![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#221 |
|
Banneling
|
Helaas zullen die niet objectief voorgelicht geweest zijn...
|
|
|
|
|
|
#222 |
|
Banneling
|
Misschien is er ook een verband tussen intelligentie en suicidaal drugsmisbruik?
|
|
|
|
|
|
#223 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Iemand die niet toegelaten drugs gebruikt is niet crimineel bezig, maar illegaal. Tot nu toe heeft niemand kunnen verklaren wat er crimineel is aan drugsgebruik. De uitleg waarom drugsgebruik per definitie "dwaas, dom, belachelijk, verkeerd" is, werd ook nog niet gegeven. |
|
|
|
|
|
|
#224 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Ik wil regulering, maar niet omdat dit mijn normen en waarden zouden zijn. Naar mijn mening moet het drugsbeleid het beperken van gezondheidsrisico's en beperken van criminaliteit nastreven als doelstelling. Indien je dan alle voor en nadelen van zowel een verbod als regulering in beschouwing neemt, en tegen elkaar afweegt, kom je uit bij regulering. Maar daar gaat het hier niet over. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#225 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ongelooflijk... |
|
|
|
|
|
|
#226 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#227 |
|
Banneling
|
Ze heeft ooit eens, in een andere draad, toegegeven, na 500 berichten van mij daarover, dat zij OOK haar normen en waarden aan anderen wil opleggen (die van legalisering van druggebruik). Dat was de eerste en enige keer dat ze ooit eens iets toegeven heeft. (Voor de rest is het altijd van : wanneer kom je nu eens met een argument....)
Dat is ze nu weeral vergeten |
|
|
|
|
|
#228 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#229 | ||||
|
Banneling
|
[quote]
Citaat:
Citaat:
Dat laat je toe in een eeuwige hermeneutische cirkel rond te draaien, een cercle vicieux. Citaat:
Citaat:
Toxische bestanddelen verslavingsrisico gezondheidsrisico verminderde functionaliteit verhoogde persoonlijke sociale, contact- en communicatie-problemen crimineel (wetsovertreding) verhoogde kans op psychosen maatschappij-ontwrichting verlies van persoonlijke en economische productiviteit gevaar in het verkeer overlast voor familie, vrienden en relaties. kan financiële problemen veroorzaken een mogelijke doodsoorzaak van de gebruiker een mogelijke schadezaak & doodsoorzaak van anderen door wat de druggebruiker onder invloed verkeerd doet gedeeltelijk of geheel verlies van autonomie en zelfstandigheid verdwazing, tijdelijk of irreversibel. alteratie van het bewustzijn kosten en overlast voor de maatschappij Je lichaam is een tempel en vele druggebruikers maken door druggebruik van hun tempel een ruïne. Laatst gewijzigd door eno2 : 23 november 2011 om 18:35. |
||||
|
|
|
|
|
#230 |
|
Banneling
|
Ik hoop dat binnen een 10-tal jaren de geesten gerijpt zullen voor het depenaliseren van alle drugs.
Nu is het blijkbaar nog te vroeg... |
|
|
|
|
|
#231 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Allez ergens heb je natuurlijk wel gelijk hoor.... als jouw 'normen en waarden' haaks staan met enig zelfbeschikkingsrecht van het individu en dat individu komt je dat even te vertellen dan moet dat inderdaad zó overkomen. |
|
|
|
|
|
|
#232 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
[quote=eno2;5820917]
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#233 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door freelancer : 23 november 2011 om 19:58. |
|
|
|
|
|
|
#234 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#235 | |||
|
Banneling
|
Ik had het over vrije keuze.
Bedoel je nu dat ieder voor zich mag uitmaken of hij al dan niet drugs gebruikt? Citaat:
Citaat:
Je kan daardoor niet stellen dat druggebruik per definitie "dwaas, dom, belachelijk, verkeerd" Alles hangt er van af wat en hoe je gebruikt en hoeveel. Net door zo'n selectieve, onvolledige en niet correcte informatie te geven, zorg je ervoor dat potentiële drugsgebruikers niets meer geloven van wat je vertelt. Jongeren zijn niet achterlijk. Die merken zo wel dat er amper iets klopt van wat vertelt wordt, en dan geloven ze niets meer. Citaat:
Dus niet per definitie. |
|||
|
|
|
|
|
#236 |
|
Banneling
|
|