Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2011, 17:11   #121
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
hierover ging het dus:

Waarop ik dus een tiental quotes zo uit mijn duimpje kon neerpleuren.
Heb jij excuses gehoord? ik alvast niet. Maar ja, volgens Duvelke is dat dus wèl fatsoenlijke taal, zeker als je een bruin kleurtje en een buggydoek draagt.

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=3998
Dat is nog in de rand van de discussie..
Jij beschuldigt haar van incest !
Als ze jouw moeder zou uitschelden voor een ...., dan zou ze der eveneens overgaan, maar daar heb ik haar niet over kunnen betrappen...ze blijft nog binnen de regels van het fatsoen.
Oud 3 november 2011, 17:13   #122
Duvelke

Standaard

Citaat:
Wat dacht je dat ze in de koranschooltjes leren? De Koran vanbuiten opdreunen! heeft niks met begrijpen te maken: de koran is een boek dat moest gereciteerd worden - voornamelijk omdat niemand kon lezen.
en weeral kan je het niet laten..
Enfin, dan doe ik gezellige even op jouw niveau verder:
In de katholieke kerk werden de kinderen verkracht door pastoors...das nog een pakske erger dan een boek vanbuiten te moeten leren
Oud 3 november 2011, 17:15   #123
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tja, dié ken ik niet. Behalve een paar mensen uit vorige generaties die eerst naar de unief gingen om daar een goede match te kunnen vinden en dan hun diploma naast de wasmachine in het waskot hingen. Dat bedoel je toch neem ik aan?

Moeten ze van jou ook nog zelf confituur maken en brood bakken of mogen ze dat bij de bakker halen?
Zelf kleren maken?
Het bewust thuisblijven voor de kinderen leeft nochtans onder de hoogopgeleide vrouwen van mijn leeftijd die ik in m'n kennissenkring heb.
Oud 3 november 2011, 17:21   #124
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Het bewust thuisblijven voor de kinderen leeft nochtans onder de hoogopgeleide vrouwen van mijn leeftijd die ik in m'n kennissenkring heb.
Jep, heb er hier ook zo eentje opt werk..is pas getrouwd, maar van zodra ze aan kinderen begint gaat ze thuis blijven..
Oud 3 november 2011, 17:40   #125
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fijn. Hoe zit het dan met het loonverlies ? Gaat het om moekes die pefect uitrekenen hoeveel ziektedagen ze kunnen opnemen ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2011, 17:46   #126
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Dat is nog in de rand van de discussie..
Jij beschuldigt haar van incest !Als ze jouw moeder zou uitschelden voor een ...., dan zou ze der eveneens overgaan, maar daar heb ik haar niet over kunnen betrappen...ze blijft nog binnen de regels van het fatsoen.
Pardon??? het gros van de Turkse en marokkaanse importhuwelijken zijn huwelijken tussen neef en nicht.
Het verbod voor zo'n huwelijk, zoals hier vroeger gold, tenzij men dispensatie van de koning kreeg - werd in de jaren tachtig stilletjes afgevoerd om de migranten terwille te zijn.

Het is trouwens geen incest maar inteelt.
Bij inteelt is de verhoogde kans op een handicap meer dan 15% hoger als bij normale huwelijken. Hoe langer de inteeltlijn duurt, hoe meer kans op gehandicapte kinderen. In Engeland maken de pakistaanse gehandicapte kinderen ondertussen 30% van het totaal uit.

Ga nu je mond spoelen: dit is de REALITEIT!!!

Ik vroeg dus enkel of ze met haar kozijn ging huwen. Perfect toelaatbare vorm van inteelt volgens de koran, en ondertussen ook volgens de Belgische wet.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2011, 17:51   #127
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
en weeral kan je het niet laten..
Ja jongen informeer je dan hé. De koran MOET vanbuiten worden geleerd. Dat is de realiteit. uw onwetendheid begint grotesk te worden.
Volgens Mohammed mogen de kinderen daarbij geslagen worden zoals je kon zien in het filmpje dat hier net ergens opdook. Youtube staat er vol van via geheime opnames in de koranscholen.

Citaat:
Enfin, dan doe ik gezellige even op jouw niveau verder:
In de katholieke kerk werden de kinderen verkracht door pastoors...das nog een pakske erger dan een boek vanbuiten te moeten leren
Waaruit besluit U dat de katholieke kerk de PLICHT heeft uitgevaardigd om pedofilie te plegen? U kent blijkbaar het verschil niet tussen een overtreding van een wet of waarden, en het aanmoedigen van dezelfde daden door de stichter van een ideologische religie.

Je zou je toch eens wat beter moeten gaan informeren. Het begint rare vormen aan te nemen.
Oud 3 november 2011, 17:57   #128
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
bon, die ken ik dus niet. Ik ken die enkel uit de generaties voor mij die dus enkel universitaire studies volgden om aan de unief een geschikte huwelijkskandidaat te vinden, en nadien huisvrouw werden.

Even terzijde: indien dit effektief de trend is, dan zijn die vrouwen niet erg vooruitziend. Ondertussen is de helft van de beschermende factor die het huwelijk bood voor de thuisblijvende huisvrouw helemaal afgeroomd: onderhoudsgeld werd beperkt in tijd, geen onderhoudsgeld voor de kinderen meer, maar co-ouderschap, ipv de standaard gemeenschap van goederen wordt het nu eerder scheiding van goederen.
Zo ben je wel lekker gezien als thuisblijvende of halftijdswerkende vrouw die het bij echtscheiding moet stellen met wat haar schamel of niet-bestaand loon heeft opgebracht.

Het kan allemaal leuk schijnen zolang de zaken goed lopen (nog 30%? of zoiets?) maar bij echtscheiding zit je dan wel in de shit. Bij pensioenberekening ben je het haasje en op je 40ste een nieuwe carrière beginnen met als CV : huismoeder lijkt me ook niet aangewezen, zelfs al heb je twintig jaar voordien voor psychologe gestudeerd!

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 3 november 2011 om 17:58.
Oud 3 november 2011, 18:00   #129
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Een beetje verdaagzaam zijn helpt voor wederzijds begrip.
Cynisch hoe rasechte vlamingen al eens op vakantie gaan naar Marokko, maar beginnen beven als een Marokkaan in hun straat komt wonen, en zich zorgen beginnen te maken over de waarde van hun huis.

Laatst gewijzigd door Rudy : 3 november 2011 om 18:00.
Oud 3 november 2011, 18:06   #130
Duvelke

Standaard

Citaat:
Ja jongen informeer je dan hé. De koran MOET vanbuiten worden geleerd. Dat is de realiteit. uw onwetendheid begint grotesk te worden.
Volgens Mohammed mogen de kinderen daarbij geslagen worden zoals je kon zien in het filmpje dat hier net ergens opdook. Youtube staat er vol van via geheime opnames in de koranscholen.

Waaruit besluit U dat de katholieke kerk de PLICHT heeft uitgevaardigd om pedofilie te plegen? U kent blijkbaar het verschil niet tussen een overtreding van een wet of waarden, en het aanmoedigen van dezelfde daden door de stichter van een ideologische religie.

Je zou je toch eens wat beter moeten gaan informeren. Het begint rare vormen aan te nemen.
Waarom ben jij zo bezeten door de islam?
Oud 3 november 2011, 18:08   #131
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Een beetje verdaagzaam zijn helpt voor wederzijds begrip.
Cynisch hoe rasechte vlamingen al eens op vakantie gaan naar Marokko, maar beginnen beven als een Marokkaan in hun straat komt wonen, en zich zorgen beginnen te maken over de waarde van hun huis.
Het probleem met de wederkerigheid is dat de marokkaan die naar hier op verlof komt hier met geen stokken meer weg te krijgen is, en de belg die in marokko wil blijven zelfs geen huizeke kan kopen.
Raar hé.
Oud 3 november 2011, 18:45   #132
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
zoals je kon zien heb ik uitgelegd wat IK bedoelde. Bij sommigen is dat soms nodig.
Zoals je kan zien leg jij uit wat anderen zouden bedoelen of zouden zeggen.
http://forum.politics.be/showthread....87#post5777187
http://forum.politics.be/showthread....47#post5777047
http://forum.politics.be/showthread....24#post5768924
http://forum.politics.be/showthread....48#post5757348
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2011, 18:52   #133
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

leuk! lees nu nog eens en dan begrijp je het misschien helemaal?

Bedankt om een database van mijn posten aan te leggen. Als ik nog eens iets nodig heb dat kan ik beter via jou gaan dan via de google zoekfunctie denk ik.
Geef je die service aan iedereen? of enkel aan je favorieten?
Oud 3 november 2011, 18:53   #134
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
"Veel" zou ik zo niet zeggen. Ik werkte enkel tussen hogeropgeleiden en ik weet dat bij vorige generaties waarbij de vrouw thuisbleef het gemiddelde aantal kinderen 3 was (ondertussen zijn die al rond de veertig), bij de nieuwe generaties hebben een paar vrouwelijke hogeropgeleiden 3 tot 4 kinderen (mèt nanny en huishoudster) en de anderen wiens vrouwen wel uit werken gaan, maar geen superjob hebben, houden zich gewoon aan twee.
Ik werk nu tussen voornamelijk hoogopgeleiden, meerdere hebben 3, 4 of meer kinderen. Die hebben wel een poetsvrouw; en brengen hun strijk weg. (betaald met voor hen zeer voordelige dienstencheques)
Maar 's avonds staan ze wel aan de kookpot. Een nanny of huishoudster hebben ze niet.
Oud 3 november 2011, 18:55   #135
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Voeden ze die dan op? Ik zie ze hoofdzakelijk tot 's avonds laat op straat hangen. Misschien opvoeding en opleiding tot hangjong ?
Er zullen er echter wel bij zijn die ondertussen zijn geassimileerd en weten dat hun kinderen een opleiding moeten hebben, en die beperken doorgaans hun kinderaantal zelf.
Dat is jouw perceptie, maar dat weet jij helemaal niet.
Oud 3 november 2011, 19:15   #136
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
leuk! lees nu nog eens en dan begrijp je het misschien helemaal?
Leuk? Is het voor jou een spelletje om anderen hun meningen te verdraaien?

Citaat:
Bedankt om een database van mijn posten aan te leggen. Als ik nog eens iets nodig heb dat kan ik beter via jou gaan dan via de google zoekfunctie denk ik.
Geef je die service aan iedereen? of enkel aan je favorieten?
Dit forum is een database en heeft een zoekfunctie.

Je denkt toch niet dat ik een shitmap bijhoud.
Oud 3 november 2011, 19:19   #137
freelancer
Banneling

Standaard

freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2011, 19:25   #138
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat is jouw perceptie, maar dat weet jij helemaal niet.
ha neen, natuurlijk weet ik dat niet. Net zoals zovele andere autochtonen durven wij bij duisternis uiteraard niet meer in die buurten rondlopen!

Misschien kan jij eens gaan kijken in regio 2060 om te checken?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 3 november 2011 om 19:26.
Oud 3 november 2011, 19:30   #139
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
bon, die ken ik dus niet. Ik ken die enkel uit de generaties voor mij die dus enkel universitaire studies volgden om aan de unief een geschikte huwelijkskandidaat te vinden, en nadien huisvrouw werden.

Even terzijde: indien dit effektief de trend is, dan zijn die vrouwen niet erg vooruitziend. Ondertussen is de helft van de beschermende factor die het huwelijk bood voor de thuisblijvende huisvrouw helemaal afgeroomd: onderhoudsgeld werd beperkt in tijd, geen onderhoudsgeld voor de kinderen meer, maar co-ouderschap, ipv de standaard gemeenschap van goederen wordt het nu eerder scheiding van goederen.
Zo ben je wel lekker gezien als thuisblijvende of halftijdswerkende vrouw die het bij echtscheiding moet stellen met wat haar schamel of niet-bestaand loon heeft opgebracht.

Het kan allemaal leuk schijnen zolang de zaken goed lopen (nog 30%? of zoiets?) maar bij echtscheiding zit je dan wel in de shit. Bij pensioenberekening ben je het haasje en op je 40ste een nieuwe carrière beginnen met als CV : huismoeder lijkt me ook niet aangewezen, zelfs al heb je twintig jaar voordien voor psychologe gestudeerd!
"Die vrouwen zijn niet erg vooruitziend".
Moet jij die toon en woordenschat niet aanhouden die je gebruikt wanneer je over moslima's schrijft.

Laatst gewijzigd door artisjok : 3 november 2011 om 19:31.
Oud 3 november 2011, 19:31   #140
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Meeloper.
(iem. die een beweging volgt uit opportunisme, niet uit overtuiging)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be