![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#161 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#162 |
|
Banneling
|
Stond in het artikel dat U gelezen hebt het volledig artikel?
|
|
|
|
|
|
#163 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Jaja ik weet het. Ik heb het in de praktijk van de twee kanten bekeken. Jij maar van één: dat van de niet-druggebruiker Jaja ik weet het druggebruik is gemakkelijk moeilijk is: drugvrij zijn, worden en blijven Intelligent zijn is: overal en altijd de gemakkelijkste weg vinden Laatst gewijzigd door eno2 : 22 november 2011 om 20:08. |
|
|
|
|
|
|
#164 |
|
Burger
|
|
|
|
|
|
|
#165 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Onderaan het artikel waarnaar ik verwijs in de OP, staat wie het onderzoek uitvoerde. James White en David Batty, ´Intelligence across childhood in relation to illegal drug use in adulthood: 1970 British cohort study´, in Journal of Epidemiology and Community Health, 15 november 2011.Met link naar meer gegevens over de onderzoekers en het onderzoek. http://jech.bmj.com/content/early/20...c-4b6a121d220b |
|
|
|
|
|
|
#166 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#167 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#168 |
|
Banneling
|
Het is blijkbaar schokkend voor de goegemeente om geconfronteerd te worden met feiten die niet stroken met de vastgeroeste cliché's
|
|
|
|
|
|
#169 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#170 |
|
Banneling
|
Zonder drugs geen goegemeente
|
|
|
|
|
|
#171 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Mag ik nu nog weten wat er idioot is aan druggebruik? |
|
|
|
|
|
|
#172 |
|
Banneling
|
Maar drugs gebruiken... of verslaafd zijn?
Het kan natuurlijk zijn dat ze geen hoog IQ op jonge leeftijd heeft/hebben gehad... Maar nee... de interesse is er enkel om hun kinderen - uiteraard met een geweldig hoge IQ - goed te kunnen voorbereiden... op druggebruik op oudere leeftijd... |
|
|
|
|
|
#173 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Interessanter zou zijn om het IQ op jonge leeftijd jaren later te vergelijken met het IQ van de gebruiker op al meer gevorderde leeftijd.
Dat zou best wel eens interessant kunnen zijn. |
|
|
|
|
|
#174 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Idioot aan druggebruik is, dat je er slechts met veel moeite van afraakt, als je veel geluk hebt. (het lijstje is natuurlijk niet exhaustief) |
|
|
|
|
|
|
#175 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Kan je ook nog verklaren waarom drugsgebruikers per definitie idioten zijn, dat ze op één vlak in elk geval achterlijk zijn? |
|
|
|
|
|
|
#176 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Uit hetzelfde artikel. Toch zijn de resultaten opvallend, omdat een hoge intelligentie tijdens de jeugd meestal leidt tot een gezondere levensstijl tijdens de volwassenheid. Een mogelijke verklaring is misschien te vinden in het laatste nummer van Behavioral and Brain Sciences. Daarin schrijven de psychologen Christian Müller en Günter Schumann dat de meeste drugsgebruikers geen verslaafden zijn, en dat ook nooit zullen worden. Ze beargumenteren vervolgens dat drugs mensen in staat stellen om hun geestelijke toestand doelgericht te veranderen, wat mogelijk een aanpassing zou kunnen zijn aan de moderne levensstijl.Maar we hadden het dus over drugsgebruik. Wat is daar nu idioot aan? |
|
|
|
|
|
|
#177 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Gecontinueerd druggebruik is idioot op zich (experimenten zijn daarom nog niet slim) Zoals een wetsovertreding crimineel is op zich. |
|
|
|
|
|
|
#178 |
|
Banneling
|
Als "je er slechts met veel moeite van afraakt" lijkt dit toch eerder op verslaving dan op gebruik.
|
|
|
|
|
|
#179 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Teveel boekjes gelezen zeker? Of teveel geprobeerd met stoppen? Of niet geprobeerd met stoppen? Laatst gewijzigd door eno2 : 22 november 2011 om 21:48. |
|
|
|
|
|
|
#180 |
|
Banneling
|
|
|