Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 oktober 2011, 13:49   #281
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Nee hoor. Er bestaan voldoende wetenschappelijke studies die aantonen dat kinderen geen nadelige gevolgen ondervinden van de opvoeding door een gelijkslachtig koppel.
Behalve misschien als die ouders je vol hormonen pompen, of kunstmatig je puberteit tegenhouden ? Hé Raf ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 13:52   #282
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Fred uit Gent's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door misluktetsjeef Bekijk bericht
Toch typisch dat het een lesbisch koppel is dat met dergelijke zotternijen naar buiten komt...
Provoceren en nog eens provoceren. Het belang en het welbevinden van het kind is hen totaal vreemd. Als ze zelf maar genoeg in de belangstelling komen.
Pure waanzin en kindermishandeling...
Eerlijk gezegd, dat was ook mijn eerste gedacht toen ik hiervan hoorde.

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 13:58   #283
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien moest je maar eens de moeite doen om op te zoeken wat daar staat...

En wéér moet je je bedienen van leugens om je gebrek aan kennis en inzicht te maskeren...
Dit is letterlijk wat je zei:

Wordt het niet een beetje pijnlijk voor je om zo door mij voor schut te worden gezet?

IK haalde dat niet aan. JIJ probeert dat ervan te maken, maar daar zal je toch een beetje vroeger voor moeten opstaan... Eens te meer val je onherroepelijk door de mand.

Ik lees in het Wikipedia-artikel:

"In pre-Christian Rome and Greece, there had been some debate on which form of sexuality was preferable. While the majority of people seemed to have believed that bisexuality was the norm, there were those who preferred to be exclusively heterosexual or homosexual."

en:

"In North America, among the Native Americans societies, same-sex unions have taken the form of Two-Spirit-type relationships, in which some male members of the tribe, from an early age, heed a calling to take on female gender with all its responsibilities. They are prized as wives by the other men in the tribe, who enter into formal marriages with these Two-Spirit men".

En als je even de moeite doet om door te klikken (http://en.wikipedia.org/wiki/Timelin...#Before_1970):

"The first recorded mention of the performance of same-sex marriages occurred during the early Roman Empire.[73] These same-sex marriages were solemnized with the same ceremonies and customs which were used for heterosexual marriages. Cicero mentions the marriage (using the Latin verb for "to marry", i.e. nubere) of the son of Curio the Elder in a casual manner as if it was commonplace. Cicero states that the younger Curio was "united in a stable and permanent marriage" to Antonius. Martial also mentions a number of same-sex marriages. By Juvenal's time, gay marriages seem to have become commonplace as he mentions attending gay marriages as if there were "nothing special."".

En toch wel frappant:

"These gay marriages continued until Christianity became the official religion of the Roman Empire. A law in the Theodosian Code (C. Th. 9.7.3) was issued in 342 AD by the Christian emperors Constantius II and Constans. This law prohibited same-sex marriage in ancient Rome and ordered that those who were so married were to be executed".

Nee dus.
In het Oude Griekenland trouwden burgers met een vrouw. Sommigen hielden er een jonger - mannelijk - vriendje op na, buitenshuis. Dit werd getolereerd door de gemeenschap. Dat heb ik over Griekenland geleerd.
Het Romeinse Imperium was in zijn begin zeer ordentelijk, streng zelfs, pas in zijn laatste jaren, de welgenaamde jaren van decadentie, kwam je daar allerlei soorten uitspattingen tegen...We weten hoe dit afliep allemaal...
Dat in Noord Amerika de Indianen zich tolerant opstelden tegenover mannen die zich liever als vrouw gedroegen wist ik ook al. Maar ook daar was dit allesbehalve de norm, eerder de uitzondering.
Wie zegt dat vroeger in feite de meeste mensen " zo " waren, liegt gewoon en dat weet je zelf ook wel.
In elk geval was er in die vervlogen tijden geen sprake van kinderen om te bouwen naar de gewenste sekse, dat is iets helemaal nieuw. En iets slecht volgens mij.

Laatst gewijzigd door den dinges : 31 oktober 2011 om 13:59.
Oud 31 oktober 2011, 14:30   #284
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Ok ok ik lees dat toch niet. Het is mijn ding niet.. ik zal maar zwijgen zeker.

Fred.
Als je niet bereid bent om je over het onderwerp te informeren, lijkt me dat inderdaad veruit het beste... Dan kan ik me alleen maar afvragen wat je op dit forum komt uitspoken...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 14:31   #285
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Behalve misschien als die ouders je vol hormonen pompen, of kunstmatig je puberteit tegenhouden ? Hé Raf ?
Dat heeft niets met de geaardheid van de ouders te maken, en nog minder met de opvoeding. Het toont alleen maar aan dat deze ouders het belang van hun kind centraal stellen. Ik kan dat alleen maar toejuichen.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 31 oktober 2011, 14:52   #286
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In het Oude Griekenland trouwden burgers met een vrouw. Sommigen hielden er een jonger - mannelijk - vriendje op na, buitenshuis. Dit werd getolereerd door de gemeenschap. Dat heb ik over Griekenland geleerd.
Dat heb ik ook nergens tegengesproken. Je trapt open deuren in.

Citaat:
Het Romeinse Imperium was in zijn begin zeer ordentelijk, streng zelfs, pas in zijn laatste jaren, de welgenaamde jaren van decadentie, kwam je daar allerlei soorten uitspattingen tegen...We weten hoe dit afliep allemaal...
Van geschiedenis heb je duidelijk ook al geen kaas gegeten. De periode waarover ik hierboven sprak, situeerde zich ruim een eeuw voor het Romeinse Rijk in verval kwam. Tegen de tijd dat het Romeinse Rijk ten onder ging, vierde het christendom er al hoogtij.

Citaat:
Dat in Noord Amerika de Indianen zich tolerant opstelden tegenover mannen die zich liever als vrouw gedroegen wist ik ook al. Maar ook daar was dit allesbehalve de norm, eerder de uitzondering.
Ik heb ook nergens beweerd dat het "de norm" was. Ik heb je bewering dat "familie's met 2 moeders of vaders, openlijk homofiel / lesbisch, dat nog nooit nergens geconstateerd [is]" weerlegd.

Citaat:
Wie zegt dat vroeger in feite de meeste mensen " zo " waren, liegt gewoon en dat weet je zelf ook wel.
Ook dat heb ik nergens beweerd.

Citaat:
In elk geval was er in die vervlogen tijden geen sprake van kinderen om te bouwen naar de gewenste sekse, dat is iets helemaal nieuw. En iets slecht volgens mij.
En dit heb ik evenmin beweerd.

Citaat:
Oud 31 oktober 2011, 14:52   #287
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Jammer. De verwijzingen uit je cursus zijn bovendien nogal oud. Er zijn ongetwijfeld recentere bronnen. Ik zal eens rondneuzen op het internet.
Het is dan ook een erg oude leerkracht. Best wel een aardige man voor de rest.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 14:55   #288
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Het is dan ook een erg oude leerkracht. Best wel een aardige man voor de rest.
Wat studeer je eigenlijk?

Citaat:
Oud 31 oktober 2011, 16:46   #289
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat heb ik ook nergens tegengesproken. Je trapt open deuren in.

Van geschiedenis heb je duidelijk ook al geen kaas gegeten. De periode waarover ik hierboven sprak, situeerde zich ruim een eeuw voor het Romeinse Rijk in verval kwam. Tegen de tijd dat het Romeinse Rijk ten onder ging, vierde het christendom er al hoogtij.

Ik heb ook nergens beweerd dat het "de norm" was. Ik heb je bewering dat "[I]familie's met 2 moeders of vaders, openlijk homofiel / lesbisch, dat nog nooit nergens geconstateerd [is][/I]" weerlegd.

Ook dat heb ik nergens beweerd.

En dit heb ik evenmin beweerd.
Raf, dat homo-koppels door de geschiedenis heen hier en daar getolereerd werden, spreek ik niet tegen. Dat er zelfs uitzonderlijk huwelijken tussen 2 mannen voltrokken werden door twee knettergekke Romeinse keizers evenmin ( hun eigen huwelijken ).
Dat homo- of lesbische koppels doodgewoon voor meneer den burgemeester kunnen trouwen en kinderen adopteren echter, dat is WEL iets nieuws.
En een buitengewoon ongezonde ontwikkeling als je het mij vraagt, vooral als het kind van zo een koppel met blijvende, onherroepelijke verminking bedreigd word, zogezegd omdat het " in een verkeerd lichaam geboren is ".
Kan men nog crimineel hypocrieter, nog door en door egoïstischer zijn ?
Zijn zoontje chemisch willen castreren, omdat men liever een meisje heeft ? Nadat men reeds begonnen is hem met jurken aan te kleden...!
Jij mag dat fantastisch vinden, enthousiast in je handjes klappen als zulke misdaden begaan worden, het is crimineel...Kindermishandeling is nog steeds verboden.
Oud 31 oktober 2011, 17:22   #290
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Raf, dat homo-koppels door de geschiedenis heen hier en daar getolereerd werden, spreek ik niet tegen. Dat er zelfs uitzonderlijk huwelijken tussen 2 mannen voltrokken werden door twee knettergekke Romeinse keizers evenmin ( hun eigen huwelijken ).
Dat homo- of lesbische koppels doodgewoon voor meneer den burgemeester kunnen trouwen en kinderen adopteren echter, dat is WEL iets nieuws.
En een buitengewoon ongezonde ontwikkeling als je het mij vraagt, vooral als het kind van zo een koppel met blijvende, onherroepelijke verminking bedreigd word, zogezegd omdat het " in een verkeerd lichaam geboren is ".
Kan men nog crimineel hypocrieter, nog door en door egoïstischer zijn ?
Zijn zoontje chemisch willen castreren, omdat men liever een meisje heeft ? Nadat men reeds begonnen is hem met jurken aan te kleden...!
Jij mag dat fantastisch vinden, enthousiast in je handjes klappen als zulke misdaden begaan worden, het is crimineel...Kindermishandeling is nog steeds verboden.
Je begint steeds meer onzin uit te braken. De geaardheid van de ouders staat hier los van. Er werd in dit topic overigens al een voorbeeld gegeven, mèt link naar een jarenlange documentaire erover, van een gelijkaardig geval bij het zoontje van hetero-ouders. Er is geen sprake van "chemische castratie" (k�*n het nog theatraler? ), maar van het uitstellen van de puberteit. Men doet dit niet zomaar. Men doet dit onder medische begeleiding. De chemische substanties die daaraan te pas komen, zijn immers niet verkrijgbaar in de supermarkt. Er is hier geen sprake van "kindermishandeling". Die ouders stellen duidelijk het belang van hun kind centraal en dat is een goede zaak.

Citaat:
Oud 31 oktober 2011, 21:24   #291
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Voor alle duidelijkheid: over de dochter/zoon van de zangeres Cher:
ja ... dat was jouw voorbeeld

Citaat:
Overduidelijk een man, anders had hij zoveel moeite niet gedaan. Het bewijst trouwens mijn stelling dat je man of vrouw bent in je hoofd.
Daar concludeer ik enkele zaken uit :
1) Het is helemaal niet simpel zomaar even uit te maken of iemand dus een vrouw of een man is.... het mentale komt dus niet altijd overeen met het fysieke
Daarover waren we het al eens

2) neen... dat was niet echt jouw stelling, mijn inziens
Die was :
Citaat:
Natuurlijk bestaat man en vrouw. En niet alleen fysiek, maar ook mentaal.
aldus jouw post #183

3) Uit 2) volgt dat we die persoon eerst als vrouw hebben beschouwd ( een vakje dus ) op basis van louter uiterlijke _ wellicht ook hormonale en chromosomen kenmerken ... ik ben niet zo bekend met dit specifieke geval _ en nu als man ( weer een vakje ) nadat die persoon dat uiterlijk heeft bijgesteld naar zijn mentale gender

Citaat:
Wat ik wou duidelijk maken is dat 80-90% van de bevolking helemaal geen genderrol moet 'spelen' om de eenvoudige reden dat zij gewoon van bij geboorte 100% man of vrouw zijn.
Daar ben ik het met je eens .... grotendeels dat is
Omdat naargelang we bij geboorte als man of als vrouw worden ingedeeld die bijhorende genderrol ons subtiel wordt bijgebracht.
De meesten van ons malen daar niet om... dus in die zin 'spelen' ze dat inderdaad niet.
Maar het blijft wel grotendeels even artificieel

btw
Met genderrol bedoelde ik uiteraard wel een ietwat ruimer begrip dan enkel het erkennen en door het leven gaan als een vrouw of als een man... een genderrol is een maatschappelijk bepaalde en opgelegde verwachting in handel en wandel.
Dat dat doorheen de geschiedenis al verscheidene malen is gewijzigd en aangepast, bevestigt dat het gaat om een verwachtingspatroon eerder dan een louter biologisch/genetisch gegeven.

Citaat:
Dat er twijfelgevallen zijn ontken ik niet en die mensen moeten zeker geholpen worden, want zij gaan door een hel.
Uiteraard
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 21:52   #292
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat studeer je eigenlijk?
Geschiedenis. Ik heb antropologie als keuzevak.
Oud 31 oktober 2011, 23:23   #293
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Je begint steeds meer onzin uit te braken. De geaardheid van de ouders staat hier los van. Er werd in dit topic overigens al een voorbeeld gegeven, mèt link naar een jarenlange documentaire erover, van een gelijkaardig geval bij het zoontje van hetero-ouders. Er is geen sprake van "chemische castratie" (k�*n het nog theatraler? ), maar van het uitstellen van de puberteit. Men doet dit niet zomaar. Men doet dit onder medische begeleiding. De chemische substanties die daaraan te pas komen, zijn immers niet verkrijgbaar in de supermarkt. Er is hier geen sprake van "kindermishandeling". Die ouders stellen duidelijk het belang van hun kind centraal en dat is een goede zaak.
Als ik hier moet braken, is het wel bij de gedachte dat twee halvegare wijven van plan zijn een door hen in de war gebracht jongetje nu definitief te misvormen, onder het luide applaus van Raf & Co.
" Het belang van het kind " !! Hoe durf je ?! Kinderbeulen zijn het. Even verachtenswaardig als Vangeluwe en zijn trawanten.
Oud 1 november 2011, 00:01   #294
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik hier moet braken, is het wel bij de gedachte dat twee halvegare wijven van plan zijn een door hen in de war gebracht jongetje nu definitief te misvormen, onder het luide applaus van Raf & Co.
" Het belang van het kind " !! Hoe durf je ?! Kinderbeulen zijn het. Even verachtenswaardig als Vangeluwe en zijn trawanten.
Ik ben het in deze thread ook niet eens met Raf zijn opinies, maar hier ga je er wel eventjes ver over, 'dinges'.

Ik heb niets tegen lesbische koppels die kinderen opvoeden, we kunnen hier zeker niet spreken over 'chemische castratie' (dat is medisch gezien iets helemaal anders), de ouders hebben goede bedoelingen en zijn zeker geen kinderbeulen, een jongetje 'misvormen' is ook overdreven uitgedrukt en dat men hier figuren als Vangheluwe bijsleurt is al helemaal van de pot gerukt en volstrekt belachelijk.

Laten we aub een beetje to the point blijven en vooral een beetje op niveau, dat levert vele meer op. Zelf maak ik me vooral zorgen over de toediening van puberteitsremmers en de 'biologische grond' (of het ontbreken daarvan) van de genderkeuze, maar ik wil zeker niets te maken hebben met de 'tegenargumentaties' die hier worden aangehaald.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 00:02   #295
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Geschiedenis. Ik heb antropologie als keuzevak.
Universitair?

Citaat:
Oud 1 november 2011, 00:05   #296
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Ik ben het in deze thread ook niet eens met Raf zijn opinies, maar hier ga je er wel eventjes ver over, 'dinges'.

Ik heb niets tegen lesbische koppels die kinderen opvoeden, we kunnen hier zeker niet spreken over 'chemische castratie' (dat is medisch gezien iets helemaal anders), de ouders hebben goede bedoelingen en zijn zeker geen kinderbeulen, een jongetje 'misvormen' is ook overdreven uitgedrukt en dat men hier figuren als Vangheluwe bijsleurt is al helemaal van de pot gerukt en volstrekt belachelijk.

Laten we aub een beetje to the point blijven en vooral een beetje op niveau, dat levert vele meer op. Zelf maak ik me vooral zorgen over de toediening van puberteitsremmers en de 'biologische grond' (of het ontbreken daarvan) van de genderkeuze, maar ik wil zeker niets te maken hebben met de 'tegenargumentaties' die hier worden aangehaald.
Dat siert je.

Citaat:
Oud 1 november 2011, 00:49   #297
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Zelf maak ik me vooral zorgen over de toediening van puberteitsremmers en de 'biologische grond' (of het ontbreken daarvan) van de genderkeuze, .
Met dit ben ik akkoord.
Oud 1 november 2011, 00:57   #298
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat siert je.
In tegensteling tot jou heeft hij nog iets om zich te sieren. Maar hij heeft wel ergens gelijk : de draad begint uit de hand te lopen.
Ik blijf erbij dat die mensen, al dan niet bewust, uit egoïsme handelen. En dat ze onnodig de gezondheid van hun kind in gevaar brengen. Slechte ouders dus. Meer hoef ik er niet over kwijt.
Je mag daar nu nog uren over doorzeiken. Mij niet gelaten. Het zal niets aan de ( walgelijke ) feiten veranderen.
Oud 1 november 2011, 01:09   #299
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Universitair?
Ja.
Oud 1 november 2011, 01:59   #300
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/962/Gezondh...n-kiezen.dhtml

* Dat koppel doet gewoon aan kindermishandeling, zoiets moet strafbaar zijn. Voor mij mag dat koppel geen kinderen meer hebben en moeten ze verplicht gesterilliseerd worden.
Werd er ooit onderzocht waarom dat kind zijn genitalien wilde verminken?
Wat leverde dat onderzoek op?
Dat een kind van drie zegt een meisje te willen zijn zegt niets en is geen reden voor deze maatregel, maar een kind van zeven dat zijn genitalien wil verminken heeft wel een probleem!
Dat wil nog niet zeggen dat daarom deze beslissing nodig was, indien niet dan zouden zijn ouders ernstig tekortschieten bij de opvoeding!

Dat zij lesbisch zijn heeft er niet iets mee te maken.
Homohaat doet het goed hier op het forum?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be