![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1181 |
|
Banneling
|
Laatst gewijzigd door Knipp : 30 oktober 2011 om 20:51. |
|
|
|
|
|
#1182 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Dat ander oog is een lui oog, dus dat gaat niet goed komen vrees ik. En dan durven ze je een hypochonder noemen omdat je ooit vroeg naar een dringend bezoek van de oogarts omdat het nogal ambetant is niet te kunnen lezen als je moet blokken.
Misschien heb ik iets ... Malasezzia ... S.E., psoriasis, ... zijn bekenden. Ik zit hier weliswaar op het niveau van papers lezen over individuele beschreven gevallen ... komt in China iets meer voor in systemische vorm blijkbaar... Vena cava superior problemen zijn genoemd. 't Zal wel zijn dat ze het niet kunnen diagnosticeren dus. Het spul heeft overigens vet nodig om te kunnen groeien, zelfs buiten het lichaam. Dus zonder er olie bij te kappen of iets dergelijks kan je het ook niet opsporen. Gered door mijn dunheid? http://chestjournal.chestpubs.org/co...18/6/1828.full Dit voorleggen of een arts? Of leidt dit tot een rechtstreekse collocatie?
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 30 oktober 2011 om 21:39. |
|
|
|
|
|
#1183 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
concentreer u op een paar vragen rood roze wit blaasjes die wit worden als je op duwt, of nietske blaasjes jeuk het verheven, zit er massa op de huid die je kan bewegen groeit het of staat het stil schilfers pus of etter uit paarse vlek errond evolutie in hoeveel dagen verandert dat etc
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ https://ground.news/ https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 30 oktober 2011 om 21:51. |
|
|
|
|
|
|
#1184 | ||
|
|
Citaat:
![]() Lastig als er met je ander oog iets scheelt en je moet lezen hé? Ook hoogtevrees? Naar het schijnt is er een verband tussen hoogtevrees en het niet kunnen inschatten van diepte. Citaat:
De verheven huidplekjes die ik nu in mijn nek heb staan, zijn ook schilferig. Het is beweeglijk. Sommige kan je wegduwen, anderen niet. Het lijken inderdaad verschillende soorten huiduitslag. Het enige is dat ze op mijn ledematen en hals meer logica lijken te hebben dan op mijn romp: rijtjes versus geen rijtjes vormen. En dan hebben we het euh ... patroon dat zich gevormd heeft. Sommigen lijken een puntje te hebben in het midden, dat dan als een roofje overblijft. De jeuk komt niet altijd overeen met de uitslag. Kan er dus aan voorafgaan ... Op de eerste foto zie je een plaats met veel vlekken (hoewel niet allemaal even duidelijk) maar gaat het vooral om het eh ... patroon dat een V lijkt te vormen dat bruinig is... Dit komt niet door lichtinval, schaduwen of dergelijke. Die duidelijk verhevenheid van die vlekjes op de laatste foto. Dezelfde staan dus in mijn nek, maar dan drie op een rij. Maar dat is toch niet eens een diagnose.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 30 oktober 2011 om 22:15. |
||
|
|
|
|
|
#1185 |
|
|
Dit zijn oudere exemplaren:
Dus blijkbaar: in het begin: groot en verheven, licht roze en licht schilferend. Naar het einde toe: donker roder en kleiner, zeker niet wegdrukbaar. Soms laten ze roofjes achter. Soms zitten er patronen onder. a-mai2 Hoe lang ze leven: verschillend. Ongeveer een week. Nu heb ik er sommigen die wel al drie weken meegaan. De ene (rij) is al wat hardnekkiger dan de andere, dit hangt ook samen met de grootte en de intensiteit van de kleur.
|
|
|
|
#1186 |
|
|
Dit zijn dus de nieuwe in mijn hals.
![]() De drie "grote" op een rij zijn de verheven "patchen" die aan de bovenkant dus vrij schilferig zijn of toch geen effen huidoppervlak hebben. Deze heb ik nooit echt op mijn romp gezien dat ik weet trouwens. Het is niet uit te sluiten dat ze op mijn rug hebben gestaan (nooit gecheckt), en op mijn schouders was de uitslag voelbaar. Het kleintje onder de middelste van de drie is een rood vlekje zoals ze meer en vaker voorkomen... deze hebben al overal gestaan, muv mijn buik (zover ik weet). (De bruine vlekjes zijn gewoon moedervlekjes of iets dergelijks die er altijd al stonden, net zoals het levervlekje op één van de bovenstaande foto's. En of mijn menstruele cyclus is plots heel erg verkort, of er bloedt iets anders (bv nieren? microscopisch bloed in urine in Brussel...). Ik heb een serieus probleem, niet? Zij het psychisch (als dit door stress of aanverwanten komt Morgen zal ik het wel weten vermoed ik. Een eventueel dermato-consult kan ik best goed voorbereiden voordat ze weigeren te kijken wegens hypochondrie/hysterie/... en niet met al te vergezochte
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 30 oktober 2011 om 22:39. |
|
|
|
|
|
#1187 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
en die rijtjes op uw bil heb je toch van te lang op een 'stuk doek' te zitten ' type ribfluweel bvb ? |
|
|
|
|
|
|
#1188 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1189 | |
|
|
Citaat:
Het gaat om de gelijkaardige 'roze verheven "bolletjes" die onderaan in beeld staan, ongeveer boven de blauwe sticker van de fles water. (Al die dingen zijn nog iets anders dan de eczeem of zona-achtige uitslag die zich rond mijn hals leek te verspreiden en me letterlijk leek te gaan wurgen, maar die uiteindelijk nooit aan de voorkant verscheen, enkel aan de zijkanten en achterkant bleef.)
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 30 oktober 2011 om 22:56. |
|
|
|
|
|
|
#1190 |
|
Banneling
|
Van alle skin diseases die ik ondertussen bekeken heb, ziet die van jou er toch het onschuldigst uit.
En je andere problemen lijken toch ook de goeie kant op te evolueren : je gewicht, je pijn bij het liggen, de druk in je hoofd. Dus waarom zou je een serieus probleem hebben ? Ps En erythema nodosum lijkt me alsmaar minder waarschijnlijk, zou a) veel groter moeten zijn, minimum 1cm, en b) pijn moeten geven. Laatst gewijzigd door Knipp : 30 oktober 2011 om 23:00. |
|
|
|
|
|
#1191 |
|
Banneling
|
Toch is het blijvend fascinerend dat ze mooi op een lijntje liggen.
Heb ik nog nergens gezien op de duizenden foto's die ik ondertussen heb bekeken. Laatst gewijzigd door Knipp : 31 oktober 2011 om 08:05. |
|
|
|
|
|
#1192 |
|
|
Helaas, ik weet niet waarom maar de pijnproblematiek en het "vena cava superieur-achtige syndroom
En shit, het ziet ernaar uit dat er geen consultaties dermato zullen zijn tot na de feestdagen... :-/ Zoals ik al zei worden de prentjes op het net van huidziektes nogal selectief gekozen. Je vindt steevast de ergst mogelijke vormen. Mijn S.E./psoriasis bv zien er veel minder uit. Dat heeft allicht ook te maken met behandeling. Ik hoop gewoon dat iemand me een antwoord kan geven wat zinnig is. Als het iets is, moet er breed gezocht worden, ik ben in het buitenland, op luchthavens, in een ander klimaat, met ander eten, Chinees gegeten, in een kot gaan slapen wat ik n :o meer kon poetsen omdat ik gewoon stikkapot was, me gedouched in een überbeschimmelde douche uit miserie, ... (enige optie). Het kan dus echt vanalles zijn.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 31 oktober 2011 om 08:13. |
|
|
|
|
|
#1193 |
|
Banneling
|
al eens een dermatoloog gecontacteerd?
|
|
|
|
|
|
#1194 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#1195 |
|
Banneling
|
Zie ik dat goed ? in je hals geen bultjes en op je benen bultjes ?
Maar in beide gevallen netjes op een lijn (meestal) ? En wel jeuk, maar geen pijn ? Laatst gewijzigd door Knipp : 31 oktober 2011 om 08:30. |
|
|
|
|
|
#1196 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1197 |
|
Banneling
|
Dit was m'n allereerste idee, vlooienbeten :
Geef toe, tot dusver de beste visuele match Laatst gewijzigd door Knipp : 31 oktober 2011 om 08:45. |
|
|
|
|
|
#1198 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik dacht aan een zweetallergie (vooral bij die nek-foto), maar ik ben alles behalve een dokter natuurlijk
|
|
|
|
#1199 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Knipp : 31 oktober 2011 om 08:54. |