Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 5 november 2011, 11:40   #11741
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Hopelijk gaan er nu wat meer mensen nadenken, vooral over die schijnhuwelijken.
Daar hoef ik niet over na te denken.
Iedereen moet de wet naleven en schijnhuwelijken kunnen dus niet.
Oud 5 november 2011, 11:42   #11742
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oh, en die moslimboeren doen het beter dan wij?
Dat is niet het punt.
Het punt is die selectieve verontwaardiging van sommigen hier over het halal slachten terwijl wij het niet beter doen.
Oud 5 november 2011, 11:52   #11743
Alboreto

Standaard

Citaat:
Heeft Mohammed dat echt zo gezegd tegen zijn volgelingen : gelieve diervriendelijk te slachten?
Waar staat dat precies in de koran, kan u dat vers even citeren?
Maakt me niet uit.
De enige personen die halal (en niet halal) slachten kunnen aanklagen zonder hypocriet te zijn, zijn veganisten.
Oud 5 november 2011, 11:57   #11744
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Maakt me niet uit.
De enige personen die halal (en niet halal) slachten kunnen aanklagen zonder hypocriet te zijn, zijn veganisten.

U vindt dat onverdoofd gekeeld slachten even humaan is als verdoofd slachten?

De enige hypocrieten zijn degene die onverdoofd slachten goedpraten.
Oud 5 november 2011, 12:06   #11745
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
U vindt dat onverdoofd gekeeld slachten even humaan is als verdoofd slachten?
Het gebruik van het woord humaan bij de manier waarop we dieren behandelen is ietwat misplaatst vind ik.

Waar wat is vind is dat we als westerse mens geen kritiek kunnen geven op onverdoofd slachten als we zelf dieren levend koken, villen of zelfs levend opeten.
Dat is per definitie hypocriet

Citaat:
Hypocrisie of huichelarij is het voorwenden van geloof, gevoelens, moraal of deugden zonder daar volledig achter te staan of de daaraan verbonden normen en waarden zelf in praktijk te brengen, in het bijzonder bij het bekritiseren van anderen. Hypocrisie kan dus worden gezien als een gedragsvorm die erop gericht is beter voor de dag te treden dan strikt genomen verdedigbaar is, zowel gezien vanuit oprechtheid als vanuit noodzaak door omstandigheden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hypocrisie
Oud 5 november 2011, 12:07   #11746
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Sorry, Artisjok begon erover, dus moet zij het bewijs maar leveren.
Om met Artisjok te spreken :
Bron? Link? Citaat? Bewijs?
Ik heb je dat toch gegeven.
Wil je nog één.
http://www.lawandroar.nl/index.php?i...37102fbca2f464
lees "‘Halal’ en het leven van dieren"
Citaat:
Of wilt u dat iedereen (ik ook dus) hier zomaar op goed geluk gaat beweren : dat en dat staat in de koran, geloof me maar?
Dat is hier toch schering en inslag.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2011, 12:08   #11747
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar zijn ze? Hebben ze toevallig ook ergens een modelboerderijtje dat ik kan gaan bezoeken?
Of eten moslims ook van onze bio-industrie? Gaat hun geld daar dan ook naar toe?
Scheelt er dan toch iets aan onze bio-industrie?
Oud 5 november 2011, 12:22   #11748
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wil je nog één.
Dit is geen quote uit de ahadith of uit de koran.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2011, 12:35   #11749
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Dit is geen quote uit de ahadith of uit de koran.
Ik doe daar niet aan mee, aan het uit hun verband rukken van zinnen, en het letterlijk nemen daarvan.

In het artikel staat duidelijk uitgelegd waarop ze zich baseren.
Je moet het wel willen lezen.
Oud 5 november 2011, 12:39   #11750
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik doe daar niet aan mee, aan het uit hun verband rukken van zinnen, en het letterlijk nemen daarvan.

In het artikel staat duidelijk uitgelegd waarop ze zich baseren.
Je moet het wel willen lezen.
waaruit nogmaals blijkt dat u zelfs niet weet wat de ahadith zijn, en de koran wil je ook niet lezen. Enkel wat artikeltjes van linkse islamofielen. En toch maar willen blijven meediscussieren !
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2011, 12:44   #11751
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
waaruit nogmaals blijkt dat u zelfs niet weet wat de ahadith zijn, en de koran wil je ook niet lezen. Enkel wat artikeltjes van linkse islamofielen. En toch maar willen blijven meediscussieren !
Sedert wanneer zijn dierenrechten-organisaties "linkse islamofielen"?
Oud 5 november 2011, 16:31   #11752
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wil je nog één.

Dat is hier toch schering en inslag.
Ik zie hier nog steeds geen vers uit de koran waarin duidelijk staat hoe Mohammed of Allah himself voor mijn part zeggen dat men niet verdoofd mag slachten en dat men altijd goed moet zijn voor dieren. Er staat iets over een beloning maar er staat nergens dat het verplicht is goed te zijn voor de dieren.

Ik lees wel dit zinnetje :
“Onverdoofd slachten is binnen de islam echter geen harde eis”
Waarom houden de moslims dan toch zo sterk vast aan hun onverdoofd slachten?

En dan dit over het uitspreken van dat gebedje :
“Zo is er een kippenslachterij waar de bij de slacht verplichte tekst ‘bismillah’ (in de naam van God) niet wordt uitgesproken door een moslim, maar door een stem op een bandje die uit een speaker komt. Bij een andere kippenslachterij wordt alleen de eerste kip ritueel geslacht en de volgende duizenden kippen gaan 'gewoon', net als bij reguliere slachterijen, via de lopende band. Het is ondenkbaar dat ze dan niet eerst verdoofd worden.”
Wat een hypocrisie! Een bandje waarop een gebed afgespeeld wordt, dat is toch iets heel anders dan zelf bidden! Of de eerste kip wordt volgens de halal-regels geslacht en de volgende gewoon, dan zouden ze toch allemaal halal zijn! Belachelijk. Wij moeten het maar slikken dat al die toeren uitgehaald worden om de moslims tevreden te stellen terwijl die moslims zelf niet het benul hebben dat ze voor de gek gehouden worden.

Lang leve halal! Idioot is heel dat gedoe, gewoon idioot. Al die raddraaierijen om naïeve moslims tevreden te stellen. En wij moeten dat maar allemaal normaal vinden!
Ik wil met dat hele halal-gedoe niets te maken hebben, hoe meer ik er over hoor en lees hoe meer ik walg van die hele handel.

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 5 november 2011 om 16:33.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2011, 16:32   #11753
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeg ik dat? Herlees mijn post nog eens en antwoord op wat er staat.
Oud 5 november 2011, 16:43   #11754
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vraag het je : "Scheelt er dan toch iets aan onze bio-industrie?"

(merk op : inversie + vraagteken)
Oud 5 november 2011, 16:54   #11755
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar zijn ze? Hebben ze toevallig ook ergens een modelboerderijtje dat ik kan gaan bezoeken?
Of eten moslims ook van onze bio-industrie? Gaat hun geld daar dan ook naar toe?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster
Citaat:
Ik vraag het je : "Scheelt er dan toch iets aan onze bio-industrie?"

(merk op : inversie + vraagteken)
Nochtans zijn mijn vragen :
- doen de moslimboeren het beter dan wij?
- waar vind ik die moslimboeren?
- hebben ze ergens een een modelboerderij?
- of eten moslims ook van onze bio-industrie en gaat hun geld daar dan ook naar toe?
Nu moet u mij toch eens duidelijk uitleggen hoe "scheelt er dan toch iets aan onze bio-industrie" een antwoord kan zijn op mijn bovenstaande vragen.
Oud 5 november 2011, 16:54   #11756
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zie hier nog steeds geen vers uit de koran waarin duidelijk staat hoe Mohammed of Allah himself voor mijn part zeggen dat men niet verdoofd mag slachten en dat men altijd goed moet zijn voor dieren. Er staat iets over een beloning maar er staat nergens dat het verplicht is goed te zijn voor de dieren.

Ik wil met dat hele halal-gedoe niets te maken hebben, hoe meer ik er over hoor en lees hoe meer ik walg van die hele handel.
Omdat je in het artikel niet ziet staan waarom dierenwelzijn belangrijk is in de islam, zal ik het maar kopiëren.
Vertel me dan wat je doet walgen.
‘Halal’ en het leven van dieren

In het rapport wordt bovendien het leven van de dieren voor de slacht belicht, een aspect waar tot nu toe in Nederland weinig tot geen aandacht voor bestaat. Uit de islamitische geschriften spreekt een visie op dieren, ook ‘landbouwhuisdieren’ of vee, die goed aansluit bij wat wij tegenwoordig dierenwelzijn noemen.
In de islam spelen rentmeesterschap en respect voor de schepping een belangrijke rol. De mens staat weliswaar boven het dier, maar juist deze positie brengt verantwoordelijkheid met zich mee voor een zorgvuldige en fatsoenlijke behandeling van dieren. Toen de profeet eens werd gevraagd of liefdadigheid, ook jegens de dieren, beloond wordt door God, antwoordde hij: "ja, er is beloning voor daden van liefdadigheid tegenover elk levend wezen".
Masri citeert de heilige profeet Mohammed over het rentmeesterschap als volgt: “Alle schepselen behoren tot de grote familie van God en hij houdt het meeste van diegenen die goed zijn voor zijn familie”.
Foltz gaat uitgebreid in op een (soennitische) juridische verhandeling uit de 13e eeuw van onze jaartelling, waarin wordt betoogd dat iemand die vee houdt verplicht is tijd en geld te besteden aan de verzorging van zijn dieren, zelfs als ze ziek of oud zijn en hem niet langer tot nut. De dieren moeten beschikken over een rustplaats en over een drinkplaats; rust- en drinkplaatsen moeten regelmatig schoongemaakt worden. De dieren moeten worden beschermd tegen letsel en schade veroorzaakt door soortgenoten of andere dieren.

De geraadpleegde islamdeskundigen betwijfelen ten zeerste of de vee-industrie met dit rentmeesterschap te rijmen valt.
In de tijd van de profeet Mohammed leefden nomaden en dieren samen en deelden ze de hulpbronnen. Vee diende, ook uit goed begrepen eigenbelang, goed behandeld te worden. Het delen van bronnen als water, lucht, land en bos is tegenwoordig een utopie, nu eenden zonder water moeten leven, kippen, kalveren en veel runderen opgesloten zitten. Zelfs dieren die wel buiten komen, zoals schapen en lammeren, horen van nature niet in een weide maar in een meer begroeide omgeving.
Het is verboden jonge dieren te scheiden van de moeder, maar in Nederland worden vrijwel alle vleeskalveren direct bij de moeder weggehaald. De Koran bepaalt ook dat dieren alleen gedood mogen worden als daar een noodzaak voor bestaat. In de legkippenindustrie worden echter miljoenen haantjes gedood, alleen omdat ze niet bruikbaar zijn als productiedier.

Volgens Masri zouden moslims zich bij de consumptie van halal vlees moeten afvragen wat de profeet Mohammed, als hij nu zou leven, zou vinden van de vee-industrie. Het antwoord op die vraag klinkt ook door in de interviews. Mohammed Cheppih, oprichter en voormalig imam van de Poldermoskee, noemt veel van het vlees dat nu als halal verkocht wordt onrein, vanwege de slechte levensomstandigheden van de dieren. Dr. Ghaly van de vakgroep Islamitische Studies van de Universiteit Leiden noemt dit vlees ‘afkeurenswaardig’. Vlees kan eigenlijk alleen als halal worden beschouwd, zo stellen ook belangengroepen als de Groene Moslims en Halal Correct, wanneer het afkomstig is van dieren uit de biologische veehouderij.
Oud 5 november 2011, 16:57   #11757
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Nochtans zijn mijn vragen :
- doen de moslimboeren het beter dan wij?
- waar vind ik die moslimboeren?
- hebben ze ergens een een modelboerderij?
- of eten moslims ook van onze bio-industrie en gaat hun geld daar dan ook naar toe?
Nu moet u mij toch eens duidelijk uitleggen hoe "scheelt er dan toch iets aan onze bio-industrie" een antwoord kan zijn op mijn bovenstaande vragen.
Het is dan ook geen antwoord, het is een vraag.
"Scheelt er dan toch iets aan onze bio-industrie?"
Naar aanleiding van mijn stelling
Maak je geen illusies.
Door vlees te eten steun je de bio-industrie. Daar gaat je geld naar toe.
Je weet onderhand wel hoe dieren behandeld worden.
Dat is onze cultuur. Economische belangen en winstbejag gaan voor op dierenwelzijn.
waarop je niet repliceerde.
Oud 5 november 2011, 17:00   #11758
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat je in het artikel niet ziet staan waarom dierenwelzijn belangrijk is in de islam, zal ik het maar kopiëren.
Vertel me dan wat je doet walgen.
‘Halal’ en het leven van dieren

In het rapport wordt bovendien het leven van de dieren voor de slacht belicht, een aspect waar tot nu toe in Nederland weinig tot geen aandacht voor bestaat. Uit de islamitische geschriften spreekt een visie op dieren, ook ‘landbouwhuisdieren’ of vee, die goed aansluit bij wat wij tegenwoordig dierenwelzijn noemen.
In de islam spelen rentmeesterschap en respect voor de schepping een belangrijke rol. De mens staat weliswaar boven het dier, maar juist deze positie brengt verantwoordelijkheid met zich mee voor een zorgvuldige en fatsoenlijke behandeling van dieren. Toen de profeet eens werd gevraagd of liefdadigheid, ook jegens de dieren, beloond wordt door God, antwoordde hij: "ja, er is beloning voor daden van liefdadigheid tegenover elk levend wezen".
Masri citeert de heilige profeet Mohammed over het rentmeesterschap als volgt: “Alle schepselen behoren tot de grote familie van God en hij houdt het meeste van diegenen die goed zijn voor zijn familie”.
Foltz gaat uitgebreid in op een (soennitische) juridische verhandeling uit de 13e eeuw van onze jaartelling, waarin wordt betoogd dat iemand die vee houdt verplicht is tijd en geld te besteden aan de verzorging van zijn dieren, zelfs als ze ziek of oud zijn en hem niet langer tot nut. De dieren moeten beschikken over een rustplaats en over een drinkplaats; rust- en drinkplaatsen moeten regelmatig schoongemaakt worden. De dieren moeten worden beschermd tegen letsel en schade veroorzaakt door soortgenoten of andere dieren.

De geraadpleegde islamdeskundigen betwijfelen ten zeerste of de vee-industrie met dit rentmeesterschap te rijmen valt.
In de tijd van de profeet Mohammed leefden nomaden en dieren samen en deelden ze de hulpbronnen. Vee diende, ook uit goed begrepen eigenbelang, goed behandeld te worden. Het delen van bronnen als water, lucht, land en bos is tegenwoordig een utopie, nu eenden zonder water moeten leven, kippen, kalveren en veel runderen opgesloten zitten. Zelfs dieren die wel buiten komen, zoals schapen en lammeren, horen van nature niet in een weide maar in een meer begroeide omgeving.
Het is verboden jonge dieren te scheiden van de moeder, maar in Nederland worden vrijwel alle vleeskalveren direct bij de moeder weggehaald. De Koran bepaalt ook dat dieren alleen gedood mogen worden als daar een noodzaak voor bestaat. In de legkippenindustrie worden echter miljoenen haantjes gedood, alleen omdat ze niet bruikbaar zijn als productiedier.

Volgens Masri zouden moslims zich bij de consumptie van halal vlees moeten afvragen wat de profeet Mohammed, als hij nu zou leven, zou vinden van de vee-industrie. Het antwoord op die vraag klinkt ook door in de interviews. Mohammed Cheppih, oprichter en voormalig imam van de Poldermoskee, noemt veel van het vlees dat nu als halal verkocht wordt onrein, vanwege de slechte levensomstandigheden van de dieren. Dr. Ghaly van de vakgroep Islamitische Studies van de Universiteit Leiden noemt dit vlees ‘afkeurenswaardig’. Vlees kan eigenlijk alleen als halal worden beschouwd, zo stellen ook belangengroepen als de Groene Moslims en Halal Correct, wanneer het afkomstig is van dieren uit de biologische veehouderij.
Ik zit hier nog steeds geen vers uit de koran zelf waarin duidelijk staat hoe Mohammed of Allah himself voor mijn part zeggen dat men diervriendelijk moet zijn.
Begrijpt u echt niet wat ik zo walgelijk vind? Ik dacht dat ik het duidelijk uitlegde. Al die onnozele gebedjes op een bandje, die éne halal-geslachte kip die maakt dat de paar duizend kippen na haar ook halal zijn, de hypocrisie. Dan bedenkend dat al dat halal-gedoe ook niet-moslims door de strot wordt geduwd, of bent u de komedie met het halal-eten in scholen e.d. al vergeten, ja dat vind ik zonder meer walgelijk!
Oud 5 november 2011, 17:03   #11759
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

gisteren weer de verijking van dichtbij kunnen zien 4 autochtonen tegen 7 allahtonen met staven en kettingen en wat bleek de allahtonen hadden die vier wat onderschat en de mietjes gingen lopen
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2011, 18:25   #11760
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zit hier nog steeds geen vers uit de koran zelf waarin duidelijk staat hoe Mohammed of Allah himself voor mijn part zeggen dat men diervriendelijk moet zijn.
Er wordt nochtans geciteerd wat Mohammed zou gezegd hebben.
Citaat:
Begrijpt u echt niet wat ik zo walgelijk vind? Ik dacht dat ik het duidelijk uitlegde. Al die onnozele gebedjes op een bandje, die éne halal-geslachte kip die maakt dat de paar duizend kippen na haar ook halal zijn, de hypocrisie. Dan bedenkend dat al dat halal-gedoe ook niet-moslims door de strot wordt geduwd, of bent u de komedie met het halal-eten in scholen e.d. al vergeten, ja dat vind ik zonder meer walgelijk!
Jij vindt onnozele gebedjes walgelijk.
Dat had ik nooit gedacht van jou.

Laatst gewijzigd door artisjok : 5 november 2011 om 18:25.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be