![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Banneling
|
![]() Behalve misschien als die ouders je vol hormonen pompen, of kunstmatig je puberteit tegenhouden ? Hé Raf ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het Romeinse Imperium was in zijn begin zeer ordentelijk, streng zelfs, pas in zijn laatste jaren, de welgenaamde jaren van decadentie, kwam je daar allerlei soorten uitspattingen tegen...We weten hoe dit afliep allemaal... Dat in Noord Amerika de Indianen zich tolerant opstelden tegenover mannen die zich liever als vrouw gedroegen wist ik ook al. Maar ook daar was dit allesbehalve de norm, eerder de uitzondering. Wie zegt dat vroeger in feite de meeste mensen " zo " waren, liegt gewoon en dat weet je zelf ook wel. In elk geval was er in die vervlogen tijden geen sprake van kinderen om te bouwen naar de gewenste sekse, dat is iets helemaal nieuw. En iets slecht volgens mij. Laatst gewijzigd door den dinges : 31 oktober 2011 om 13:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat heeft niets met de geaardheid van de ouders te maken, en nog minder met de opvoeding. Het toont alleen maar aan dat deze ouders het belang van hun kind centraal stellen. Ik kan dat alleen maar toejuichen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En dit heb ik evenmin beweerd.
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat studeer je eigenlijk?
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat homo- of lesbische koppels doodgewoon voor meneer den burgemeester kunnen trouwen en kinderen adopteren echter, dat is WEL iets nieuws. En een buitengewoon ongezonde ontwikkeling als je het mij vraagt, vooral als het kind van zo een koppel met blijvende, onherroepelijke verminking bedreigd word, zogezegd omdat het " in een verkeerd lichaam geboren is ". Kan men nog crimineel hypocrieter, nog door en door egoïstischer zijn ? Zijn zoontje chemisch willen castreren, omdat men liever een meisje heeft ? Nadat men reeds begonnen is hem met jurken aan te kleden...! Jij mag dat fantastisch vinden, enthousiast in je handjes klappen als zulke misdaden begaan worden, het is crimineel...Kindermishandeling is nog steeds verboden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
1) Het is helemaal niet simpel zomaar even uit te maken of iemand dus een vrouw of een man is.... het mentale komt dus niet altijd overeen met het fysieke Daarover waren we het al eens 2) neen... dat was niet echt jouw stelling, mijn inziens Die was : Citaat:
3) Uit 2) volgt dat we die persoon eerst als vrouw hebben beschouwd ( een vakje dus ) op basis van louter uiterlijke _ wellicht ook hormonale en chromosomen kenmerken ... ik ben niet zo bekend met dit specifieke geval _ en nu als man ( weer een vakje ) nadat die persoon dat uiterlijk heeft bijgesteld naar zijn mentale gender Citaat:
Omdat naargelang we bij geboorte als man of als vrouw worden ingedeeld die bijhorende genderrol ons subtiel wordt bijgebracht. De meesten van ons malen daar niet om... dus in die zin 'spelen' ze dat inderdaad niet. Maar het blijft wel grotendeels even artificieel btw Met genderrol bedoelde ik uiteraard wel een ietwat ruimer begrip dan enkel het erkennen en door het leven gaan als een vrouw of als een man... een genderrol is een maatschappelijk bepaalde en opgelegde verwachting in handel en wandel. Dat dat doorheen de geschiedenis al verscheidene malen is gewijzigd en aangepast, bevestigt dat het gaat om een verwachtingspatroon eerder dan een louter biologisch/genetisch gegeven. Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
" Het belang van het kind " !! Hoe durf je ?! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb niets tegen lesbische koppels die kinderen opvoeden, we kunnen hier zeker niet spreken over 'chemische castratie' (dat is medisch gezien iets helemaal anders), de ouders hebben goede bedoelingen en zijn zeker geen kinderbeulen, een jongetje 'misvormen' is ook overdreven uitgedrukt en dat men hier figuren als Vangheluwe bijsleurt is al helemaal van de pot gerukt en volstrekt belachelijk. Laten we aub een beetje to the point blijven en vooral een beetje op niveau, dat levert vele meer op. Zelf maak ik me vooral zorgen over de toediening van puberteitsremmers en de 'biologische grond' (of het ontbreken daarvan) van de genderkeuze, maar ik wil zeker niets te maken hebben met de 'tegenargumentaties' die hier worden aangehaald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Universitair?
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
Banneling
|
![]() In tegensteling tot jou heeft hij nog iets om zich te sieren. Maar hij heeft wel ergens gelijk : de draad begint uit de hand te lopen.
Ik blijf erbij dat die mensen, al dan niet bewust, uit egoïsme handelen. En dat ze onnodig de gezondheid van hun kind in gevaar brengen. Slechte ouders dus. Meer hoef ik er niet over kwijt. Je mag daar nu nog uren over doorzeiken. Mij niet gelaten. Het zal niets aan de ( walgelijke ) feiten veranderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#299 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat leverde dat onderzoek op? Dat een kind van drie zegt een meisje te willen zijn zegt niets en is geen reden voor deze maatregel, maar een kind van zeven dat zijn genitalien wil verminken heeft wel een probleem! Dat wil nog niet zeggen dat daarom deze beslissing nodig was, indien niet dan zouden zijn ouders ernstig tekortschieten bij de opvoeding! Dat zij lesbisch zijn heeft er niet iets mee te maken. Homohaat doet het goed hier op het forum? |
|
![]() |
![]() |