![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Europees Commissaris
|
![]() Deurwaarders = crapuul.
Incassobureaus = wannabe crapuul. Ik wens van harte alle deurwaarderliefhebbers een bezoekje toe van deze, in opdracht van de RSZ, die je niet kan betalen omdat de gemeente al een jaar de straat voor uw zaak opengelegd heeft, waardoor er geen euro binnenkomt, maar de kosten wel hetzelfde blijven. Deurwaarders zijn natuurlijk handig voor een schuldeiser om zich achter te verschuilen, wanneer er gevaar is voor uitingen van menselijke gevoelens. Een langzame pijnlijke dood lijkt me geschikt voor iedereen die zich geroepen voelt tot de deurwaardersstiel. Laatst gewijzigd door Paulus de Boskabouter : 26 oktober 2011 om 19:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.jobat.be/nl/artikels/het-...00-euro-netto/ Het is wel geen alleenstaande dame, maar kom. In het ocmw heeft men waarschijnlijk een hospitalisatieverzekering en kan men goedkoop warm eten 's middags. Haard of standplaatsvergoeding? Zeker vakantiegeld en eindejaarspremie. Wellicht ook genoeg verlof, om al eens een klusje bij te doen. Ik ben wel akkoord dat dit te weinig is. Blame de belastingen, (en onze staatsschuld, die belet dat ze minderen) en de hoge afhoudingen voor sociale zekerheid (die niet kunnen afgebouwd worden door een flink aantal hangmatters). En ik moet ook toegeven dat een asielzoeker vlugger een sociale woning toegestopt zal krijgen, dan onze ocmw-poetsvrouw. edit: deze alleenstaande doet wel iets zwaarder werk: http://www.jobat.be/nl/artikels/het-...00-euro-netto/
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 26 oktober 2011 om 19:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Banneling
|
![]() Ik kan - als zelfstandige - beamen dat het momenteel ferm de spuigaten uitloopt met de achterstallige betalingen. 3 �* 4 maanden wachten op uw centen (en dan betreffen het nog geen openbare klanten, want daar is de situatie nog erger) is de regel geworden. Massa's aangetekende zendingen en zelfs incasso-bureau's op mijn kosten terwijl ik toch het loon van mijn mensen moet vooschieten. Vadertje staat noch de werknemers kunnen wachten op hun centen ... want de deurwaarders (met de dikste BMW, Audi of Mercedes) staan snel voor je deur en scheppen bergen poen op de kap van mensen zoals ik, de hardwerkers die een poging doen om anderen aan het werk te helpen.
Ik ben gelukkig al een tijdje bezig en heb intussen wat marge opgebouwd (na enkele zwarte beginjaren). Maar ik hou mijn hart vast voor de jonge starters. Gouden raad : word deurwaarder en je toekomst is verzekerd ! Je moet wel uit het hardvochtige, emotieloze hout gesneden zijn. Het wordt trouwens tijd dat de poenscheppers van vandaag ook eens concurrentie ondervinden en eens leren wat werken is. Je treft hen immers nooit tijdens de ski-vakanties. Maar achteraf komen ze wel af met de extra rentes wegens de vervlogen tijd ... Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 26 oktober 2011 om 19:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En deurwaarders zijn gewoon aasdieren die leven van andere hun ellende. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een kwestie van hun gevoelens niet te beschadigen, als ze de ellende zien waar veel van hun slachtoffers in zitten en waar zij ze nog dieper in duwen. Ken zou een vrouw die na haar echtscheiding de ene deurwaarderafgevaardigde na de andere over de vloer kreeg, maar geen van hen die haar wilde helpen om het opgelegde onderhoudsgeld bij haar ex te gaan halen. De vrouw werkte in hetzelfde bedrijf als haar ex, maar kreeg bij de echtscheiding haar ontslag omdat de werkgever vondt dat hij hen niet beide in dienst kon houden na de echtscheiding, het zou de werkfeer en de productiviteit schaden volgens hem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In Griekenland komen de aasgieren bijna niet meer buiten, ik heb van Griekse nationalistische contacten vernomen dat schuldeisers en hun trawanten fysiek belaagd worden. De bevolking in ganse straten en wijken in de steden zit daar in hetzelfde schuitje en neemt het weer meer en meer voor elkaar op. Als luxe en welvaart echt op de helling komt, weet men terug wat volksgemeenschap is blijkbaar... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben zelfstandige, werk 16 u per dag en moet mij baseren op de eerlijkheid van mijn klanten om tijdig hun verschuldigde factuur te betalen. Aan de andere kant lonkt de overheid die zeer gretig zijn BTW- en belastingseisen stelt (binnen korte en strenge termijnen ten koste van dure interest- en boetevoorwaarden). Ga het maar na : ik dien kwartaalgewijze 2/3 van de inbare BTW voor te schieten aan de staat terwijl ik deze zelf nog niet ontvangen heb. Ik speel dus, als zelfstandige, geldschieter voor de staat. En als ik dat niet doe, dan krijg ik forse boetes (en deurwaarders) op mijn kop alsof ik een crimineel ben. Maar dan wel een crimineel die mensen werk verschaf. Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 26 oktober 2011 om 21:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen die hun werk verliezen, verliezen er dus ook elke mogelijkheid op een menswaardig bestaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Deurwaarders mogen geen medewerkers de baan opsturen, zij zijn verplicht zelf de dagvaardingen, aanmaningen, inboedel-opschrijvingen,... zelf te doen. Ik ben destijds zelf nog meegeweest op toer maar mocht geen juridisch bindende handelingen stellen. Dat ze heel koel omgaan met de ellende die ze zien is juist. voor mij was het de reden om een andere job te zoeken. Men stelt zich absoluut geen vragen bij wat gebeurt, de show must go on want er moeten altijd nog wel een pak dossiers afgehandeld worden. Georganiseerde misdaad die de schulden komt afbetalen van een paar schuldenaars de dag voor de openbare verkoop? geen probleem! Geld is geld. Brave werkmensen die het eens financieel moeilijk hebben de daver op het lijf jagen, maar rijk crapuul dat bewust parkeerboetes niet betaalt en de deurwaarders- en gerechtskosten gigantisch hoog laat oploepn wordt met een glimlach met rust gelaten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
B/ Ik ben het inderdaad mee eens dat het beroep van deurwaarder moet worden opengebroken om de huidige "ik win de lotto want ik heb een vestigingswet" te doorbreken C/ Als we een strenger systeem zouden hebben dat korter op de bal speelt dan zouden zelfstandigen zoals u minder risico lopen om door niet betalend krapuul in moeilijkheden te worden gebracht. D/ vandaag zijn er door de wetgever reeds zovele bail out mogelijkheden ingebouwd dat er echt niemand meer ongewild in Dickensiaanse omstandigheden hoeft te komen
![]() |
![]() |
#115 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
raadslid ocmw |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je kan kredietverschaffers natuurlijk gaan verwijten dat ze misbruik maken van de domheid, naïviteit en onstilbare consumptiehonger van vele mensen, maar haast niemand wordt gedwongen om z'n handtekening te zetten onder een kredietcontract. Maar die grote flatscreen, die willen ze zo graag. Liefst eentje die net wat groter is dan die van de buren. Geen geld? Geen probleem. Zie onze handige kredietformule. U hoeft zelf nu nog NIETS te betalen. blablabla, tot de deurwaarder je mooie, grote TV komt halen. Ik zou de oude nog niet wegdoen. Ze zijn er, die mensen die door puur tegenslag in het sukkelstraatje terecht zijn gekomen (ik denk aan kankerpatiënten, ...), maar ze zijn echt in de minderheid. De meerderheid wou zaken die ze zich eigenlijk niet konden veroorloven;
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En vaak komen die mensen niet aan de oppervlakte, juist door het idee dat het hun eigen schuld is dat ze in de problemen zijn geraakt. Laatst nog in het nieuws, veel mensen die de schoolrekeningen van hun kinderen niet meer kunnen betalen. Reden, vaak lopen die schoolrekeningen op tot meer dan 1000€/jaar. Als je dan als alleenstaande ouder met slechts een inkomen van 1300€/maand moet zorgen voor 3 kinderen zit je direct al in de problemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ga anders eens een kijkje nemen bij de schuldbemiddeling van het OCMW. De verhalen die je daar hoort, stemmen toch eerder overeen met wat ik hierboven schreef. Er was weinig 'tegen hun wil'. In principe (ik zeg wel: in principe!) heeft onze maatschappij voldoende vangnetten voor wie door externe omstandigheden de eindjes niet meer aan elkaar kan knopen. Ik geef toe dat er gaten in dat vangnet zitten. Maar ik blijf erbij dat veel mensen de miserie zelf zijn gaan zoeken, al dan niet verblind door de Grote Consumptiegod. En nee, ik ben geen communist ![]()
![]() |
![]() |
#119 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Banneling
|
![]() Ik was een alleenstaande werkende ouder met een netto- inkomen van 750€ en twee studerenden kinderen en ik heb nooit een deurwaarder gezien.
Wel een paar keer tijdelijk dakloos geworden en periodes van adresloosheid gekend nadat ik deze riante job, waarvoor ik 8000bf per maand moest ontsparen, om hem te kunnen blijven doen, verloor, en werkloos werd. |
![]() |
![]() |