Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2003, 23:39   #1
Frolic
Burgemeester

Frolic's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tayyip Erdogan,de partijleider van de AKP, is bij tussentijdse verkiezingen gekozen in het Turkse parlement. Daarmee kan Erdogan alsnog premier worden. Premier Gül gaf al eerder aan op te stappen zodra partijgenoot Erdogan zijn functie wil overnemen. De uitslagen geven hem zoals was voorspeld een ruime meerderheid in het kiesdistrict Siirt.

De media meldden nog voor alle stemmen waren geteld dat hij 85 procent van de stemmen had gekregen. Erdogan richtte de APK, de partij voor Rechtvaardigheid en Ontwikkeling in augustus 2001 op.

De oorspronkelijk islamitische partij won in november vorig jaar de verkiezingen, met de belofte populaire thema's als armoede, werkloosheid en corruptie te bestrijden. Partijleider Erdogan, oud-burgemeester van Istanbul, mocht niet meedoen aan die verkiezingen wegens een veroordeling voor het aanzetten tot religieuze haat.

Het premierschap was hierdoor voor Erdogan uitgesloten. Zijn partij won die verkiezingen echter glansrijk. Sindsdien is de partij aan de macht en paste de kieswet aan waardoor Erdogan wel lid van het parlement mag worden.

In Siirt moesten vandaag de verkiezingen worden overgedaan omdat de kiescommissie de verkiezingen in november wegens onrechtmatigheden had geannuleerd.
Hoe doorzichtig?!? Eerst even de wetgeving aanpassen en dan nieuwe verkiezingen uitschrijven!! Komaaaaan!!
Oud 9 maart 2003, 23:59   #2
Ali
Schepen

Ali's schermafbeelding

Standaard

en ze krijgen de volle steun van Amerika natuurlijk.
terwijl ze bezig zijn om in Irak sadam(die ze zelf aan de macht hielpen) af te zetten , steunen ze een nieuw diktatuur in wording.

ze zullen het nooit leren
Oud 10 maart 2003, 02:02   #3
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ali jongen, ge moet uw moslim broeders bijstaan hoor!
Of geldt het enkel de arabische molslim broeders?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2003, 02:06   #4
subvert
Vreemdeling

subvert's schermafbeelding

Standaard

Oud 10 maart 2003, 17:47   #5
Kotsmos
Minister-President

Standaard

Je kan je afvragen wat het minst democratisch is: onregelmatigheden in verkiezingen door de vingers zien omdat je geen boodschap hebt aan nieuwe verkiezingen, of die onregelmatigheden enkel verhelpen als het je uitkomt...
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2003, 17:52   #6
Frolic
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Altijd hetzelfde liedje. Bestaat er nog geen middel tegen Islamofobie?
Oud 10 maart 2003, 19:57   #7
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frolic
Citaat:
Tayyip Erdogan,de partijleider van de AKP, is bij tussentijdse verkiezingen gekozen in het Turkse parlement. Daarmee kan Erdogan alsnog premier worden. Premier Gül gaf al eerder aan op te stappen zodra partijgenoot Erdogan zijn functie wil overnemen. De uitslagen geven hem zoals was voorspeld een ruime meerderheid in het kiesdistrict Siirt.

De media meldden nog voor alle stemmen waren geteld dat hij 85 procent van de stemmen had gekregen. Erdogan richtte de APK, de partij voor Rechtvaardigheid en Ontwikkeling in augustus 2001 op.

De oorspronkelijk islamitische partij won in november vorig jaar de verkiezingen, met de belofte populaire thema's als armoede, werkloosheid en corruptie te bestrijden. Partijleider Erdogan, oud-burgemeester van Istanbul, mocht niet meedoen aan die verkiezingen wegens een veroordeling voor het aanzetten tot religieuze haat.

Het premierschap was hierdoor voor Erdogan uitgesloten. Zijn partij won die verkiezingen echter glansrijk. Sindsdien is de partij aan de macht en paste de kieswet aan waardoor Erdogan wel lid van het parlement mag worden.

In Siirt moesten vandaag de verkiezingen worden overgedaan omdat de kiescommissie de verkiezingen in november wegens onrechtmatigheden had geannuleerd.
Hoe doorzichtig?!? Eerst even de wetgeving aanpassen en dan nieuwe verkiezingen uitschrijven!! Komaaaaan!!
U bent ook tegen de Belgische nieuwe kieswet neem ik aan?
Oud 10 maart 2003, 20:43   #8
Frolic
Burgemeester

Standaard

Ik ben geen grote voorstander van de nieuwe kieswet maar Turkije is toch een speciaal geval. Lees het verhaal van Turkije nog eens opnieuw.

Er zijn daar pas verkiezingen geweest. Een bepaalde kandidaat Erdogan, toevallig de leider van de grootste partij mocht niet meedoen wegens een veroordeling. Zijn partij wint en past de wetgeving aan die die veroordeling wegwerkt. Tegelijkertijd wordt er op zeer toevallige wijze een onregelmatigheid gevonden in het kiesdistrict van Erdogan. Gevolg opnieuw verkiezingen en wonder boven wonder wint Erdogan glansrijk. Gevolg, de man die niet mee mocht doen wordt nu wel premier.

Vergelijk in België met de veroordeling van de Guys en dat de PS de wetgeving zou aanpassen en dan nieuwe verkiezingen in Borgworm zou uitschrijven om Guy Coëme opnieuw te laten verkiezen. Zou dat hier geslikt worden?
Oud 10 maart 2003, 20:53   #9
Ali
Schepen

Ali's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik hoef niemand bij te staan ik heb het hier al druk genoeg met al die plichten die ik hier moet uitvoeren.
ik leef van dag tot dag waar zou ik de tijd gaan halen om me daar mee bezig te houden.

één ding weet ik wel ik ben niet zo hopeloos zoals jij , je zit steeds maar te vitten over moslims terwijl jou eigen leven aan jou voorbijgaat.
je beseft volgens mij niet eens wat de bedoeling van het leven is ...doe zo maar voort je zult er ver mee komen.
Oud 10 maart 2003, 20:56   #10
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ali
Citaat:
ik hoef niemand bij te staan ik heb het hier al druk genoeg met al die plichten die ik hier moet uitvoeren.
ik leef van dag tot dag waar zou ik de tijd gaan halen om me daar mee bezig te houden.

één ding weet ik wel ik ben niet zo hopeloos zoals jij , je zit steeds maar te vitten over moslims terwijl jou eigen leven aan jou voorbijgaat.
je beseft volgens mij niet eens wat de bedoeling van het leven is ...doe zo maar voort je zult er ver mee komen.
Ik weet ook niet wat de bedoeling is van het leven! Zou je mij even een lijstje met doelstellingen kunnen geven?
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2003, 23:30   #11
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik ken de bedoeling van het leven ook niet. Komaan Ali, uitleggen.
Oud 11 maart 2003, 00:02   #12
subvert
Vreemdeling

subvert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat bedoel je daarmee? Belastingen betalen, niemand doden, andere wetten naleven?
Oud 11 maart 2003, 09:54   #13
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frolic
Ik ben geen grote voorstander van de nieuwe kieswet maar Turkije is toch een speciaal geval. Lees het verhaal van Turkije nog eens opnieuw.

Er zijn daar pas verkiezingen geweest. Een bepaalde kandidaat Erdogan, toevallig de leider van de grootste partij mocht niet meedoen wegens een veroordeling. Zijn partij wint en past de wetgeving aan die die veroordeling wegwerkt. Tegelijkertijd wordt er op zeer toevallige wijze een onregelmatigheid gevonden in het kiesdistrict van Erdogan. Gevolg opnieuw verkiezingen en wonder boven wonder wint Erdogan glansrijk. Gevolg, de man die niet mee mocht doen wordt nu wel premier.

Vergelijk in België met de veroordeling van de Guys en dat de PS de wetgeving zou aanpassen en dan nieuwe verkiezingen in Borgworm zou uitschrijven om Guy Coëme opnieuw te laten verkiezen. Zou dat hier geslikt worden?
Toch zijn er in Belgie genoeg voorbeelden van wetten die worden aangepast om politieke redenen.

De kieswet is een voorbeeld.

Een ander recent voorbeeld is de genocidewet. Nadat het gerecht (dat onafhankelijk hoort te werken) de zaak Sharon had afgevoerd wegens niet ontvankelijk, hebben de politiekers (onder leiding van Van Quickenborne) de wet veranderd om ten minste die zaak ontvankelijk te kunnen maken.

Wat ook geschiedde in Cassatie, nadat de wet was aangepast.

Daarom hebben de joden de (terechte) indruk dat Van Quickenborne de joden wilt pakken via de Israelische Eertse Minister.

En er zijn nog veel voorbeelden in de Belgische politieke geschiedenis.

Dus Frolic, niet selectief verontwaardigd zijn wanneer het jou niet uitkomt.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be