![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#4441 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Afgerond moet dat 0 keer zijn, denk ik.
![]() |
#4442 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#4443 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Tot dan zal ik me maar omschrijven als een gematigde Keynesianiste.Dat heb ik nooit begrepen, waarom de goudstandaard de oplossing zou zijn. Alsof commodities niet onderhevig zijn aan speculatie, alsof er ten tijde van de goudstandaard geen economische crisissen waren. Citaat:
Het grote verschil met wat we nu kennen leek me de manier waarop spaargeld in de reserves van de banken werd behandeld. Maw, het komt er volgens mij op neer dat depositobanken strenge regels worden opgelegd. Het gaat mijn kennis te boven of Basel III voldoende is of niet. (Wellicht zullen we dat enkel te weten komen eens Basel III aan de realiteit wordt getoetst.) Geldcreatie in tijden van recessie lijkt me niet nefast, mits met mate, en mits het dient voor investeringen in bv noodzakelijke infrastructuur (dat is dan het gematigde Keynesniasme). Hoe dan ook, de kern van onze huidige crisis zijn toch wel de hoge schulden van een aantal staten. Hoe hard het ook mag klinken, zo lang die schuld niet daalt zal geen enkel systeem stabiele economische en sociale vooruitgang mogelijk maken. Eveneens kan ik me aansluiten bij de woorden van Jin Liqun (vermoedelijk een lid van de Chinese KP): Citaat:
Het economisch orakel van de 21ste eeuw heeft gesproken, ugh! ![]()
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 10 november 2011 om 08:34. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4444 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Na een tijdje went het wel, al ontgaat de meerwaarde van de nieuwe interface me wel.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 10 november 2011 om 08:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4445 |
Banneling
|
![]() Zou je naar m'n trouwfeest komen als ik het lief zou vragen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4446 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Hoe zat het met je ogen? Alvast proficiat!
![]() |
![]() |
#4447 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
De Austrian School is, dacht ik, niet per se voor een goudstandaard. Ik denk dat zij ervan uitgaan dat, als je iedereen gewoon laat doen, na verloop van tijd goud het dominante betaalmiddel zal zijn, vanwege zijn intrinsieke eigenschappen. En omdat goud op zich nu niet meteen handig is om mee over 't straat te lopen, zou er dan na verloop van tijd een soortement goudstandaard opkomen, waarbij je op ieder moment je geld in goud kan gaan halen. Maar ik geloof ook niet meteen dat dat nu dé oplossing is, vooral omdat je ook met goud aan fractioneel reserve bankieren kan gaan doen. Bij de eerste bank run ligt die goudstandaard dan aan diggelen. Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#4448 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4449 |
Minister-President
|
![]() Lees je soms op het subforum 'Economie'?
Deel je de dystopische toekomstvisioenen die aldaar de ronde doen? Geen zin om het te herlezen maar ik denk het hier nogal opvallend was, om een voorbeeld te geven: http://forum.politics.be/showthread.php?t=159116. Misschien was het ook daar dat iemand zei een wapen te zullen aanschaffen omdat het zou uitdraaien op een oorlog van allen tegen allen. Moeten we binnenkort vrezen of we nog aan een brood geraken? Wat is volgens jou het worst-case scenario?
![]() |
#4450 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen.
Dr. House zal wellicht de hypothese van acute forumitis seriosis laten uittesten.
![]() |
#4451 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelden. Dat geldt spijtig genoeg voor de meeste "ernstige" subfora op dit forum.
Citaat:
Ik deel de dystopische toekomstvisioenen die aldaar de ronde doen niet. Worst case scenario, tja, alles kan natuurlijk gebeuren. Draai de tijd even 100 jaar terug, en beschouw dan de komende 34 jaar aan Belgische/Europese geschiedenis. Als worst case scenario kan dat tellen. Ik denk dat we vooral een aantal illusies zullen kwijtraken, en dat zowel overheden als burgers weer met hun voeten op de grond zullen terechtkomen. Het had een zachte landing kunnen worden, helaas waren onze politici te laf. Maar landen zullen we hoe dan ook ...
![]() |
![]() |
#4453 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het antwoord voor het eerste nummer is neen, voor het tweede nummer ja. Mijn psychiater zal wellicht kunnen uitleggen waarom dat zo is.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 14 november 2011 om 08:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4454 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4455 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Sommige dingen veranderen nooit blijkbaar...
Hoe gaat het met firestone? Kan je een beknopte update geven van wat ik het laatste half jaar hier gemist heb? Wereldschokkend en van belang natuurlijk...
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4456 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij is de enige die de huidige onderhandelingen (na de verkiezingen van 2010) is ingegaan met een duidelijk doel, een duidelijke strategie, en aangepaste taktieken. De anderen (AL de anderen), hebben zich laten vangen als volslagen amateurs. Helaas blijft hij zich vastklampen aan holle slogans ("laat de rijken betalen"), waardoor een zachte landing onwaarschijnlijk lijkt. Het is niet zo dat al de belastingen die hij voorstelt op zich verkeerd zijn. Macroeconomisch is het echter wel duidelijk dat de belastingen in dit land nu al torenhoog zijn, en dat we de problemen niet oplossen door dat nog wat te verergeren. Het ziet er echter naar uit dat dat precies is wat op ons afkomt, waardoor de onvermijdelijke afrekening later des te harder zal aankomen.
![]() |
![]() |
#4457 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() WB Pieke !
![]() Neen, lees ende geniet! ![]() Heel goed, dankjewel. Soms wat moe, wat hieronder verklaard zal worden. Citaat:
Op dit forum heb je spijtig genoeg niks gemist, behalve het gebruikelijke.
![]() |
![]() |
#4458 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4459 | |
|
![]() ![]() Thx, ook al is het maar voor 10 dagen België Citaat:
![]() ![]() En, hoe vond je de stap van 1 naar 2 kindjes? Verwondert me niks. Ik probeer zo eens diagonaal wat te lezen.... wat me een hoog déja-vu gevoel geeft
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4460 |
|
![]() even googlen op wat lukraak gekozen termen die af te leiden zijn uit een foto zijn niet meer voldoende ....
![]() |
![]() |