Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 oktober 2011, 19:27   #781
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ja, dan weet je hoeveel Belgen van welke origine dader zijn van de meest voorkomende misdrijven, maar dan weet je niet welke groepen over of ondervertegenwoordigd zijn als dader. Dan was wat je wilde weten.

Om alle misverstanden uit de weg te ruimen, kan je vertellen of die andere factoren wel of niet moeten geregistreerd worden.
Dus dan weet ik perfect hoeveel Belgen van Marokkaanse, Turkse, Bulgaarse, Poolse of andere origines vertegenwoordigt zijn in de meest voorkomende vormen van criminaliteit! Uiteraard staan mensen daar geregistreerd als dader,Hoera, dat was immers de doelstelling!
Na bladzijden getrol heeft Sjok eindelijk toe dat dit dus gewoon kan en mag!
Paulus; hier met die eurootjes!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2011, 19:29   #782
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Nee, dat is mijn mening, zoals al eerder gezegd.
Dat weet ik. Ook al eeder gezegd.

Citaat:
En zolang we hier leven in een staat waar de vrije meningsuiting geldt blijft het mijn recht die mening te uiten.
Niemand die zegt dat jij je mening niet mag uiten. Niemand. Maar het gaat hier over een standpuntinname. En jij neemt een standpunt in, omdat jij een aantal redenen nutteloos vindt zoals je zelf zegt.

Dat anderen dat wel nuttig vinden en daarom juist om die registratie vragen, daar trekt gij u geen moer van aan. Je veroordeelt ze zelfs.

Citaat:
Ik begrijp, en heb al menig keer aangetoond, dat uw strekking het daarmee moeilijk heeft en dat is ook de reden waarom ik zo tegen mensen zoals gij ben.
Ik heb het daar helemaal niet moeilijk mee. Waar blijf je het halen? Ik zeg alleen conform de openingspost dat de registratie van andere zaken, hier niet ter zake doet. Maar dat negeer je gewoon. Je citeert het zelfs niet mee. Hoe zou d�*t toch komen?

Citaat:
En dat is ook wat ik al de hele tijd zeg.
Als ge minder wilt registreren, dan kunt ge ook minder met die cijfers werken en kunt ge er alleen maar mee discrimineren of misbruiken.
Blij dat we het daar over eens zijn.
Ik ben het helemaal niet eens dat je daar alleen maar mee kunt discrimineren. Dat is juist wat ik bij jou aanklaag. Er zijn genoeg andere redenen aangegeven geweest om de etniciteit te registreren. En jij blijft als een mantra herhalen dat het alleen maar kan dienen om te discrimineren of misbruiken. Nu ook weer.

Citaat:
Ik heb u al genoeg uitgelegd dat enkel de persoon aan wie ge een mening toeschrijft kan uitmaken of het een stropop is of niet.
Als ik het als stropop beschouw, dan is het dat ook.
Neen, dat is het niet. Maar zoals eerder al gezegd ben ik niet verantwoordelijk voor uw onwil of voor de beperktheid van uw bevattingsvermogen.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2011, 19:32   #783
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dus dan weet ik perfect hoeveel Belgen van Marokkaanse, Turkse, Bulgaarse, Poolse of andere origines vertegenwoordigt zijn in de meest voorkomende vormen van criminaliteit! Uiteraard staan mensen daar geregistreerd als dader,Hoera, dat was immers de doelstelling!
Artisjok en toegeven? Is dat niet met zichzelf in tegenspraak? Ik wacht nog rustig af, of zij bevestigt wat jij beweert. 3€ is 3€.

Paulus.
Oud 23 oktober 2011, 19:37   #784
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou dat registreren, omdat ik wil weten hoeveel daders van welke origine gekend zijn in de meest voorkomende vormen van criminaliteit.
Voila, vandaar dat ik wil weten hoeveel daders er zijn van welke sociale klasse, welke opleiding, welke religie, welk IQ, welk geslacht ... in de meest voorkomende vormen van criminaliteit
Dat was namelijk het uitgangspunt, wist ge dat niet?

Wilt ge daar ook nog afkomst bij? Mij goed hoor.
Zijt ge het daar wel mee eens? Wat fijn!
Oud 23 oktober 2011, 19:43   #785
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Niemand die zegt dat jij je mening niet mag uiten. Niemand. Maar het gaat hier over een standpuntinname. En jij neemt een standpunt in, omdat jij een aantal redenen nutteloos vindt zoals je zelf zegt.
Inderdaad, stop dan met het een persoonlijk waarde-oordeel te noemen die ik aan anderen zou willen opleggen.

Citaat:
Dat anderen dat wel nuttig vinden en daarom juist om die registratie vragen, daar trekt gij u geen moer van aan. Je veroordeelt ze zelfs.
Ik veroordeel ze niet, ik veroordeel hun (uw) motieven.

Citaat:
Ik zeg alleen conform de openingspost dat de registratie van andere zaken, hier niet ter zake doet.
Nogmaals, stop moderator te spelen.
Ik vind het hier relevant, en tot een moderator anders oordeelt blijft mijn mening even waard als de uwe, stop dus met uw ad hominem drogredens.

Citaat:
Ik ben het helemaal niet eens dat je daar alleen maar mee kunt discrimineren.
Goed, zeg dan eens welke nuttige zaken ge daaraan kunt koppelen.
En nee, lege ruimte vullen in geschiedenisboekjes is daar geen van.
Wat kunt ge er mee doen waarmee de maatschappij het daaraan gespendeerde belastinggeld kan verantwoorden.

Citaat:
Neen, dat is het niet.
Toch wel Paulus.
Maar zoals eerder al gezegd ben ik niet verantwoordelijk voor uw onwil of voor de beperktheid van uw bevattingsvermogen.
Oud 23 oktober 2011, 19:43   #786
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Daarnet beweerde je nog dat je wilde weten welke groepen over en ondervertegenwoordig zijn.
Niet dus. Nu heb je een andere doelstelling. Vertel dat dan direct.

Om alle misverstanden uit de weg te ruimen, kan je vertellen of die andere factoren wel of niet moeten geregistreerd worden.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2011, 19:43   #787
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voila, vandaar dat ik wil weten hoeveel daders er zijn van welke sociale klasse, welke opleiding, welke religie, welk IQ, welk geslacht ... in de meest voorkomende vormen van criminaliteit
Dat was namelijk het uitgangspunt, wist ge dat niet?

Wilt ge daar ook nog afkomst bij? Mij goed hoor.
Zijt ge het daar wel mee eens? Wat fijn!
Nee, en dat weet u heel goed. Er was sprake van en onderzoek waarbij zou worden onderzocht van welke origine daders zijn binnen de meest voorkomende vormen van misdrijven.

Dat u met in uw kielzog Sjok dat niet willen en allerlei niet ter zake doende factoren willen opleggen, zonder te kunnen onderbouwen waarom dat zou nodig zijn zegt iets over uw onvermogen een serieuze discussie aan te kunnen.

U beet in het stof, weer een man en slik dat door en hou op met je getrol, dat infantiel gedrag jaagt heel wat boeiende forummers weg.
Oud 23 oktober 2011, 19:45   #788
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Daarnet beweerde je nog dat je wilde weten welke groepen over en ondervertegenwoordig zijn.
Niet dus. Nu heb je een andere doelstelling. Vertel dat dan direct.

U liegt en doet dit bewust. Ook de registratie van nationaliteiten, daderschap en origine' desnoods speciaal voor Albi ook geslacht) leidt uiteraard tot weergave van groepen en hun mate van vertegenwoordiging.
Oud 23 oktober 2011, 19:45   #789
Alboreto

Standaard

Citaat:
Er was sprake van en onderzoek waarbij zou worden onderzocht van welke origine daders zijn binnen de meest voorkomende vormen van misdrijven.
Dat weet ik, en de zinloosheid van zo'n onderzoek is al menig keer aangetoond.
Ik wil een zinvol onderzoek.

Dat gij met in uw kielzog Paulus dat niet willen en enkel racistische factoren willen opleggen, zonder te kunnen onderbouwen waarom dat zou nodig zijn zegt iets over uw onvermogen een serieuze discussie aan te kunnen.

Ge beet in het stof, wees een vrouw en slik dat door en hou op met je getrol, dat infantiel gedrag jaagt heel wat boeiende forummers weg.
Oud 23 oktober 2011, 19:50   #790
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat gij met in uw kielzog Paulus dat niet willen en enkel racistische factoren willen opleggen, zonder te kunnen onderbouwen waarom dat zou nodig zijn zegt iets over uw onvermogen een serieuze discussie aan te kunnen.

Ge beet in het stof, wees een vrouw en slik dat door en hou op met je getrol, dat infantiel gedrag jaagt heel wat boeiende forummers weg.
U loog dus en deed dit bewust, nu geeft u toe wel te weten wat de oorspronkelijke doelstelling is, en hoe kan een onderzoek wat nog niet eens gevoerd is al zinloos zijn, die vooringenomenheid zegt iets over u, wat niet gelijk is aan " aangetoond dat iets zinloos is".

U beledigd en ook dit doet u bewust, dat u het registreren van origine bij daderschap van misdrijven a priori als racistisch ziet zegt iets over u, niet over anderen.
En stop met dat infantiele kopieren van andermans commentaren, u provoceert bewust en dat verziekt de discussie alweer
Oud 23 oktober 2011, 19:50   #791
Alboreto

Standaard

Citaat:
U liegt en doet dit bewust. Ook de registratie van nationaliteiten, daderschap en origine' desnoods speciaal voor Albi ook geslacht) leidt uiteraard tot weergave van groepen en hun mate van vertegenwoordiging.
Alice, ge weet dat iemand niet in 1 bepaalde groep zit.
Dat is een mening en geen feit.

De ene misdadiger kan Marokkaan en kansarm zijn
De andere kan Belg en kansarm zijn.
Nog een andere illegaal en kansarm.
Nog een andere Pool en kansarm.

Door enkel op basis van origine te gaan oordelen gaat ge de waarheid geweld aandoen.

Let op, ik zeg niet dat kansarm zijn de gemeenschappelijke factor is, het kunnen tientallen andere factoren zijn die meespelen.
Vandaar dat ik voorstander ben van een volledig onderzoek.

Als daar dan uitkomt dat origine inderdaad de bepalende factor is, dan kan niemand zeggen dat het onderzoek niet grondig is gebeurd en dat het niets waard is.
Dat is toch wat ge wilt, niet?

En als het onderzoek uitwijst dat iets anders de oorzaak is, dan kan er, in tegenstelling tot afkomst, misschien iets aan gedaan worden, wat iedereen in de maatschappij, ook deze die in de geviseerde groep zitten, ten goede komt.

Ik begrijp niet wat ge daar kunt tegen hebben.
Oud 23 oktober 2011, 19:53   #792
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, je hebt het verkeerd voor.
Je denkt toch niet dat de individuen binnen een nationaliteit/origine een homogene groep zijn.
Je schreef zelf :
Wanneer je in cijfers kunt weergeven wat de over of ondervertegenwoordiging is van groepen binnen de meest voorkomende vormen van criminaliteit, kun je op basis van die gegevens onderzoeken of er verschillen zijn in leeftijd, sociaal economische situatie, opleidingsniveau, kennis van de taal,
http://forum.politics.be/showthread....09#post5747109
Waar haal jij die cijfers vandaan wanneer ze niet geregistreerd worden?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2011, 19:53   #793
Alboreto

Standaard

Citaat:
U loog dus en deed dit bewust, nu geeft u toe wel te weten wat de oorspronkelijke doelstelling is, en hoe kan een onderzoek wat nog niet eens gevoerd is al zinloos zijn, die vooringenomenheid zegt iets over u, wat niet gelijk is aan " aangetoond dat iets zinloos is".
Aangezien ge enkel origine wilt onderzoeken heb ik geen lessen van u te krijgen voor vooringenomen te zijn, Alice.

Citaat:
En stop met dat infantiele kopieren van andermans commentaren, u provoceert bewust en dat verziekt de discussie alweer
Dit noemt men een spiegel voorhouden, Alice.
Als ge die zaken infantiel vindt, dan vindt ge uw eigen argumenten infantiel vrees ik.
Het is trouwens een techniek die ik van Paulus heb overgenomen, kwestie van op zijn niveau te kunnen 'discussiëren'.
Oud 23 oktober 2011, 20:00   #794
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alice, ge weet dat iemand niet in 1 bepaalde groep zit.
Dat is een mening en geen feit.

De ene misdadiger kan Marokkaan en kansarm zijn
De andere kan Belg en kansarm zijn.
Nog een andere illegaal en kansarm.
Nog een andere Pool en kansarm.

Door enkel op basis van origine te gaan oordelen gaat ge de waarheid geweld aandoen.

Let op, ik zeg niet dat kansarm zijn de gemeenschappelijke factor is, het kunnen tientallen andere factoren zijn die meespelen.
Vandaar dat ik voorstander ben van een volledig onderzoek.

Als daar dan uitkomt dat origine inderdaad de bepalende factor is, dan kan niemand zeggen dat het onderzoek niet grondig is gebeurd en dat het niets waard is.
Dat is toch wat ge wilt, niet?

En als het onderzoek uitwijst dat iets anders de oorzaak is, dan kan er, in tegenstelling tot afkomst, misschien iets aan gedaan worden, wat iedereen in de maatschappij, ook deze die in de geviseerde groep zitten, ten goede komt.

Ik begrijp niet wat ge daar kunt tegen hebben.
Daar gaan we weer..een onderzoek is volledig, wanneer de doelstelling is om te weten welke daders over of ondervertegenwoordigt zijn in de meest voorkomende vormen van criminaliteit op basis van nationaliteit en origine hoef je nekel daderschap, nationaliteit en origine te registreren.

Dat is namelijk de doelstelling, daar antwoord op krijgen.
Dus hoef je enkel dit te registreren, niets meer en ook niet minder.

U wilt daar met alle geweld een ander onderzoek van maken, dat is dus een vorm van dictatuur, gegevens mogen niet geregistreerd worden omdat u dit vanuit uw vooroordelen afwijst.
Werkelijk argumenten las ik niet, u heeft die niet, zo eenvoudig is het.
Oud 23 oktober 2011, 20:07   #795
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, stop dan met het een persoonlijk waarde-oordeel te noemen die ik aan anderen zou willen opleggen.
Als uw standpunt is dat u tegen de registratie van enkel de origine bent omdat u dit nutteloos vindt, dan zeg je indirect, dat de redenen die anderen opgeven om het wel te doen, nutteloos zijn. En dat is een waarde-oordeel opleggen door uw standpuntinname. U vindt de andere redens nutteloos.

Citaat:
Ik veroordeel ze niet, ik veroordeel hun (uw) motieven.
Mijn kleinste nam een snoep uit de kast zonder vragen. ' t Was ik niet, maar 't was mijn hand zei zij. Zeven jaar oud Alboreto. Jij moet toch beter kunnen?

Citaat:
Nogmaals, stop moderator te spelen.
Ik vind het hier relevant, en tot een moderator anders oordeelt blijft mijn mening even waard als de uwe, stop dus met uw ad hominem drogredens.
U vindt? Ik zeg alleen conform de openingspost dat de registratie van andere zaken, hier niet ter zake doet. U weet dat maar al te goed.

Citaat:
Goed, zeg dan eens welke nuttige zaken ge daaraan kunt koppelen.
En nee, lege ruimte vullen in geschiedenisboekjes is daar geen van.
Wat kunt ge er mee doen waarmee de maatschappij het daaraan gespendeerde belastinggeld kan verantwoorden.
Dat is al genoeg gezegd geweest.

Citaat:
Toch wel Paulus.
Maar zoals eerder al gezegd ben ik niet verantwoordelijk voor uw onwil of voor de beperktheid van uw bevattingsvermogen.
Ho maar maak je daar maar geen zorgen over hoor. Ik weet perfect wat een stropopredenering is. Maar jij duidelijk niet. Maar geen nood. Blijf jezelf maar belachelijk maken als je dat zo graag wil.

Paulus.
Oud 23 oktober 2011, 20:09   #796
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het wordt komisch....

Paulus.
Oud 23 oktober 2011, 20:09   #797
Alboreto

Standaard

Citaat:
Daar gaan we weer..een onderzoek is volledig, wanneer de doelstelling is om te weten welke daders over of ondervertegenwoordigt zijn in de meest voorkomende vormen van criminaliteit op basis van nationaliteit en origine hoef je nekel daderschap, nationaliteit en origine te registreren.
Daar gaan we weer ...
De doelstelling is verkeerd, omdat ze geen nut heeft.
Net zoals het voorbeeld van Paulus om te onderzoeken wat het aandeel bruine auto's is in de ongevallenstatistieken.
Het is gewoon weggegooid geld.

Zorg voor een volledig onderzoek en ga niet selectief onderzoeken omdat ge een bepaalde groep wilt viseren.
Pas dan zijt ge geloofwaardig, anders niet.

Nu als ge niet wilt geloofwaardig zijn, dan is dat uw zaak natuurlijk, maar ik dacht toch dat dit enig belang had.
Oud 23 oktober 2011, 20:10   #798
Alboreto

Standaard

Citaat:
Het wordt komisch....
Deze discussie is al komisch vanaf de eerste post, Paulus.
Oud 23 oktober 2011, 20:10   #799
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aangezien ge enkel origine wilt onderzoeken heb ik geen lessen van u te krijgen voor vooringenomen te zijn, Alice.
Onderzoeken?

Weten heeft ze gezegd.

Paulus.
Oud 23 oktober 2011, 20:14   #800
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar gaan we weer ...
De doelstelling is verkeerd, omdat ze geen nut heeft.

Omdat ze voor u geen nut heeft Alberto. Omdat u het nut daarvan niet wil inzien zodat u anderen van racisme kunt beschuldigen.

Wat ben jij toch een leukerd.

Paulus.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be