Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 oktober 2011, 21:42   #3821
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Waar werd dan weerlegd dat Mohammed leert dat christenen minderwaardig zijn terwijl moslims weldegelijk de leer van Mohammed volgen?

En dus derhalve racistisch zijn.

Paulus.
In de inleiding van je wiki-pagina wordt dat al weerlegd.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 21:44   #3822
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
In de inleiding van je wiki-pagina wordt dat al weerlegd.
Lees het eens helemaal en kom dan terug.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 21:44   #3823
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Een land zou per definitie "racistisch" moeten zijn... Tegen buitenlanders dus.

Een land heeft immers de eerste verplichting een thuis te zijn voor zijn eigen burgers en niet voor burgers van andere landen.

Jammer genoeg hebben de ultra linksen dat niet door en zijn ze zo bang om racisten genoemd te worden dat ze totaal overslaan naar de andere kant.
En dan krijg je excessen.

Racisme op persoonlijk vlak is er ook aangezien je altijd de eigen kennisenkring gaat voortrekken op anderen... tenzij het om een verschil in leeftijd gaat misschien ivm kinderen/volwassenen.

Mijn persoonlijke visie hierop is: trop is te veel.
Oud 30 oktober 2011, 21:45   #3824
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb ik al gezegd. De waarheid.
Paulus.
Ben jij bang voor iets of weet je heel goed dat je deze discussie niet aankan als je duidelijk zegt wie/wat jij bent?

Ik ben moslim. Ik geloof dat alle niet-moslims, in het geloof, minderwaardig zijn. In het leven, mentaal, biologisch en oorspronkelijk (oorsprong van de mens) zijn we allemaal evenwaardig. Ik ben in veel zaken geen praktiserende moslim, dus ik ben minderwaardige moslim tov praktiserende moslims.

En wat ben jij?
Agnost roepen en over waarheid of wat de moslims al dan niet geloven beginnen gaat het ene oor in, het andere weer uit, zonder dat mijn hersens dat verwerkt.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 21:49   #3825
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Een land zou per definitie "racistisch" moeten zijn... Tegen buitenlanders dus.

Een land heeft immers de eerste verplichting een thuis te zijn voor zijn eigen burgers en niet voor burgers van andere landen.
Je hoeft daarvoor toch niet tegen buitenlanders zijn.

Citaat:
Racisme op persoonlijk vlak is er ook aangezien je altijd de eigen kennisenkring gaat voortrekken op anderen... tenzij het om een verschil in leeftijd gaat misschien ivm kinderen/volwassenen.
Als er nu buitenlanders zijn in je familie, vrienden en/of kennissenkring, tegenover wie wil je dan nog racistisch zijn?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 21:50   #3826
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Ben jij bang voor iets of weet je heel goed dat je deze discussie niet aankan als je duidelijk zegt wie/wat jij bent?

Ik ben moslim. Ik geloof dat alle niet-moslims, in het geloof, minderwaardig zijn. In het leven, mentaal, biologisch en oorspronkelijk (oorsprong van de mens) zijn we allemaal evenwaardig. Ik ben in veel zaken geen praktiserende moslim, dus ik ben minderwaardige moslim tov praktiserende moslims.

En wat ben jij?
Agnost roepen en over waarheid of wat de moslims al dan niet geloven beginnen gaat het ene oor in, het andere weer uit, zonder dat mijn hersens dat verwerkt.
Je 'vergeet' er bij te zeggen dat volgens u als moslim, iedereen gelooft. Zelfs zij die beweren dat er geen God is, beschouw jij als iemand die gelooft dat er geen God is.

En vanuit die visie is inderdaad iedere niet-moslim minderwaardig voor jou. Want iedereen staat immers in het geloof.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 30 oktober 2011 om 21:53.
Oud 30 oktober 2011, 21:55   #3827
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je vergeet er bij te zeggen dat volgens u als moslim, iedereen gelooft. Zelfs zij die beweren dat er geen God is, beschouw jij als iemand die gelooft dat er geen God is.

En vanuit die visie is inderdaad iedere niet-moslim minderwaardig voor jou. Want iedereen staat immers in het geloof.

Paulus.
Je moet je niet aangesproken voelen tenzij je mijn geloof erkent. Als ik zeg dat jij, in het islamitisch geloof, minderwaardig bent, dan betekent dit voor jou niets want je erkent niet dat mijn geloof waar/goed is.

Jij bent slecht omdat je haraam eet. Dit betekent voor jou ook niets aangezien jij niet erkent/gelooft dat hetgeen jij eet werkelijk haraam is.

Geloof/ongeloof is relatief.

Een tekeningtje erbij is toch niet nodig, hoop ik?
Oud 30 oktober 2011, 22:09   #3828
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je moet je niet aangesproken voelen tenzij je mijn geloof erkent. Als ik zeg dat jij, in het islamitisch geloof, minderwaardig bent, dan betekent dit voor jou niets want je erkent niet dat mijn geloof waar/goed is.

Jij bent slecht omdat je haraam eet. Dit betekent voor jou ook niets aangezien jij niet erkent/gelooft dat hetgeen jij eet werkelijk haraam is.

Het gaat er om wat het voor jou betekent.

Ik geloof ook niet in de docterine van de kukluxklan. Maar dat hoef ik ook niet te geloven om te kunnen vaststellen, dat zij racistisch zijn.

Maar maak je niet druk. Je bent alleen maar racistisch als moslim, volgens de definitie die Alboreto aan racisme geeft. Eigenlijk moet je dus je pijlen op hem gaan richten.

Voor mij is het niet meer dan normaal dat elke gelovige zijn godsdienst als superieur ziet en andere visies als minderwaardig beschouwt. Anders koos hij er niet voor om God, op de wijze van zijn godsdienst te dienen. Dat geldt voor elke gelovige in om het even welke godsdienst. Elke godsdienstaanhanger vindt zijn geloof de beste.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 30 oktober 2011 om 22:13.
Oud 30 oktober 2011, 22:12   #3829
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Iedereen beschouwt zijn overtuiging als superieur. Er is niemand die gelooft dat hij/zij dwaas/inferieur is en doch dat geloof blijft belijden.
Oud 30 oktober 2011, 22:15   #3830
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iedereen beschouwt zijn overtuiging als superieur. Er is niemand die gelooft dat hij/zij dwaas/inferieur is en doch dat geloof blijft belijden.
Precies wat ik zeg.

Neemt niet weg dat jij, en alle moslims met u conform de leer van de islam, racistisch zijn, volgens de betekenis die Alboreto aan racisme geeft.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 30 oktober 2011 om 22:18.
Oud 30 oktober 2011, 22:35   #3831
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Precies wat ik zeg.

Neemt niet weg dat jij, en alle moslims met u conform de leer van de islam, racistisch zijn, volgens de betekenis die Alboreto aan racisme geeft.

Paulus.
Racisme is geldig waar van ras gesproken wordt.

Als Alboreto van mening is dat ik racist bent, dan is dat geen probleem zolang ik zijn definitie van racisme niet erken. Wat er toe doet in deze maatschappij is de wettelijke definitie.
Oud 30 oktober 2011, 23:07   #3832
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik lees veel bla bla, maar geen afkeuring van wat Mohammed heeft gedaan. Een meisje van 9 jaar oud ten huwelijk nemen.

Dat heeft nu eenmaal een naam zoiets. En die naam heb ik niet uitgevonden.

Paulus.
Pedofiel.
Nu heb je overal en in alle lagen van de bevolking pedofielen maar bij weten worden die nergens vereert.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 23:24   #3833
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als Alboreto van mening is dat ik racist bent, dan is dat geen probleem zolang ik zijn definitie van racisme niet erken. Wat er toe doet in deze maatschappij is de wettelijke definitie.
Daar kan hij maar beter zelf op reageren vind ik.

Paulus.
Oud 30 oktober 2011, 23:45   #3834
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ras, huidskleur, afstamming, of nationale of etnische oorsprong volgens de conventies van de VN.

Die conventies heeft België onderschreven, vandaar dat ge ze ook terugvindt in de wetgeving

Citaat:
Art. 3. Deze wet heeft tot doel met betrekking tot de in artikel 5 bedoelde aangelegenheden een algemeen kader te creëren voor de bestrijding van discriminatie op grond van nationaliteit, een zogenaamd ras, huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming.
Bron: Wet tot bestraffing van bepaalde door racisme of xenophobie ingegeven daden. (30 JULI 1981)

Waarmee ik niet zeg dat gij racist zijt, porpo, daarvoor heb ik te weinig posts van u gelezen.
Oud 30 oktober 2011, 23:47   #3835
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geloof ook niet in de docterine van de kukluxklan. Maar dat hoef ik ook niet te geloven om te kunnen vaststellen, dat zij racistisch zijn.
Ah, en als ik hetzelfde zeg over het Vlaams Blok, dan is het ineens geen waar meer.
Oud 31 oktober 2011, 00:04   #3836
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ras, huidskleur, afstamming, of nationale of etnische oorsprong volgens de conventies van de VN.

Die conventies heeft België onderschreven, vandaar dat ge ze ook terugvindt in de wetgeving

Bron: Wet tot bestraffing van bepaalde door racisme of xenophobie ingegeven daden. (30 JULI 1981)

Waarmee ik niet zeg dat gij racist zijt, porpo, daarvoor heb ik te weinig posts van u gelezen.
Dus Paulus verwart hier heel de tijd racisme met discriminatie?

Discriminatie is algemener, racisme zou eronder moeten vallen, maar niet noodzakelijk. Het kan zijn dat iemand geen racist is, maar aan discriminatie doet.

Laatst gewijzigd door porpo : 31 oktober 2011 om 00:06.
Oud 31 oktober 2011, 00:04   #3837
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

U moet er volledigheidshalve wel bijzeggen -maar dat zal ik even voor je doen- dat je met 'etniciteit' weldegelijk ook religie bedoeld.

Citaat:
Citaat:
Etniciteit

Een etniciteit is een sociaal-culturele identiteit, die een bepaalde groep mensen of een aantal bevolkingsgroepen verbindt.

Het concept etniciteit wortelt in het idee dat de leden van bepaalde bevolkingsgroepen zich identificeren met gezamenlijke factoren, zoals nationaliteit, stamverwantschap, religie, taal, cultuur of geschiedenis. Het gemeenschappelijke "erfgoed" vormt de etniciteit. Het woord komt van Grieks ethnikos "behorende tot een ethnos (volk)".

http://nl.wikipedia.org/wiki/Etniciteit
Citaat:
An ethnic group (or ethnicity) is a group of people whose members identify with each other, through a common heritage, often consisting of a common language, a common culture (often including a shared religion) and an ideology that stresses common ancestry or endogamy.[1][2][3] Another definition is "...a highly biologically self-perpetuating group sharing an interest in a homeland connected with a specific geographical area, a common language and traditions, including food preferences, and a common religious faith".

http://en.wikipedia.org/wiki/Ethnic_group
Citaat:
Une ethnie ou un groupe ethnique est un groupe humain possédant un héritage socioculturel commun, comme une langue, une religion ou des traditions communes. Elle est un concept important de l'ethnologie, mais sa pertinence est remise en cause par certains ethnologues.

http://fr.wikipedia.org/wiki/Ethnie
Citaat:
Religie valt daar dus, zoals eerder al aangegeven, ook onder.
Bron: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2296

En daarmee zegt ge weldegelijk dat moslims, racisten zijn Alboreto. Want zij maken duidelijk een onderscheid tussen de verschillende religies, mét nadelige gevolgen voor niet-moslims.

Het is hun leer, volgens hen, rechtsreeks van God, geopenbaard via hun 'boodschapper', de grootste en de laatste profeet Mohammed.

De moslim die deze leer van God, geopenbaard via 'boodschapper' Mohammed verwerpt, is volgens hun eigen leer geen moslim. Want dat gaat in tegen hun geloofsbelijdenis.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 31 oktober 2011 om 00:05.
Oud 31 oktober 2011, 00:06   #3838
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah, en als ik hetzelfde zeg over het Vlaams Blok, dan is het ineens geen waar meer.
Het Vlaams Blok vermoordt geen negers.

Maar het is wel juist dat u dat inderdaad zegt over het Vlaams Blok. Als ik dat zeg over de moslims, dan ben ik een racist. Ik zou veralgemenen. Maar dan bent naar uw eigen oordeel ook racist. Want u veroordeelt eveneens mensen op basis van waar ze lid van zijn.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 31 oktober 2011 om 00:12.
Oud 31 oktober 2011, 00:17   #3839
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dit = minachting !!!!

Minachtign kan van beide kantne kome natuuurlijk !!
Wie heeeft dan gelijk ??

Citaat:

Het kanme geeen zakschelne wie in wa geloooft ,
zolange mekaar maaar respekteert ,en elkaaar nietbegint af maken ,;
omdat ene zich MEEERDERWAARDIGvoelt t.o.v. de andere ,
en dituiterlijk DUIDELIJK laaatzien !!

Citaat:
Iedereen beschouwt zijn overtuiging als superieur.
OK , da'mag !!

Citaat:
Er is niemand die gelooft dat hij/zij dwaas/inferieur is en doch dat geloof blijft belijden.
Zolang z ditmaaar nietbij andre (omder dwang) erin rammen !!!!

---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ----
Algemeeen:

Bekijk de ondretooon:
http://www.youtube.com/watch?v=aChzrug7Fl0

Er is 1 AARDE , helpdie naaar d kloten , wie is dan debeste ??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

Laatst gewijzigd door cookie monster : 31 oktober 2011 om 00:18.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 00:25   #3840
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Paulus,
De islam, vanuit het historische en referentiële perspectief, discrimineert. De moslims en niet-moslims hebben niet dezelfde rechten/plichten.

In Kalifaat mochten de niet-moslims met meer dan 4 vrouwen trouwen bijvoorbeeld, alcohol in het openbaar (ver)kopen en drinken. De moslims mochten dit niet. De mensen van het boek en heidenen (in Indian bijvoorbeeld) mochten hun eigen gemeenschappen met eigen wetten/normen regeren, hadden recht op eigen rechtbanken, openbare instituten, bibliotheken (die meestal voor hun door moslims waren opgericht) en madrassa's. De afvalligen hadden deze privileges niet: je krijgt een kans om maatschappelijk als moslim te gedragen (hypocriet zijn en wat je thuis doet of in je privé denkt is jouw eigen zaak) of anders de kop eraf.

In het islamitische heilige land (een deel van Arabië) geen heidenen: moslim worden, tot openbaringsreligie bekeren, anders immigreren of kop eraf. In Mekka en Medinah alleen moslims, niemand anders.

De moslims moesten niet om vergunning vragen om een moskee te bouwen/renoveren. De niet-moslims moesten dat wel doen waar de meerderheid van bewoners moslims zijn. In Andalusië/andere gebieden waar de niet-moslims in meerderheid waren, was zo'n vergunning niet nodig.

In ieder geval, de islam die hier erkend wordt, is de islam die wij dagelijks beleven (mijn vrijheid stopt waar de jouwe begint), wij moeten ons allemaal onderwerpen aan dezelfde religie (seculiere religie in dit geval). Deze beleving van islam mag dus niet tegen de wet indruisen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be