Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 oktober 2011, 22:56   #201
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Het zou nogal onwijs zijn van Bart De Wever om te stellen dat er mensen zijn binnen de N-VA die besmet zijn met de erfzonde van het Vlaams Nationalisme die dubbele moraal hanteren met een onderliggende totalitaire gedachte.

Je schets zelf duidelijk het kader van de uitspraken van Hugo Schiltz.

Ik wil gewoon stellen dat zeker mensen als BDW hier terdege van bewust zijn, hoe ze het ook formuleren.
Handig belgicistisch! Nu kom je beslist met namen en bewijzen!!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 22:58   #202
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Bron dat Frederick naar de N-VA wou overstappen ? En bron waar Hugo Schiltz zijn verkeerde keuze toelicht ?
Jij komt zelf nooit met bewijzen (objectieve) en bronnen over de brug en toch eis je die voortdurend van anderen! Klein hypocrietje, niet?

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Oud 30 oktober 2011, 22:59   #203
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Misschien was de Jonge Schiltz nog een grotere parvenu dan zijn vader, en dan past hij uiteraard beter in de OVLD.
Als de jonge Schiltz echt een parvenu zou wezen staat hij de volgende verkiezingen op een N-VA lijst.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 23:00   #204
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Jij komt zelf nooit met bewijzen (objectieve) en bronnen over de brug en toch eis je die voortdurend van anderen! Klein hypocrietje, niet?
Ik wil met plezier de zaken verduidelijken waarvan je een bron of een bewijs wenst.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 30 oktober 2011, 23:04   #205
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Ik wil met plezier de zaken verduidelijken waarvan je een bron of een bewijs wenst.
Ik wacht!

Citaat:
Oud 30 oktober 2011, 23:04   #206
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de jonge Schiltz echt een parvenu zou wezen staat hij de volgende verkiezingen op een N-VA lijst.
Allee, laat ons hopen dan.

Ik zou hem zeker niet binnen pakken, je ziet toch van ver dat daar iets aan is?

Laatst gewijzigd door Xenophon : 30 oktober 2011 om 23:08.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 23:06   #207
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
We laten hem het voordeel van de twijfel.
Zijn hart lag bij de N-VA maar door de capriolen van zijn vader kon hij dit niet doen en stapte hij naar de VLD.
"We" ??? voor wie denk jij dat je hier spreekt ?
Iedereen zal wel zelf zijn opinie vormen, dank U.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 09:18   #208
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Ik wacht!
Op wat ? Wat wil je verduidelijkt zien of waarvan wil je de bron hebben ?

Oud 31 oktober 2011, 10:12   #209
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Op wat ? Wat wil je verduidelijkt zien of waarvan wil je de bron hebben ?
Leer lezen en kom dan terug!

Citaat:
Oud 31 oktober 2011, 21:10   #210
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beno Bekijk bericht
Ik kwam een interview tegen met Hugo Schiltz.
Ik vind dat zoveel mogelijk mensen dit moeten weten.
Hij heeft het over de dubbele moraal van NVA, waar media het nauwelijks over hebben en de kiezer over in het ongewisse blijft. De kiezer bedriegen met de halve waarheid, maar verzwijgen dat je een dubbele moraal hebt, zo is het makkelijk stemmen te halen.

http://www.youtube.com/watch?v=o_MxL...eature=related
Je bent er ook vlug bij. 9 jaar na het bewuste interview. Vermoedelijk ken je niks van de Vlaamse beweging of was je te jong toen de feiten gebeurden.

Schiltz heeft de verdienste gehad de VU in de 60er jaren groot te maken. Hij heeft ze ook kapot gemaakt door in de jaren 70 mee te werken aan het beruchte Egmontpakt (o.m. betonnering van de faciliteiten) waardoor de VU bij de verkiezingen van 1977 nog 14 zetels overhield van de 21 die ze voordien bezette. Vanaf dan is het bergaf gegaan met de VU. Schiltz is toen naar Spirit gegaan waar hij op het laatste van zijn tragische loopbaan nog goed was voor een paar honderd stemmen. Hij heeft toen ook zijn vergissing ingezien.

P.S. Wat doet de Vlaamse Leeuw in jouw avatar? Je lijkt me allesbehalve een Vlaams-nationalist te zijn.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 21:33   #211
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Je bent er ook vlug bij. 9 jaar na het bewuste interview. Vermoedelijk ken je niks van de Vlaamse beweging of was je te jong toen de feiten gebeurden.

Schiltz heeft de verdienste gehad de VU in de 60er jaren groot te maken. Hij heeft ze ook kapot gemaakt door in de jaren 70 mee te werken aan het beruchte Egmontpakt (o.m. betonnering van de faciliteiten) waardoor de VU bij de verkiezingen van 1977 nog 14 zetels overhield van de 21 die ze voordien bezette. Vanaf dan is het bergaf gegaan met de VU. Schiltz is toen naar Spirit gegaan waar hij op het laatste van zijn tragische loopbaan nog goed was voor een paar honderd stemmen. Hij heeft toen ook zijn vergissing ingezien.

P.S. Wat doet de Vlaamse Leeuw in jouw avatar? Je lijkt me allesbehalve een Vlaams-nationalist te zijn.
Voor de zoveelste keer: hadden we toen het Egmontpakt maar aanvaard! Dan was de miserie van BHV ons bespaard gebleven, was het nu al lang van de baan geweest en slechts een vage herinnering, want BHV zou al lang , decennia geleden, gesplitst zijn geweest. Niks te betonnering.

Maar ja, de domme rabiate Vlaams-nationalisten wisten weer beter en hebben de goedgelovige politici van andere partijen door hun groot bakkes op sleeptouw kunnen nemen.

Edoch, tijden veranderen. Deze keer is het niet waar geweest. Hun groot bakkes heeft niet meer geholpen. Mensen zijn wijzer geworden. Hun grote mond dient nu alleen maar om langs de kant te blijven schreeuwen zoals het dwergpartijtje van het Vlaams Belang dit nu al 30 jaar doet. Ja, de tijden veranderen. En maar goed ook.

Laatst gewijzigd door system : 31 oktober 2011 om 21:44.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 22:04   #212
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Voor de zoveelste keer: hadden we toen het Egmontpakt maar aanvaard! Dan was de miserie van BHV ons bespaard gebleven, was het nu al lang van de baan geweest en slechts een vage herinnering, want BHV zou al lang , decennia geleden, gesplitst zijn geweest. Niks te betonnering.

Maar ja, de domme rabiate Vlaams-nationalisten wisten weer beter en hebben de goedgelovige politici van andere partijen door hun groot bakkes op sleeptouw kunnen nemen.

Edoch, tijden veranderen. Deze keer is het niet waar geweest. Hun groot bakkes heeft niet meer geholpen. Mensen zijn wijzer geworden. Hun grote mond dient nu alleen maar om langs de kant te blijven schreeuwen zoals het dwergpartijtje van het Vlaams Belang dit nu al 30 jaar doet. Ja, de tijden veranderen. En maar goed ook.
juni 2014: afspraak?

Citaat:
Oud 31 oktober 2011, 23:45   #213
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beno Bekijk bericht
Ik kwam een interview tegen met Hugo Schiltz.
Ik vind dat zoveel mogelijk mensen dit moeten weten.
Hij heeft het over de dubbele moraal van NVA, waar media het nauwelijks over hebben en de kiezer over in het ongewisse blijft. De kiezer bedriegen met de halve waarheid, maar verzwijgen dat je een dubbele moraal hebt, zo is het makkelijk stemmen te halen.

http://www.youtube.com/watch?v=o_MxL...eature=related
ik heb geen hugo schiltz nodig,
de partij politiek in de media van de nva volstaat als bewijs dat ze een commerciele versie zijn van het vb
Oud 1 november 2011, 06:38   #214
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Als buitenstaander kan ik dus wel iets objectiever de zaak aanschouwen.
Schiltz had het nadeel dat in zijn tijd de oorlogsgeneratie nog leefde en de Volksunie aanzien werd als de "zwarten" van onder de oorlog.
Hij heeft ervoor gezorgd dat minstens bij een deel van de jeugd dat beeld werd afgezwakt.
Zijn beeld van de samenleving ging uit van een socialere samenleving met meer Vlaamse inbreng.
(getuigt zijn latere spirit overgang)
Hij was ook een realist, die inzag dat je eeuwig aan de kant kan blijven zitten, zonder iets te bereiken.
Hij koos voor een deelname aan het Belgisch bestuur, om zo van binnenuit zijn visie op te dringen in dat bestuur. Het is dus ook door hem dat de Vlaamse zaak, zij het langzaam door de andere partijen werd opgepikt. Als de volledige Volksunie achter hem was blijven staan of zijn standpunten over dialoog met de Franstaligen had gevolgd, zou men nu veel verder staan.
Hij was ook voor een open dialoog tussen werkgevers en werknemers. Niet dat hij een supporter was van de vakbonden, maar meer een bemiddelaar tussen werkgever en werknemer.
In mijn ogen was hij eigenlijk een groter staatsman, dan redenaar De Clerck.
Hij heeft meer bereikt voor de Vlaamse zaak, gezien de omstandigheden toen, dan welke Vlaamse staatsman ooit nog kan bereiken. BDW inbegrepen.
Mening van een "linkie winkie".
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 09:32   #215
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Als buitenstaander kan ik dus wel iets objectiever de zaak aanschouwen.
Schiltz had het nadeel dat in zijn tijd de oorlogsgeneratie nog leefde en de Volksunie aanzien werd als de "zwarten" van onder de oorlog.
Hij heeft ervoor gezorgd dat minstens bij een deel van de jeugd dat beeld werd afgezwakt.
Zijn beeld van de samenleving ging uit van een socialere samenleving met meer Vlaamse inbreng.
(getuigt zijn latere spirit overgang)
Hij was ook een realist, die inzag dat je eeuwig aan de kant kan blijven zitten, zonder iets te bereiken.
Hij koos voor een deelname aan het Belgisch bestuur, om zo van binnenuit zijn visie op te dringen in dat bestuur. Het is dus ook door hem dat de Vlaamse zaak, zij het langzaam door de andere partijen werd opgepikt. Als de volledige Volksunie achter hem was blijven staan of zijn standpunten over dialoog met de Franstaligen had gevolgd, zou men nu veel verder staan.
Hij was ook voor een open dialoog tussen werkgevers en werknemers. Niet dat hij een supporter was van de vakbonden, maar meer een bemiddelaar tussen werkgever en werknemer.
In mijn ogen was hij eigenlijk een groter staatsman, dan redenaar De Clerck.
Hij heeft meer bereikt voor de Vlaamse zaak, gezien de omstandigheden toen, dan welke Vlaamse staatsman ooit nog kan bereiken. BDW inbegrepen.
Mening van een "linkie winkie".

De enige keer dat de Vlaams-nationalisten iets concreets hebben bereikt voor Vlaanderen of voor de Nederlandstalige Belgen, was toen de VU in de Federale regering zat. Ze werden daarna wel afgestraft in de verkiezingen, maar Vlaanderen had voortaan wel zijn eigen parlement. Dat waren durvers die VU-ers.

Maar de NVA-ers zijn angsthazen. Bang dat ze na een akkoord electoraal op hun bek zouden gaan. Daarom hebben De Wever en zijn partij zelf niets bereikt. Maar hebben 'de jonge dertigers' datgene bereikt wat de NVA-ers hadden moeten bereiken. De 'jonge dertigers' hebben De Wever een lesje gegeven in durf, daadkracht en verantwoordelijkheidszin!

Laatst gewijzigd door system : 1 november 2011 om 09:48.
Oud 1 november 2011, 09:41   #216
subocaj

Standaard

Citaat:
De enige keer dat de Vlaams-nationalisten iets concreets hebben bereikt voor Vlaanderen of voor de Nederlandstalige Belgen, was toen de VU in de Federale regering zat. Ze werden daarna wel afgestraft in de verkiezingen, maar Vlaanderen had voortaan wel zijn eigen parlement. Dat waren durvers die VU-ers.

Maar de NVA-ers zijn angsthazen. Bang dat ze na een akkoord op hun bek zouden gaan. Daarom hebben De Wever en zijn partij zelf niets bereikt. Maar hebben 'de jonge dertigers' datgene bereikt wat de NVA-ers hadden moeten bereiken. De 'jonge dertigers' hebben De Wever een lesje gegeven in durf, daadkracht en verantwoordelijkheidszin!
Is dus ook wat ik zei.
Oud 1 november 2011, 09:48   #217
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Is dus ook wat ik zei.
Het kan geen kwaad het nog eens te herhalen.
Oud 1 november 2011, 09:51   #218
subocaj

Standaard

Citaat:
Ook weer waar.
Oud 1 november 2011, 10:10   #219
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom kan het geen kwaad om leugens te herhalen?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 10:13   #220
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Waarom kan het geen kwaad om leugens te herhalen?
Nieuwe opgave: zoek de leugen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be