Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 oktober 2011, 22:21   #661
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Met veel werkgevers valt er niet te praten Fred.
Zij bepalen hoe de zaken staan en de werknemer kan slikken of het afbollen.
(lees bijv. ook het boek over Steve Jobs > hij zegt dit letterlijk)

En al die gastjes die hier de werklozen verguizen kunnen beter aan 't werk
schieten i.p.v. de ganse dag gif te spuien op dit forum.
De meeste werkgevers vinden waarschijnlijk dat met vele (zwaar beschermde) werknemers niet te praten valt...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2011, 22:32   #662
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
De meeste werkgevers vinden waarschijnlijk dat met vele (zwaar beschermde) werknemers niet te praten valt...
ho nee, dat zijn maar een paar mensen hoor in de massa die zich zo heerlijk laten opjutten door al hun rechten die ze denken te hebben, en die dan zich zodanig daarop focussen dat hun rechten belangrijker worden dan hun plichten. En meestal heb je dat bij mensen die komen werken voor geld ipv werken voor het plezier van hun werk t edoen... echt keitof hoor zo'n werknemers
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2011, 22:33   #663
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poxers Bekijk bericht
Ik zou niet weten wat een ambtenaar achter zijn uren kan doen van arbeid die zwartgeld opleverd aangezien hij in zijn functie geen zwartwerk kan doen en in een sector zit waar er geen zwartwerk bestaat. Tenzij dat controleurs van de sociale inspectie en de btw worden omgekocht met zwartgeld uit bedrijven, daar heb ik geen zicht op.
je kunt dus zowat elke job doen in het zwart ??? DIe gasten hebben tijd, en dan nog meestal de afgunst om het te zoeken...
Oud 27 oktober 2011, 22:42   #664
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
+ de werkloosheidsuitkeringen moeten sterk naar beneden. Dan pas hebben die werklozen een echte incentive om te gaan werken.
Tegen dat jij klaar bent moeten werklozen betalen om te mogen doppen.
Oud 27 oktober 2011, 23:38   #665
poxers
Lokaal Raadslid

poxers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
+ de werkloosheidsuitkeringen moeten sterk naar beneden. Dan pas hebben die werklozen een echte incentive om te gaan werken.
poxers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2011, 23:43   #666
poxers
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
je kunt dus zowat elke job doen in het zwart ??? DIe gasten hebben tijd, en dan nog meestal de afgunst om het te zoeken...
Dit is onzin.
De mensen die het dichtst bij de bron zitten en de mogelijkheden hebben zijn kleine zelfstandigen en werknemers bij kleine kmo's.

Ik heb nog nooit de wijkagent weten op mij deur kloppen om te vragen om het gras af te rijden
Ik kom wel wekelijks tegen dat kenissen hun zwartgeld krijgen in een envelop of nog niet gekregen hebben, of kleine zelfstandigen die aanbieden een deel "in het zwart te doen".
Oud 27 oktober 2011, 23:44   #667
poxers
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Het zou niet het eerste sollicitatiegesprek zijn waarin de werkgever vraagt aan de sollicitant of hij gesyndiceerd is.
Oud 27 oktober 2011, 23:52   #668
poxers
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Stel dat de profiteurs nog allemaal een job in het zwart doen. Dus ze trekken 1000euro en verdienen nog 300euro in het zwart bij

Nu je veranderdt de uitkering naar maaltijdcheuques, wooncheques, energiecheques, watercheques

De profiteur krijgt dus bvb geen wooncheques meer omdat hij al in een huis woont, krijgt wel zijn energie, water en maaltijdcheques Hij gaat dus niet stoppen met trekken, integendeel hij kan aan het langste touw trekken omdat hij nog altijd zijn zwart inkomen erbij kan verdienen.

GOed we veranderen de uitkering naar een 'lening'. Kijk de profiteur weet dus nu dat als hij 10 jaar dopt, dat hij zijn huis kwijt is.... Dus hij consumeert 20.000euro en na 10jaar is zij huis in de erfenis weg. WIl je dat doen als ouder of niet ? Nee...

Goed stel dat hij 300euro bijverdient, het heeft geen belang, hij gaat du sgeen zak minder kwijt zijn, hij blijft zijn huis verliezen...

Stel dat hij zegt, dankuwel, ik wil gewoon de maaltijdcheques, 300euro per maand is genoeg voor mij. Dan duurt het 70 jaar vooraleer hij zijn huis kwijt is. DUs de keuze van hoeveel steun je trekt, en beschouw het als een lening zet hem aan tot zuinigheid.
Als iemand steun trekt, en daarbij in het zwart werkt, die krijgt van mij geen begrip, dan kan je indd. spreken van enige misbruik van een systeem.

Als ik uw post goed doorneem, dan veronderstel ik dat u zeer zeker bent van u zelf, en denkt nooit zonder een inkomen te komen staan.
Ik hoop het voor u, ik zou er toch nog een keer over nadenken, wie van hoog komt valt zeer laag.
Oud 28 oktober 2011, 01:59   #669
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stel dat de profiteurs nog allemaal een job in het zwart doen. Dus ze trekken 1000euro en verdienen nog 300euro in het zwart bij

Nu je veranderdt de uitkering naar maaltijdcheuques, wooncheques, energiecheques, watercheques

De profiteur krijgt dus bvb geen wooncheques meer omdat hij al in een huis woont, krijgt wel zijn energie, water en maaltijdcheques Hij gaat dus niet stoppen met trekken, integendeel hij kan aan het langste touw trekken omdat hij nog altijd zijn zwart inkomen erbij kan verdienen.

GOed we veranderen de uitkering naar een 'lening'. Kijk de profiteur weet dus nu dat als hij 10 jaar dopt, dat hij zijn huis kwijt is.... Dus hij consumeert 20.000euro en na 10jaar is zij huis in de erfenis weg. WIl je dat doen als ouder of niet ? Nee...

Goed stel dat hij 300euro bijverdient, het heeft geen belang, hij gaat du sgeen zak minder kwijt zijn, hij blijft zijn huis verliezen...

Stel dat hij zegt, dankuwel, ik wil gewoon de maaltijdcheques, 300euro per maand is genoeg voor mij. Dan duurt het 70 jaar vooraleer hij zijn huis kwijt is. DUs de keuze van hoeveel steun je trekt, en beschouw het als een lening zet hem aan tot zuinigheid.
Heb al enkele keren gedacht waar haalt hij zijn ideeën toch vandaan. Je wilt de diensten cheques, maaltijdcheques en eco cheques uitbreiden.
Iemand die een woning bezit die nog niet is afbetaald dus een lening verschaffen die nog komt bij de lening, die hij al heeft.
De banken staan er op te wachten. Maar jij geeft de banken waarschijnlijk een staatsgarantie op dat geleende geld.
Stel in jouw geval dat die iemand sterft voor zijn 70 jaar om zijn. Is het huis dan van de bank? Van de staat? Of moeten zijn kinderen dan verder betalen?
Zoiets kan enkel bekokstoofd worden op ministeriële kabinetten. Waar al de andere zinloze beschermende wetten gefabriceerd zijn in het voordeel van de privé bankiers.
Was jij niet ambtenaar?
Zoiets kan enkel in het brein van de grootste kont-likker ter wereld ontstaan.
Geef ze enkel nog voedselbonnen en jaag ze rechtstreeks de straat op.
Je vergeet dat onze kleinkinderen nu al moeten dokken voor alle staatsgaranties die nu al aan banken gegeven zijn en die zitten op de schoolbanken en zijn nog niet werkloos geweest.

Ik twijfel eraan of ik nog op een post van jou ga reageren.

Bij ons noemen ze dat: die tikt niet richtig of heeft ze niet alle 5.

Hopelijk ontslaan ze jou zo snel mogelijk en ben je oud genoeg om geen werk meer te vinden. Dan kunnen ze het op jou uittesten.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2011, 06:06   #670
subocaj

Standaard

http://www.demorgen.be/dm/nl/996/Eco...Tsjechie.dhtml

Bewijst eens temeer de stelling van de graaicultuur van het kapitaal en het totale falen van Europa.
Om hun van het faillissement te redden is de steun van de Belgische burger goed.

Ben nieuwsgierig welke steun maatregels en voordelen ze nog van de Tsjechische regering hebben losgepeuterd, die de gewone man daar weer geld kosten.

Wat ik eerder aanhaalde, dat zonder dezelfde fiscale, sociale en economische voorwaarden in alle lidstaten van Europa, dat Europa een groot wangedrocht is, dat nooit zal werken en waar de gewone burger de citroen blijft, die uitgeperst word, om hun groot kapitalistische vriendjes-graaiers uit de wind te zetten.

Brother, ze bedanken jou alvast voor je steun en zorgen ervoor dat je weer wat meer oudere "profiteurs" mee mag onderhouden. Geef ze maar een lening onder staatswaarborg ( want de banken mogen geen risico lopen), die ze dan van hun gekort pensioen en waaronder ook dat van jou zullen afbetalen. Dat is wat Europa en je grote "rechtse rakker" vrienden willen door hun 6 dwingende maatregelen willen.

Zal ik de zes even voor je opnoemen?

1) sociale afbraak.
2) sociale afbraak.
3) sociale afbraak.
4) sociale afbraak.
5) sociale afbraak.
6) sociale afbraak.

Vraag blijft hoe die afbraak word verdeeld. Maar de ervaring leert dat de zwakste schouders de zwaarste lasten krijgen toegeschoven.

Laatst gewijzigd door subocaj : 28 oktober 2011 om 06:08.
Oud 28 oktober 2011, 07:11   #671
fb718882
Gouverneur

fb718882's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus : als gij op je 58ste ontslagen wordt , en men biedt je voor de rest van je dagen 1.000 euro per maand stempelgeld aan , ga jij zeggen : "nee , merci , da's veel te veel " ?
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2011, 07:24   #672
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Fred uit Gent's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Zij klagen niet direct. Het zijn de werkenden die klagen over hen.
Opel Antwerpen, Sabena, Renault Vilvoorde... Diegenen met de beste ontslagregelingen maken eigenlijk het meest van hun oren, omdat ze met zovelen zijn natuurlijk. Men vergeet echter de werknemers van falende KMO's, die staan echt op straat. En hun baas ook.

Citaat:
Eigenlijk is dat probleem bij faillissement of ziekte eenvoudig op te lossen, door een fonds op te richten onder gelijkgezinden.
Unizo is daar reeds mee bezig.. dat komt er wel op termijn. Dit zal voor veel mensen een drempel wegnemen zodat ze sneller een zaak zullen opstarten.

Citaat:
Subocaj alias Jacobus
Derf.

Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 28 oktober 2011 om 07:25.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2011, 07:38   #673
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
Stel in jouw geval dat die iemand sterft voor zijn 70 jaar om zijn. Is het huis dan van de bank? Van de staat? Of moeten zijn kinderen dan verder betalen?
...
Ik wil niet meegaan in de redenering van den andere daar; ik wou enkel reageren op hetgeen ik citeer:

Als je een huis koopt en financiert met een hypothecaire lening, dan wordt dat huis je eigendom vanaf het begin van de lening, vanaf de notariële akte.

Als je dan 19 (of 24, of 29 ...) jaren afbetaald hebt, en dus nog één jaar te gaan, en je zou dan sterven (zonder overlijdingsverzekering op het restant van de lening),
dan hebben je erfgenamen het nog niet zo slecht:
- ze betalen het restant, en ze erven een gans huis.

(het wordt alleen problematisch als je de lening niet meer kan afbetalen in het begin van de looptijd van de lening; maar dan is er toch wel een inschattingsfoutje geweest bij de aankoop van die woning ...)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2011, 07:45   #674
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Opel Antwerpen, Sabena, Renault Vilvoorde... Diegenen met de beste ontslagregelingen maken eigenlijk het meest van hun oren, omdat ze met zovelen zijn natuurlijk.
Het is omgekeerd.
Die met zovelen zijn dat ze het meest van hun oren kunnen maken, die krijgen de beste ontslagregeling.

Citaat:
Men vergeet echter de werknemers van falende KMO's, die staan echt op straat. En hun baas ook.
Dat klopt.
Citaat:
Unizo is daar reeds mee bezig.. dat komt er wel op termijn. Dit zal voor veel mensen een drempel wegnemen zodat ze sneller een zaak zullen opstarten.
Dit is een mooie vorm van solidariteit.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 06:09   #675
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Doen ze al. Maar dat schijnt bij sommige klojo's niet door te dringen.
Oud 29 oktober 2011, 06:42   #676
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik wil niet meegaan in de redenering van den andere daar; ik wou enkel reageren op hetgeen ik citeer:

Als je een huis koopt en financiert met een hypothecaire lening, dan wordt dat huis je eigendom vanaf het begin van de lening, vanaf de notariële akte.

Als je dan 19 (of 24, of 29 ...) jaren afbetaald hebt, en dus nog één jaar te gaan, en je zou dan sterven (zonder overlijdingsverzekering op het restant van de lening),
dan hebben je erfgenamen het nog niet zo slecht:
- ze betalen het restant, en ze erven een gans huis.

(het wordt alleen problematisch als je de lening niet meer kan afbetalen in het begin van de looptijd van de lening; maar dan is er toch wel een inschatting foutje geweest bij de aankoop van die woning ...)
Het enige verschil met vroeger is, dat je voor de aankoop/bouw van een huis tegenwoordig tweeverdieners moet zijn. Klein voorbeeld van op straat. Man en vrouw worden beiden ontslgen op Ford. Mooi pas gebouwd huis en Ford Mondeo voor de deur gekocht met lening aan 80% op Ford. Leningen samen 1.680 €. Rest van het geld is op aan meubilering. Hij en zij gaan op zoek langs verschillende uitzendkantoren naar werk. Worden geregeld opgeroepen als invallers op verschillende plaatsen soms 3 soms 2 X per week. Maar mevrouw heeft enkel de auto als de man niet werkt en kan dus niet alle oproepen beantwoorden. Ze besluit dus thuis te blijven en haar man de kans te geven sneller een voltijdse baan te vinden. Na 1 jaar hij nog steeds uitzendkracht en zij valt terug op +/- 680 €. Dus een half jaar later echtscheiding omdat de deurwaarder de ene aanmaning na de andere brengt. Gevolg huis kwijt en ieder nog 400 € schuld gedurende 5 jaar. Als een van de 2 een vaste job had gekregen en de andere deeltijds had kunnen blijven werken waren ze er misschien nog uitgekomen. Nu hebben ze niets meer en nog schulden. Hun inkomen was op het moment voor hun ontslag nochtans hoog genoeg om aan alle verplichtingen te voldoen.

Moet erbij zeggen dat de ouders van beiden er ook zo voorzaten dat ze niet konden bijspringen.
Oud 29 oktober 2011, 14:23   #677
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 14:24   #678
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Doen ze al. Maar dat schijnt bij sommige klojo's niet door te dringen.
Nog minder schijnt door te dringen dat je voor het laten creperen van de economisch zwakken een grondwetswijziging in die zin nodig hebt.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 10:17   #679
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu al moeten sommigen in "hun" bank betalen om hun EIGEN geld af te halen...in "hun" EIGEN bank...

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 10:27   #680
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
in feite betalen werklozen om te mogen doppen, de overheadkostprijs van stempelgeld is bvb 20%. Dat is genoeg om dus het stempelgeld 20% kleiner te maken

Waar artisjok nog nooit aan gedacht heeft, als je die overheadkostprijs met 50% kunt reduceren kun je alle stempelaars 10% meer uitbetalen....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be