Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 november 2011, 07:49   #4441
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht
Hoe vaak heb jij in je leven, al dan niet gedwongen, gesjoelbakt ?
Afgerond moet dat 0 keer zijn, denk ik.
Oud 10 november 2011, 07:50   #4442
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
Zie je nu wel ? de nwo vervalst voortdurend de geschiedenis, zelfs van deze draad
Welke concurrerende dienst heeft met dat gelapt?
Oud 10 november 2011, 08:15   #4443
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Naar aanleiding van het lezen van het boekje van Hazlitt stel ik me de vraag of je wat van monetair beleid begrijpt.
Ik begrijp daar weinig van. Uit wat ik in de gazetten lees blijkt dat ik lang niet de enige ben.
Citaat:
Ik denk soms dat ik er een klein beetje van snap, maar er zijn nogal veel verschillende meningen daarover. Het is niet echt eenvoudig, vind ik. Soit.

Wat denk je van de monetaristen, de Austrian School, het keynesianisme?
Ik zou daar eens wat meer over moeten lezen.
Tot dan zal ik me maar omschrijven als een gematigde Keynesianiste.
Citaat:

Moeten we terug naar de goudstandaard?
Dat heb ik nooit begrepen, waarom de goudstandaard de oplossing zou zijn.
Alsof commodities niet onderhevig zijn aan speculatie, alsof er ten tijde van de goudstandaard geen economische crisissen waren.
Citaat:
Kunnen we maar beter aan full reserve banking doen in plaats van aan fractioneel reserve bankieren? Is geldcreatie uiteindelijk nefast voor de wereldeconomie en veroorzaakt het crises of werkt het bevorderend voor de economie?
Percalion was ooit eens zo vriendelijk me in klare bewoordingen uit te leggen hoe full reserve banking in elkaar stak.
Het grote verschil met wat we nu kennen leek me de manier waarop spaargeld in de reserves van de banken werd behandeld.
Maw, het komt er volgens mij op neer dat depositobanken strenge regels worden opgelegd. Het gaat mijn kennis te boven of Basel III voldoende is of niet. (Wellicht zullen we dat enkel te weten komen eens Basel III aan de realiteit wordt getoetst.)

Geldcreatie in tijden van recessie lijkt me niet nefast, mits met mate, en mits het dient voor investeringen in bv noodzakelijke infrastructuur (dat is dan het gematigde Keynesniasme).

Hoe dan ook, de kern van onze huidige crisis zijn toch wel de hoge schulden van een aantal staten.
Hoe hard het ook mag klinken, zo lang die schuld niet daalt zal geen enkel systeem stabiele economische en sociale vooruitgang mogelijk maken.

Eveneens kan ik me aansluiten bij de woorden van Jin Liqun (vermoedelijk een lid van de Chinese KP):

Citaat:
"If you look at the troubles which happened in European countries, this is purely because of the accumulated troubles of the worn out welfare society. I think the labour laws are outdated. The labour laws induce sloth, indolence, rather than hardworking. The incentive system, is totally out of whack.

"Why should, for instance, within [the] eurozone some member's people have to work to 65, even longer, whereas in some other countries they are happily retiring at 55, languishing on the beach? This is unfair. The welfare system is good for any society to reduce the gap, to help those who happen to have disadvantages, to enjoy a good life, but a welfare society should not induce people not to work hard."
Specifiek voor de Euro, een eenheidsmunt zonder hoge mate van economische, sociale en fiscale integratie is onhoudbaar.

Het economisch orakel van de 21ste eeuw heeft gesproken, ugh!

Laatst gewijzigd door Firestone : 10 november 2011 om 08:34.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2011, 08:23   #4444
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Vraag gericht aan Firestone de excel-wizzard: Wat vind jij van Excel in de nieuwe office 2010? (Ik wordt er ho-ren-dol van!, al mijn automatismen zijn om zeep.)

$^µµµ^ù$^&&$$^ùµµ=ééµ&^$$$^^ùµ$$=§ §§§'é$$ù^µ
MICROSOFT!
Ik had dezelfde reactie toen ik van Excel 2003 naar Excel 2007 moest overstappen.
Na een tijdje went het wel, al ontgaat de meerwaarde van de nieuwe interface me wel.

Laatst gewijzigd door Firestone : 10 november 2011 om 08:24.
Oud 10 november 2011, 13:32   #4445
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Zou je naar m'n trouwfeest komen als ik het lief zou vragen ?
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2011, 15:44   #4446
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zou je naar m'n trouwfeest komen als ik het lief zou vragen ?

Hoe zat het met je ogen?

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Iemand ten huwelijk vragen

Hoe zou ú het doen?
Met m'n ogen dicht.
Alvast proficiat!
Oud 10 november 2011, 19:15   #4447
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Dat heb ik nooit begrepen, waarom de goudstandaard de oplossing zou zijn.
Alsof commodities niet onderhevig zijn aan speculatie, alsof er ten tijde van de goudstandaard geen economische crisissen waren.
Volgens de Austrian School zijn crises goeddeels te wijten aan geldcreatie. Bij een goudstandaard wordt ervan uitgegaan dat de geldhoeveelheid constant blijft. Zoek eens op Austrian Business Cycle Theory.

De Austrian School is, dacht ik, niet per se voor een goudstandaard. Ik denk dat zij ervan uitgaan dat, als je iedereen gewoon laat doen, na verloop van tijd goud het dominante betaalmiddel zal zijn, vanwege zijn intrinsieke eigenschappen.

En omdat goud op zich nu niet meteen handig is om mee over 't straat te lopen, zou er dan na verloop van tijd een soortement goudstandaard opkomen, waarbij je op ieder moment je geld in goud kan gaan halen.

Maar ik geloof ook niet meteen dat dat nu dé oplossing is, vooral omdat je ook met goud aan fractioneel reserve bankieren kan gaan doen. Bij de eerste bank run ligt die goudstandaard dan aan diggelen.

Citaat:
Het economisch orakel van de 21ste eeuw heeft gesproken, ugh!

Oud 10 november 2011, 19:34   #4448
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe zat het met je ogen ?
Alvast proficiat!
Da's toch wel een duidelijke 'nee' vind ik

Naar mijn begrafenis dan ?

Gaatje in m'n kist en sterven met m'n ogen open, vermoedelijk de enige manier om je ooit een keer te zien te krijgen
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2011, 19:43   #4449
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Lees je soms op het subforum 'Economie'?

Deel je de dystopische toekomstvisioenen die aldaar de ronde doen? Geen zin om het te herlezen maar ik denk het hier nogal opvallend was, om een voorbeeld te geven: http://forum.politics.be/showthread.php?t=159116. Misschien was het ook daar dat iemand zei een wapen te zullen aanschaffen omdat het zou uitdraaien op een oorlog van allen tegen allen. Moeten we binnenkort vrezen of we nog aan een brood geraken? Wat is volgens jou het worst-case scenario?
Oud 12 november 2011, 09:16   #4450
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Da's toch wel een duidelijke 'nee' vind ik
Neen.

Citaat:
Naar mijn begrafenis dan ?

Gaatje in m'n kist en sterven met m'n ogen open, vermoedelijk de enige manier om je ooit een keer te zien te krijgen
Dr. House zal wellicht de hypothese van acute forumitis seriosis laten uittesten.
Oud 12 november 2011, 09:28   #4451
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lees je soms op het subforum 'Economie'?
Zelden. Dat geldt spijtig genoeg voor de meeste "ernstige" subfora op dit forum.

Citaat:
Deel je de dystopische toekomstvisioenen die aldaar de ronde doen? Geen zin om het te herlezen maar ik denk het hier nogal opvallend was, om een voorbeeld te geven: http://forum.politics.be/showthread.php?t=159116. Misschien was het ook daar dat iemand zei een wapen te zullen aanschaffen omdat het zou uitdraaien op een oorlog van allen tegen allen. Moeten we binnenkort vrezen of we nog aan een brood geraken? Wat is volgens jou het worst-case scenario?
De voorbeeldthread heb ik nu overlopen (amai, amai, amai ...).
Ik deel de dystopische toekomstvisioenen die aldaar de ronde doen niet.
Worst case scenario, tja, alles kan natuurlijk gebeuren. Draai de tijd even 100 jaar terug, en beschouw dan de komende 34 jaar aan Belgische/Europese geschiedenis. Als worst case scenario kan dat tellen.
Ik denk dat we vooral een aantal illusies zullen kwijtraken, en dat zowel overheden als burgers weer met hun voeten op de grond zullen terechtkomen.
Het had een zachte landing kunnen worden, helaas waren onze politici te laf. Maar landen zullen we hoe dan ook ...
Oud 14 november 2011, 00:24   #4452
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Gesteld dat je zangtechnisch niet hoeft te blozen, zou jij wanneer je erom gevraagd wordt de leadvocals inzingen van dit nummer of dit nummer ?
Oud 14 november 2011, 08:42   #4453
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht
Gesteld dat je zangtechnisch niet hoeft te blozen, zou jij wanneer je erom gevraagd wordt de leadvocals inzingen van dit nummer of dit nummer ?
Gelukkig is dit om zangtechnische redenen een louter hypothetische vraag.

Het antwoord voor het eerste nummer is neen, voor het tweede nummer ja.
Mijn psychiater zal wellicht kunnen uitleggen waarom dat zo is.

Laatst gewijzigd door Firestone : 14 november 2011 om 08:46.
Oud 14 november 2011, 09:16   #4454
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelden. Dat geldt spijtig genoeg voor de meeste "ernstige" subfora op dit forum.

De voorbeeldthread heb ik nu overlopen (amai, amai, amai ...).
Ik deel de dystopische toekomstvisioenen die aldaar de ronde doen niet.
Worst case scenario, tja, alles kan natuurlijk gebeuren. Draai de tijd even 100 jaar terug, en beschouw dan de komende 34 jaar aan Belgische/Europese geschiedenis. Als worst case scenario kan dat tellen.
Ik denk dat we vooral een aantal illusies zullen kwijtraken, en dat zowel overheden als burgers weer met hun voeten op de grond zullen terechtkomen.
Het had een zachte landing kunnen worden, helaas waren onze politici te laf. Maar landen zullen we hoe dan ook ...
Kan Di Rupo ons nog op een zachte landing brengen? of kan hij het niet?
Oud 14 november 2011, 09:52   #4455
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Sommige dingen veranderen nooit blijkbaar...

Hoe gaat het met firestone?

Kan je een beknopte update geven van wat ik het laatste half jaar hier gemist heb? Wereldschokkend en van belang natuurlijk...
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2011, 10:17   #4456
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Kan Di Rupo ons nog op een zachte landing brengen? of kan hij het niet?
Di Rupo is met afstand de bekwaamste politicus van België.
Hij is de enige die de huidige onderhandelingen (na de verkiezingen van 2010) is ingegaan met een duidelijk doel, een duidelijke strategie, en aangepaste taktieken.
De anderen (AL de anderen), hebben zich laten vangen als volslagen amateurs.

Helaas blijft hij zich vastklampen aan holle slogans ("laat de rijken betalen"), waardoor een zachte landing onwaarschijnlijk lijkt.

Het is niet zo dat al de belastingen die hij voorstelt op zich verkeerd zijn.
Macroeconomisch is het echter wel duidelijk dat de belastingen in dit land nu al torenhoog zijn, en dat we de problemen niet oplossen door dat nog wat te verergeren.

Het ziet er echter naar uit dat dat precies is wat op ons afkomt, waardoor de onvermijdelijke afrekening later des te harder zal aankomen.
Oud 14 november 2011, 10:23   #4457
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

WB Pieke !

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Sommige dingen veranderen nooit blijkbaar...
Neen, lees ende geniet!
Citaat:
Hoe gaat het met firestone?
Heel goed, dankjewel. Soms wat moe, wat hieronder verklaard zal worden.

Citaat:
Kan je een beknopte update geven van wat ik het laatste half jaar hier gemist heb? Wereldschokkend en van belang natuurlijk...
Echt belangrijk is dat gezin Firestone met 25% gegroeid is, en dat de verhouding M/V er nu op 1/3 staat.

Op dit forum heb je spijtig genoeg niks gemist, behalve het gebruikelijke.
Oud 14 november 2011, 10:25   #4458
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
behalve dan dat het niveau van de forumquiz tot in het absurde is ontspoord. als gewone mens kan je niet meer volgen
Oud 14 november 2011, 10:27   #4459
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
WB Pieke !

Thx, ook al is het maar voor 10 dagen België

Citaat:
Neen, lees ende geniet!

Heel goed, dankjewel. Soms wat moe, wat hieronder verklaard zal worden.

Echt belangrijk is dat gezin Firestone met 25% gegroeid is, en dat de verhouding M/V er nu op 1/3 staat.
proficiat
En, hoe vond je de stap van 1 naar 2 kindjes?

Citaat:
Verwondert me niks. Ik probeer zo eens diagonaal wat te lezen.... wat me een hoog déja-vu gevoel geeft
Oud 14 november 2011, 10:29   #4460
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
behalve dan dat het niveau van de forumquiz tot in het absurde is ontspoord. als gewone mens kan je niet meer volgen
even googlen op wat lukraak gekozen termen die af te leiden zijn uit een foto zijn niet meer voldoende ....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be