![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#881 | ||||||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hoe komt het dat het verbod op het gebruik van drugs zo slecht wordt opgevolgd? Omdat het helemaal geen misdaad is om drugs te gebruiken. Omdat er helemaal geen verantwoording, argumentatie is voor dat verbod. Indien men voetbal zou verbieden, denk je dat dit verbod goed zal opgevolgd worden? Citaat:
Citaat:
Een gevolg van het verbod. Citaat:
|
||||||
|
|
|
|
|
#882 | ||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je vraag zou moeten zijn: "Waarom zijn er zoveel overtreders". En het antwoord is simpel. Omdat het lekker is. Citaat:
Citaat:
Kijk maar naar de rokers. Vroeger mocht men overal roken en nu bijna nergens meer. Het aantal rokers is dan ook recht evenredig gedaald. Uiteraard zal er altijd gerookt worden, maar dat is wat anders. In elk geval geen reden om het roken weer overal toe te gaan laten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Rokende mensen brengen ook veel op voor de schatkist, toch verkiest de wetgever het welzijn van die mensen boven de taxen die sigaterren opleveren voor de schatkist. Dat is ook normaal. Men gaat de mensen hun geluk, hun gezondheid niet 'verkopen' voor meer inkomsten voor de schatkist en dat zal men voor cannabis ook niet doen. Wat dacht je van deze? http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=846 Want dat krijg je zeker op je bord als tegenargumentatie. Wel fijn dat je nu toegeeft dat het je om legalisering te doen is en niet om het wegwerken van een zogenaamde discriminatie. Paulus. |
||||||||
|
|
|
|
|
#883 | ||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik ben er zelfs niet uit wat nu precies goed en kwaad is tenzij het opvolgen vs. niet opvolgen van een aantal opgelegde richtlijnen die ervoor zorgen dat iets wat je jezelf niet wilt zien overkomen niet aan andere aandoet.... een zuivere pragmatisch handelen dus. Verder betwijfel ik het ten sterkste dat psychedelische middelen je dat komen te vertellen.... het kan wel zijn dat je door het gebruik van die middelen je euro valt van het breder plaatje om je aan een reeds bekende resem richtlijnen min of meer te houden... maar dat is dan weer totaal wat anders Citaat:
En verder heeft een vrucht _men spreekt toch van een vrucht ipv een kruid,gewas,wortel,weet ik veel _ wel een bijzondere symbolische betekenis van een nieuw begin/leven.... dus kan ik me wel inbeelden wat we onder een soort van goddelijke geïnspireerde vrucht moeten verstaan. Dus sorry hoor... ik zie de link niet meteen naar psychedelische middelen die je kan vinden in de natuur op een paddenstoel na ... maar zelfs dat is geen vrucht, eerder een geslachtsorgaan Citaat:
Citaat:
In tegendeel zou ik stellen. Vertel me nu eens klaar waarom oa de bijbel , die anders niet vies is van zaken bij hun naam te noemen en zelfs redelijk goed te omschrijven, hier plots in metaforen verzeild geraakt van bomen,hoven,vruchten ipv gewoon te stellen dat het gekend plantje x of y was of een goddelijke extreem variant van plantje x of y. at houdt geen steek [quote]De boom van kennis mijn beste, was psychedelisch. Mozes' brandend braamstruikje is een verborgen boodschap. De metaforen liggen natuurlijk naar ieders interpretatie te hervormen./quote] onthou dat vetgedrukte dan ook Citaat:
't Is niet omdat er dan plots regeltjes zouden zijn _ wat al verbazingwekkend vreemd is daar zij toen toch het onderscheid kenden na het eten van dien appel_ dat er plots zou sprake zijn van religie hé ( En bovendien was er sprake van regels met name die ene ) Het verhaal begint immers bij de schepping en adam en eva mochten ronddolen in het aards paradijs en kregen dat verbod van god ( niet van een boekske of een zelfverklaarde profeet of zo ) te horen .... je kan dan toch moeilijk ontkennen dat dat geen religie is Citaat:
Inzicht door het scheppen van enige twijfel Laatst gewijzigd door praha : 5 oktober 2010 om 22:40. |
||||||||
|
|
|
|
|
#884 | ||||||||||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Ze worden zich bewust van zichzelf en doen agauw een vijgenblaadje voor hun schaamstreek. I mean cum on!!! Het ligt er vingerdik op dat die vrucht inspeelde op het brein en man en vrouw een serieuze stap vooruit maakte. We zijn ons gaan onderscheiden van de dieren, een dier staat niet stil of dat in zijn blootje rondloopt. Een mens wel. Wat maakt ons zo anders? Heeft die vrucht iets gekanaliseerd in ons aapachtig brein en doorheen de jaren meegespeeld in onze evolutie? Ik stel me er vragen bij en vind het toch het onderzoeken waardig. Aah dat bekend plaatje nog maar eens boven halen. Ik moet me zelfs inhouden als ik over zulke dingen vrijuit wil praten. Citaat:
She's everywhere, even in the bible. Citaat:
Als ge echt zuiver van geest openstaat naartoe het Zijn, zal het Zijn zich uiteindelijk ook tonen. Bij mij heeft het nu eenmaal heel wat gevraagd om eens EINDELIJK te zien te krijgen waarnaar ik al van ik me herinneren kan achter vroeg. Zoveel spirituele leiders zeiden me al "Neen jongen, ze toonde je ENKEL datgene dat er al in zat". Vanuit een breed perspectief kan ik dat volgen. Maar vanuit MIJN EIGEN perspectief niet neen. Die enkel staat er teveel in die zin. Ik heb een hele show van mijn leven te zien gekregen vanuit een ander standpunt. Een standpunt los van mijn eigen (voor)oordelen en overtuigingen. Ik heb een aanwezigheid gevoeld, en die aanwezigheid is er wel degelijk mijn beste. Ik weet, en ik weet heel zeker, dat het bestaat. Call it God, call it whatever the fuck you want. Maar het bestaat Citaat:
Plots treffen ze iets dat inwerkt op hun geest. Food for the mind, letterlijk. Ik begin mij ook van mijn geratel intussen bewust te worden hehe... De psyche begint te evolueren en de mens verdwijnt uit het hof van eden. Wat dus wil zeggen, de mens werd beschaafd en bouwde dus zo beschavingen uit. Uit de natuur weg. Het hof van eden. Citaat:
Citaat:
Het is voor mij een gegeven feit dat de heksen die men op de brandstapel smeet vooral geïnspireerd waren op sjamanistische rituelen. Inclusief mind expanded events. [quote]Naar ieders interpretatie te hervormen./quote] onthou dat vetgedrukte dan ook Vaneigens, ieder zijn waarheid ej Citaat:
Vraagt U zich bv niet af wat Johannes had geboeft voor hij zijn openbaringen ontvangde? Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#885 | ||||||||||||||
|
Banneling
|
Citaat:
Vertel eens, sta je nog achter wat je zelf naar voor schoof? Een wetsvoorstel dient te steunen op redelijke en gefundeerde argumentatie, liefst gesteund door studies op basis van onderzoek door enkele professoren. Citaat:
Ik dacht dat je net daarom stelde Een wetsvoorstel dient te steunen op redelijke en gefundeerde argumentatie, liefst gesteund door studies op basis van onderzoek door enkele professoren. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een wetsvoorstel dient te steunen op redelijke en gefundeerde argumentatie, liefst gesteund door studies op basis van onderzoek door enkele professoren. Citaat:
Tussen het laagste ooit cannabisgebruik in Europa, zo’n 7% van de bevolking in Portugal, tot zo’n 30% in het VK zit een factor 4.11 Niemand weet waardoor dat komt. Niemand weet welke de determinanten van die gebruikscijfers zijn, dan wel of die te beïnvloeden zijn, en zo ja, door wat. Bij een gewoon probleem zouden dit soort vragen boven aan de lijst van onderzoeksverlangens staan, maar bij het cannabisverbod is dat niet het geval. Niemand wil weten waarom de Portugezen zo weinig en de Engelsen zo veel blowen. Niemand wil weten waarom de Nederlanders relatief weinig blowen-tussen de portugezen en engelsen in- ondanks ruim 30 jaar cannabiswinkels en ongehinderde toegang tot hasj en wiet. In Nederland mocht elke 16 jarige wiet kopen, later verhoogd tot elke 18 jarige. Iedereen boven de 18 mag altijd wiet kopen, net zoveel als ie wil. Een situatie die volgens de Engelsen, en de Fransen, en de Zweden, tot rampen dan wel tenminste tot zeer hoge gebruikscijfers moet leiden, doet dat niet!!http://www.drugsbeleid.nl/nederlands...cohen_1207.htm Citaat:
Citaat:
Je praktijkvoorbeeld bewijst ook niet de de wetgeving per definitie niet de oorzaak is. Citaat:
Ik had niet gedacht dat jij iemand bent die wegloopt wanneer hij zijn ongelijk toegeeft. Citaat:
Ik gaf je deze argumenten om aan te tonen dat een verbod schadelijker is dan legalisatie. 1 Een verbod voorkomt niet dat er gebruikt/misbruikt wordt. De schade door gebruik/misbruik blijft evengoed bij een verbod. Door het verbod kunnen mensen met problemen moeilijker hulp zoeken, wat de schade vergroot. (de AA zou op slag een vereniging zijn van misdadigers)Van geen van deze punten kon jij weerleggen dat een verbod schadelijker is. Ik gaf je deze link omdat je het daar van iemand anders verneemt. http://forum.politics.be/showthread.php?t=139009 Maar dat laat je weg bij het citeren; negeer je. Citaat:
Citaat:
Wetenschappers van het Albert Einstein College of Medicine in New York, VS, onderzochten de vraag of stoornissen door cannabisgebruik (CUD) in verband staan met een aanzet tot psychose op jongere leeftijd. Zij vergeleken 49 personen met een eerste schizofrenieperiode met CUD en 51 personen met een eerste schizofrenieperiode zonder stoornissen door middelengebruik. Zij stelden vast dat "hoewel cannabisgebruik het ontstaan van de ziekte bij de meeste patiënten voorafgaat, er geen noemenswaardig verband was tussen het ontstaan van de ziekte en CUD dat niet kon teruggevoerd worden tot demografische en klinische variabelen. Eerder onderzoek dat CUD betrekt in het ontstaan van schizofrenie zou meer begrip moeten hebben voor de relatie tussen CUD en schizofrenie en rekening houden met de bijkomende ontdekte variabelen die geassocieerd worden met CUD." (Bron: Sevy S, et al. Schizophr Res. 2010 May 12 http://www.cannabis-med.org/dutch/bu...kel.php?id=258 Wil je meer informatie : http://www.cannabis-med.org/dutch/bulletin/iacm.php en vul een zoekterm naar keuze in. Citaat:
Een wetsvoorstel dient te steunen op redelijke en gefundeerde argumentatie, liefst gesteund door studies op basis van onderzoek door enkele professoren.Wanneer je weet dat er discriminatie is en je weet dat een verbod schadelijker is; is het evident. |
||||||||||||||
|
|
|
|
|
#886 | |||||||||||||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat ben jij toch een zeveraar zeg. Wat heeft het nu voor belang op welke manier de wet tot stand kwam? Je mint je vast op randdetails om maar niet inhoudelijk te moten reageren. Bovendien heb je ongelijk. Alle wetten worden gestemd in dit land. Of ze nu tot stand kwamen door een wetsvoorstel of door een wetsontwerp. Weet jij eigenlijk wel hoe wetten gemaakt worden in ons land? Zo ja, waarom zeg je dan zulke domme dingen?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En niet zoals jij doet door te vragen naar verantwoording en te wijzen naar andere drugs. Daarom gaf ik ook de vergelijking met het voetbalspel. Als jij het reglement zou willen veranderen door met twaalf tegentwaalf te spelen ipv met elf tegen elf, dan gaat dat niet lukken door de voetbal lige ter verantwoording te roepen voor de huidige elf tegen elf. Neen je zal met redelijke en gefundeerde argumentatie hen moeten overtuigen waarom het beter is om met twaalf tegen twaals te spelen. Zo ook als je de wetgeving wil veranderen. Je moet de beleidsverantwoordelijk niet om verantwoording vragen, die gaan je uitlachen. Vaak zijn zij het niet eens die de wet realiseerden. Zoals je weet veranderd al eens wat nadat er weer eens verkiezingen zijn geweest. Als de de wet wil veranderen dan moet je daar redelijke en gefundeerde argumentatie voor nodig hebt. Liefst gesteund door studies op basis van onderzoek door enkele professoren. En dat doe je niet. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Jij daarentegen hebt nog niks bewezen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik geeft het op. Je mag van mij het laatste woord hebben in deze discussie. Ik steek hier niet langer mijn tijd en energie in. Nog succes met je thread en we komen elkaar vast nog wel eens tegen in een andere discussie. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 6 oktober 2010 om 21:14. |
|||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
#887 |
|
Parlementslid
|
1
|
|
|
|
|
|
#888 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Gebruikers van alcohol worden anders behandeld dan gebruikers van cannabis. Er is geen verantwoording voor deze verschillende behandeling; dus is er discriminatie. (Kom nu weer niet af met wetten die gestemd worden en een vertelling over verantwoording bij de voorafgaande discussie. Het verbod werd nooit gestemd) Wat noem jij weerleggen? Jouw uitspraken in de aard van "Wat ben jij toch een zeveraar zeg."Noem je dit weerleggen? "Denk je nu echt dat je daar objectief neutrale infomatie gaat vinden? Zonder te kijken weet ik vrijwel zeker dat er niet eens gezegd wodrt dat roken zeer schadelijk is voor de gezondheid."Ik kan je alvast toevertrouwen dat op die site ook vermeld staat dat roken wel degelijk schadelijk is. Noem je dit weerleggen? "En dat heb ik ook weerlegd. Deze ellende zijn gevolgen van overtredingen, niet van het bestaan van de wet. "Je geeft toe dat er ellende is; die er niet zou zijn zonder het verbod. Je geeft toe dat de ellende veroorzaakt wordt door gebruik van illegale drugs; niet door gebruik van drugs. Wat weerleg je hier? Op dit citaat Dit blijkt niet uitAntwoord jeTussen het laagste ooit cannabisgebruik in Europa, zo’n 7% van de bevolking in Portugal, tot zo’n 30% in het VK zit een factor 4.11 Niemand weet waardoor dat komt. Niemand weet welke de determinanten van die gebruikscijfers zijn, dan wel of die te beïnvloeden zijn, en zo ja, door wat. Bij een gewoon probleem zouden dit soort vragen boven aan de lijst van onderzoeksverlangens staan, maar bij het cannabisverbod is dat niet het geval. Niemand wil weten waarom de Portugezen zo weinig en de Engelsen zo veel blowen. Niemand wil weten waarom de Nederlanders relatief weinig blowen-tussen de portugezen en engelsen in- ondanks ruim 30 jaar cannabiswinkels en ongehinderde toegang tot hasj en wiet. In Nederland mocht elke 16 jarige wiet kopen, later verhoogd tot elke 18 jarige. Iedereen boven de 18 mag altijd wiet kopen, net zoveel als ie wil. Een situatie die volgens de Engelsen, en de Fransen, en de Zweden, tot rampen dan wel tenminste tot zeer hoge gebruikscijfers moet leiden, doet dat niet!!http://www.drugsbeleid.nl/nederlands...cohen_1207.htm Hij zegt niks over de strafmaat in geval van overtreden van de wet. Een belangrijk gegeven als je een wet wil handhaven.Er is helemaal geen straf in Nederland voor het gebruik van cannabis! Me dunkt dat dat toch wel duidelijk is. |
|
|
|
|
|
|
#889 |
|
Banneling
|
Voor Nederland is het een kwestie van tijd, vooraleer de meerderheid voor regulering van cannabis is.
http://www.telegraaf.nl/jsp/foto_win...id%20te%20soft Enkel in de groep +55-jarigen is er nog een meerderheid (69%) te vinden om softdrugs te verbieden. Binnen de groep 35-55-jarigen is dit 43%, binnen de groep tot 35 jaar is slecht 24% voor het verbieden. |
|
|
|
|
|
#890 | |
|
Minister
|
Citaat:
En daarmee is alles gezegd en verklaard dan? Ook goed bezig jij ze, proficiat!
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
|
|
|
|
|
#891 |
|
Banneling
|
Gereguleerde verkoop (koffieshops) vermindert de overlast.
Inmiddels pleiten negen buurtplatforms in Maastricht er voor dat de koffieshops zo snel mogelijk stoppen met het weren van buitenlandse klanten die niet afkomstig zijn uit België of Duitsland. De buurten beweren dat de 'omzetbeperkende maatregel' die de koffieshops zichzelf 'vrijwillig' hebben opgelegd zich nu al vertaalt in een toename van overlast door het illegale drugscircuit. Zij vrezen dat dat in de toekomst alleen maar erger wordt.http://maastricht.dichtbij.nl/stad/v...ongetje-klas-0 |
|
|
|
|
|
#892 |
|
Europees Commissaris
|
Geen twijfel.
|
|
|
|
|
|
#893 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#894 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#895 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#896 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#897 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Persoonlijk zou ik alle drugs door de staat laten produceren én verdelen, zoals alcohol en tabak, dan hebben we tenminste controle op de kwaliteit, en verdient de staat er nog wat aan, inplaats van alleen via de ziekenkas voor de onkosten op te draaien die voortkomen uit het gebruik van illegaal spul, dikwijls van zeer slechte kwaliteit en zelfs giftig. En daarmee ontneemt men de misdadigers hun inkomsten. Maar ik kan ook wel begrijpen dat andere mensen daarmee niet akkoord gaan. Zij hebben ongelijk, maar ik heb begrip voor hun afkeer van al die vreemde drugs. Eigen Drugs Eerst, zal ik maar zeggen... Wat homo's hiermee te zien hebben is mij echter een raadsel... |
|
|
|
|
|
|
#898 |
|
Banneling
|
Het is er aan te zien wie hier verslaafd is...
|
|
|
|
|
|
#899 |
|
Banneling
|
Hoe zie jij dat, wie hier verslaafd is?
Laatst gewijzigd door artisjok : 6 november 2011 om 17:01. |