
Je hebt deze discussie nochtans zelf terug op de rails gezet.

Citaat:
Uw discussies ontaarden dan ook vaak in waardeloos gebabbel. En daar pas ik voor.
Zoals ik van te voren voorspeld had.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 16 oktober 2011, 12:32   #207
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet zeuren.

"De Tijd onthulde dat de studiedienst van de N-VA in direct contact staat met de nummer 2 van Voka. En Philippe Muyters, tot 2009 afgevaardigd bestuurder bij Voka, is vandaag minister voor de N-VA in de Vlaamse regering."
Dat is niet erger dan de etttelijke ACW-ministers in de regering. Als er niemand in een regering zou mogen zitten die connecties heeft (of heeft gehad) met een werkgeversorganisatie, dan geldt dat ook voor personen gelieerd aan syndicale organisaties. Als je puriteins wil zijn voor het ene hoor je het ook te zijn voor het andere.
Oud 16 oktober 2011, 12:35   #208
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geef dan eens een link met een gedetailleerde bijdrage van jou?

Je hebt deze discussie nochtans zelf terug op de rails gezet.

Zoals ik van te voren voorspeld had.
Ik heb deze discussie helemaal niet op de rails gezet. Voor de zoveelste keer verdraait u de feiten. Ik heb de verdiensten van Beke gezet tegenover de onverdiensten van De Wever. Dat is alles.
Het Oosten is offline  
Oud 16 oktober 2011, 12:44   #209
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Ik heb deze discussie helemaal niet op de rails gezet. Voor de zoveelste keer verdraait u de feiten. Ik heb de verdiensten van Beke gezet tegenover de onverdiensten van De Wever. Dat is alles.
U doet daar een berekening. Ik vraag om wat meer detail. Maar detail kan je op geen enkele manier geven.
Dirk A is offline  
Oud 16 oktober 2011, 12:55   #210
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U doet daar een berekening. Ik vraag om wat meer detail. Maar detail kan je op geen enkele manier geven.
U doet aan haarklieverij. Die cijfers zijn symbolisch natuurlijk.

Het cijfer 70/100 betekent dat het akkoord niet volmaakt is, maar dat het kan beschouwd worden als 'goed'. Niet meer, maar ook niet minder.

Het cijfer 00/100 duidt op het volstrekt ontbreken van enig resultaat hoe dan ook in hoofde van De Wever en de NVA.

Zelfs een klein kind kon dat begrijpen. Maar u ,Dirk A, blijkbaar niet.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 oktober 2011 om 12:58.
Het Oosten is offline  
Oud 16 oktober 2011, 13:03   #211
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De nieuwe voorzitter van de Spa ,Bruno Tobback, zette De Wever tijdens het debat zojuist in de 7de Dag eens goed op zijn plaats. Goed zo.

Pittig ventje die jonge Tobback.
Beke, Decroo en Tobback gaven De Wever een pandoering. Bommerskonten! Genieten was het toen Vanbezien de intriges van De Wever afblokte. Zielig kereltje, die De Wever. De grote gouwleider, mijn gat.

De uitdrukking "mijn gat" wordt gepromoot door het Liesbeth Homans Trailer Trash Trifle lingusitieke begleidingscommssie.

Bekijk : De Afgang

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 16 oktober 2011 om 13:04.
4x10E6 is offline  
Oud 16 oktober 2011, 13:03   #212
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Met dat 'als' kunnen 'jullie' uiteraard alles aan, zelfs een stijging van de productiviteit met 1,5% per jaar gedurende 20 jaar.

Een vraag is dan wél: wat gaan 'jullie' doen met alle brol die 'jullie' dan zullen produceren?

Gratis weggeven? In een museum onderbrengen? Voor de lol recycleren?

Daar gaat het hem echt niet om djimi, het gaat hem om de cijfers die men dapper verzwijgt. De superwinsten die men vrijwel niet belast, daarnaast stijgt dus die productiviteit en dalen onze lonen.

In de kern is de crisis een periodieke crisis van overproductie (en koopkracht-tekort) en vallen er klappen in de wereld auto-industrie, de wereld staal-industrie, de huizen- en kantoren-markt, et cetera. Luik is het zoveelste slachtoffer. (arcelor betaalde in 2010 0,0 euro belasting!!)

Zeggen dat de lasten hier te hoog liggen zoals de NVA kudde is onzin!
karo is offline  
Oud 16 oktober 2011, 13:04   #213
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
U doet aan haarklieverij. Die cijfers zijn symbolisch natuurlijk.

Het cijfer 70/100 betekent dat het akkoord niet volmaakt is, maar dat het kan beschouwd worden als 'goed'. Niet meer, maar ook niet minder.

Het cijfer 00/100 duidt op het volstrekt ontbreken van enig resultaat hoe dan ook in hoofde van De Wever en de NVA.

Zelfs een klein kind kon dat begrijpen. Maar u ,Dirk A, blijkbaar niet.
Vandaar, dat ik in de eerste plaats niet achter de cijfers vraag, maar aan het onderbouwen van de redenering die hieraan voorafgaat:

Citaat:

Dirk A is offline  
Oud 16 oktober 2011, 13:09   #214
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
Daar gaat het hem echt niet om djimi, het gaat hem om de cijfers die men dapper verzwijgt. De superwinsten die men vrijwel niet belast, daarnaast stijgt dus die productiviteit en dalen onze lonen.

In de kern is de crisis een periodieke crisis van overproductie (en koopkracht-tekort) en vallen er klappen in de wereld auto-industrie, de wereld staal-industrie, de huizen- en kantoren-markt, et cetera. Luik is het zoveelste slachtoffer. (arcelor betaalde in 2010 0,0 euro belasting!!)

Zeggen dat de lasten hier te hoog liggen zoals de NVA kudde is onzin!
De lonen zijn gewoon te hoog ten opzichte van de buurlanden. Je kan niet ontkennen dat dit ongezond is. En voor deze lonen krijgen we minder koopkracht.
Dirk A is offline  
Oud 16 oktober 2011, 13:22   #215
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vandaar, dat ik in de eerste plaats niet achter de cijfers vraag, maar aan het onderbouwen van de redenering die hieraan voorafgaat:

Daar is allemaal al uitvoerig over gedebatteerd. U moet beter volgen en niet zo nutteloze en opnieuw dezelfde vragen stellen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 oktober 2011 om 13:29.
Het Oosten is offline  
Oud 16 oktober 2011, 13:25   #216
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Dat is allemaal al uitvoerig over gedebatteerd. U moet beter volgen en niet zo nutteloze en opnieuw dezelfde vragen stellen.
Dirk A is offline  
Oud 16 oktober 2011, 13:31   #217
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik raad u aan de tekst van het akkoord grondig door te nemen. En dan hebt u -misschien- recht op lachen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 oktober 2011 om 13:31.
Het Oosten is offline  
Oud 16 oktober 2011, 13:33   #218
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
...
Besluit.
Beke en de anderen: 70 / 100
De Wever : 00 / 100
LOL. Dit is weer zon typische tsjevenargumentatie. Omdat de N-VA geen akkoord sluit dat niet aan hun standaard voldoet, is het N-VA mislukt.

N-VA is alleen maar gestegen in de peilingen sinds de verkiezingen. Conclusie: de kiezers appreciëren de aanpak van De Wever & co.

Laatst gewijzigd door mkb : 16 oktober 2011 om 13:33.
mkb is offline  
Oud 16 oktober 2011, 13:35   #219
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
De lonen zijn gewoon te hoog ten opzichte van de buurlanden. Je kan niet ontkennen dat dit ongezond is. En voor deze lonen krijgen we minder koopkracht.
Dat zeggen ze in die buurlanden ook, dat is nu net deel van hun strategie. Het blijft een feit dat ze de voorbije 20 jaar 30% rijker zijn geworden, de crisis heeft geen vat op hen enkel op ons.
karo is offline  
Oud 16 oktober 2011, 13:37   #220
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Ik raad u aan de tekst van het akkoord grondig door te nemen. En dan hebt u -misschien- recht op lachen.
U kan mij het recht op lachen niet ontnemen.
Dirk A is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be