Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 oktober 2011, 21:53   #841
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Blijkbaar niet gezien ge het standpunt van Alice neemt als een van mij.
Vreemd, ik dacht nochtans dat het jouw standpunt was.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto
De oorzaken van de misdaad interesseren hun minder, het gaat hen enkel over de telling.
Het feit dat je aan zo'n telling geen enkel geloofwaardig besluit kan verbinden stoort hen blijkbaar niet.

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=808
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2011, 21:56   #842
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik deel geen enkel standpunt met Albi!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2011, 22:12   #843
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wil ik best geloven.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2011, 22:51   #844
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Heeft albi dan een standpunt die naam waardig?

De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2011, 23:13   #845
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Enkel maar 'n mening, en als Paulus de 'baas' wordt, mag hij die zelfs niet meer hebben, denkt hij.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2011, 05:08   #846
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen, je hebt het verkeerd voor.
Je denkt toch niet dat de individuen binnen een nationaliteit/origine een homogene groep zijn.
Je schreef zelf :
Wanneer je in cijfers kunt weergeven wat de over of ondervertegenwoordiging is van groepen binnen de meest voorkomende vormen van criminaliteit, kun je op basis van die gegevens onderzoeken of er verschillen zijn in leeftijd, sociaal economische situatie, opleidingsniveau, kennis van de taal,
http://forum.politics.be/showthread....09#post5747109
Waar haal jij die cijfers vandaan wanneer ze niet geregistreerd worden?
Citaat:
En nog maar weer eens, dezelfde drogredenen! Het gaat over gemeenschappelijke factoren, daderschap, nationaliteit, origine. Punt. Zo ontstaan groepen. Simpel.
Hoe vaka kom je het dezelfde zever aandraven, die steeds weer weerlegt moet worden! Zo kun je blijven lamleggen, komt er ooit nog eens een degelijke onderbouwde stellingname of lukt u dit maar niet? Albi mag helpen!
Ja, nog maar eens, jij herhaalt steeds je zelfde dogma. Zo gaan we niet vooruit. Dat kan je zelfs geen discussie noemen. Jouw keuze.

Tot ik eens een antwoord krijg waar jij die cijfers van leeftijd, sociaal economische situatie, opleidingsniveau, kennis van de taal; vandaan haalt wanneer ze niet geregistreerd worden.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2011, 06:00   #847
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor zover ik kan lezen willen Alice en Paulus enkel een telling en geen wetenschappelijk onderzoek.
De oorzaken van de misdaad interesseren hun minder, het gaat hen enkel over de telling.
Paulus vertelde dit tenminste van in het begin. Maar Alice heeft het de hele tijd over een onderzoek, en dan blijkt dat ze enkel een telling wenst.

Citaat:
Het feit dat je aan zo'n telling geen enkel geloofwaardig besluit kan verbinden stoort hen blijkbaar niet.
En dat dan nog onder de titel "Eindelijk durven de waarheid vertellen?".
Oud 24 oktober 2011, 06:02   #848
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat was inderdaad mijn stelling.
Paulus heeft dit trouwens bevestigd.

Het is de andere stelling die van Alice is.
Oud 24 oktober 2011, 06:02   #849
Alboreto

Standaard

Citaat:
We zijn het nochtans al over diverse zaken eens geweest op dit forum.
Oud 24 oktober 2011, 06:03   #850
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

Ik zou zeggen oordeel zelf.

Ik ben voor het registreren van zoveel mogelijk parameters bij misdadigers.
IQ, sociale achtergrond, leeftijd, geslacht, opleiding, milieu, huisvesting, locatie, ouders, taal, kennis van het nl/fr , ... en inderdaad, ook afkomst.
Als ge iets wilt tellen, tel dan goed zou ik zeggen.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 24 oktober 2011 om 06:32.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2011, 11:16   #851
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ja, nog maar eens, jij herhaalt steeds je zelfde dogma. Zo gaan we niet vooruit. Dat kan je zelfs geen discussie noemen. Jouw keuze.

Tot ik eens een antwoord krijg waar jij die cijfers van leeftijd, sociaal economische situatie, opleidingsniveau, kennis van de taal; vandaan haalt wanneer ze niet geregistreerd worden.
U krijgt niets, totdat u eens uitlegt waarom je opleidingsniveau en sociale en economische achtergrond moet onderzoeken wanneer je wilt registeren hoeveel daders van welke origine, nationaliteit en geslacht,voorkomen in veel voorkomende vormen van criminaliteit!

Ik wacht nog steeds op een onderbouwd antwoord.
Ik hoef geen vragen te beantwoorden zolang u dit zelf niet doet.
Je mag ook gewoon zeggen dat je niets kunt uitleggen en het om jou " persoonlijk aanvoelen" gaat!

Laatst gewijzigd door alice : 24 oktober 2011 om 11:20.
Oud 24 oktober 2011, 11:19   #852
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

IQ, sociale achtergrond, leeftijd, geslacht, opleiding, milieu, huisvesting, locatie, ouders, taal, kennis van het nl/fr , ... en inderdaad, ook afkomst.
Sjok wil graag weten waar die parameters zoals sociale achtergrond, ouders, opleiding, millieu dan vandaan komen, anders dan geslacht, nationaliteit, gekend zijn als dader, vorm van misdrijf en origine zijn de door u voorgestelde parameters niet eens te achterhalen.
Maar aangezien u vindt dat dit moet worden opgelegd wil ik weten hoe u die gegevens denkt te achterhalen! Vooral Sjok wil dat zo graag weten...
Oud 24 oktober 2011, 11:44   #853
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Voor de elvendertigste keer:

Dat is niet wat voorligt.

Wat voor ligt is de kwestie om enkel de etniciteit te registreren bij criminaliteit.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2011, 12:57   #854
Torkilson
Gouverneur

Torkilson's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Voor de elvendertigste keer:

Dat is niet wat voorligt.

Wat voor ligt is de kwestie om enkel de etniciteit te registreren bij criminaliteit.

Paulus.
Waarop wij nee zeggen. we komen zelf af met een voorstel om zo veel mogelijk factoren op te nemen in de statistieken om zo tot een gezond beleid te komen met een goede spreiding tussen preventie en repressie ter bestrijding van alle vormen van criminaliteit.
Oud 24 oktober 2011, 14:45   #855
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
Waarop wij nee zeggen. we komen zelf af met een voorstel om zo veel mogelijk factoren op te nemen in de statistieken om zo tot een gezond beleid te komen met een goede spreiding tussen preventie en repressie ter bestrijding van alle vormen van criminaliteit.
Stel dat je alle mogelijke gegevens hebt die je maar wensen kunt,...

... hoe ga je dan te werk gaan?

Persoonlijk denk ik dat een goed repressief beleid, de beste manier is om preventief te werken. Ik weet vrijwel zeker dat er veel meer moorden zouden gebeuren, mocht daar maar 1 maand gevangenisstraf op staan bijvoorbeeld.

Wat allochtonen betreft, lijkt het mij de beste manier, dat wie van onze gastvrijheid misbruik maakt, we die gastvrijheid te ontnemen. Ik weet vrijwel zeker, dat wanneer dergelijke mensen, weten dat zij in de gevangenis terecht komen en zelfs na het uitzitten van hun straf, daar moeten blijven, tot zij besluiten het land effectief te verlaten, dit de criminaliteitscijfers zienderogen zou doen dalen.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 24 oktober 2011 om 15:12.
Oud 24 oktober 2011, 15:38   #856
Torkilson
Gouverneur

Torkilson's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Stel dat je alle mogelijke gegevens hebt die je maar wensen kunt,...

... hoe ga je dan te werk gaan?

Persoonlijk denk ik dat een goed repressief beleid, de beste manier is om preventief te werken. Ik weet vrijwel zeker dat er veel meer moorden zouden gebeuren, mocht daar maar 1 maand gevangenisstraf op staan bijvoorbeeld.

Wat allochtonen betreft, lijkt het mij de beste manier, dat wie van onze gastvrijheid misbruik maakt, we die gastvrijheid te ontnemen. Ik weet vrijwel zeker, dat wanneer dergelijke mensen, weten dat zij in de gevangenis terecht komen en zelfs na het uitzitten van hun straf, daar moeten blijven, tot zij besluiten het land effectief te verlaten, dit de criminaliteitscijfers zienderogen zou doen dalen.

Paulus.
In dat geval zouden in Amerika (zeker in die staten waar de doodstraf nog bestaat) weinig criminele activiteiten moeten zijn, wat zeker niet zo is. Repressie zonder preventie en zonder een degelijk sociaal kader heeft totaal geen positief effect, integendeel.

Hoe te werk te gaan? Dat lijkt mij logisch, doch redelijk complex. Een sociaal beleid voeren dat die bevolkingsgroepen mogelijkheden en incentives biedt om op andere dan criminele manieren de kost te verdienen. Om dit effectief te doen hebt ge veel gegevens nodig en een degelijke, wetenschappelijke methode om ze te verwerken. Hierna moet de politiek het werk overnemen om deze gegevens in een degelijk beleid om te zetten. Niet zoals nu het geval is met versnipperde bevoegdheden en populistische visies.
Oud 24 oktober 2011, 15:59   #857
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is niet de doelstelling van de registratie. Het is geen onderzoek naar mogelijke factoren die tot criminaliteit zouden kunnnen leiden,wel naar wie wat doet en van welke origine die groepen zijn.
Wanneer u dat wilt kunt u los van die registratie een totaal ander onderzoek opstarten, maar dat is natuurlijk geen reden om die registratie niet te doen.

Dus waarom zegt u eigenlijk " nee"?
Van mij mag je gerust los van de registratie nog onderzoeken opzetten, maar dan wel ten gronde.
Oud 24 oktober 2011, 16:02   #858
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In dat geval zouden in Amerika (zeker in die staten waar de doodstraf nog bestaat) weinig criminele activiteiten moeten zijn, wat zeker niet zo is. Repressie zonder preventie en zonder een degelijk sociaal kader heeft totaal geen positief effect, integendeel.
De doodstraf is een zaak apart. De mensen die criminaliteit van dat niveau voeren, spelen een spelletje van alles of niks.

Met het systeem dat ik voorstel, sluit je in elk geval recividisme uit bij allochtonen. Dat kan al een pak schelen.

Citaat:
Hoe te werk te gaan? Dat lijkt mij logisch, doch redelijk complex. Een sociaal beleid voeren dat die bevolkingsgroepen mogelijkheden en incentives biedt om op andere dan criminele manieren de kost te verdienen.
Dat wordt al gedaan toch? Welke kansen krijgen allochtonen niet die autochtonen wel hebben? Volgens mij hebben ze met het systeem van positieve discriminatie op de werkvloer, integendeel, net meer kansen dan autochtonen.

Het zit 'm dus niet altijd in het krijgen van kansen om de kost te verdienen. We moeten de waarheid onder ogen zien en vaststellen dat er heel wat allochtonen zijn die lak hebben aan ons maatschappelijk bestel en vooral heel vlug aan zoveel mogelijk geld willen komen en daarvoor geen criminele daden verfoeien.

Citaat:
Om dit effectief te doen hebt ge veel gegevens nodig en een degelijke, wetenschappelijke methode om ze te verwerken. Hierna moet de politiek het werk overnemen om deze gegevens in een degelijk beleid om te zetten. Niet zoals nu het geval is met versnipperde bevoegdheden en populistische visies.
Je mag doen wat je wil voor de allochtonen. Zo lang zij zelf niet willen brengt dat geen aarde aan de dijk. Kijk maar naar de Marrokkaanse jongen die gedood werd door de 84-jarige Belg. Hij kreeg alle kansen, alle begeleiding, en alle mogelijkheden. Toch bleef hij een veelpleger. Volgens mij duidt dat weldegelijk om een non-respect voor onze maatschappij en onwil om het beter te doen. Alle preventiemaatregelen ten spijt.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 24 oktober 2011 om 16:08.
Oud 24 oktober 2011, 16:05   #859
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hoe te werk te gaan? Dat lijkt mij logisch, doch redelijk complex. Een sociaal beleid voeren dat die bevolkingsgroepen mogelijkheden en incentives biedt om op andere dan criminele manieren de kost te verdienen. Om dit effectief te doen hebt ge veel gegevens nodig en een degelijke, wetenschappelijke methode om ze te verwerken. Hierna moet de politiek het werk overnemen om deze gegevens in een degelijk beleid om te zetten. Niet zoals nu het geval is met versnipperde bevoegdheden en populistische visies.
Klinkt leuk; maar hier is in Vlaanderen een sociaal beleid! Vergelijken met Amerika is dus onzin want dat is een totaal andere situatie.

Dus u denkt dat wanneer je tegen een jongere die bakken geld verdient met dealen zegt" ga maar werken, en met je lage opleiding kun je wel de fabriek in" dat dit gebeurt? Dacht u echt dat alle criminaliteit uit armoede gebeurt? Bent u zo wereld vreemd en naief? Ik hoop van niet!
U gebruikt het woord wetenschap nogal gemakkelijk..alsof de samenleving maakbaar is, te reguleren wanneer je maar wilt..erg " wetenschappelijk" lijkt me dat toch niet...

Bovendien moeten we maar eens beginnen bij het begin, registreren wie wat doet, welke groepen over of ondervertegenwoordigt zijn, en hoe je daar een antwoord op kunt bieden.
Met sloganeske uitspraken komen we echt niet ver!
Oud 24 oktober 2011, 18:13   #860
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
U krijgt niets,
Van jou, ja. Behalve steeds hetzelfde dogma.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be