![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#261 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Verwittig de Bewakers van het Koninkrijk van Jehova dus al maar om hier boekjes tegen te publiceren. Want ook hier blijkt de christelijke God weer door de mand te vallen. |
|
|
|
|
|
|
#262 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik kan begrijpen dat in het Steentijdperk of rond die periode, men totaal geen benul had hoe die spullen en mekaar zaten en ze bijgevolg een "schepper" moesten creëren om een beetje inzicht te krijgen. Echter, ondertussen weten we al dat de dino's hier miljarden jaren hebben rondgelopen, waarbij heel het scheppingsverhaal op losse schroeven komt te staan, vooral omdat we ondertussen ook nog andere uitgestorven en nieuw geëvalueerde dieren hebben leren kennen. Maar nee, daar doen ze dus niet aan mee. Ze blijven maar "scheppen" (en tussen haakjes, de zevende dag was hij aan het rusten hoor. |
|
|
|
|
|
|
#263 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#264 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#265 | |||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
evolutie kan niet worden voorspeld. niemand kan toevalligheden voorspellen. Citaat:
er zijn massa's bewijzen voor evolutie; niet voor de mechanismes van evolutie proficiat, je zal een nobelprijs verdienen indien je een atoom, neuron, quark, etc etc, kan waarnemen.
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 18 november 2011 om 16:17. |
|||
|
|
|
|
|
#266 |
|
Minister-President
|
nog een ander argument waarmee je vlug creationisten de mond kan afsnoeren is de kalium 40 -datering
ze hebben al een dwaas tegenargument voor de koolstof 14 - datering (de vloed zou alle bomen onder water hebben gezet zodat ze geen koolstof uit de lucht konden halen.... maar over de kalium 40- datering zwijgen ze in alle talen.
|
|
|
#267 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
overeenkomstige (selectieve) gedragskenmerken tussen soorten ( natuurlijk zijn er die, wolven zijn namelijk de voorvaderen van honden) zijn geen criterium voor evolutie. en over de oeros: men heeft een osse-ras (heckrund) gekweekt met 'ongeveer' dezelfde kenmerken. maar niet zeker niet compleet hetzelfde. dit is geen evolutie (en ook niet epigenetisch) , maar selectieve kruisingen.
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 18 november 2011 om 16:48. |
|
|
|
|
|
|
#268 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
PS: ik ben geen creationist en geen bijbelfreak. Ik ben een Fredist. Fred. |
|
|
|
|
|
|
#269 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
en daarbij, de wiskunde theoriën zijn ook voor het overgrootte deel gebaseerd op aannames en veronderstellingen. zijn de wiskunde-theoriën dan ook allemaal verkeerd? bijvoorbeeld: bewijs maar eens dat 0 een getal is, en de wiskunde steunt volledig op het FEIT (ook al kunnen we het niet bewijzen ) dat 0 een getal is
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 18 november 2011 om 17:04. |
|
|
|
|
|
|
#270 |
|
Staatssecretaris
|
|
|
|
|
|
|
#271 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Fred. |
|
|
|
|
|
|
#272 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik bedoelde gewoon dat men in het steentijdperk vb. geen idee had van de honderden miljoenen (goed zo? Alleen daarom al vind ik het vasthouden aan het creationisme totaal ridicuul. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 18 november 2011 om 17:54. |
|
|
|
|
|
|
#273 |
|
Staatssecretaris
|
|
|
|
|
|
|
#274 |
|
Staatssecretaris
|
|
|
|
|
|
|
#275 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Fred. |
|
|
|
|
|
|
#276 |
|
Staatssecretaris
|
Moet je, als je in een schepper gelooft, zonodig een "ist" zijn?
Het énige raakpunt dat ik heb met creationisten is dat ik net als zij in een schepper geloof. De rest is enge Bijbelinterpretatie en daar hou ik mij ver van verwijderd. Fred. |
|
|
|
|
|
#277 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Another Jack : 18 november 2011 om 18:45. |
|
|
|
|
|
|
#278 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Fred. |
|
|
|
|
|
|
#279 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#280 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zie dat je maar niet eeuwig komt te branden in de hel voor zulke uitspraken.
|
|
|