![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: | |||
|
|
0% | ||
| Aantal stemmers: 0. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1561 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
die overheid zit wel opgescheept met de kosten, dus mag die wel maatregelen nemen om die kosten in te perken
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
|
|
|
|
#1562 |
|
Gouverneur
|
Nee, de farmaceutische industrie maakt 60 000 euro verlies per roker die doorgaans 8 jaar vroeger sterft zodat die zijn gezondheidszorgomzet niet haalt.
|
|
|
|
|
|
#1563 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dan kunnen ze evengoed de lessen lichamelijke opvoeding afschaffen, want zich moeien met hoeveel of hoe de mensen zich moeten bewegen ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#1564 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Maar het probleem is hier dat er gezondheidsfreaks hun gepreek van staatsdwang voorzien om een gezonde leefstijl aan volwassenen op te dringen. Daardoor kunnen volwassen zelfstandig denkende burgers niet meer onderling besluiten dat er daar ongezond wordt gedaan waar iedereen daarmee explicitiet of impliciet akkoord is. |
|
|
|
|
|
|
#1565 | |
|
|
Citaat:
Je bent fout als je denkt dat je 'vrij' bent, en dat je alles mag. je mag enkel zo veel doen, als de overheid u voorschrijft. Ga je over de lijn, dan betaal je de prijs. Geloof je nu echt in onvoorwaardelijke individuele vrijheid? Word dan maar snel wakker..
|
|
|
|
#1566 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
en dan de lessen geschiedenis ook maar afschaffen, want lln. hoeven toch niet te leren hoe verzuring onze maatschappij is binnengeslopen; hoe de massa gestuurd wordt naar elkaar begluren, elkaar pesten terwijl de zwaar vervuilers rustig hun gang gaan.
|
|
|
|
#1567 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Verbod op sportwedstrijden Verbod op fastfood Verbod op speeltuinen Verbod op weekendverkeer van jongeren Verbod op alcoholische dranken enz.. kortom een, Verbod op ieder (risicovol) gedrag dat aanleiding kan geven tot het aanspreken van de sociale zekerheid... ge weet niet wat ge zegt... Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 18 november 2011 om 14:11. |
|
|
|
|
|
|
#1568 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1569 | |
|
Banneling
|
Citaat:
dan is 'kost' geen argument meer.. |
|
|
|
|
|
|
#1570 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#1571 |
|
|
Hoezo, jullie? Ik heb al meermaals gepleit tegen zo'n systeem, net omdat het zo moeilijk is. Maar dat staat volledig los van een rookverbod in cafés.
|
|
|
|
|
|
#1572 | |
|
|
Citaat:
voel jij je trots?
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen. Laatst gewijzigd door Duvelke : 18 november 2011 om 16:04. |
|
|
|
|
|
|
#1573 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Trouwens sportclubs voorzien zelf meestal een verzekering voor hun leden en die dekt vrijwel altijd alleen maar de remgelden...bovendien beoefenen honderdduizenden mensen een sport buiten clubverband... Kort samengevat, diegenen die de rokers willen laten opdraaien voor kosten die direct gelinkt zijn aan hun 'gedrag' moeten beseffen dat dit dan moet gelden voor iedereen die zich te buiten gaat aan een risicogedrag of een foute keuze maakt...iedere bestuurder die betrokken raakt in een ongeval door zijn eigen fout moet dan ook zijn eigen medische kosten maar betalen enz.. |
|
|
|
|
|
|
#1574 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
1 Sigaret in 't gesloten cafe ....
https://www.hln.be/in-de-buurt/herze...jacht~a1b4cd8c Al reeds 8 boetes opgelopen !! Ondertussen haddeen ze hun keuken omgebouwd tot rookruimte , maar .... Er zijn er meer cafe's die het rookverbod aan hun laars lappen !! Worden ze gepakt , dikke pech voor hun !! Ik verraad niemand , ik pak het rechtstreeks op de man of vrouw af !! Mijn ogen & longen kunnen niet tegen de rook van echte sigaretten !! De elektronische sigaret , teveel rook , en ik ga toch kuchen !!
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 24 november 2019 om 15:03. Reden: dikke pech (ipv pecht => stoem fawtje van maaj , sorry) !! |
|
|
|
|
|
#1575 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is ook verboden om te roken op uw werkplaats. |
|
|
|
|
|
|
#1576 |
|
Banneling
|
Probleem is vooral savonds laat. Dan wordt er in de meeste echte cafes nog volop gerookt. Men verwachtn geen controles meer en de klanten die zouden kunnen klagen zijn dan toch al weg. Tzijn de echte stamgasten die er dan nog hangen.
|
|
|
|
|
|
#1577 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laat de natuur zijn gang gaan.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#1578 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De eventuele ziektekost een fractie daarvan.
|
|
|
|
#1579 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1580 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De gevolgen van alcohol.
Daar hangt pas een serieus prijskaartje aan, maar daar wordt in alle talen braafjes over gezwegen. Nu ja, alcohol is nu ook eenmaal een sociaal aanvaarde drug. Er vallen meer doden, direct & indirect door een 'verkeerd' alcoholgebruik dan door het roken. Cijfers ga je hier wel nergens over terugvinden, maar in de grote ziekenhuizen in ons land weten ze wel beter.
|