Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 oktober 2011, 14:00   #1
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard Relatie Dexia AB Inbev ?

Hoe zou de relatie zijn tussen Dexia en AB Inbev ?

AB Inbev heeft de voorbije jaren wereldwijd overnames gedaan, ik zou wel es willen weten in welke mate Dexia dat heeft gefinancieerd ?

In de jaarboeken vind je dergelijke details niet... heeft iemand een idee waar je dat soort informatie wel kan vinden ?

Dezelfde vraag kan worden gesteld voor Lotus Bakeries, Umicore en Thrombogenics.

De rode draad is uiteraard Jean-Luc Dehaene

zie de zes zitjes van Dehaene

Hoe gul was Dexia bij het verlenen van krediet aan deze bedrijven ?

Zijn de problemen bij dexia ten dele te verklaren door het verschaffen van (langetermijn)kredieten aan deze bedrijven ?

En de hamvraag :

Voelt u zich gelukkig bij de vergaande verstrengeling tussen hoge politiek en haute finance ?

Laatst gewijzigd door Knipp : 17 oktober 2011 om 14:00.
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 15:21   #2
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht

AB Inbev heeft de voorbije jaren wereldwijd overnames gedaan, ik zou wel es willen weten in welke mate Dexia dat heeft gefinancieerd ?

In de jaarboeken vind je dergelijke details niet... heeft iemand een idee waar je dat soort informatie wel kan vinden ?

Dezelfde vraag kan worden gesteld voor Lotus Bakeries, Umicore en Thrombogenics.

Zijn de problemen bij dexia ten dele te verklaren door het verschaffen van (langetermijn)kredieten aan deze bedrijven ?

En de hamvraag :

Voelt u zich gelukkig bij de vergaande verstrengeling tussen hoge politiek en haute finance ?
Ik ben er misselijk van geworden...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 16:30   #3
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Politieke partijen zijn nu eenmaal de trekpoppen van de haute finance. Politiekers doen nu eenmaal alles in opdracht van de partij. Het werkvolk kan naar de verdommenis lopen.
Oud 17 oktober 2011, 16:32   #4
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik hoop van ganser harte dat de vorderingen op Amev-Inbev van de baddebank Dexia zeer groot zijn: die zullen dan zeker worden terugbetaald..tenzij de mensen wereldwijd minder bier zullen drinken...

En de hamvraag :

Ik hoop van ganser harte dat de vorderingen op Amev-Inbev van de baddebank Dexia zeer groot zijn: die zullen dan zeker worden terugbetaald..tenzij de mensen wereldwijd minder bier zullen drinken...

Tempo toleras
sed vero aperas

Laatst gewijzigd door roger verhiest : 17 oktober 2011 om 16:33.
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 18:32   #5
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Zo gerust ben ik daar niet in.

Ik herken namelijk in AB Inbev het type Dexia, zeer groot balanstotaal op relatief weinig eigen middelen, en schrijven met de regelmaat van een klok obligatieleningen uit om de schulden te herschikken.

Id est : één flinke barst in het vertrouwen en AB Inbev in ademnood.
Oud 17 oktober 2011, 19:10   #6
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zou hij daarmee rond komen?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 19:25   #7
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:

Search on google,eerste hit: Bank of America, BayernLB/Banque LBLux, Dresdner Bank, Intesa Sanpaolo, KBC Bank, Rabobank International, Scotia Capital, Société Générale en Toronto-Dominion Bank.

Beetje vooringenomen dat je met zulke speculaties afkomt?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 19:33   #8
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Zo gerust ben ik daar niet in.

Ik herken namelijk in AB Inbev het type Dexia, zeer groot balanstotaal op relatief weinig eigen middelen, en schrijven met de regelmaat van een klok obligatieleningen uit om de schulden te herschikken.

Id est : één flinke barst in het vertrouwen en AB Inbev in ademnood.
Misschien even checken dan waarom die obligaties werden uitgeschreven...
ABI leent goedkoper dan vele landen uit de EU; 't moet zijn dat het met dat vertrouwen wel snor zit.
Oud 18 oktober 2011, 18:48   #9
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
ABI leent goedkoper dan vele landen uit de EU
Hmm. Dexia leende ook goedkoper dan vele landen uit de EU.

Idem voor elke bank die de voorbije jaren is omgevallen.
Oud 18 oktober 2011, 18:49   #10
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Search on google,eerste hit: Bank of America, BayernLB/Banque LBLux, Dresdner Bank, Intesa Sanpaolo, KBC Bank, Rabobank International, Scotia Capital, Société Générale en Toronto-Dominion Bank.
Geen idee waar je deze informatie haalt.
Een link nr een pagina zou sympathiek zijn, zelfs al staat die pagina op de wereldwijde site van ab inbev.
Oud 18 oktober 2011, 19:01   #11
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Beetje vooringenomen dat je met zulke speculaties afkomt?
okee, je hebt het hier gehaald http://www.belegger.nl/nieuws/53687/...ser-busch.html

wat ik al dacht, kompleet naast de kwestie, ik wil nl weten of in de bad bank dexia vorderingen zitten op lange termijn op ab inbev ( vermoedelijk obligaties )

lees het artikel : er staat zelfs duidelijk dat in een volgende fase de leningen zullen worden doorverkocht ( een beetje �* la subprime : exporteer het onheil over zoveel mogelijk banken wereldwijd ? )

en het artikel bevat een kemel, het gaat om 45 miljard $ ipv 45 miljoen $

Citaat:
De Britse concurrentiewaakhond Office of Fair Trading is inmiddels een onderzoek gestart naar de gevolgen van de overname van de Amerikaanse brouwgroep Anheuser-Busch door het Belgisch-Braziliaanse concern InBev op de biermarkt in het Groot-Brittannië. Een combinatie van de twee is voor de Britse concurrentieautoriteiten mogelijk te dominant. InBev heeft er immers een marktaandeel van 20 %, terwijl het Budweiser-bier van Anheuser-Busch het belangrijkste premiumbier in de Britse horeca-zaken is. Verder raakte bekend dat InBev met negen nieuwe banken een akkoord heeft bereikt voor de financiering van de kredietlijn van $ 45 miljoen voor de overname van Anheuser-Busch. InBev bereikte in juli een akkoord met tien banken over de financiering van de deal. In een volgende fase worden die leningen doorverkocht aan andere financiële instellingen, die dan opnieuw een akkoord ondertekenen met InBev. Het gaat om Bank of America, BayernLB/Banque LBLux, Dresdner Bank, Intesa Sanpaolo, KBC Bank, Rabobank International, Scotia Capital, Société Générale en Toronto-Dominion Bank

Laatst gewijzigd door Knipp : 18 oktober 2011 om 19:07.
Oud 18 oktober 2011, 20:13   #12
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Hmm. Dexia leende ook goedkoper dan vele landen uit de EU.

Idem voor elke bank die de voorbije jaren is omgevallen.
Dan spreek je over andere kanalen om bij te gaan lenen.

Fact is: er is niets op de markt dat er op wijst dat AB-Inbev te maken heeft met ook maar enige twijfels. Die mannen weten dan ook wat financiële discipline is...
Oud 18 oktober 2011, 20:20   #13
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet eens maar soit, genoeg sites die dat aangeven.

Citaat:
wat ik al dacht, kompleet naast de kwestie, ik wil nl weten of in de bad bank dexia vorderingen zitten op lange termijn op ab inbev ( vermoedelijk obligaties )
Volledig op de kwestie; jij vroeg hoe ABI die overnames gefinancierd heeft, je hebt je antwoord gekregen.

Of Dexia mee is ingestapt in de obligaties van ABI die ze uitgevorderd hebben om die schuld te herfinancieren moet je maar eens gaan opzoeken in de boeken van Dexia. Logisch dat daar niets van in de verslagen van ABI staat. Laat ons hopen dat Dexia er op ingetekend heeft, dan hebben ze tenminste nog enige vorm van inkomsten naar de toekomst toe.

Citaat:
lees het artikel : er staat zelfs duidelijk dat in een volgende fase de leningen zullen worden doorverkocht ( een beetje �* la subprime : exporteer het onheil over zoveel mogelijk banken wereldwijd ? )
Als je niks van subprime of van wat ABI daar doet begrijpt, dan kan je dergelijke fratsen gaan verkondigen ja.

Citaat:
en het artikel bevat een kemel, het gaat om 45 miljard $ ipv 45 miljoen $
Weet ik, vele andere artikels van die dag bevatten dezelfde fout; komt ervan als je als journalist je schrijfsels niet herleest. Maar dat verandert niks aan het antwoord. Jij vroeg wie de overname gefinancierd heeft, dat antwoord heb je gekregen.
Oud 18 oktober 2011, 20:57   #14
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij vroeg wie de overname gefinancierd heeft, dat antwoord heb je gekregen.
Tss Tss
Da's toch wel kwade wil vind ik.
De vraagstelling reikt heus wel verder.

Het is niet omdat jij hier even lekker arrogant de betweter komt uithangen, dat mijn vragen verdwijnen...

Zal het even veralgemenen, msschn snap je dan beter waar het om gaat...

Gesteld dat bank Poeperdepoep over de kop gaat, wegens teveel langetermijnkrediet verschaft aan bedrijven Somzemaarop.

En gesteld dat de factuur van die faling wordt doorgeschoven nr 'de belastingbetaler'.

Wat betekent dat dan voor de relatie tss de belastingbetaler en de bedrijven Somzemaarop ?

Lijkt het u korrekt dat bedrijven Somzemaarop bij wijze van spreken de hele wereld opkopen, gefinancieerd door banken als Poeperdepoep, wiens risico's finaal worden afgewenteld op de belastingbetaler ?

Lijkt het u korrekt dat dezelfde mensen zowel in de raad van bestuur v Poeperdepoep zitten als in Somzemaarop ?

Vindt u het okee dat genoemde mensen tegelijkertijd een politiek mandaat hebben, en dat hun politieke vrienden uiteindelijk kunnen beslissen onder welke modaliteiten bank Poeperdepoep wordt 'genationaliseerd' ?

Bij voorbaat dank voor uw eerlijke inspanning een duidelijk antwoord te geven op deze vragen.

Laatst gewijzigd door Knipp : 18 oktober 2011 om 21:00.
Oud 18 oktober 2011, 21:25   #15
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Tss Tss
Da's toch wel kwade wil vind ik.
De vraagstelling reikt heus wel verder.
Dan moet jij je vragen maar op een andere manier stellen. De vraag die jij stelde is beantwoord.

Citaat:
Het is niet omdat jij hier even lekker arrogant de betweter komt uithangen, dat mijn vragen verdwijnen...
Als je niet wil dat je arrogant benaderd wordt, dan moet je in de eerste plaats niet zo arrogant en onnozel uit de hoek komen. Tot zolang ben ik nog niet half zo arrogant tegen je als ik zou moeten zijn. Als dat je niet aanstaat, feel free om dat te rapporteren of om me op je negeerlijst te zetten.

Citaat:
Zal het even veralgemenen, msschn snap je dan beter waar het om gaat...

Gesteld dat bank Poeperdepoep over de kop gaat, wegens teveel langetermijnkrediet verschaft aan bedrijven Somzemaarop.

En gesteld dat de factuur van die faling wordt doorgeschoven nr 'de belastingbetaler'.

Wat betekent dat dan voor de relatie tss de belastingbetaler en de bedrijven Somzemaarop ?

Lijkt het u korrekt dat bedrijven Somzemaarop bij wijze van spreken de hele wereld opkopen, gefinancieerd door banken als Poeperdepoep, wiens risico's finaal worden afgewenteld op de belastingbetaler ?

Lijkt het u korrekt dat dezelfde mensen zowel in de raad van bestuur v Poeperdepoep zitten als in Somzemaarop ?

Vindt u het okee dat genoemde mensen tegelijkertijd een politiek mandaat hebben, en dat hun politieke vrienden uiteindelijk kunnen beslissen onder welke modaliteiten bank Poeperdepoep wordt 'genationaliseerd' ?

Bij voorbaat dank voor uw eerlijke inspanning een duidelijk antwoord te geven op deze vragen.
Idiote vragen hoeven geen serieus antwoord.

Wil je antwoord, maak eerst je assumpties dat een Dexia overkop gaat door kredietverleningen aan Inbev maar eens hard.
Oud 18 oktober 2011, 22:03   #16
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Wat een bizonder goedkope manier om je hiervan af te maken.
Oud 19 oktober 2011, 09:03   #17
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een bizonder goedkope manier om je hiervan af te maken.
Je blijft het antwoord dus schuldig.
Oud 3 januari 2013, 23:15   #18
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wil je antwoord, maak eerst je assumpties dat een Dexia overkop gaat door kredietverleningen aan Inbev maar eens hard.
Sommige kredietverleningen verlopen op zijn zachtst gezegd niet echt correct relatief tov andere kredietverleningen. Het is niet moeilijk om daar mogelijk vriendjespolitiek en omkoperij bij te bedenken.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 3 januari 2013 om 23:15.
Nr.10 is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be