![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#222 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() In principe mag ik ook geen cafeïne mja ... ook dat. ![]() Ik wou dat ik een hypochonder was, dan was het allicht allemaal zo ver niet gekomen. ![]() Wat zijn dat voor siropen? Is geen slecht idee volgens mij. Maarja, ik heb ook nooit echt een dorstgevoel gehad plus nu dat ik wat keelpijn heb en mijn arm opheffen tot klachten leidt ![]() Moest je zin hebben in iets met koolzuur, kan je het ook laten staan zodat het eraf gaat, desnoods door nòg een klontje suiker toe te voegen. Ma gisteren heeft de dokter ook tegen mij gezegd dat koolzuur te zwaar voor je spijsverteringsstelsel is als je niet 100% bent. Maar om eerlijk te zijn, dat soort voorschriften houd ik zelf max. twee dagen vol. ![]() ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 15 november 2011 om 15:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
|
![]() Ola.
![]() Dat gaat tot serieuze ongelukken leiden denk ik. ![]()
![]() |
![]() |
#224 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik drink wel vaak fruitsap (helaas veel suiker daarin en slecht voor de tanden). met siropen bedoel ik gewoon die van teisseire en goedkopere huismerken... http://www.teisseire.com/index.html niet veel van nodig om water een smaakske te geven, en er zijn ook suikervrije, al zit daar dan weer andere rommel in.
![]() |
![]() |
#225 |
Banneling
|
![]() Wat ik wel n keer doe, wanneer ik voel da'k te weinig gedronken heb de laatste tijd : Half fruitsap half water. Of kwart rode wijn met driekwart water.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb jaren chronische keelpijn gehad. Ik at ongeveer drie dozen orofar per week, op een gegeven moment hielp dit ook niet meer. Dan ben ik met die orofar gestopt, en mijn keelpijn is ook verdwenen. Ga eens naar zo'n kwakzalver, die mensen vinden wel iets.
![]() |
![]() |
#227 | |
|
![]() Citaat:
Fruitsap is ook het enige wat ik al levenslang drink eigenlijk. Heb er ook al wilde verhalen de ronde over horen doen. Kankerverwekkend, veel te zuur voor je lichaam en anderzijds veel te veel suiker, e.d., en nogal zwaar voor de maag. Ik denk dat veel van het merk afhangt. Appelsientje is bv veel zachter dan de goedkoopste van de Colruyt (die brikken van everyday), die voor mij eigenlijk gewoon naar pesticiden smaken. ![]() Appel- of appelkersensap van looza of sunland durf ik ook nog wel eens drinken als het op reclame is, lekker. Smaakvol genoeg ook om water smaak mee te geven denk ik, al doe je er maar een beetje in? Vroeger toen ik regelmatig blaasontstekingen had kochten we wel eens veenbessensap (stroop eerder, puur drinken was moeilijk) van Terschellinger, biologisch, maar wel lekker. Kan je ook zeker mixen met water. Wat tanden betreft, mijn gebit is altijd al zeer zacht geweest dus (ook voor ik fruitsap had ontdekt als drank). Ook altijd enorm veel gesnoept. Echt iedere tand is bij mij gevuld. ![]() ![]() Als je je daar zorgen over maakt kan je altijd fruitsap drinken met een rietje. Pompelmoezen zijn trouwens wel agressief, zeker als je dat eet zoals een sinaasappel: in vieren gesneden en op sabbelen/in bijten. Een tandenkiller. Maar het is toch vooral na een paar dagen thee drinken dat ik echt verkleuring merk. Daarom probeer ik dat niet te veel te doen, ook al heb ik het graag.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 15 november 2011 om 16:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | ||
|
![]() Citaat:
Ben ik nu ook aan het doen. Gaat beter dan limonade! ![]() Citaat:
Berucht zijn vooral tandproblemen als veroorzaken van andere kwalen, tot hartkwalen toe. Ik ken iemand die zo enorm sukkelde met bronchitis voor jaren, vele antibioticakuren, al bijna resistent, wanhoop, etc. Tand laten herstellen en nooit meer problemen. ![]() (Ik zou eens terug moeten gaan met die tijdelijke vulling en best ook mijn amalgaamvullingen laten vervangen, die steken er al 20 jaar in en zijn er tien ofzo. ![]() Nog zo eentje is vaak een sjaal dragen. Kom dan één keer buiten zonder sjaal en prijs.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 15 november 2011 om 16:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
|
![]() Citaat:
Neen, vroeger als in zo'n jaar of tien geleden.
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is medisch bewezen dat een vrouw af en toe eens goed moet uitgekuist worden door een man die enorm groot geschapen is. Anders trappen ze door.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
|
![]() Citaat:
![]() Maar ik begin te twijfelen aan de thermometer. Badend in het zweet had ik 37.3? Een punt van bezwaar is wel dat hij heel snel meet en het in mijn kamer voor de rest koel is. Ik denk dat het dingske niet snel genoeg de temperatuur kan vatten van je arm voordat het piept. Chinese brol dus. Wel levenslange garantie. Vier euro ofzo. ![]() En intussen drie beschuitjes met een heel dikke laag choco gegeten. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U zuster zat anders serieus te gaggen daar sebiet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Averechtse mensen. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
|
![]() Heu, nooit geprobeerd/gekregen eigenlijk.
![]() Is dat op voorschrift? U zou ik nooit van zoiets durven verdenken. ![]() Maar maakt niet uit hoor, het had gekund (dat het prijs was dus). Godzijdank niet. ![]() Mijn God, stel je voor. ![]()
![]() |
![]() |
#235 |
|
![]() omfg
ik ga terug in bed liggen, al is het nog niet droog ![]() zeer toevallig speelt mijn maag plots op. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 15 november 2011 om 17:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
|
![]() Mijn Google adds.
1) Op vakantie naar x (vlakbij de plaats waar mijn fwiendje woont) 2) Een ziekenhuis dat voldoet aan al uw behoeften? ![]()
![]() |
![]() |
#237 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik kan er niet goed tegen (gevoelige maag), maar voor de rest ben ik daar tevreden over. Werkt iig koortsverlagend, ontstekingsremmend, en pijnstillend.
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 15 november 2011 om 17:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
|
![]() Lap, ik wou eten ... mijn arm opgeheven om iets te verleggen.
Maag weer ondersteboven, incluis gehik e.d. Die ibuprofen moet ik eens proberen dan. Morgen eens naar vragen. Nu ik neem niet graag pijnstillers en alleen ternauwernood. In dit geval zou ik dat wel gedaan hebben op een moment dat ik verplicht moest of wou functioneren, bv om iets leuks te gaan doen of om verplichte dingen te doen. In de tijd dat diagnose x nog niet ontdekt was kreeg ik feldène als pijnstiller. Het kon de pijn verlichten, zelfs als het al een tijdje bezig was. ![]() (De ironie is dat de meeste pijnstillers vooral goed werken als je ze neemt VOOR de pijn begon. Zeker bij pijn met bepaalde oorzaken. Als het al bezig en hevig is, gaat je pijnstiller sowieso minder effectief zijn in veel gevallen dacht ik.) Misschien nu ook eens achter horen. Om een nachtje goed te kunnen slapen zonder te creperen alleen al zou het de moeite wel lonen denk ik.
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#240 |
Banneling
|
![]() Interessant :
http://www.ntvg.nl/publicatie/disfun...ijden/volledig Maar niet zeker of dat pijnklachten kan geven, ik vermoed van wel ... COPD Overbelasting. Bij voortschrijdende COPD gaat de belasting van het diafragma over van duurtraining in chronische overbelasting. Deze chronisch verhoogde belasting van het diafragma veroorzaakt spiervezelschade die resulteert in een aantal ongunstige morfologische veranderingen (figuur 2). In het diafragma van COPD-patiënten zijn lichtmicroscopisch uitgebreide tekenen van spierschade te zien, alsmede een verhoogd aantal macrofagen.9 Hiernaast is meer bindweefselvorming aanwezig tussen de spiervezels,10 waarbij met name collageen V toeneemt.11 Ook elektronenmicroscopisch onderzoek toont toegenomen schade aan het contractiele apparaat bij COPD-patiënten.12 13 De bovenbeschreven afwijkingen suggereren dat het overbelaste diafragma niet in staat is opgetreden spierschade volledig te herstellen. Normaal gesproken wordt spierschade gevolgd door regeneratie, waarin satellietcellen (spierreparatiecellen) worden geactiveerd. Recent in-vitro-onderzoek suggereert dat, in tegenstelling tot niet-COPD-patiënten, de satellietcellen uit het diafragma van COPD-patiënten niet differentiëren tot normaal functionerende volwassen spiervezels.14 Het mechanisme dat hieraan ten grondslag ligt, is nog onbekend. Atrofie van andere spieren. Ook in de perifere skeletspieren van COPD-patiënten treden veranderingen op. Echter, in tegenstelling tot overbelasting van het diafragma, neemt de belasting van de perifere skeletspieren bij COPD-patiënten af. Dit komt deels doordat patiënten met ernstige COPD inactiever zijn vanwege toenemende dyspnoeklachten. Deze inactiviteit uit zich in atrofie van de spieren (met name van type-IIx-spiervezels in beenspieren)15 en een verschuiving van type-I-vezels naar type-II-vezels.2 16 Bovendien lijkt systemische inflammatie een negatieve invloed te hebben op skeletspieren bij patiënten met ernstige COPD,16 17 wat verder bijdraagt aan skeletspierzwakte. Laatst gewijzigd door Knipp : 16 november 2011 om 07:39. |
![]() |
![]() |