Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 oktober 2011, 23:08   #401
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik heb nog nooit geparasiteerd in mijn leven, hoor. Dat is ook niet nodig om te weten hoeveel geld nodig is om rond te komen.
Hoe weet je dat dan?
Natte vinger?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2011, 23:08   #402
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ongeveer 1,5 miljard mensen stellen het dagelijks met minder dan 5$, waarom zouden doppers hier dan niet toekomen met duizenden dollars?
Doppers krijgen hier geen dollars.
Oud 23 oktober 2011, 03:38   #403
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Waarom beginnen die hoogopgeleiden dan geen onderneming ??
Aaah Patrick, die doen dat dus niet he.
Die vertrekken naar het buitenland... he Patrick
Kijk maar naar onze Wim Sweldens.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2011, 03:45   #404
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Onbegrijpelijk? Voor mij niet. Praat eens met jongeren en je weet genoeg. Een voorbeeldje:
Enkele weken geleden praat ik met een jonge dame die volgend jaar een universitaire studie wil beginnen. Ze vertelde dat ze plannen had in de richting jeugd-criminologie of psychologie. Ik vraag haar wat de vooruitzichten op een job zijn. Ik kreeg een verbaasde blik als antwoord. Daar werd gewoon geen rekening mee gehouden. Haar moeder zei dat de studiebegeleiders enkel aanraden dat ze iets moesten studeren dat ze graag studeren. Op mijn antwoord dat dit weinig zin had als je daarmee toch geen werk kon vinden kreeg ik geen reactie.
En toch hebben die gelijk
Is ook een tikje de verkeerde mentaliteit (dus dat toch niks vinden).

Ze heeft nog een paar alternatieven:
- studeren tegen haar goesting en waarschijnlijk later werken tegen haar zin.
(is dat beter?)
- ze kan nog rijk trouwen
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2011, 07:02   #405
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb nog nooit geparasiteerd in mijn leven, hoor.
Wie betwijfelde dat er beweerd werd dat doppers per definitie parasieten/profiteurs zijn?
Citaat:
Dat is ook niet nodig om te weten hoeveel geld nodig is om rond te komen.
Het kan helpen als je niet al te goed kan rekenen en/of geen volledige lijst met realistische prijzen van de noden om te leven kan opmaken.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2011, 10:17   #406
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

http://www.hbvl.be/nieuws/geldzaken/...-meer-aan.aspx

Dit is nog maar het topje van de ijsberg. Als je daar de onafgewerkte dossiers even bijtelt, krijg je een beeld, dat schetst, hoeveel mensen door de huidige "hoge" vervangingsinkomens, in moeilijkheden geraken. Of is er ook maar iemand, die denkt dat deze mensen er niet alles aan doen om hun huis te redden?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2011, 10:36   #407
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wie betwijfelde dat er beweerd werd dat doppers per definitie parasieten/profiteurs zijn?

Het kan helpen als je niet al te goed kan rekenen en/of geen volledige lijst met realistische prijzen van de noden om te leven kan opmaken.
per definitie van het woord parasiet, zijn het parasietenhoor artisjok. maar of dat nu tijdelijk niet kan is een andere zaak

In elk geval als een overheid zo'n gigantisch tekort van 120% BNP opstapelt en 60Miljard moet bezuinigen moet je wel eens een schoktherapie doen hoor.

als je de rijken wil doen betalen, verwachten die allemaal dat je de ONRENDABELE dingen wegsaneert

wat stel ik voor
- remgeld artsen op 50% zetten, zodat de sociale zekerheid hier een serieuze correctie gaat, en minder van medical shopping naar medical need gaat

- ambtenaren zelfde pensioen als privé, en solidariseren met de privé sector, vooral omdat de ambtenarij een te groot deel van de economie geworden is

- alle voordelen en bonheurs en bonussen van ambtenaren 5 jaar op 0 euro zetten, alle promoties, indexaanpassingen 5 jaar terugdraaien.

- alle VZW's FLAT TAXEN op hun cash balans, 5% op hun vermogen per jaar vind ik fair en 20% op hun winst

- alle vennootschappen zonder winst, maar met positieve cashflowinst flat taxen.

als je dat allemaal gedaan hebt, dan kom je een naar de burger voor derest
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2011, 11:01   #408
eno2
Banneling

Standaard

Ongelooflijk toch hoe dopgeld mensen interesseert.
En zelfs peilingen over dopgeld.
Zolang ze het maar zelf niet moeten trekken...
Oud 23 oktober 2011, 11:24   #409
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Hoe weet je dat dan?
Natte vinger?
Net nog in de Standaard gelezen dat werkloosheidsuitkeringen in heel Europa met 40% gedaald zijn en in België slechts met 10%. Hoe kan jij dan nog claimen dat ze hier niet hoog genoeg liggen?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2011, 11:25   #410
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Doppers krijgen hier geen dollars.
duizenden euro's dan.
Oud 23 oktober 2011, 11:27   #411
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mensen die het vertikken om te werken terwijl er meer dan 10.000 vacatures openstaan zijn wel degelijk parasieten.

Citaat:
In de rest van Europa (ook in de duurdere landen) stellen de werklozen het met een pak minder geld.
Oud 23 oktober 2011, 11:28   #412
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ongelooflijk toch hoe dopgeld mensen interesseert.
En zelfs peilingen over dopgeld.
Zolang ze het maar zelf niet moeten trekken...
Sommigen hebben een minimum aan zelfwaarde, he eno2. Ik zou het persoonlijk niet kunnen, zomaar als een parasiet je leven doorbrengen, zo ben ik niet opgevoed.
Oud 23 oktober 2011, 11:31   #413
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
per definitie van het woord parasiet, zijn het parasieten hoor artisjok. maar of dat nu tijdelijk niet kan is een andere zaak

Citaat:
In elk geval als een overheid zo'n gigantisch tekort van 120% BNP opstapelt en 60Miljard moet bezuinigen moet je wel eens een schoktherapie doen hoor.
Akkoord.

Citaat:
als je de rijken wil doen betalen, verwachten die allemaal dat je de ONRENDABELE dingen weg saneert
Dus ook de notionele intrest aftrek en alle subsidies aan privé bedrijven.
Akkoord.

Citaat:
wat stel ik voor
- remgeld artsen op 50% zetten, zodat de sociale zekerheid hier een serieuze correctie gaat, en minder van medical shopping naar medical need gaat
Ga jij akkoord als je omniumverzekering op je auto, tegen je zegt, ok, je betaald de volle pot aan verzekeringspremie, maar jij krijgt slechts 50% van de schade vergoed op de tweedehands waarde van je wagen. Dat is wat jij voorstelt.
Niet akkoord.

Citaat:
- ambtenaren zelfde pensioen als privé, en solidariseren met de privé sector, vooral omdat de ambtenarij een te groot deel van de economie geworden is
Niet alleen ambtenaren, ook ex-regeringsleden en parlementairen, allen onder dezelfde voorwaarden als de privé, zowel wat loopbaan duur, als procentuele bijdragen betreft.

Citaat:
-alle voordelen en bonussen van ambtenaren 5 jaar op 0 euro zetten, alle promoties, indexaanpassingen 5 jaar terugdraaien.
Is zelfs niet nodig als bovenstaande uitgevoerd word.

Citaat:
- alle VZW's FLAT TAXEN op hun cash balans, 5% op hun vermogen per jaar vind ik fair en 20% op hun winst
Als je dat doet zul je toch een onderscheid moeten maken tussen een 4de provinciale ploegje en de voetbalbond. Want die belast reeds iedere "kleine" ploeg met 20% op hun karige inkomsten.

Citaat:
- alle vennootschappen zonder winst, maar met positieve cashflow winst flat taxen.
Akkoord.

Citaat:
als je dat allemaal gedaan hebt, dan kom je maar naar de burger voor de rest
Dan valt er nog een hoop te doen, maar akkoord. Alleen je zal een hoop werk en tegenstand te verduren krijgen als je dat ook op de huidige VZW's rond de politieke partijen in de praktijk wil brengen. Daar zijn die VZW's veel te winstgevend voor.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2011, 11:33   #414
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Mensen die het vertikken om te werken terwijl er meer dan 10.000 vacatures openstaan zijn wel degelijk parasieten.
Hoe maak jij een onderscheid tussen doppers die niet willen werken, en doppers die niet aan werk geraken.
Of zijn het allemaal werkonwilligen? Per definitie.

Citaat:
In de rest van Europa (ook in de duurdere landen) stellen de werklozen het met een pak minder geld.
Dat is geen argument.
Dan is de uitkering nergens te hoog.

Zijn de werklozen in de rest van Europa ook parasieten, volgens jou?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2011, 11:38   #415
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe maak jij een onderscheid tussen doppers die niet willen werken, en doppers die niet aan werk geraken.
Vacatures zonder strenge vereisten en langdurig werklozen die niet gaan solliciteren. Ik denk dat we dat wel parasitair kunnen noemen.

Citaat:
Dat is geen argument.
Juist wel, ze is overal in Europa te hoog en daarom wordt ze nu ook zo fel ingekort. Niemand is gebaat bij de torenhoge uitkeringen voor parasieten.

Citaat:
Het gros wel, volgens mij.
Oud 23 oktober 2011, 11:38   #416
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat is geen argument.

in elk geval arti als de balans negatief wordt moet je saneren, als je ze er niet wil vangooien doe het dan met de kaasschaaf
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2011, 11:43   #417
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Sommigen hebben een minimum aan zelfwaarde, he eno2. Ik zou het persoonlijk niet kunnen, zomaar als een parasiet je leven doorbrengen, zo ben ik niet opgevoed.
Ik ben niet zo opgevoed dat ik de mensen die het het moeilijkst hebben en onder sociale en economische exclusie gebukt gaan parasieten noem.
Laat anderen hun zelfrespect.
Als jij met je totaal-antisociale houding nog een minimum aan zelfrespect kan opbrengen, goed voor jou dan.

Laatst gewijzigd door eno2 : 23 oktober 2011 om 11:45.
Oud 23 oktober 2011, 11:47   #418
eno2
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Zijn zaken niet.
Dat is de gebruikelijke persoonlijke inquisitie

DE instituties die dat werk professioneel doen, bestaan en leveren goed werk.
Oud 23 oktober 2011, 12:14   #419
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

...
Hoe het onderscheid maken tussen echte rechthebbenden en oplichters: dat is een uiterst interessante vraag !

Hoe maak jij dat onderscheid?
Of zijn het allemaal werkwilligen ? Per definitie.

Edit: ik had beter niet zo gereageerd als ik deed met jouw woorden simpelweg om te draaien.
Niet dat het geen waarheid zou kunnen duiden,
maar wel omdat ik het meen: een juist onderscheid maken is erg belangrijk, vooral in het voordeel van de echte rechthebbende.
Het niet aanpakken van de oplichters, het niet ontmaskeren van de oplichters, is heel erg in het nadeel van de echte werkloze.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2011, 12:18   #420
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben niet zo opgevoed dat ik de mensen die het het moeilijkst hebben en onder sociale en economische exclusie gebukt gaan parasieten noem.
Laat anderen hun zelfrespect.
Als jij met je totaal-antisociale houding nog een minimum aan zelfrespect kan opbrengen, goed voor jou dan.
Ik ga een groot eind met je mee.

Maar ik hou wel rekening met het volgende: het bestaan van parasieten ontkennen, parasieten simpelweg niet willen zien of een parasiet benoemen tot niet-parasiet, helpt niemand vooruit, en is de allerslechtste oplossing voor de echte sukkelaar.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be