![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#4001 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ja en de paus niks van het christendom....en zo kun je bezig blijven. brengt weinig zoden aan de dijk want religieuzen halen hun inspiratie uit boeken uit ver verlogen tijden, uit teksten die compleet niet afgestemd zijn op onze maatschappij en hun leiders pogen dit krampachtig wel te doen. Zolang dit getolereerd wordt zal religie binnen onze samenleving geen plaats hebben vanwege onverdraagzaam tov verandering.
![]() |
![]() |
#4002 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Misschien krijgt ze wel rammel om verschillende redenen? Ja, wie zal het zeggen. Dat jij, de grote verdraagzame het op de islam steekt, verwondert me niet. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#4003 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Heb je ook het versnummer? want je kan wel vanalles vertellen. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4004 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Mensen die zich met islam bezighouden wéten ondertussen dat de meisjes zeker NIET met een ongelovige mogen huwen en jongens enkel met "vrouwen van het boek" omdat die toch de baas zijn en de kinderen dus op z'n moslims zullen worden opgevoed. Het grote verschil met de analfabeten uit Arabie en Afrika is dat wij hier kunnen LEZEN zie je! Dat ze rammel krijgt is toegestaan in islam, want het mannetje hoeft zelfs maar ongehoorzaamheid te vrezen of hij mag ze aftroeven (4.34). Doe nu niet of we wisten dat ook nog niet. Citaat:
Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 2 november 2011 om 17:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4005 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
koemtnogies oepmaineschoeitzitte engifmai nekus is geen bewijs lieverd. Graag het betreffende koranvers zoals wij dat steeds netjes vermelden; |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4006 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4007 | |
|
![]() Soerah Al kafiroen.
![]() |
![]() |
![]() |
#4008 | |
|
![]() Gewoon driehoeken, artisjok. De mod's waren duidelijk geweest toen ze stelden dat forumnamen niet mogen vervormd worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#4009 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
De koran zelf is origineel zonder klinkers geschreven en degenen die de klinkers ertussen hebben gezet, hebben dus ook al een eigen interpretatie moeten geven, bovendien is het zo dat er in het toenmalige arabisch (dat in oorsprong geen echt geschreven taal had) zeer veel verschillende medeklinkers aan één teken kunnen worden gelinkt. Ook daarin zit hem een interpretatie. (vb. de 72 hoeren die in feite witte druiven zijn, logisch want ze worden ook vernoemd in samengestelde zinnen waar het over schalen met voedsel gaat, ik zie niet in waarom die hoeren op die schalen zouden zitten). Lees even mee : https://www.law.kuleuven.be/web/msto...elijking12.pdf Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Turken of Indonesiers zijn ook verplicht om gebruik te maken van de nodige vertalingen, dus ga jij ervan uit dat deze mensen de foute koranversie volgen? U weet toch wel dat ze in Turkse scholen die arabische teksten achterna moeten papegaaien zonder te weten wat er bedoeld wordt? Zo'n beetje zoals ze hier vroeger de latijnse teksten van de bijbel napapegaaiden. (ik dacht steeds dat "ite missa est" wou zeggen: ge moogt naar huis gaan). Spreekt Allah in feite enkel het arabisch uit de 7de eeuw, of heet ie ondertussen nog een paar talen bijgeleerd? (vermits hij er toch wel wat heeft geschapen zou je denken dat hij er zelf ook een paar onder de knie heeft). Kortom de lapsus van "de verkeerde vertaling" kennen we al en blijkbaar is een arabier die ook engels perfect onder de knie heeft ook niet in staat om dat boekje te vertalen. Wat zou jij er dan nog van gaan begrijpen! Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 2 november 2011 om 18:22. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4010 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ik reageerde gewoon om aan te tonen dat wat u zegt weinig steek houdt en dat de realiteit voor mensen die wensen op te houden met geloof te hechten aan fantasiewezentjes wel op iets anders uitdraait dan hetgeen algemeen onder verdraagzaam begrepen wordt. Bij mij komt dat op ja, bij religie spijtig genoeg niet; uw reactie toont dit laatste reeds aan.
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 2 november 2011 om 18:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4011 | ||
|
![]() Citaat:
Mijn reactie toont aan hoe onverdraagzaam mensen als jou wel niet zijn en hoe sterk jij gelovigen wel niet maakt in hun geloof. Een mooie zaak vind ik dat.
![]() |
![]() |
![]() |
#4012 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Net zoals je mijn post hebt gemist waarbij ik uit pure schaamte een stuk of tien koranverzen heb opgezocht waarin Allah mij en de andere ongelovigen blijkbaar toch doof en stom heeft gemaakt. Wist je weer niet hé? Haal er je eigen arabische teksten maar bij voor het geval er in feite stond dat hij ons leerde dansen ! (zie mijn post hierboven die je ook weer netjes negeert). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4013 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk ook dat vele religieuze strekkingen niet meer mee zijn met hun tijd, maar het tweede deel gaat rechtstreeks in tegen de Belgische en Europese grondwet, en de universele verklaring van de rechten van de mens en het individueel beschikkingsrecht. Religie heeft een plaats in onze samenleving. Granted, en gelukkig vanuit ons standpunt, van langsom minder maar het is dan ook een samenleving. Het enige wat we kunnen doen is onderwijzen en hopen dat mensen het licht zien (pun intended).
![]() |
![]() |
#4014 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ik ben van het principe - eigenlijk niet, maar ervaring leert ons dat - als je een kromme lepel recht wil krijgen dan dien je die eerst naar de andere kant over te hellen, spijtig doch in het merendeel der scheefgetrokken situaties wel toepasbaar.
![]() |
![]() |
#4015 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4016 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tjah?! Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4017 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Onderaan de pagina vindt u een hele waslijst van mensen die het er al dan niet levend dan wel zwaar verminkt van af brachten. http://www.thereligionofpeace.com/Qu...2-apostasy.htm Als u nog vragen hebt, stel ze gerust. Ik wil me graag ter beschikking stellen om u van uw waanbeeld als zou de islam een vreedzame godsdienst zijn, af te helpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4018 |
Banneling
|
![]() Waarom plaatst Maarten eigenlijk constant draadjes in de verkeerde categorie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4019 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En gaat deze draad dan over het in de verkeerde categorie posten van draadjes? Iets met pot en ketel... en zwart Laatst gewijzigd door besluitloos : 2 november 2011 om 22:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4020 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |