![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#581 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarom ook dat ik voor een onafhankelijk Vlaanderen kies. Noch in La Belgique, noch in Nederland zal ik ooit het gevoel hebben vanuit mijn eigen land bestuurd te worden. Niet verwonderlijk ook: in beide gevallen worden we bestuurd door andermans regering.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#582 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zal geen geheimen vertellen als ik zeg dat we na een hereniging Vlaanderen helemaal zullen kwijtspelen.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#583 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Flaminganten die België willen splitsen om tot zelfbestuur te komen, die kan ik enigszins begrijpen.
Ze hebben een paar goeie argumenten die neerkomen op het principe: baas in eigen huis. Maar het soort vlaamsnationalisten dat het Belgische juk wil afwerpen, om zich daarna direct in te voegen en te onderwerpen aan een andere, quasi identieke, partikratische monarchie, die kan ik met de beste wil van de wereld niet ernstig nemen. Ze willen lood om oud ijzer ruilen. Wat baat dit? Is dit de kost waard? "Ik blijf niet bij mijn moeder wonen, ik ben het beu om reeds om 23.00 binnen te moeten zijn. Ik trek bij vader in. Van hem moet ik pas een uur voor middernacht thuiskomen." ![]() ![]() ![]()
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 3 november 2011 om 08:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#584 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het moet zijn: 'Ik trek bij mijn broer in. Natuurlijk moeten we rekening met elkaar houden maar wij bepalen gezamenlijk hoe we onze huishouding voeren.' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#585 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#586 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en zou dat spijtig zijn? Vlaanderen is ook maar iets kunstmatig. Staatsstructuren zijn er om de mensen te helpen, niet omgekeerd.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#587 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
voor mij mag België gerust blijven bestaan, maar dan moet er wel gelijkheid komen, geen racistische uitzonderingen alla Franstalige rechters op Vlaams grondgebied, geen overkoepelende instanties die als enig doel hebben om stukken Vlaanderen te verfransen, geen pariteiten, geen alarmbellen, geen procedures om een meerderheid te blokkeren.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#588 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerder een confederatie dan een samensmelting dus?
![]() |
![]() |
![]() |
#589 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In dit geval wel, aangezien het betekent dat we ons zelfbestuur opgeven.
Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#590 |
|
![]() Als jij bij je broer intrekt zal je je moeten aanpassen aan zijn levensstijl en zijn gebruiken. En dan zal je mee moeten betalen voor de gezamenlijke onkosten. En je zal huurgeld moeten betalen om de aankoopkosten te compenseren van dat deel van de woning waarover hij niet langer vrij kan beschikken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#591 |
Minister-President
|
![]() Het huidige Nederlandse kabinet heeft z'n machtsbasis in het zuiden van Nederland. Dus men wordt helemaal niet geregeerd vanuit Den Haag, of door die Hollanders van boven de rivieren. Als de Vlamingen erbij zouden komen, dan zou het machtscentrum alleen nog maar verder zuidwaarts verschuiven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#592 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#593 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
o ja, en dat alles, is de schuld van n-va |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#594 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#595 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#596 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Bedoel je die Vlamingen die al een eeuwigheid hun broek aftrekken voor de Waalse minderheid?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#597 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Eén van de domste stellingen die ik hier regelmatig lees bestaat erin dat België "kapot" moet. Diegenen die dit poneren houden geen rekening met het feit dat we hier te maken hebben met een verouderde maar taaie constructie, sterk verweven in Europa met unitaristen als Van Rompuy en straks Leterme op leidende posten, nog gezwegen van het belgisch establishment bestaande uit de monarchie, de haute finance, de hoge vertegenwoordigers van de kerk, de top van de vakbonden en vermoedelijk nog wat organisaties die achter de schermen de toekomst van dit apenland bepalen. Het aantal separatisten is groeiend, maar we zijn er nog lang niet. België moet dus niet kapot maar Vlaanderen moet wel onafhankelijk worden wat niet hetzelfde is. Wat onze verhouding tot de Nederlanders betreft, ook op dat vlak ben ik niet optimistisch. BDW heeft bij de Nederlanders bot gevangen met zijn voorstel een Benelux-leger op te richten. Samenwerking op bepaalde vlakken wel, maar ook niet meer dan dat. Er is dus onenigheid op vele vlakken, maar van één zaak ben ik overtuigd : we zullen onze portefeuille mogen bovenhalen en het zal niet op een euro aankomen. Met dank aan onze fantastische belgicistische partijen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#598 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#599 |
|
![]() Maar geen liefdadigheidsinstelling.
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat sommigen fantaseren dat Nederland ooit zonder problemen Vlaanderen zou opnemen in hun staat. Je denkt toch niet dat zij al de schulden die Vlaanderen gemakt heeft zo maar gaan overnemen. Of dat Vlamingen dezelfde pensioenen gaan genieten waar de Nederlanders tientallen jaren voor gespaard hebben. Wie dat gelooft is een idioot die denkt dat Nederlanders stom zouden zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#600 |
|
![]() Ik ben geboren op en moment dat Vlaanderen (in de huidige betekenis van Vlaams gewest) nog niet bestond. Ben ik dan een Vlaming omdat een paar pipo's in Brussel taalgrenzen zijn gaan trekken die niet met de realiteit overeenstemmen?
|
![]() |
![]() |