Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 december 2011, 11:49   #101
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Apothekers zijn dan ook overal een 'vrij beroep' dat geen last hebben van economische druk van bovenaf om de kost te verlagen..dat is het enige verschil..jullie hebben zelfs geen last van directe concurrentie..

Directies gijzelen is een hoogst uitzonderlijke en onwettige manier van staken..ik steun alleen de passieve manier van staken, het economisch proces kan daardoor stilvallen omdat er een schakel ontbreekt ..maar een staking die de opponent geen pijn doet heeft geen nut..
Kijk Augmentin kost in 1980 20euro en gaat nu buiten de deur voor 10euro

De inflatie is x 2 en onze omzet/winst is /2

wij doen het in 2010 4 x goedkoper dan in 1980

welke sector doet dat na... ok, welk overheidsinstelling is 4x efficienter gaan werken ?
welke ambtenaar is DUBBEL gaan werken ?

ik wil tekenen voor een regering die alle ambtenaren dubbel doet werken.

Doe maar, ik wacht al jaren op die revolutie.

Laatst gewijzigd door brother paul : 5 december 2011 om 11:51.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2011, 11:55   #102
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Kijk Augmentin kost in 1980 20euro en gaat nu buiten de deur voor 10euro

De inflatie is x 2 en onze omzet/winst is /2

wij doen het in 2010 4 x goedkoper dan in 1980

welke sector doet dat na... ok, welk overheidsinstelling is 4x efficienter gaan werken ?
welke ambtenaar is DUBBEL gaan werken ?

ik wil tekenen voor een regering die alle ambtenaren dubbel doet werken.

Doe maar, ik wacht al jaren op die revolutie.
En de prijs van medicatie wordt bepaald door de apotheker ?

Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2011, 12:02   #103
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En de prijs van medicatie wordt bepaald door de apotheker ?

Wel daar zit het hem juist, wij moeten 4 x efficienter werken om evenveel te verdienen, wie doet dat na. Welke sector heeft dezelfde bezuiniging achter de rug ??

Dokters x2, Ziekenhuizen x2, alle weddes x2

van mij mag elke sector met terugwerkende kracht onze efficientieverhoging hebben hoor, doe maar achter ik daag jullie uit.

Waarom denk je dat ze nauwelijks nog bezuinigen bij de pillekes?
Oud 5 december 2011, 12:07   #104
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel daar zit het hem juist, wij moeten 4 x efficienter werken om evenveel te verdienen, wie doet dat na. Welke sector heeft dezelfde bezuiniging achter de rug ??

Dokters x2, Ziekenhuizen x2, alle weddes x2

van mij mag elke sector met terugwerkende kracht onze efficientieverhoging hebben hoor, doe maar achter ik daag jullie uit.

Waarom denk je dat ze nauwelijks nog bezuinigen bij de pillekes?
Citaat:
Enkele maanden geleden ontstond er heisa bij de Belgische apothekers. Oorzaak was de beslissing van de Nederlandse keten Kruidvat om oordruppels in hun Belgische filialen te verkopen. De verkoop van geneesmiddelen in warenhuizen of drogisterijen is verboden in België. We vormen daarmee een uitzondering in Europa: in de meeste andere landen is het al jaren legaal om voorschriftvrije geneesmiddelen in drogisterijen, supermarkten of benzinestations te verkopen. Volgens de Belgische apothekers betekent die praktijk een uitholling van hun beroep: “Een apotheker is meer dan een eenvoudige verkoper. Hij is de enige die een meerwaarde kan bieden. Hij kan interacties van verschillende medicijnen opsporen en kan onafhankelijk advies en een bredere omkadering geven”, zegt Dirk Broeckx, secretaris-generaal van de Algemene Pharmaceutische Bond (APB).
Beschermd door Protectionisme...

Geef eens wat cijfers over de gemiddelde omzet per apotheker over die 20 jaar ?

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 5 december 2011 om 12:11.
Oud 5 december 2011, 12:19   #105
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beschermd door Protectionisme...

Geef eens wat cijfers over de gemiddelde omzet per apotheker over die 20 jaar ?
Kijk iedereen weet dat er ergens een monopolie is, en toch is dat geen monopolie, de concurrentie tussen apotheken is keihard, anders geef je geen korting dat is al het eerste punt.

Dan voortgaan op pipo's zoals grootdistributie die willen kikken op onze 'attractiemogelijkheid' om dan een paar referentieprodukten te braderen, en in feite op de rest te cashen, zo stom zijn de mensen wel om te geloven dat ze dan winst gaan hebben terwijl er in feite geen zier winst zal geraapt worden integendeel maar kom als je maar denkt dat het beter is

natuurlijk uw redenering zit ook in de mist , de omzetten verdubbelen en de winst halveert... goed hé Dus onze winst stagneert, uw kosten stijgen. Ja 't is gemakkelijk hé oordelen vanbuitenaf

ik wil er nog aantoevoegen: er is geen enkele grootdistributeur geinteresseerd om die distributie te doen aan die prijs dat wij nu werken.

Laatst gewijzigd door brother paul : 5 december 2011 om 12:30.
Oud 5 december 2011, 12:44   #106
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk iedereen weet dat er ergens een monopolie is, en toch is dat geen monopolie, de concurrentie tussen apotheken is keihard, anders geef je geen korting dat is al het eerste punt.

Dan voortgaan op pipo's zoals grootdistributie die willen kikken op onze 'attractiemogelijkheid' om dan een paar referentieprodukten te braderen, en in feite op de rest te cashen, zo stom zijn de mensen wel om te geloven dat ze dan winst gaan hebben terwijl er in feite geen zier winst zal geraapt worden integendeel maar kom als je maar denkt dat het beter is

natuurlijk uw redenering zit ook in de mist , de omzetten verdubbelen en de winst halveert... goed hé Dus onze winst stagneert, uw kosten stijgen. Ja 't is gemakkelijk hé oordelen vanbuitenaf

ik wil er nog aantoevoegen: er is geen enkele grootdistributeur geinteresseerd om die distributie te doen aan die prijs dat wij nu werken.
Er is een vestigingswet die de 'vrije concurrentie' aan banden legt..dus zo 'hard' is de concurrentie nu ook weer niet..

Ik meen u een tijd geleden te horen verklaren dat u met gemak 50k/jaar opzij kon leggen..dus zo krap zal het inkomen ook weer niet zijn..
Oud 5 december 2011, 13:38   #107
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is een vestigingswet die de 'vrije concurrentie' aan banden legt..dus zo 'hard' is de concurrentie nu ook weer niet..

Ik meen u een tijd geleden te horen verklaren dat u met gemak 50k/jaar opzij kon leggen..dus zo krap zal het inkomen ook weer niet zijn..
die vestigingswet mijn vriend is een spreidingswet, en ten tweede spreiding wil zeggen dat je zorgt dat er concurrentie is.

En nee mijn zaak draait niet krap, maar daarom moet je ook niet veralgemenen. We gaan eens rekenen op een bierviltje
100.000 dozen verkopen met 2.5 euro marge bvb zul je zeggen wow 250K bruto winst. Inderdaad. Maar dan komt het

50K afschrijvingen. 50k boekhouding - tarificatie - software zeg maar alle kosten - 50K personeel (sommige doenhet met 100K personeel en betalen dan minder belastingen en delen meer met andere hé en hebben het dan minder lastig) Ok er blijft dus 100K over voor die zot die hier zit te werken.

Welk rendement heeft hij op zijn investerng van 1000K ?? aan 3% notionele interest zou hij toch wel 30K moeten verdienen in zijn zaak voor het geld die in zijn zaak zit anders stopt hij beter met werken. Goed hij heeft dus nog 70K over.

Dan werkt hij nog 60u per week 50weken per jaar, dus die gast doet in feite twee full time jobs, of aleluja in personeelskost kost dat 100K. Maar ja die zelfstandige moet zijn 100K maar op eenhoopke gooien met zijn notionele investering en heeft 100K belast/sociale lasten etc aan 50% en hospla er blijft zo'n 50K over.

Dus leg mij nu eens uit welke monopolie winst heb ik hier ??? Volgens mijn berekening heb ik tekort ten opzichte van mijn investering, ofwel werk ik een groot stuk gratis, ofwel brengt mijn investering niets op.... Zo simpel is dat.
Oud 5 december 2011, 13:45   #108
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nu we zijn al akkoord denk ik dat de farmacie ondanks een stijging van omzet zijn winstmarge gehalveerd heeft.
We zijn ook al akkoord denk ik dat de efficientie in de apotheek per afgeleverde dosis verdubbeld is dus dat gaan we ook klasseren.

IK vraag gewoon doe nu hetzelfde bij alle sectoren en bij alle ambtenaren. Ik daag u uit.

EN ten tweede we waren nu uitgebreid aan het analyseren dat apotheken een monopoliewinst hebben, en toch blijkt dat niet juist te zijn . aleluja nummer 2, een sector die volledig tracerebaar werkt, alle fouten in afleveringen met medicatie weet te minimaliseren, en die ondanks haar verdiensten toch permanent tot inleveren gedwongen wordt door de overheid

Ik kan u garanderen onder vandenbroucke, waar de volledige stamboom dokters zijn, is de stamboom dokter gigantisch meer gaan verdienen en zijn de apothekers zogoed als uitgemolken. En ik kan u ook garanderen het melken zit zelfs bij de mutualiteitsapotheken het water aan de lippen.

Er is echt niets meer leuk aan, elke bezuiniging is collega's demotiveren. Apothekers weten dat de grens van bezuinigingen bereikt is bij hen, en weten met enige trots te zeggen jongens doe nu maar hetzelfde.

EN ik weet al op voorhand wt het resultaat zal zijn van Elio: de mensen gaan minder geld hebben, dit zal de consumptie onder druk zetten, 10% minder inkomsten geeft een omzetsdaling van 5 tot 10% naargelang het produkt.

De tweede slag zal extra belastingen en minder afschrijvingen zijn in de apotheek, dus ook daar zullen we nog een domper inonze inkomsten zien, dus reken maar terug 5% minder inkomsten;

Uw personeel zal nog eventjes meer belast worden, dus ook daar reken ik op 5% meer kosten,

EN finaal zal er wel een bezuiniging gezocht worden in de budgetten van de ziekenbond, en daar zie je hoe amechtig we bezig zijn. Een uitgemolken sector nog eens 20% doen inleveren aleluja, ik voorspel dan met plezier enkele faillissementen zoals in de buurlanden wait and see.

Tuurlijk mensen op een buro die geen 1miljoen investeren weten hoeveel je mag verdienen en vinden alles teveel. Bekaert heft 50% return on investement. Vergelijk dat eens met mijn return op mijn investment ??? IK heb nog niet eens 5% en moet er nog voor werken. Dankuwel vakbond dat u vindt dat ik teveel verdiend ik zal het onthouden en stemmen voor de partijen die zorgen dat ik genoeg verdien om mijn zaak levend te houden.

Laatst gewijzigd door brother paul : 5 december 2011 om 13:52.
Oud 5 december 2011, 13:50   #109
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
die vestigingswet mijn vriend is een spreidingswet, en ten tweede spreiding wil zeggen dat je zorgt dat er concurrentie is.

En nee mijn zaak draait niet krap, maar daarom moet je ook niet veralgemenen. We gaan eens rekenen op een bierviltje
100.000 dozen verkopen met 2.5 euro marge bvb zul je zeggen wow 250K bruto winst. Inderdaad. Maar dan komt het

50K afschrijvingen. 50k boekhouding - tarificatie - software zeg maar alle kosten - 50K personeel (sommige doenhet met 100K personeel en betalen dan minder belastingen en delen meer met andere hé en hebben het dan minder lastig) Ok er blijft dus 100K over voor die zot die hier zit te werken.

Welk rendement heeft hij op zijn investerng van 1000K ?? aan 3% notionele interest zou hij toch wel 30K moeten verdienen in zijn zaak voor het geld die in zijn zaak zit anders stopt hij beter met werken. Goed hij heeft dus nog 70K over.

Dan werkt hij nog 60u per week 50weken per jaar, dus die gast doet in feite twee full time jobs, of aleluja in personeelskost kost dat 100K. Maar ja die zelfstandige moet zijn 100K maar op eenhoopke gooien met zijn notionele investering en heeft 100K belast/sociale lasten etc aan 50% en hospla er blijft zo'n 50K over.

Dus leg mij nu eens uit welke monopolie winst heb ik hier ??? Volgens mijn berekening heb ik tekort ten opzichte van mijn investering, ofwel werk ik een groot stuk gratis, ofwel brengt mijn investering niets op.... Zo simpel is dat.
wel serieus rekenen hé..na 20 jaar heb je buiten je netto inkomsten dus ook een vermogen van 1.000k aan investering opgebouwd..
Oud 5 december 2011, 13:53   #110
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wel serieus rekenen hé..na 20 jaar heb je buiten je netto inkomsten dus ook een vermogen van 1.000k aan investering opgebouwd..
Je leent dat bedrag en je bouwt dat bedrag af, een beetje serieus blijven hé, en een gebouw op 30 jaar, uw zulle aan 10jaar, het is een mix van afschrijvsnelheiden, maar niet sneller dan er winst is hoor.En uw geld zit er wel n, als het eruitkomt uw rendement wordt aan 50% belast een notionele afschrijving wordt dat 0% belast

Min amerikaanse collega's verdienen 150K, en de apotheker die de winkelketen beheert heeft dus geen bal monopoliewinst, daar is er gewoon vrije concurrentie

Vakbonden willen toch ook dat het allemaal gekoppeld wordt aan diploma's...

Laatst gewijzigd door brother paul : 5 december 2011 om 14:02.
Oud 7 december 2011, 15:11   #111
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Indien gemeend, dank u. Indien sarcastisch, good one
Vind uw onderschrift hoe dan ook een mooi citaat.
Was/is gemeend.

Laatst gewijzigd door Stingray : 7 december 2011 om 15:11.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be