![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het die vraag is geloof jij dat .... Moet ik antwoorden dat ik het niet weet.
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Kan je dat niet in een gefingeerde dialoog van je afschrijven, desnoods met verzonnen hevige confrontatie? Op één van de links staan dacht ik bovendien hints om droompersonen uit te schakelen in de droom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
![]() Jazeker, in zogenaamde lucide dromen stuur je een droom. Bovendien bestaan er technieken om een bepaalde droom te beginnen naar wens. Ook in de links dacht ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() U neemt veel meer gezichten onbewust waar dan bewust. En dan zijn er nog gezichten uit films en strips die je je maar half herinnert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eigenlijk heb ik er geen echt probleem mee, het zijn geen echte angstdromen. Wel vervelend. Die links bekijk ik nog wel eens -met tegenzin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anderhalf jaar geleden is er dan vastgesteld dat ik de ziekte van Graves heb, en dat de nachtmerries daarvan een symptoom waren. Als uw nachtmerries elke keer weer over uw ex gaan zou ik denken dat het vanuit een obsessie komt.
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, als je genoeg ervaring hebt met lucide dromen kan je niet alleen dromen wat je wil, maar ook doen wat je wil met wie je wil.
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik deed het met een klok/uurwerk/horloge, als ik die tegen kwam in een droom ging ik daar naar kijken, en vermits dat er in dromen geen echte horloges voorkomen merkte ik dat er iets raar met die horloge was, en dat was het punt dat ik me bewust werd dat ik droomde.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 30 oktober 2011 om 20:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Echte nachtmerries zijn het niet aangezien er geen angsttoestanden optreden, wel onlust in de droom zelf (soms ook lust, maar dat vind ik dan achteraf weer onprettig) Laatst gewijzigd door eno2 : 30 oktober 2011 om 20:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, ok, het is goed jongen.
Voor de meer ernstige mensen, ik ben met lucide dromen gestopt omdat de "fake awakenings" te sterk werden bij mij, ik schoot zo regelmatig wel eens vier a vijf keer wakker voor ik echt ontwaakte, wat me redelijk van slag bracht.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 30 oktober 2011 om 20:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klassiek geval van gevoelens die verdrongen zijn naar het onderbewuste.
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zoek je meer ernstige mensen? ![]() Je gelooft dus, ook buiten je dromen, dat je lucide dromen hebt. Ook maar een geloof. Ik geloof daar niet in. Hangt toch een beetje van de definitie af. Laatst gewijzigd door eno2 : 30 oktober 2011 om 20:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In dromen komen alleen dromen voor, nooit iets echts. Kijk als je dat in een droom tegen mij zei dat ik geen serieus mens ben om mee te discussiëren, dan zou ik uit die droom stappen. Ik zei al dat ik uit dromen kan stappen. Is dat lucide dromen? Laatst gewijzigd door eno2 : 30 oktober 2011 om 20:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Ik hou al 23 jaar r een dagboek bij. Dus dat heb ik zeker van mij afgeschreven. Reële gebeurtenissen en gedachtengangen daarover. Ook alle dromen. En vele andere dingen. Dat is gewoon een routine.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Soms verlang ik naar bepaalde dromen en daar begin ik dan al maar over te dromen terwijl ik nog niet echt slaap. Dat is niet dromen maar wegdromen. Gericht wegdromen. Soms lukt dat en val ik dan in slaap en komt er een vervolgdroom die daarop aansluit. En die ik mij herinner nadien en dus kan noteren. Zowel het wegdromen als het vervolgdromen. Dat kan dus. Maar veel gebeurt het niet (ik oefen ook niet veel) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik heb uiteraard ook de klassiekers gedaan zoals bijvoorbeeld in een volle zaal met mensen roepen zodat ze naar me keken, "kijk eens wat ik doe" zei ik dan, waarna ik in een spiegel stapte.
![]() |
![]() |