Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 november 2011, 18:44   #11621
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Word jij als autochtoon dikwijls gecontroleerd?
Ik ben er 50 en werd 1 maal in heel mijn leven gecontroleerd, op de markt in Kortrijk in de zomer, toen ik een bruin kleurke had.
och! d?*?*rom! toen ik een bruin kleurke had werd ik niét gecontroleerd maar mijn vriend wel. Maar ja, ik ben blond hé. en hij is een chocolatier! we begrepen het ook niet.

en daarméé dat die andere kennis van me die zelf flik is, steeds loopt te zeuren als het zomer wordt: al die mensen die uit die Jetair vluchten komen moeten ?*llemaal gecontroleerd worden, en dan vergeten we Neckerman en zo nog! pfff.. nu snap ik diene mens. Gelukkig zitten er af en toe toch nog een paar blondines bij, die ze kunnen overslagen.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 2 november 2011 om 18:46.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2011, 18:51   #11622
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Hier op het forum
Op dit forum, IRL (hoewel minder daar), op TV of andere media, ...
Oud 2 november 2011, 18:51   #11623
Alboreto

Standaard

Citaat:
"Vreemde" spaghetti en "vreemde" halalproducten?
Als je dat echt niet weet..wat doe je dan in deze discussie!
Geen wonder dat er geen eind aan komt!
Dus ge weet het ook niet?
Oud 2 november 2011, 19:37   #11624
Torkilson
Gouverneur

Torkilson's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Toch wel. U doet net hetzelfde wat u anderen verwijt en als racistisch beschouwt. Het is het feit dat ge elk lid van een groep eigenschappen gaat toeschrijven, die ge zelf arbitrair gaat toeschrijven aan die groep en daarop beoordelen.

En dat is fout en racistisch volgens uw eigen woorden.

kijk maar:U bent naar uw eigen norm en maatstaf, fout en racistisch.

Paulus.
Ge kunt er wel aan doen of geen Vlaams Behang stemt of niet, uw origine veranderen is echter niet mogelijk. Dat maakt het natuurlijk een andere zaak. Al zou ik zelf niet alle Vlaams Behangers over één kam scheren, ik ken er verschillende waar ik goed mee overeen kom, tot het xenofobe naar voren komt in een discussie.
Oud 2 november 2011, 19:58   #11625
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is niet waar.
De haatzaaiers, de racisten op dit forum en IRL zullen een vreemdeling toch beoordelen als vreemdeling.
.
Ook het stadsbestuur van Antwerpen, toch een rood nest, doet dat.
Zelfs zij die hier geboren zijn, niet van West-Europese afkomst zijn maar wel een vreeemde voornaam én achternaam hebben zijn en blijven volgens hen allochtonen, ook al hebben ze de Belgische nationaliteit.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2011, 19:59   #11626
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Bron, link, citaat, bewijs?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2011, 22:20   #11627
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Dus ge weet het ook niet?
Andev weet het maar al te goed, maar jij geeft er zoals gewoonlijk weer eens blijk van er absoluut helemaal niets van begrepen te hebben.
Andev heeft dan ook volkomen gelijk als hij zich afvraagt wat jij hier in de discussie komt doen.
Oud 2 november 2011, 22:39   #11628
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Andev weet het maar al te goed, maar jij geeft er zoals gewoonlijk weer eens blijk van er absoluut helemaal niets van begrepen te hebben.
Andev heeft dan ook volkomen gelijk als hij zich afvraagt wat jij hier in de discussie komt doen.
Grappig.
Oud 2 november 2011, 22:50   #11629
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Word jij als autochtoon dikwijls gecontroleerd?
Ik ben er 50 en werd 1 maal in heel mijn leven gecontroleerd, op de markt in Kortrijk in de zomer, toen ik een bruin kleurke had.
Da's pas grappig!

Mahmahmah wat moeten ze nog allemaal uit de kast halen...
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2011, 06:26   #11630
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Da's pas grappig!

Mahmahmah wat moeten ze nog allemaal uit de kast halen...
Ik denk dat vreemdelingen het niet zo grappig vinden om voortdurend gecontroleerd te worden.

Het toont aan dat vreemdelingen, ook al leren ze de talen, werken ze, zijn ze geïntegreerd, houden ze zich ten allen tijde aan de wet, beoordeeld worden als vreemdeling.

Idem op de arbeidsmarkt, als ze een huis huren, als een dancing in willen, op dit forum,...
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2011, 08:40   #11631
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ook het stadsbestuur van Antwerpen, toch een rood nest, doet dat.
Zelfs zij die hier geboren zijn, niet van West-Europese afkomst zijn maar wel een vreeemde voornaam én achternaam hebben zijn en blijven volgens hen allochtonen, ook al hebben ze de Belgische nationaliteit.
Ze blijven zichzelf dan ook gedragen als allochtonen en niet als belgen of nederlanders.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2011, 11:43   #11632
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Dit lijkt me een punt om op voort te discussiëren.
Waarin ligt het verschil, Marie?
Tja, als u het verschil niet ziet tussen spaghetti of voor mijn part couscous kopen en anders een halal levenswijze aanvaarden, dan valt u me echt wel tegen!
Oud 3 november 2011, 12:36   #11633
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat vreemdelingen het niet zo grappig vinden om voortdurend gecontroleerd te worden.

Het toont aan dat vreemdelingen, ook al leren ze de talen, werken ze, zijn ze geïntegreerd, houden ze zich ten allen tijde aan de wet, beoordeeld worden als vreemdeling.

Idem op de arbeidsmarkt, als ze een huis huren, als een dancing in willen, op dit forum,...
Jij 'denkt' wel meer dingen die enkel maar in je hoofd bestaan("Ik werd gecontroleerd door politie omdat ik bruin was"; heeft politie je dat verteld, dat d?*t de reden was van die controle, enkel omdat je 'bruin' was?), of die je je laat wijsmaken door gerenommeerde slachtofferspelers die zichzelf zo goed geïntegreerd vinden, zich aan de wet houden, werken e.d., en tòch menen dat ze steeds tekort gedaan worden, terwijl er geen enkele andere groep immigranten zó in de watten werd gelegd, zoveel faciliteiten ooit gehad hebben, de rode loper voor werd uitgerold, kortom; ze zijn en blijven immer slachtoffer spelen.

Bovendien; wèlke vreemdelingen, hoeveel vreemdelingen, 'de' vreemdeling, 'n bepaald aantal vreemdelingen, 'n onbepaald aantal vreemdelingen, ?*lle vreemdelingen?

En wat nòg belangrijker is; waarom noem jij hen, of zij zichzelf steevast 'vreemdelingen'?
Ik noem 'n Italiaan, Spanjaard, Pool, Griek etc., die al enkele generaties hier is, géén vreemdeling, zij zichzelf trouwens ook niet!
Oud 3 november 2011, 12:41   #11634
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Tja, als u het verschil niet ziet tussen spaghetti of voor mijn part couscous kopen en anders een halal levenswijze aanvaarden, dan valt u me echt wel tegen!
Maar Marie toch, wist je dan niet op welke manier spaghetti bij ons op 't menu gekomen was?

Italianen hebben zo lang gereld & geëist dat er pasta en andere Italiaanse gerechten op 't menu kwam in scholen, gevangenissen e.d. totdat we van arren moede hen maar hun zin gegeven hebben, om erger te voorkomen, om te voorkomen dat ze zouden 'radicaliseren'. Heethoofdig volkske, ze zouden zomaar kunnen ploffen of naar 'n - toen nog niet bestaand - racistisch centrum trekken om hun eisen kracht bij te zetten!
Oud 3 november 2011, 17:45   #11635
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De correctionele rechtbank in Brussel heeft Geng Yongshun, de Chinese tolk van prins Filip, donderdag veroordeeld tot vijf jaar cel met opschorting van de helft van zijn straf. Yongshun lichtte tweehonderd landgenoten op: hij beloofde hen een regularisatie in België.

Yongshun plaatste advertenties in Chinese kranten, waarin hij zijn diensten aanbood. Hij stelde zich daarbij voor als de vertaler van een prins uit België, en maakte zich zo geloofwaardig.

Yongshun ontving de slachtoffers in zijn kantoor, samen met zijn medeplichtige Angelo Petronella, die zich voordeed als een politiecommissaris. Sommige slachtoffers waren analfabeet, andere kenden alleen het Chinese alfabet. Yongshun zei dat hij daadwerkelijk dacht dat Petronella politie was, en dat ze de wet niet overtraden.

De rechter liet Petronella interneren.
uit DS online vandaag

Het zal sommigen wellicht plezieren dat het eens niet over de "bevolkingsgroepen" gaat die het meest voor commentaar in aanmerking komen...
Maar het geeft maar weer een voorbeeld hoe we tegen die zo belangrijke multiculturele verrijking moeten aankijken...
We zouden echt niet meer zonder kunnen, laat er nog maar een paar hondderdduizend binnen!
Wat zijn we toch een prachtlandje dat we zo een aantrekkingskracht hebben op iedereen in de wereld! Om onze buurlanden jaloers op te maken...

Het zoveelste antwoord op de vraag "waarom.....?"
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2011, 17:50   #11636
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In 2000 waren er 219 steekpartijen. In 2009 was dat aantal opgelopen tot 849, of maal 3,8. Het aantal feiten van moord en doodslag met een steekwapen steeg in dezelfde periode van 46 naar 153.

De top 10 van steden waar veel steekpartijen plaatsvinden, zijn: Antwerpen (110 in 2009), Charleroi (48), Luik (38), Gent (21), Brussel-stad (19), Anderlecht (13), Sint-Gillis (12), Schaarbeek (11), Doornik (11), en Verviers (11). uit DS vandaag
Wat een geluk toch dat men een paar jaar geleden jacht heeft gemaakt op al onze inwoners om hun wapens (die soms al jaren nooit gebruikt) tegen de muur hingen in te leveren!
Nu zijn we pas op ons gemak!
En wat heeft dit te maken met onze allochtonen? Niets, natuurlijk...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2011, 18:12   #11637
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een geluk toch dat men een paar jaar geleden jacht heeft gemaakt op al onze inwoners om hun wapens (die soms al jaren nooit gebruikt) tegen de muur hingen in te leveren!
Jamaar dat was voor onze veiligheid hé, dat we die wapens moesten inleveren. Want anders zouden de boeven gewelddadig worden.

Is het hebben van een injectiespuit gevuld met ammoniak in feite strafbaar? en wat zou het gevolg zijn als je die per ongeluk in zo'n messensteker zijnen buik leegduwt?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2011, 19:39   #11638
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik zie inderdaad het verschil niet.

Ik zwem ook in gewijd water (Noorzeewijding).
Zolang de hocuspocus niets afdoet aan de eigenschappen of kwaliteiten van het 'product' zie ik geen verschil tussen het eten van Italiaans, Chinees of Halal eten.
Oud 3 november 2011, 19:41   #11639
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Inderdaad, de kans dat we nu een ongeluk krijgen met een vuurwapen is aanzienlijk gedaald.
Oud 3 november 2011, 19:43   #11640
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
Inderdaad, de kans dat we nu een ongeluk krijgen met een vuurwapen is aanzienlijk gedaald.
De "ongelukjes" met een steekwapen daarentegen ...
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be