Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 25 oktober 2011, 15:12   #201
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Mooi geprobeerd om te minimaliseren
Je mag anders gerust ook aantonen waar de N-VA heel het zaakje een aanvaardbaar compromis vindt hoor.
Dat staat overduidelijk te lezen in de ontbrekende conclusie.

Citaat:
Je stelt dus voor dat de N-VA stapt in onderhandelingen waar ze door de anderen doelbewust zijn uitgewerkt, om te gaan praten over zaken waar ze helemaal niet mee kunnen leven?
Inderdaad. Dat is nu eenmaal politiek.

N-VA heeft trouwens geen alternatief. Ze kunnen nog niet eens openlijk pleiten voor verkiezingen omdat ze weten dat ze hiervoor geen meerderheid vinden.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 25 oktober 2011, 15:13   #202
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Alex was hier nog niet zolang geleden een volksheld toen hij de stekker eruit trok.....

De anti-Vlaamse fils a papa een volksheld? Wat voor sprookjes ben je weer aan het lezen?
Oud 25 oktober 2011, 15:14   #203
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Blah blah. Feit blijft dat de N-VA hier de schuld is van andermans daden.
Welk gevoel heb je hierbij ?

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
Oud 25 oktober 2011, 15:16   #204
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
grappig, die analyse hebben ze vrijwel letterlijk uit Journaal geplukt...
Denk je dat Siegbried Bracke deze geschreven heeft en een voorpublicatie heeft doorgegeven naar zijn ex-colega's ?

Of zou het omgekeerd zijn.

Oud 25 oktober 2011, 15:18   #205
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Zolang N-VA zijn kiezers recht in de ogen kan kijken, maak ik me niet teveel zorgen.
Er is een ding waar kiezers blijven op afkomen en dat is streven naar de waarheid.
Een partij die dit als hoogste norm blijft hanteren, loodst zich goed oor allerlei politieke spelletjes.
De peilingen wijzen dit ook uit.

Trouwens, zo onhandig vind ik N-VA niet. N-VA slaagt er perfect in zijn politieke tegenstrever het konijnenpak met de lange oren te doen aantrekken.
Vind je dan ook dat de N-VA er beter mee stopt om het zwartepieten spel te stoppen en beter zou verklaren wat hun echte strategie is ?

Oud 25 oktober 2011, 15:20   #206
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat staat overduidelijk te lezen in de ontbrekende conclusie.
Geef toe, je lag zelf plat van het lachen toen je deze debiliteit aan het schrijven was?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 25 oktober 2011, 15:22   #207
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Geef toe, je lag zelf plat van het lachen toen je deze debiliteit aan het schrijven was?
Nikske debiliteit. Haal de conclusie maar eens aan. Ik zal je direct quoten waar het staat !

Oud 25 oktober 2011, 15:30   #208
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
En die moet geen meerderheid zoeken aan de andere zijde?
Hoe naïef ben jij eigenlijk?
Ik heb nooit geweten dat er geen Waalse meerderheid was. Alleszins, we praten maar wat langs elkaar omdat je je dubbel plooit om de domheid en naiviteit van BDW te verschonen.
Oud 25 oktober 2011, 15:34   #209
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Alex was hier nog niet zolang geleden een volksheld toen hij de stekker eruit trok.....
Indien hij er de stekker niet had uitgetrokken, zat de kans er dik in dat BHV nu nog altijd niet gespitst was.

Laatst gewijzigd door system : 25 oktober 2011 om 15:35.
system is offline  
Oud 25 oktober 2011, 15:39   #210
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Indien hij er de stekker niet had uitgetrokken, zat de kans er dik in dat BHV nu nog altijd niet gespitst was.
Hoe?
Is BHV al gesplitst?
Wanneer dan?
Dit heb ik gemist!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 25 oktober 2011, 15:41   #211
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Hoe?
Is BHV al gesplitst?
Wanneer dan?
Dit heb ik gemist!
Het princiepsakkoord is er. En het moet pijn gedaan hebben want Brusselaar Oliviertje sloeg de deur dicht bij de MR.

Laatst gewijzigd door system : 25 oktober 2011 om 15:41.
system is offline  
Oud 25 oktober 2011, 15:48   #212
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Nikske debiliteit. Haal de conclusie maar eens aan. Ik zal je direct quoten waar het staat !
De conclusie is echt simpel hoor. Je moet alleen een basis van vermogen tot redenering hebben.

De conclusie is dat de akkoorden nefast zijn voor Vlaanderen en Belgie, dat er geen structurele maatregelen genomen worden op lange termijn en dat er zoveel mogelijk heterogene bevoegdheden zijn gecreeerd die het allemaal nog ingewikkelder zullen maken. Daar heb je je conclusie. Kunnen we dan nu verder, of ga je je nieuwbakken lachwekkende mantra blijven herhalen?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 25 oktober 2011, 15:49   #213
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het princiepsakkoord is er. En het moet pijn gedaan hebben want Brusselaar Oliviertje sloeg de deur dicht bij de MR.
Ah nu zijn we er. Voor u is het helemaal niet belangrijk dat er een goed akkoord uit de bus komt. Het voornaamste is blijkbaar dat het pijn doet. Veelzeggend.
fox is offline  
Oud 25 oktober 2011, 15:55   #214
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De conclusie is echt simpel hoor. Je moet alleen een basis van vermogen tot redenering hebben.

De conclusie is dat de akkoorden nefast zijn voor Vlaanderen en Belgie, dat er geen structurele maatregelen genomen worden op lange termijn en dat er zoveel mogelijk heterogene bevoegdheden zijn gecreeerd die het allemaal nog ingewikkelder zullen maken. Daar heb je je conclusie. Kunnen we dan nu verder, of ga je je nieuwbakken lachwekkende mantra blijven herhalen?
Dat is een eigengereide synthese die je niet eens letterlijk kan uithalen uit de tekst van 44 pagina's.

Ik heb het over de ontbrekende conclusie.

Oud 25 oktober 2011, 16:09   #215
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

De anti-Vlaamse fils a papa een volksheld? Wat voor sprookjes ben je weer aan het lezen?
Het is wel dankzij De Croo junior dat BHV uiteindelijk is geplitst. Want hij stelde: 'zo kan het niet meer verder. Men schiet niet op met de staatshervorming. Ofwel tegen die tijd een duidelijk akkoord of ik trek de stekker eruit'. En dat is wat hij deed. Hij kreeg wel een pandoering bij de verkiezingen, maar BHV is wel gesplitst. En d�*t noem ik nu staatsmannen in wording se.

Heel wat anders dan de platbroeken van de NVA.

Laatst gewijzigd door system : 25 oktober 2011 om 16:10.
system is offline  
Oud 25 oktober 2011, 16:36   #216
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is wel dankzij De Croo junior dat BHV uiteindelijk is geplitst. Want hij stelde: 'zo kan het niet meer verder. Men schiet niet op met de staatshervorming. Ofwel tegen die tijd een duidelijk akkoord of ik trek de stekker eruit'. En dat is wat hij deed. Hij kreeg wel een pandoering bij de verkiezingen, maar BHV is wel gesplitst. En d�*t noem ik nu staatsmannen in wording se.

Ik vrees eerder voor Minister Van Staat in wording
HRobin is offline  
Oud 25 oktober 2011, 16:49   #217
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het IS nog altijd NIET gesplitst, syske! En de veronderstelde splitsing die nu voorligt is niet de splitsing die de Vlamingen voor ogen hadden (op een paar rare kwieten waaronder jij na. Maar eigenlijk kunnen we menn zoals jij moeilijk Vlaming noemen!)!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 25 oktober 2011, 16:52   #218
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

BHV gesplitst???? waar?? wanneer?? mogen de inwoners van die 6 faciliteitengemeentes ook alleen maar in Vlaanderen stemmen? serieus?
Oud 25 oktober 2011, 16:52   #219
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wanneer is BHV dan gesplitst? Ik heb dat gemist blijkbaar.

Link eens even naar de uitslag van de stemming in het parlement.
Oud 25 oktober 2011, 16:53   #220
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Ik vrees eerder voor Minister Van Staat in wording
Staatsman van een failliet landje! Titel om fier over te zijn als je daaraan meegewerkt hebt!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be