Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 november 2011, 17:01   #4001
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Dan hebben haar familieleden duidelijk geen kaas gegeten van de islam. 'La koemdienoekoem waliyadien' is zo een zin uit de koran die ze waarschijnlijk hebben weggedaan met tipp-ex.

ja en de paus niks van het christendom....en zo kun je bezig blijven.
brengt weinig zoden aan de dijk want religieuzen halen hun inspiratie uit boeken uit ver verlogen tijden, uit teksten die compleet niet afgestemd zijn op onze maatschappij en hun leiders pogen dit krampachtig wel te doen.
Zolang dit getolereerd wordt zal religie binnen onze samenleving geen plaats hebben vanwege onverdraagzaam tov verandering.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2011, 17:10   #4002
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
ja en de paus niks van het christendom....en zo kun je bezig blijven.
Wat is uw probleem? Jij wijs met het vingertje richting de islam omdat je afvallig vriendinnetje rammel krijgt, en ik haal bewijs uit dat groen boekje om aan te tonen dat de islam duidelijk stelt dat een individue zelf bepaalt wat hij doet met zijn/haar leven. De paus heeft hier dus geen moer mee te maken.

Misschien krijgt ze wel rammel om verschillende redenen? Ja, wie zal het zeggen. Dat jij, de grote verdraagzame het op de islam steekt, verwondert me niet.

Citaat:
brengt weinig zoden aan de dijk want religieuzen halen hun inspiratie uit boeken uit ver verlogen tijden, uit teksten die compleet niet afgestemd zijn op onze maatschappij en hun leiders pogen dit krampachtig wel te doen.
Zolang dit getolereerd wordt zal religie binnen onze samenleving geen plaats hebben vanwege onverdraagzaam tov verandering.
Is het wel eens in je opgekomen om mensen zelf te laten beslissen wat ze met hun leven doen. Al een geluk, dat mensen als jij de gelovigen nog sterker maken in hun geloof. Besef je wel hoe onverdraagzaam jij soms niet overkomt door constant te kankeren op elke gelovige en elke religie? Ik ben er van overtuigd dat jij geen kaas gegeten hebt van religie en zelf nog nooit de moeite hebt gedaan bepaalde materie te onderzoeken, maar met het vingertje wijzen dat is dan wel één van je specialiteiten.
Oud 2 november 2011, 17:13   #4003
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is roken niet halal. Roken wordt vooral afgeraden. De bewijzen lees je in soerah Al Baqara en Al Maidah.
ik zie daar niks instaan.
Heb je ook het versnummer? want je kan wel vanalles vertellen.

Citaat:
Het is niet omdat vrouwen in SA niet mogen rijden, dat de islam zoiets predikt. Natuurlijk mogen vrouwen rijden.
is interpretabel zou Sjok zeggen. Ze mogen alvast niet meer dan 75km per dag (drie dagreizen per kameel) doen zonder mannelijke begeleiding. en ja Allah had de auto nog niet geschapen, dus daar staat idd. niks van in.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2011, 17:22   #4004
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is uw probleem? Jij wijs met het vingertje richting de islam omdat je afvallig vriendinnetje rammel krijgt, en ik haal bewijs uit dat groen boekje om aan te tonen dat de islam duidelijk stelt dat een individue zelf bepaalt wat hij doet met zijn/haar leven. De paus heeft hier dus geen moer mee te maken.

Misschien krijgt ze wel rammel om verschillende redenen? Ja, wie zal het zeggen. Dat jij, de grote verdraagzame het op de islam steekt, verwondert me niet.
koemtnogies oepmaineschoeitzitte engifmai nekus is geen bewijs lieverd. Graag het betreffende koranvers zoals wij dat steeds netjes vermelden;
Mensen die zich met islam bezighouden wéten ondertussen dat de meisjes zeker NIET met een ongelovige mogen huwen en jongens enkel met "vrouwen van het boek" omdat die toch de baas zijn en de kinderen dus op z'n moslims zullen worden opgevoed. Het grote verschil met de analfabeten uit Arabie en Afrika is dat wij hier kunnen LEZEN zie je!

Dat ze rammel krijgt is toegestaan in islam, want het mannetje hoeft zelfs maar ongehoorzaamheid te vrezen of hij mag ze aftroeven (4.34). Doe nu niet of we wisten dat ook nog niet.

Citaat:
Is het wel eens in je opgekomen om mensen zelf te laten beslissen wat ze met hun leven doen. Al een geluk, dat mensen als jij de gelovigen nog sterker maken in hun geloof. Besef je wel hoe onverdraagzaam jij soms niet overkomt door constant te kankeren op elke gelovige en elke religie? Ik ben er van overtuigd dat jij geen kaas gegeten hebt van religie en zelf nog nooit de moeite hebt gedaan bepaalde materie te onderzoeken, maar met het vingertje wijzen dat is dan wel één van je specialiteiten.
Besef je wel eens dat JIJ het geluk hebt hier te wonen als moslims, waarbij je binnen de grenzen van onze wetten, weldegelijk mag doen wat je wil. Iets waar WIJ in uw islamitische paradijzen (waarom ga je in allah's naam niet liever ginder wonen?) zelfs niet aan moeten denken!

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 2 november 2011 om 17:23.
Oud 2 november 2011, 17:56   #4005
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan hebben haar familieleden duidelijk geen kaas gegeten van de islam. 'La koemdienoekoem waliyadien' is zo een zin uit de koran die ze waarschijnlijk hebben weggedaan met tipp-ex.
even herhalen:

koemtnogies oepmaineschoeitzitte engifmai nekus is geen bewijs lieverd. Graag het betreffende koranvers zoals wij dat steeds netjes vermelden;
Oud 2 november 2011, 17:57   #4006
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
is interpretabel zou Sjok zeggen.
Heb je het over mij?
Gelieve mij zelf te laten bepalen wat ik zou zeggen!
Dank je.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2011, 18:00   #4007
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
even herhalen:

Soerah Al kafiroen.
Oud 2 november 2011, 18:02   #4008
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Heb je het over mij?
Gelieve mij zelf te laten bepalen wat ik zou zeggen!
Dank je.
Gewoon driehoeken, artisjok. De mod's waren duidelijk geweest toen ze stelden dat forumnamen niet mogen vervormd worden.
Oud 2 november 2011, 18:10   #4009
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk, ken ik de verzen in het Arabisch. De tekst die jij kent is slechts een interpretatie van de betekenis van de verzen. Of wist je dat niet?
Elke vertaling is uiteraard een beperkte interpretatie van de vertaler zelf. Dat geldt voor elke tekst die vertaald wordt.
De koran zelf is origineel zonder klinkers geschreven en degenen die de klinkers ertussen hebben gezet, hebben dus ook al een eigen interpretatie moeten geven, bovendien is het zo dat er in het toenmalige arabisch (dat in oorsprong geen echt geschreven taal had) zeer veel verschillende medeklinkers aan één teken kunnen worden gelinkt. Ook daarin zit hem een interpretatie. (vb. de 72 hoeren die in feite witte druiven zijn, logisch want ze worden ook vernoemd in samengestelde zinnen waar het over schalen met voedsel gaat, ik zie niet in waarom die hoeren op die schalen zouden zitten).

Lees even mee : https://www.law.kuleuven.be/web/msto...elijking12.pdf
Citaat:
Voor een overzicht van Koraanvertalingen op het internet, zie http://www.quran.org.uk/. De Koraan is geschreven in klassiek Arabisch; de volledige benaming ervan is immers “Quaran’an Arabi’an” of “Arabische lezing”. Men kan het echter ook omdraaien: het is het Arabisch van de Koraan dat door de enorme invloed van dit boek tot op vandaag geldt als “klassiek” Arabisch; voor de Koraan was het Arabisch nauwelijks een geschreven taal. Vergeten we ook niet dat de oudste Arabische teksten, waaronder de oudste versies van de Koraan, enkel medeklinkers bevatten en geen klinkers, noch de diacritische tekens die daar later aan werden toegevoegd om bepaalde medeklinkers van elkaar te onderscheiden, wat dus talloze lezingen van de tekst mogelijk maakt. Volgens recent wetenschappelijk onderzoek is de taal van de Koraan overigens wel sterk beïnvloed door het Syrisch-Aramees, dat in die tijd lingua franca was naast het Grieks (naast de Syriërs en Mesopotamiërs spraken onder meer de joden in hoofdzaak Syrisch-Aramees) en is minstens een deel van de Koraantaal niet het Arabisch van de 8e en latere eeuwen. Zie m.b. het genoemde werk van Christoph LUXENBERG, Die Syro-Aramäische Lesart des Koraan.
Citaat:
Vergeten we niet dat de oudste Koraanversies geschreven werden zonder klinkers en zonder de diakritische tekens waarmee latere verschillende medeklinkers werden onderscheiden. De Omajjaden hervormden het Arabische alfabet reeds door diakritische tekens toe te voegen (accenten, puntjes) om medeklinkers die gelijk geschreven werden (zoals b, y, t, n) te onderscheiden.
Vanaf de 8e eeuw begon men ook klinkers toe te voegen (vocalisatie, tashkil). Na de 8e eeuw zouden de varianten beperkt zijn gebleven tot de verscheidene invulling van de klinkers en diacritische tekens (de Korân was oorspronkelijk enkel in medeklinkers geschreven), waarvoor er meerdere versies (lezingen, qirâât) bleven circuleren (daarvan werden er 7 als canoniek afgekondigd te Bagdad in 936 door Ibn Mujâhid, met verbod op alle andere versies; evenwel werden er nog 3 andere getolereerd, wat het totaal op 10 canonieke versies brengt).
U kan dus wel denken dat de arabische tekst van de bepaalde verzen iets anders zeggen dan wat ik in de Nederlandse vertaling vond (de nummers staan erbij, je kan uiteraard dubbelchecken met de originele ( ) arabische teksten, maar zelfs daarin ben je aan het interpreteren want uw aangeleerd arabisch is uiteraard evenmin hetzelfde als de originele teksten (zie hierboven). Bovendien is het arabisch dat je aangeleerd hebt (weze het via ouders, weze het via scholing) ook niet noodzakelijk 100% zonder interpretatie in de loop der eeuwen.

Turken of Indonesiers zijn ook verplicht om gebruik te maken van de nodige vertalingen, dus ga jij ervan uit dat deze mensen de foute koranversie volgen? U weet toch wel dat ze in Turkse scholen die arabische teksten achterna moeten papegaaien zonder te weten wat er bedoeld wordt? Zo'n beetje zoals ze hier vroeger de latijnse teksten van de bijbel napapegaaiden. (ik dacht steeds dat "ite missa est" wou zeggen: ge moogt naar huis gaan). Spreekt Allah in feite enkel het arabisch uit de 7de eeuw, of heet ie ondertussen nog een paar talen bijgeleerd? (vermits hij er toch wel wat heeft geschapen zou je denken dat hij er zelf ook een paar onder de knie heeft).

Kortom de lapsus van "de verkeerde vertaling" kennen we al en blijkbaar is een arabier die ook engels perfect onder de knie heeft ook niet in staat om dat boekje te vertalen. Wat zou jij er dan nog van gaan begrijpen!

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 2 november 2011 om 18:22.
Oud 2 november 2011, 18:10   #4010
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

ik reageerde gewoon om aan te tonen dat wat u zegt weinig steek houdt en dat de realiteit voor mensen die wensen op te houden met geloof te hechten aan fantasiewezentjes wel op iets anders uitdraait dan hetgeen algemeen onder verdraagzaam begrepen wordt.

Bij mij komt dat op ja, bij religie spijtig genoeg niet; uw reactie toont dit laatste reeds aan.

Laatst gewijzigd door the_dude : 2 november 2011 om 18:21.
Oud 2 november 2011, 18:20   #4011
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
ik reageerde gewoon om aan te tonen dat wat u zegt weinig steek houdt en dat de realiteit voor mensen die wensen op te houden met geloof te hechten aan fantasiewezentjes wel iets anders uitdraait dan hetgeen algemeen onder verdraagzaam begrepen wordt.

Bij mij komt dat op ja, bij religie spijtig genoeg niet; uw reactie toont dit laatste reeds aan.
Hoeveel mensen ken jij die werden vermoord omdat ze hun religie verlaten hebben?

Mijn reactie toont aan hoe onverdraagzaam mensen als jou wel niet zijn en hoe sterk jij gelovigen wel niet maakt in hun geloof. Een mooie zaak vind ik dat.
Oud 2 november 2011, 18:24   #4012
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoeveel mensen ken jij die werden vermoord omdat ze hun religie verlaten hebben?

Mijn reactie toont aan hoe onverdraagzaam mensen als jou wel niet zijn en hoe sterk jij gelovigen wel niet maakt in hun geloof. Een mooie zaak vind ik dat.
ik denk niet dat ze er hier onze kranten mee gaan vullen, behalve als ze het er toevallig levend afbrengen. In Pakistan zijn er zo'n paar voorbeelden van mensen die ontsnapt zijn. Waarschijnlijk heb je die gemist.

Net zoals je mijn post hebt gemist waarbij ik uit pure schaamte een stuk of tien koranverzen heb opgezocht waarin Allah mij en de andere ongelovigen blijkbaar toch doof en stom heeft gemaakt. Wist je weer niet hé? Haal er je eigen arabische teksten maar bij voor het geval er in feite stond dat hij ons leerde dansen ! (zie mijn post hierboven die je ook weer netjes negeert).
Oud 2 november 2011, 19:00   #4013
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met het eerste deel ben ik het eens.
Ik denk ook dat vele religieuze strekkingen niet meer mee zijn met hun tijd, maar het tweede deel gaat rechtstreeks in tegen de Belgische en Europese grondwet, en de universele verklaring van de rechten van de mens en het individueel beschikkingsrecht.

Religie heeft een plaats in onze samenleving.
Granted, en gelukkig vanuit ons standpunt, van langsom minder maar het is dan ook een samenleving.

Het enige wat we kunnen doen is onderwijzen en hopen dat mensen het licht zien (pun intended).
Oud 2 november 2011, 19:03   #4014
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik denk ook dat vele religieuze strekkingen niet meer mee zijn met hun tijd, maar het tweede deel gaat rechtstreeks in tegen de Belgische en Europese grondwet, en de universele verklaring van de rechten van de mens en het individueel beschikkingsrecht.

Granted, en gelukkig vanuit ons standpunt, van langsom minder maar het is dan ook een samenleving.

Het enige wat we kunnen doen is onderwijzen en hopen dat mensen het licht zien (pun intended).
tuurlijk
ik ben van het principe - eigenlijk niet, maar ervaring leert ons dat - als je een kromme lepel recht wil krijgen dan dien je die eerst naar de andere kant over te hellen, spijtig doch in het merendeel der scheefgetrokken situaties wel toepasbaar.
Oud 2 november 2011, 19:16   #4015
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tuurlijk
ik ben van het principe - eigenlijk niet, maar ervaring leert ons dat - als je een kromme lepel recht wil krijgen dan dien je die eerst naar de andere kant over te hellen, spijtig doch in het merendeel der scheefgetrokken situaties wel toepasbaar.
Ik zou de lepel verwarmen, dan buigt die makkelijker.
Oud 2 november 2011, 21:25   #4016
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht

Racisme oplossen met onderwijs en dan maar hopen....

Tjah?!

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2011, 22:02   #4017
besluitloos
Banneling

Standaard

Citaat:
Op deze pagina vindt u enkele verzen uit de koran & de hadith en duiding met betrekking tot islamitische wetgeving.

Onderaan de pagina vindt u een hele waslijst van mensen die het er al dan niet levend dan wel zwaar verminkt van af brachten.
http://www.thereligionofpeace.com/Qu...2-apostasy.htm

Als u nog vragen hebt, stel ze gerust. Ik wil me graag ter beschikking stellen om u van uw waanbeeld als zou de islam een vreedzame godsdienst zijn, af te helpen.
besluitloos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2011, 22:03   #4018
Albrecht
Banneling

Standaard

Waarom plaatst Maarten eigenlijk constant draadjes in de verkeerde categorie?
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2011, 22:06   #4019
besluitloos
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Waarom plaatst Maarten eigenlijk constant draadjes in de verkeerde categorie?
een hobby als een ander.
En gaat deze draad dan over het in de verkeerde categorie posten van draadjes?

Iets met pot en ketel... en zwart

Laatst gewijzigd door besluitloos : 2 november 2011 om 22:11.
besluitloos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2011, 22:07   #4020
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door besluitloos Bekijk bericht
een hobby als een ander.
En gaat deze draad dan over het in de verkeerde categorie posten van draadjes.

Gaat deze draad dan over het bekritiseren van mensen die iets bekritiseren?

Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be