Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 oktober 2011, 20:25   #221
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ah, kunt ge dan eens een onderzoek geven die duidelijk aantoont dat de oorzaak van de misdaad in de afkomst van de misdadiger ligt?

Aangezien ze tot in den treure zijn gevoerd kan het niet moeilijk zijn er een paar te vinden buiten de websites van het blok of geestesgenoten.
Maar liefst 40% van alle jongens van Marokkaanse komaf tussen de de 15 en 17 jaar in Amersfoort wordt door de politie verdacht van een misdrijf. Dat blijkt uit een rapport van de gemeente. Het rapport 'Verdachten in kaart' geeft een analyse van bijna 4.000 personen die ervan verdacht worden in de afgelopen drie jaar één of meerdere strafbare feiten te hebben gepleegd in Amersfoort.

2.700 verdachten zijn afkomstig uit Amersfoort zelf. Zij vormen samen 2% van de Amerfoortse bevolking. Van sommige bevolkingsgroepen is het aandeel aanzienlijk hoger. Zo komt 10% van de Somaliërs en 8% van de Marokkanen en Antillianen voor in dit politiebestand. Mensen uit voormalig Joegoslavië, Suriname, Iran en Irak zijn met 6% oververtegenwoordigd. Voor mensen van Turkse afkomst is het percentage 4%. Hoewel Turken in vergelijking met andere allochtonen minder vaak verdacht worden van een misdrijf, zijn zij wel vaker verantwoordelijk voor de zwaardere criminaliteit zoals geweldsmisdrijven. Woonwagenbewoners, Amersfoort telt 12 woonwagencentra, komen ook vaak voor in justitiedossiers (ruim 30% van de woonwagenadressen). Bijna 50% van hun misdrijven had te maken met drugs: hennepkwekerijen en handel in (soft)drugs.

De verschillen worden groter als alleen gekeken wordt naar de jeugd in de leeftijdscategorie van 12 tot 18 jaar (van alle verdachten was 19% minderjarig). Allochtone jongeren bleken binnen deze groep sterk oververtegenwoordigd. 20% wordt verdacht van het plegen van strafbare feiten. Van de Marokkaanse jongeren is 21% bekend bij de politie en van de Antilliaanse 20%. De Somalische jongeren staan bovenaan met 27%
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 20:26   #222
Quorn
Banneling

Standaard

http://www.ministrando.org/gedrags-_...tniciteit.html
Oud 16 oktober 2011, 20:30   #223
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allochtonen plegen inderdaad meer criminele feiten.

En nu? Gaat ge nu niet vragen welke Allochtonen? Of stopt het daar voor u?
Neen daar stopt het niet voor mij. En voor de onderzoekers ook niet. Het heeft te maken met non-respect voor onze cultuur.

Wist je dat niet?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 20:31   #224
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht
Maar liefst 40% van alle jongens van Marokkaanse komaf tussen de de 15 en 17 jaar in Amersfoort wordt door de politie verdacht van een misdrijf. Dat blijkt uit een rapport van de gemeente. Het rapport 'Verdachten in kaart' geeft een analyse van bijna 4.000 personen die ervan verdacht worden in de afgelopen drie jaar één of meerdere strafbare feiten te hebben gepleegd in Amersfoort.

93% van de criminelen die het tot in de gevangenis schoppen zijn mannen.
Dat blijkt uit de officiële cijfers van justitie.

Het gaat er niet in hé?
Correlatie<>oorzakelijk verband.

Zo lang ge dat niet door hebt gaat ge u blijven belachelijk maken.
Oud 16 oktober 2011, 20:32   #225
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Neen daar stopt het niet voor mij. En voor de onderzoekers ook niet.
Vandaar dat ik ijver voor verder onderzoek, zodat we de oorzaken kunnen vinden.
En dan bedoel ik niet deze die ge vermoedt, maar de echte oorzaken.
Begrijpt ge?

Laatst gewijzigd door Alboreto : 16 oktober 2011 om 20:32.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 20:33   #226
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
93% van de criminelen die het tot in de gevangenis schoppen zijn mannen.
Dat blijkt uit de officiële cijfers van justitie.

Het gaat er niet in hé?
Correlatie<>oorzakelijk verband.

Zo lang ge dat niet door hebt gaat ge u blijven belachelijk maken.
Je maakt alleen jezelf belachelijk door (bewust) je kop in emmer stront te steken en mijn intelligentie proberen te beledigen.
Oud 16 oktober 2011, 20:35   #227
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
Begrijpt ge?
Import ongewensten ==> grootste deel (proportioneel !!! ) misdaden.
Wat begrijp je niet Albertooooooooooooooooooooo
Oud 16 oktober 2011, 20:37   #228
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Begrijpt ge?
Wat begrijp jij niet aan de oorzaak: non-respect voor onze cultuur vanuit een islamitische achtergrond?

Paulus.
Oud 16 oktober 2011, 20:41   #229
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht
Je maakt alleen jezelf belachelijk door (bewust) je kop in emmer stront te steken en mijn intelligentie proberen te beledigen.
Uw wat?
Eerlijk gezegd, als ge zulke fundamentele fouten maakt tegen de basisprincipes van de statistiek, en niet inziet als ik dezelfde redenering volg als u, dan weet ik niet wat er te beledigen valt, Quorn.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 16 oktober 2011 om 20:43.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 20:42   #230
Alboreto

Standaard

Citaat:
Wat begrijp jij niet aan de oorzaak: non-respect voor onze cultuur vanuit een islamitische achtergrond?

Paulus.
Ik begrijp dat dat uw denkpiste is, maar dat maakt het noch de waarheid, noch de oorzaak, Paulus.
Oud 16 oktober 2011, 20:46   #231
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik begrijp dat dat uw denkpiste is, maar dat maakt het noch de waarheid, noch de oorzaak, Paulus.
U antwoordt niet op de vraag. Maar:

Stel dat ik een link kan geven naar een onderzoek in opdracht van een Europese staat, die concludeert dat er een oorzakelijk verband is tussen criminaliteit en non-respect voor onze cultuur vanuit een islamintische achtergrond,...

... gaat u dan uw denkpiste aanpassen? Of staat die al bij voorbaat vast?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 16 oktober 2011 om 20:46.
Oud 16 oktober 2011, 20:52   #232
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
Failure of multiculturalism
In October 2010 Merkel told a meeting of younger members of her conservative Christian Democratic Union (CDU) party at Potsdam that attempts to build a multicultural society in Germany had "utterly failed",[39] stating: "The concept that we are now living side by side and are happy about it does not work"[40] and that "we feel attached to the Christian concept of mankind, that is what defines us. Anyone who doesn't accept that is in the wrong place here."[41] She continued to say that immigrants should integrate and adopt Germany's culture and values. This has added to a growing debate within Germany[42] on the levels of immigration, its effect on Germany and the degree to which Muslim immigrants have integrated into German society.
http://en.wikipedia.org/wiki/Angela_...lticulturalism

Begrijpt zij ook de basis der statistiek niet Bertje?
Oud 16 oktober 2011, 20:55   #233
Alboreto

Standaard

Citaat:
U antwoordt niet op de vraag. Maar:

Stel dat ik een link kan geven naar een onderzoek in opdracht van een Europese staat, die concludeert dat er een oorzakelijk verband is tussen criminaliteit en non-respect voor onze cultuur vanuit een islamintische achtergrond,...
Ik sta open voor argumenten, Paulus.
Bring it on.
Oud 16 oktober 2011, 20:57   #234
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik sta open voor argumenten, Paulus.
Bring it on.
Ik vroeg niet of u open stond voor argumenten.

Paulus.
Oud 16 oktober 2011, 20:59   #235
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Het probleem is dat België weinig bruikbare gegevens heeft om goed onderzoek te doen naar criminaliteit van allochtonen.

dixit: Marion van San.

Paulus.
Dan is er nog zo geen onderzoek geweest, wil je dat Quorn eens vertellen.
Van mij zal hij dat niet willen aanvaarden.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 21:04   #236
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Van mij zal hij dat niet willen aanvaarden.
Waarom zou er nog geen onderzoek geweest zijn?

Dixit Van San:

Het probleem is dat België weinig bruikbare gegevens heeft om goed onderzoek te doen naar criminaliteit van allochtonen. Zo zijn er nog steeds alleen maar gegevens beschikbaar over de nationaliteit van verschillende groepen. In Nederland daarentegen, waar ik al meer dan vijftien jaar onderzoek doe, hebben wij goed zicht op de betrokkenheid van verschillende etnische groepen bij de criminaliteit en kunnen wij zelfs een onderscheid maken tussen eerste- en tweede-generatiemigranten, wat bij bepaalde groepen van groot belang is.

Paulus.
Oud 16 oktober 2011, 21:08   #237
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zou er nog geen onderzoek geweest zijn?

Dixit Van San:

Het probleem is dat België weinig bruikbare gegevens heeft om goed onderzoek te doen naar criminaliteit van allochtonen. Zo zijn er nog steeds alleen maar gegevens beschikbaar over de nationaliteit van verschillende groepen. In Nederland daarentegen, waar ik al meer dan vijftien jaar onderzoek doe, hebben wij goed zicht op de betrokkenheid van verschillende etnische groepen bij de criminaliteit en kunnen wij zelfs een onderscheid maken tussen eerste- en tweede-generatiemigranten, wat bij bepaalde groepen van groot belang is.

Paulus.
Welk onderzoek, als er weinig bruikbare gegevens zijn voor een goed onderzoek?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 21:09   #238
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb jij soms cataract?
Oud 16 oktober 2011, 21:12   #239
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn weinig bruikbare gegevens in België.

In Nederland daarentegen.....
Toch niet zo moeilijk?

Paulus.
Oud 16 oktober 2011, 21:13   #240
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tuurlijk wel

Ruim twee jaar geleden werd ze door Justitie minister Marc Verwilghen gevraagd een onderzoek te doen naar het aandeel van allochtone jongeren in de jeugdcriminaliteit. Ze verzeilde in een labyrint van politieke intriges en werd binnen de kortste keren door alles wat politiek correct is gedemoniseerd. Als geen ander weet zij hoe diep de kloof tussen burger en overheid kan zijn.

'Tijdens de verkiezingen had Verwilghen zich geprofileerd met de melding dat, als hij minister zou worden, er een onderzoek zou komen "naar de relatie tussen etniciteit en criminaliteit".
Etniciteit is een beladen begrip in België.

Wie dat in de mond neemt, wekt de suggestie dat hij schedels wil lichten.

Na zijn beëdiging werd Verwilghen meteen geïnterpelleerd door de oppositie; hoe het zat met dat onderzoek?

Mij was door de minister gevraagd een voorstel van onderzoek neer te leggen. Zo gezegd, zo gedaan.
In het eerste deel van het onderzoek zou ik kijken naar de cijfers; het tweede deel zou gaan over de beeldvorming van de criminaliteit in twee oude stadswijken; in deel drie zou ik mij aan een daderstudie wagen.
Zo genuanceerd bracht Verwilghen het niet: hij bleef het parlement voorhouden dat er een onderzoek zou komen naar de relatie tussen etniciteit en criminaliteit.

‘Gevolg; ik werd door de wetenschap en een aantal politieke partijen tot persona non grata verklaard.

Ze hadden het over een onderzoek op het randje van racisme. Ik werd als een tweede Filip Dewinter neergezet.
Terwijl het onderzoek heel onschuldig was. Kort gezegd, stelde ik een differentiële betrokkenheid vast van allochtone jongeren bij jeugdcriminaliteit.
Om maar iets te noemen: Marokkaanse jongens scoorden twee keer hoger dan Turkse jongens. De Oost-Europeanen bleken vooral actief te zijn in vermogensdelicten.
Aziatische jongeren waren in de criminaliteitsstatistieken een onbeschreven blad. Kortom, ik toonde aan dat criminaliteit geen eenheidsworst is.
En brak daarmee het cliché van de gangbare publieke opinie die, aangevuurd door Dewinter, het tot die tijd altijd had over criminaliteit van migrantenjongeren.

Marion Van San had kunnen weten waaraan ze begon. Het taboe op asielzoekers, jeugdcriminaliteit in allochtone wijken en het gebrek aan integratielust is in België in beton gegoten. ‘Cijfers over criminaliteit onder allochtone jongeren waren er wel, maar ze mochten niet kenbaar worden gemaakt. In de jaren tachtig verbood de toenmalige premier Martens elke cijfermatige publicatie over deze gevoelige en ideologisch geladen problematiek.

Ik wist dat de rijkswacht in het bezit was van statistieken, maar het heeft me zweet en tranen gekost om de hand te leggen op deze wetenschappelijke grondstof.
Ik werd aan alle kanten tegengewerkt. Prominente wetenschappers aan de Belgische universiteiten waren de eersten om mij af te schieten. Wellicht opdat zij zichzelf gepasseerd voelden en meer nog uit ideologische pleinvrees.

Gaandeweg werd duidelijk dat minister Verwilghen steeds meer tegenzin kreeg om de resultaten van het onderzoek te presenteren. Geen excuus was te gek.
De houding van Verwilghen was ongekend laf.
Ik had geleerd uit de commotie rond de uitspraken van Jacques Wallage na een rapport over asielzoekers in Groningen dat hij vervolgens niet vrij wilde geven.
Ik eiste een presentatie van mijn onderzoek en een boek.
Verwilghen ging onder druk van de pers door de knieën, zij het dat het een presentatie en sourdine moest worden.

De demonisering werd almaar heviger. Marion van San werd ziek. ‘Ik durfde de lift niet meer in, zat angstig in het café. Ja, ik ben een paar keer bedreigd.
Nog steeds haal ik de telefoon uit de stekker als ik ga slapen. Het heeft een halfjaar geduurd voor ik er weer bovenop was.
Het was een Kafkaiaanse opdracht, een ander woord is er niet, zegt ze alweer geheel strijdvaardig.
De legendarische guerrilla tussen de partijvrienden Verhofstadt en Verwilghen – die onverminderd voortduurt – zorgde voor spookrijders op de weg.

‘De topadviseur van Guy Verhofstadt, professor Brice de Ruyver, bleek zich ook met het onderzoek te bemoeien. Tijdens een etentje zei hij me: “Ik heb u de opdracht gegeven omdat ik het mijn collega’s aan de universiteit niet gunde.” Vervolgens heeft hij er alles aan gedaan om mij in mijn werk te boycotten. Sterker nog! De Ruyver wilde mij liquideren.
Achter de rug van Verwilghen probeerde hij mijn opdrachtomschrijving te wijzigen. Waarom?
Misschien zoals u zegt, omdat het tussen Verhofstadt en Verwilghen al jaren koude oorlog is. Het is natuurlijk onvoorstelbaar dat een topadviseur van de premier een onderzoek naar een van de belangrijkste pijnpunten in de samenleving dwarsboomt.
http://forum.politics.be/archive/index.php/t-52.html
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be