![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Ik ga ervan uit (en dat doen ook zowat alle economen denk ik) dat er in de economie altijd gaat moeten (bij)gestuurd worden door democratische overheden. En als je dat niet wenst te doen op communistische of fascistische wijze door de dingen op te leggen dan moet je ze op andere manieren proberen sturen. De mensen achter de bedrijven zouden in deze wel eens wat ethischer mogen handelen ipv van steevast alles te misbruiken dat niet expliciet verboden is. (Zo komen er trouwens ook steeds meer en meer regels en daar gaan ze dan zelf nog het hardst over klagen)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom zou je niet mogen kiezen om deel te nemen aan wat ze hier "solidariteit" noemen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Omdat je dan hetzelfde probleem creëert als wat er gebeurt met de ziekteverzekering in Amerika. Dat zijn doodnormale economische wetmatigheden die maken dat zo een solidariteit nooit lukt. Gezonde mensen verzekeren zich niet waardoor de prijs van de verzekering enorm de hoogte in gaat.
Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 1 november 2011 om 15:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In het systeem hier zou ik als gezond mens ook meer betalen omdat ik mee moet opdraaien voor al de rest. Waarom zou ik daarvoor (moeten) kiezen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#27 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het probleem in de VS is deels juist dat _zieke_ mensen moeite hebben verzekerd te geraken.
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De oplossing in de USA is neit meer 'verzekerden', maar minder; overeenkomstig wat er zou gebeuren op het marktproces.
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |