Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 oktober 2011, 19:28   #501
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Nog altijd geen éénduidig standpunt van Artisjok....

Hoe zou d�*t toch komen?

Paulus.
Je doet alsof het er niet staat. Hoe zou dat komen?

Indien enkel de origine wordt geregistreerd bij criminaliteit ben ik tegen, want dit is nutteloos om enig onderzoek te doen op basis van enkel de origine.
Indien behalve de origine ook andere gegevens worden geregistreerd, (zoals bijvoorbeeld taalkennis, diploma, werk, ...) ben ik voor, omdat er dan wel een goed onderzoek kan gedaan worden.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=480
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2011, 19:53   #502
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je doet alsof het er niet staat. Hoe zou dat komen?

Indien enkel de origine wordt geregistreerd bij criminaliteit ben ik tegen, want dit is nutteloos om enig onderzoek te doen op basis van enkel de origine.
Indien behalve de origine ook andere gegevens worden geregistreerd, (zoals bijvoorbeeld taalkennis, diploma, werk, ...) ben ik voor, omdat er dan wel een goed onderzoek kan gedaan worden.
Ik doe niet alsof het er niet staat. Het staat er gewoon niet.

Als je van anderen een éénduidig antwoord eist, moet je zelf ook bereid zijn dit te geven Artisjok. Of voel jij je wat meer dan een ander misschien?

Jouw antwoord is niet éénduidig. Je blaast warm en koud tegelijkertijd. In het ene geval ben je voor en in het andere geval blijk je tegen te zijn. Alhoewel je al een paar keer werd gevraagd je standpunt te zeggen in alle geval.

En dat is realistischer, omdat je er mag vanuit gaan dat sommigen geen andere gevens zullen combineren en anderen weer wel, als de cijfers bekend zijn. Kennis wordt altijd gebruikt en misbruikt. Dat heb je niet in de hand. Wat je wel in de hand hebt is je éénduidig standpunt terzake.

Vraag is dus. Mogen die cijfers bekendgemaakt worden door middel van registratie van het aandeel van allochtonen in de criminaliteitscijfers?

Tip: Gewoon een ja of een neen is het meest duidelijk en éénduidig antwoord op de vraag. Dat is de meest klaar geschonken wijn.

Maar het gaat je precies niet goed af hé, klare wijn schenken?! Nochtans is het bepalen van een standpunt, normaal gesproken, het eerste wat je moet doen als je aan een discussie begint.

Vind je dat nu echt normaal dat ik daar paaagina's lang naar moet vragen? Het is toch niet zo moeilijk om te weten wat je zelf denkt toch? Of is wat je werkelijk denkt, te delicaat om hier te zeggen? Te delicaat voor jou of voor de waarheid,

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 19 oktober 2011 om 20:02.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2011, 20:44   #503
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Als je van anderen een éénduidig antwoord eist, moet je zelf ook bereid zijn dit te geven Artisjok. Of voel jij je wat meer dan een ander misschien?

Jouw antwoord is niet éénduidig. Je blaast warm en koud tegelijkertijd. In het ene geval ben je voor en in het andere geval blijk je tegen te zijn. Alhoewel je al een paar keer werd gevraagd je standpunt te zeggen in alle geval.

En dat is realistischer, omdat je er mag vanuit gaan dat sommigen geen andere gevens zullen combineren en anderen weer wel, als de cijfers bekend zijn. Kennis wordt altijd gebruikt en misbruikt. Dat heb je niet in de hand. Wat je wel in de hand hebt is je éénduidig standpunt terzake.

Vraag is dus. Mogen die cijfers bekendgemaakt worden door middel van registratie van het aandeel van allochtonen in de criminaliteitscijfers?

Tip: Gewoon een ja of een neen is het meest duidelijk en éénduidig antwoord op de vraag. Dat is de meest klaar geschonken wijn.

Maar het gaat je precies niet goed af hé, klare wijn schenken?! Nochtans is het bepalen van een standpunt, normaal gesproken, het eerste wat je moet doen als je aan een discussie begint.

Vind je dat nu echt normaal dat ik daar paaagina's lang naar moet vragen? Het is toch niet zo moeilijk om te weten wat je zelf denkt toch? Of is wat je werkelijk denkt, te delicaat om hier te zeggen? Te delicaat voor jou of voor de waarheid,

Paulus.
Een binair antwoord (ja/nee) is niet het enige antwoord dat eenduidig is.

http://www.encyclo.nl/begrip/eenduidig
Oud 19 oktober 2011, 20:54   #504
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een binair antwoord (ja/nee) is niet het enige antwoord dat eenduidig is.

http://www.encyclo.nl/begrip/eenduidig
Ik zeg ook niet dat ja of neen het enige eenduidig antwoord is. Met wat kom jij nu weer af? Ik zeg dat het het meest éénduidige antwoord is.

Hoe zit het? Ga je nu nog antwoorden of niet?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 19 oktober 2011 om 20:55.
Oud 19 oktober 2011, 20:55   #505
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zeg ook niet dat ja of neen het enige eenduidig antwoord is. Ik zeg dat het het meest éénduidige antwoord is.

Hoe zit het? Ga je nu nog antwoorden of niet?

Paulus.

Oud 19 oktober 2011, 21:05   #506
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het is absoluut nergens voor nodig om uw indien-verhaal als een manta te blijven herhalen hoor Artisjok. Dat is geen éénduidig antwoord op de vraag.

Het is geen 'indien-verhaal'. Dat is niet realistisch. En dat weet je best. Hoe lang ga je nog rond de pot draaien?

Als de cijfers van het aandeel geregistreerd worden, zullen er mensen zijn die deze cijfers alleen zullen gebruiken voor iets en anderen zullen ze combineren met ander cijfers om tot bepaalde conclusies te komen. Dat hoeft niet eens een onderzoek te zijn.

En dat is nu ook al een paar keer gezegd geweest.

Waar ben jij eigenlijk bang voor?

Mag het aandeel van de allochtonen in de criminaliteitscijfers geregistreerd worden of niet?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 19 oktober 2011 om 21:14.
Oud 19 oktober 2011, 21:05   #507
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
Indien behalve de origine ook andere gegevens worden geregistreerd, (zoals bijvoorbeeld taalkennis, diploma, werk, ...) ben ik voor, omdat er dan wel een goed onderzoek kan gedaan worden. [/indent]http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=480
Eigen taal : spreken = goed, schrijven => beperkt
Andere talen na 8j in BE verblijvend = zéér beperkt
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2011, 21:26   #508
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, ik begrijp dat niet.
Hm...
Ik dacht dat ge een verstandig mens was.
Ik heb me blijkbaar vergist.
Oud 19 oktober 2011, 21:28   #509
Alboreto

Standaard

Citaat:
Je mag wel stropop gebruiken, wat is me dat nu. Maar gebruik het dan goed.
Ah, dat was niet wat ge eerder schreef.
Ok, Arti, we mogen terug het correcte woord gebruiken van Paulus.
Oud 19 oktober 2011, 21:28   #510
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat heeft taalkennis te maken met criminaliteit, zodat er in 't Nederlands, Frans of arabierisch de crimineel uitgehangen kan worden, hetzelfde voor 'diploma', gediplomeerde crimineel?

Indien enkel origine geregistreerd zou worden bij criminaliteit, en jij bent er dan 'tegen', daar zal rekening mee gehouden worden, daar zal men zich veel aan gelegen laten liggen.

Werd verdorie tijd dat die dingen eens deftig in kaart gebracht worden, zodat iederéén eindelijk weet wat jullie cultuurmarxisten de brave burger door 't strot gedouwd hebben!

Indien mogelijk óók de aangehangen ideologie mee in kaart brengen, d�*t zou pas verhelderend zijn!

Maar euh; meneer Jacobs hééft zijn conclusie reeds getrokken;
Citaat:
Er is een verpletterende consensus dat het aandeel van allochtonen in criminaliteit overduidelijk te verklaren is door omgevingsfactoren als sociaal-economische positie, woonomgeving, scholing, leeftijd, discriminatie en achterstelling.
Prachtig toch, 't is ònze schuld, z�*j kunnen er begot niks aan doen hoor!

Blijft echter nog 1 klein detailleke; hóe hebben �*l die �*ndere immigranten (zoals daar zijn; Italianen, en in mindere mate; Spanjaarden, Grieken, Polen, Portugezen etc...en niet vergeten; de Chinezen) 't ooit klaargespeeld om in 'n mum van tijd te integreren, aan te passen, de taal te leren, mee te werken en bouwen aan onze maatschappij zonder noemenswaardige problemen, zònder al die poespas die de beschermde soort ter beschikking heeft, uitzonderngsmaatregelen, buurtwerkers, buurtvaders, pleinanimators, taal- & inburgeringscursussen...Hóe, ik blijf 't vragen, krijg er maar geen antwoord op, zou de Hr. Jacobs er 'n antwoord op hebben, wat denk je sjok?

Bovendien; warom herhaal je jezelf steeds, denk je echt dat mensen niet kunnen lezen of vind je jezelf zo belangrijk?
Indien dat laatste 't geval zou zijn; kom dan eens met iets nieuws; 'n 'mening' bvb.!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2011, 21:29   #511
Alboreto

Standaard

Citaat:

Artisjok heeft een eenduidig antwoord gegeven.

Kijk, wat gij doet is het zelfde als ik aan u vraag:

Paulus, zijt ge nu al gestopt met uw vrouw te slaan, Ja of Nee?
Geen jamaar, geen als, geen blabla, Ja of Nee?
Oud 19 oktober 2011, 21:31   #512
Alboreto

Standaard

Citaat:

Voor een keer dat Circe, gij en ik overeen komen.
Oud 19 oktober 2011, 21:31   #513
Alboreto

Standaard

Citaat:
Het is absoluut nergens voor nodig om uw indien-verhaal als een manta te blijven herhalen hoor Artisjok. Dat is geen éénduidig antwoord op de vraag.
Dat is nu al de tweede keer dat ge een goed en valabel antwoord als niet beantwoord beschouwd, gewoon omdat het antwoord u niet bevalt.

Wie denkt ge wel dat ge zijt?
Oud 19 oktober 2011, 21:34   #514
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Wat heeft taalkennis te maken met criminaliteit, zodat er in 't Nederlands, Frans of arabierisch de crimineel uitgehangen kan worden, hetzelfde voor 'diploma', gediplomeerde crimineel?
Taalvaardigheid zijn heel belangrijke parameters in zowel het prive als bedrijfsleven.

Een gebrekkige kennis van de lokale taal beperkt de kans op
- Goede opleiding
- Goede baan
- Goede sociale contacten

Elk van die tekorten kan de drempel om over te gaan tot misdaad verlagen.

Hetzelfde geldt voor diploma.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 19 oktober 2011 om 21:34.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2011, 21:34   #515
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Artisjok heeft een eenduidig antwoord gegeven.

Kijk, wat gij doet is het zelfde als ik aan u vraag:

Paulus, zijt ge nu al gestopt met uw vrouw te slaan, Ja of Nee?
Geen jamaar, geen als, geen blabla, Ja of Nee?
Wat �*s dat eenduidig antwoord dan?

Er staat geen 'ja' of 'nee', maar wel (oneindig X) Indien...blablabla...er is géén 'indien', 't is geen meerkeuzevraag met opties, afkomst wordt geregistreerd bij criminaliteit, mee eens; ja of nee?

D�*t is eenduidig!
Oud 19 oktober 2011, 21:35   #516
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Wat �*s dat eenduidig antwoord dan?
Zijt gij al gestopt met uw kinderen te slaan SDX?
JA of NEE?

Eenduidig antwoorden hé.
Oud 19 oktober 2011, 21:35   #517
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

U heeft geen voorwaarden te stellen over wat gedaan wordt met die cijfers. Alle kennis van de mens wordt zowel misbruikt als gebruikt, door de ganse menselijke geschiedenis heen.

Misschien worden die cijfers niet eens voor onderzoek gebruikt?

Het gaat erom of mensen vanuit uw visie mogen weten wat het aandeel is van de allochtonen in de criminaliteitscijfers, of niet. Daartoe is registratie nodig.

Mag dat van jou of mag dat niet?

Waarvoor ze mogen gebruikt worden of niet is een andere zaak, waar deze thread niet over gaat, conform de openingspost.

Als je het nu nog niet begrijpt, laat het weten, ik zal het dan nog eens proberen uit te leggen.

Paulus.
Oud 19 oktober 2011, 21:36   #518
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Taalvaardigheid zijn heel belangrijke parameters in zowel het prive als bedrijfsleven.

Een gebrekkige kennis van de lokale taal beperkt de kans op
- Goede opleiding
- Goede baan
- Goede sociale contacten

Elk van die tekorten kan de drempel om over te gaan tot misdaad verlagen.
...en wat houdt iemand tegen de taal te leren of kennen van 't land waar je woont?

Is er 'n onoverkomelijke drempel, zoveel anderen hebben 't reeds voorgedaan, of is er ergens �*ets, 'n soort van mankement, dat juist d�*e mensen niet in staat zijn 'n taal te leren, terwijl zoveel andere immigranten 't wèl kunnen/konden?
Oud 19 oktober 2011, 21:37   #519
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hm...
Ik dacht dat ge een verstandig mens was.
Ik heb me blijkbaar vergist.
Zelf een fout maken en dan anderen beledigen. Typisch....

Paulus.
Oud 19 oktober 2011, 21:37   #520
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijt gij al gestopt met uw kinderen te slaan SDX?
JA of NEE?

Eenduidig antwoorden hé.
Ik hèb geen kinderen!

Mijn enige zoon is overleden, en als je nu in m'n buurt zou zijn, zou ik niet stoppen met JOU te slaan!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be