Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 oktober 2011, 18:45   #21
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Eigenlijk meer in de zin dat de Paus en VN globaal gekend zijn. Wat iedereen moet weten is de primitieve principe van de boodschap (GOH). In deze tijd is dus tabligh (boodschap bekendmaken/to reach out the message) niet noodzakelijk.

"Waarschuw de mensen, want jij bent slechts een waarschuwer. Je hebt niet de autoriteit om iemand te dwingen." (Quran 88:22-23)

Dwingen hier heeft ook de betekenis van "aandringend iemand proberen te overtuigen".
Uwe mohamed heeft dat vers dan blijkbaar verkeerd 'geïnterpreteerd'.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 19:35   #22
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Persoonlijke authenticiteit? In kilo's of meters uit te drukken?
Leuk antwoord en wederom ontwijkend. Je schreef:

Citaat:
Ik denk niet dat iemand dat mag/moet proberen.
Niemand heeft zeggenschap over uw verstand, hart, geweten en gevoelens.

Wat we wel, als moslims, moeten doen is niet meer nodig in deze moderne geglobaliseerde wereld want iedereen weet wat de islam is.

GOH
God de Enige de Schepper
Openbaring: geloven en (je best doen om te) handelen binnen de grenzen van de leer.
Hiernamaals: beloning of straf.

Dat is alles.
De vraag van deze draad was om iemand te overtuigen dat hij moslim zou moeten worden: "probeer eens een moslim van mij te maken." Als je dan zegt (ik doe dat niet want) "iedereen weet wat de islam is", dan geeft je er blijk van geen authentieke persoonlijke redenen te hebben om moslim te zijn. Je zegt daar is de koran en dit zijn de vijf pilaren en "dat is alles'.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 19:40   #23
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Dat is mijn antwoord op de TS. In jouw bericht zag ik iets en wou graag weten hoe je dat zou kunnen uitdrukken in grams of meters, anders zou ik niet weten hoe ik u kan volgen.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 20:23   #24
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niemand heeft zeggenschap over uw verstand.
Toch wel hè, porpo. Jouw Allah heeft je toch je verstand gegeven?

En het is een hele slimme, die god van jou: volgens deze tabel was hij wel zo vooruitziend om de mohammedaanse landen van voldoende imbecielen te voorzien om te garanderen dat zijn pedofeet (salami alibi Walibi) er de waanzin van de mohammedanerij zou kunnen verspreiden.

Waarschijnlijk heeft Allah ook gedacht: ik geef ze een koran, dan hebben ze geen verstand meer nodig. Dat geef ik liever aan joden, Japanners, Koreanen of Duitsers.
Oud 30 oktober 2011, 20:48   #25
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is mijn antwoord op de TS. In jouw bericht zag ik iets en wou graag weten hoe je dat zou kunnen uitdrukken in grams of meters, anders zou ik niet weten hoe ik u kan volgen.
Men kan persoonlijke authenticiteit niet uitdrukken in gewicht en afstand, net zomin als men de betekenis van de islam kan uitdrukken in gewicht en afstand. Ik kan de betekenis van persoonlijke authenticiteit echter wel op een andere manier verklaren. >>

Citaat:
Naast Rousseau was de Duitse romanticus Herder eveneens een belangrijke vertolker van het ideaal van authenticiteit. Hij had de opvatting dat ieder mens uniek is en een eigen ‘maat’ heeft. In het licht van deze uniciteit dienen mensen hun eigen originele levenspad te bewandelen (in Taylor 1994:40). Authenticiteit veronderstelt dus dat mensen hun eigen bestemming vinden, zonder al te veel bemoeienis van de omgeving:

“In die opvatting heeft elk van ons zijn of haar manier om de eigen menselijkheid te realiseren en het is belangrijk die eigen weg te vinden en ernaar te leven in plaats van zich te onderwerpen aan een model dat van buitenaf, hetzij door de gemeenschap of door de vorige generatie of door een religieuze of een politieke autoriteit, is opgelegd” (Taylor 2003:77).

Volgens Taylor wordt koersen op kompas van anderen vanuit het ideaal van authenticiteit ervaren als een verloochening van de eigen unieke manier van ‘mens-zijn’. Hierdoor wordt de morele kracht van het ideaal van authenticiteit zichtbaar: mensen voelen zich geroepen trouw te blijven aan zichzelf (Taylor 1994:40).
http://www.quarterlifecoaching.nl/ge...edertigers.htm

Godsdienst vraagt van de gelovige om zichzelf niet langer subjectief te beschouwen maar om in plaats daarvan te geloven in het meta-perspectief van een onkenbare God. Dat is een verloochening van het authentiek mens-zijn.
Oud 30 oktober 2011, 21:03   #26
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Ik vroeg niet om verklaringen, dat doen de mensen die in iets geloven.
Jij gelooft in jezelf en jij bent in grams en meters uit te drukken.

Vertel mij nu wat je bedoelt met je authenticiteit, anders kan ik u niet volgen.
Oud 30 oktober 2011, 21:52   #27
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vroeg niet om verklaringen, dat doen de mensen die in iets geloven.
Jij gelooft in jezelf en jij bent in grams en meters uit te drukken.

Vertel mij nu wat je bedoelt met je authenticiteit, anders kan ik u niet volgen.
Jij verklaart dus niets over de islam omdat je niets gelooft?

Waar zeg ik dat ik in mijzelf geloof uitgedrukt in grams en meters? Eerst wil je authenticiteit uitgedrukt zien in grams en meters en nu beweer je dat ik zelf daarin uitgerukt kan worden. Wat heb ik te maken met jouw maten en gewichten (Maät Egyptische godin van regel en orde)? Een discussie zonder een gemeenschappelijk belang ontaardt al snel in geredetwist over woorden.

Dat je het begrip authenticiteit niet kent is nu wel duidelijk. Als je mij hierin niet kan volgen dan is dat een jammerlijk gebrek aan je ontwikkeling waarvoor ik mij niet verantwoordelijk acht. Het was overigens een constatering van mij die in deze draad geheel terzijde is.

Waar het mij om gaat is de manier waarop je reageerde op de vraagstelling van deze draad. Hierboven zei ik daarover: "Dit antwoord is een doorzichtige manier om de vraagstelling uit de weg te gaan." En dat doe je nog steeds.
Oud 30 oktober 2011, 22:01   #28
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Een discussie tussen ons is onmogelijk. De taal misleidt ons gewoon. Ik probeer gewoon te chatten Pïero. Ik erken geen woord dat je zegt, alles wat je zegt betekent niets voor mij.

Neem bijvoorbeeld persoonlijke authenticiteit. Wat is persoon?
Wij hebben absoluut twee verschillende tegenstrijdige denkbeelden van 'persoon' laat staan authenticiteit.
Oud 30 oktober 2011, 23:47   #29
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een discussie tussen ons is onmogelijk. De taal misleidt ons gewoon. Ik probeer gewoon te chatten Pïero. Ik erken geen woord dat je zegt, alles wat je zegt betekent niets voor mij.

Neem bijvoorbeeld persoonlijke authenticiteit. Wat is persoon?
Wij hebben absoluut twee verschillende tegenstrijdige denkbeelden van 'persoon' laat staan authenticiteit.
Oké dit begrijp ik maar ik geloof er geen barst van. Als ik mij aanpas aan wat jij hierboven hebt beweert over authenticiteit dan wil ik je nog een ding vragen:

Wat is de islam eigenlijk? Bestaat zoiets wel? Ik bedoel, kan je de islam in kilo's of meters uitdrukken?
Oud 30 oktober 2011, 23:59   #30
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Ja dat kan. Er zijn sommige mensen die Islam/Islami heten.
Oud 31 oktober 2011, 00:11   #31
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Cat Stevens, om er één te noemen.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 00:52   #32
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Cat Stevens, om er één te noemen.
Oud 31 oktober 2011, 09:28   #33
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Dit antwoord is een doorzichtige manier om de vraagstelling uit de weg te gaan. Je verheft jouw geloof (GOH) tot een universeel weten, een universele waarheid zelfs. Dat is typisch islam, een formidabele ontkenning van de werkelijkheid en een totaal gebrek aan persoonlijke authenticiteit.
Dat is niet typisch Islam, dat is typisch religie.
Oud 31 oktober 2011, 09:59   #34
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh, juist en die mensen zijn de islam?
Oud 31 oktober 2011, 17:39   #35
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Standaard boek koran forbid or rewrite

namaste

ja hoe je moslim wordt? Zie ook mijn boek koran forbid or rewrite. Hierin leg ik eens exact uit waarom islam het beste geloof is van Kali Yuga. Ja, waarom moeilik doen als het via KISS kan, Keep It Simple and Stupid. Je hebt je grote hersenen echt niet gekregen om diep na te denken he, nee, gewoon maar moslim worden, je pikkie snijden en lekker simpel genieten van moorden, dreigen, haten, pesten, verkrachten, gang bangen, beesten en alles verder wat hun Allah wil en goedkeurt. Islam is zalig en je voelt je al verlicht als je een dichtgenaaide moslim vagina mag openscheuren met je besneden islamitische piemel. Dus moslim zijn is lekker en je geniet van het leven.

Doe niet moeilijk, just KISS my koran in his ass.

dewanand

Voordelen islamisering van Nederland

Offeraar Dewanand
Offercode wfor1023
Offerdatum zaterdag 25 oktober 2003

Momenteel is het autochtone Nederlandse volk in een vacuüm belandt, als het gaat om normen, waarden, gedragsregels en principes. Het lijkt erop alsof er geen regels meer zijn in dit land en dat iedereen alles mag doen waar hsij zin in heeft. De gevolgen voor het openbare leven zijn desastreus, want de samenleving is verruwd en mensen denken alleen aan hun eigen behoeften en verlangens. Respect voor de medemens is er niet meer. De autochtonen proberen dit probleem op te lossen door een nationaal normen en waardendebat te organiseren en hierover te praten. Maar, volgens mij, is praten alleen niet genoeg. Zij moeten tot in het diepst van hun ziel veranderd worden en dat betekent dat een groot deel een nieuwe levensmoraal aan moet leren.

bron kritisch podium dewanand, hele tekst deeplink:
http://www.dewanand.com/wfor1023.htm

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 21:29   #36
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Op dit forum zijn enkele bewuste moslims actief. Waarom zou ik als Westerse man voor die religie kiezen? Wat is de USP van de islam?
Straks krijgen bepaalde forummers een attaque. Goed bezig, Vito. Meer van dat!

Ken je moslims persoonlijk? Heb je ooit een islamitisch boek gelezen? Vanwaar je interesse?
Oud 31 oktober 2011, 21:48   #37
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Ik zou zeggen, begin met kleine stapjes. Maak je eerst de lingo eigen, herhaal, "ikke ni weet, ikke ni verstaan..."
Oud 31 oktober 2011, 23:00   #38
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard Wegens het zwijgen van de moslims ... het www.

Er zijn sites op internet die de vraag van deze draad willen beantwoorden: Wat is de usp van de moslim. Ik heb daarbij wel wat overeenkomsten gevonden in de antwoorden maar geen systematiek. Je kan twee groepen onderscheiden, persoonlijke getuigenissen en dogmatiek. Van de laatste geef ik hieronder een bekorte versie: (citaat)

1. Islam Is De Enige Werkelijk Universele Religie

Islam is de religie waarvan de fundamenten door alle profeten onderwezen werden. Het is de religie die de eerste mens opgedragen werd te volgen. Het is de religie van Noach, Abraham, Mozes, Jezus, Mohammed en alle andere profeten (vrede zij met hen allen) gedurende het gehele bestaan van de mens.

Volgens de Islamitische levensopvatting is de komen de meeste van de grote religies van de wereld voort uit de pure religie van Islam zelf en is het alleen doordat deze leer vergeten, verloren of opzettelijk veranderd is dat deze religie veranderd is. [...]

"En zij zeggen: 'Niemand, behalve de Joden en de Christenen, zal ooit de Hemel binnengaan.' Dat zijn hun ijdele wensen. Zeg: 'Toont uw bewijs, als gij waarachtig zijt". Neen, wie zich volledig aan Allah onderwerpt en goede daden verricht, zal zijn beloning bij zijn Heer hebben. Vrees noch droefheid zal over hem komen."

2. Rationaliteit vereist het geloof in God

Het is een gangbaar idee in de (post?) Christelijke wereld dat 'geloof' irrationeel is en iets is waarvoor weinig of geen bewijs bestaat. Voor een Moslim klinkt dit absurd. Mensen die niet geloven in Allah en het profeetschap van Mohammed doen dit volgens de Islam alleen uit onwetendheid of door opzettelijke ontkenning van iets waarvan zij eigenlijk weten dat het waar is:

Zeg: "Dit is mijn weg: ik roep tot Allah in zeker weten, ik en mijn volgelingen. Heilig is Allah en ik behoor niet tot de afgodendienaren."

Koran Soera 12 Vers 108

Voor een Moslim is het geloof in Allah de eerste pijler van rationeel denken, en het geloof in het profeetschap van Mohammed volgt uit het rationeel beschouwen van het bewijs van zijn missie.

[...] Als iemand probeert te doen wat moreel goed is erkent hij al dat er een moreel ideaal bestaat om naar te streven. Zo’n moreel ideaal bestaat alleen als het bestaan als geheel iets moreel goeds bereikt, in andere woorden, als het bestaan een doel heeft. [...]

De kern van alle waarde en zin van het bestaan staat algemeen bekend als Allah of God. Hij is de uiteindelijke zin van het bestaan en het nastreven van het moreel goede staat gelijk aan nader tot Hem komen. Allah is meer dan wat we ooit kunnen begrijpen, maar om op een moreel goede manier te denken is het essentieel om op een of andere manier in Hem te geloven, wat voor naam we Hem ook geven.

3. De Islam Is De Natuurlijke Religie

De Islam staat niet alleen bekend als een rationele en morele levenswijze voorgeschreven aan de gehele mensheid, maar ook onder de term 'Din ul-Fitra' of 'De Natuurlijke Religie'. De Islam is de religie ontworpen door de Schepper van de mensheid, ten bate van de mensheid, en past daarom precies bij het menselijke karakter. Moslim zijn betekent in harmonie leven met je menselijke karakter.

Natuurlijke verlangens worden beschouwd als afkomstig va Allah en aanwezig in mensen voor goede redenen. Deze verlangens hoeven niet onderdrukt te worden maar slechts in juiste banen geleid, om op de juiste wijze te kunnen worden bevredigd. Zo wordt het huwelijk in de Islam beschouwd als 'de helft van de religie' en elke geslachtsdaad tussen de echtgenoten als een daad van aanbidding. Wanneer een mens geboren wordt is hij/zij volkomen puur, vrij van zonden en Moslim. [...]

Op de dag des oordeels zal het geweten van de ongelovige zijn verdoemende bewijs zijn.

4. Er is geen God behalve Allah en Mohammed is een gezant van Allah

Dit is de verklaring die iemand kwalificeert als Moslim (in het Arabisch bekend als de ‘shahada’). Wanneer je op een bepaald punt overtuigd bent van deze verklaring ben je een Moslim.

Officieel wordt iemand een Moslim door, in de aanwezigheid van getuigen te zeggen "Er is geen God behalve Allah en Mohammed is een gezant van Allah."

[...] Wat is jouw God? Zijn het je verlangens? - Is het je werk? - Is het de mode? -Is het je familie? - Is het je natie?- Is het je kerk?

Wat jouw goden ook moge zijn, Moslim worden bevrijd je van de onderdanigheid aan hen, en stelt je in dienst van Allah alleen.

Het geloof dat Mohammed de gezant van Allah is volgt uit geloof in de Koran.

-- Is dit geen usp?
Oud 1 november 2011, 02:24   #39
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Oh, juist en die mensen zijn de islam?
Nee, de islams.
Oud 1 november 2011, 13:03   #40
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, de islams.
Zoals islam ook een verzamelnaam is voor talloze interpretaties van de koran en de Hadith.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be