Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 6 december 2011, 13:17   #41
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Maar toch even de herinnering opfrissen van een zekere mijnheer Vinck (als ik het goed heb) die het ganse vliegende personeel van Sabena wou laten delocaliseren naar Luxemburg....weet u het nog?....
Dat vergeet ik nooit.
pajoske is offline  
Oud 6 december 2011, 13:19   #42
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Behalve als het over een paar miljoen euro's gaat natuurlijk....want dan durven die kerels, hun experts én hun advokaten al eens wakker te worden...zie ook de firma De Gucht....gene zever hé...
dat is een andere league van boekhouders he Fie ... championsleague ... de mannen die de fiscale wetgeving schreven/schrijven waardoor t nu zo complex is dat zij nog meer verdienen ... dixit de vorige leidend ambtenaar vd fiscus bij zijn pensionnering ....
Anna List is offline  
Oud 6 december 2011, 13:20   #43
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Als jij als werknemer met een wagen van de zaak rijdt zijn de kosten die je kan inbrengen toch sowieso lager dan het forfait?
Dat is een grote misvatting. Ik ben overigens bedrijfsleider, maar neem maar gerust aan dat heel wat werknemers beter hun werkelijke beroepskosten zouden aangeven..
Vito is offline  
Oud 6 december 2011, 13:22   #44
pajoske

Standaard

Citaat:
Natuurlijk denkt Capo Rupo dat grote ondernemingen dat niet weten, neen, die zijn te dom en laten zich hier gewoon failliet staken, afromen, belasten, pesten en regulitiseren....ja hoor...die blijven hier uit "overtuiging"...hahahaha...domme Vlaam...
Gij maakt verwijten aan Di Rupo? Denk dat we blij moeten zijn met Di Rupo. NVA had enkel de kleine man aangepakt. Was je daarvan beter geworden?
pajoske is offline  
Oud 6 december 2011, 13:24   #45
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dan is het uw goed recht om geen gebruik te maken van het forfait en uw beroepskosten zelf te gaan bewijzen hé.
Dat weet ik. Dat zal ik ook gaan doen, ik nam die kleine kostjes op mij privé omdat het wel wat extra administratie vraagt: parkeerbonnetjes bijhouden, een pakje printpapier hier, een cartridge daar, een vulpen die verloren gegaan is. Naar schatting zit ik rond de €2000 beroepskosten, wat het net nuttig maakt om ze te gaan bewijzen, al zou ik eventueel ze beter effectief met de vennootschap betalen, vraagt dan een paar minuutjes per dag extra administratie. Kruideniersmentaliteit, ik weet het.
Vito is offline  
Oud 6 december 2011, 13:27   #46
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Dat is een grote misvatting. Ik ben overigens bedrijfsleider, maar neem maar gerust aan dat heel wat werknemers beter hun werkelijke beroepskosten zouden aangeven..
²

maar dan kent ge de fiscus nog niet ...

7 controles op 9 jaar
5 keer bezwaarschrift tegen correcties
4 keer bezwaar zonder verdere argumentatie verworpen

... en welke optie heb je als burger/werknemer dan ? terwijl je pertinent zeker bent gelijk te hebben ? ... je moet zelf de fiscus dagvaarden in eerste aanleg ...

dat gaat dan pakweg over 2000€ bela terug te vorderen per aanslagjaar ...

dan weet je dat je met de rug tegen de muur staat ... ook al heb je de artikels en de voorbeeldberekeningen van de belastingsgidsen erbij ...

kansloos ... Belgie biedt geen rechtszekerheid.

sindsdien breng ik nog slecht een paar niet betwistbare items in...
Anna List is offline  
Oud 6 december 2011, 13:28   #47
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Is er ergens een concrete lijst te vinden hoeveel men voor welke auto zal betalen? Graag een lijst met merk en type apart en daarnaast de prijs van de BIV en andere taksen zodat men niet moet beginnen uitrekenen.
http://www.dailybits.be/item/bereken...bedrijfswagen/
pajoske is offline  
Oud 6 december 2011, 13:56   #48
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
²

maar dan kent ge de fiscus nog niet ...

7 controles op 9 jaar
5 keer bezwaarschrift tegen correcties
4 keer bezwaar zonder verdere argumentatie verworpen

... en welke optie heb je als burger/werknemer dan ? terwijl je pertinent zeker bent gelijk te hebben ? ... je moet zelf de fiscus dagvaarden in eerste aanleg ...

dat gaat dan pakweg over 2000€ bela terug te vorderen per aanslagjaar ...

dan weet je dat je met de rug tegen de muur staat ... ook al heb je de artikels en de voorbeeldberekeningen van de belastingsgidsen erbij ...

kansloos ... Belgie biedt geen rechtszekerheid.

sindsdien breng ik nog slecht een paar niet betwistbare items in...

blijven indienen niet opgeven anna, echt waar niet op uw kop laten zitten, ik dien hier kosten in dat ze groen pissen, en ik ben ook uitermate onfair behandeld, inderdaad, de herenkloten u aan 5000km/u ze belasten u ambtshalve op wat ze denken recht te hebben.

ANders naar een vennootschap gaan, dan kunnen ze niets meer verwerpen, dan moeten ze juist nog een beetje voordeel in natura bij u belasten en klaar is kees;
brother paul is offline  
Oud 6 december 2011, 13:58   #49
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
blijven indienen niet opgeven anna, echt waar niet op uw kop laten zitten, ik dien hier kosten in dat ze groen pissen, en ik ben ook uitermate onfair behandeld, inderdaad, de herenkloten u aan 5000km/u ze belasten u ambtshalve op wat ze denken recht te hebben.

ANders naar een vennootschap gaan, dan kunnen ze niets meer verwerpen, dan moeten ze juist nog een beetje voordeel in natura bij u belasten en klaar is kees;
voor eerste aanleg moette nen advokaat pakken ... dus ofwel pakt ge u nen betaalbare die dan niks van fiscaliteit kent

ofwel pakt ge er ene die er iets van snapt ... maar dan gade moeten opleggen bij wat ge van de fiscus kunt terugwinnen ...

de B-staat heeft dat kien uitgedokterd jong ...

de B-fiscaliteit is een efficient georganiseerd systeem van rechtsonzekerheid voor burgers en kleine bedrijven.
Anna List is offline  
Oud 6 december 2011, 14:24   #50
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
voor eerste aanleg moette nen advokaat pakken ... dus ofwel pakt ge u nen betaalbare die dan niks van fiscaliteit kent

ofwel pakt ge er ene die er iets van snapt ... maar dan gade moeten opleggen bij wat ge van de fiscus kunt terugwinnen ...

de B-fiscaliteit is een efficient georganiseerd systeem van rechtsonzekerheid voor burgers en kleine bedrijven.
Uiteraard. Dit is het rechtstreekse gevolg van het economisch interventionnisme door de politiek. Afnemen van wie wat door hard werk verdient en spaart en uitdelen aan zichzelf en meermaals een menigte onbekwamen, die een ideaal kiespubliek vormen.

De hoge aanslagvoeten maken alles kapot en daarom zijn er allerlei uitzonderingen nodig omdat anders het boeltje meteen de fles opgaat. Vandaar ook de ingewikkeldheid en de blijvende onrechtvaardigheden. Daarom is een lage 'flat tax' vanaf een behoorlijke belastingvrije ondergrens zonder aftrekmogelijkheden zo efficiënt en eerlijk. Het is het enige systeem, dat werkelijke grootverdieners doet betalen omdat het hen een beroep op ontwijking onmogelijk maakt.
fcal is offline  
Oud 6 december 2011, 14:44   #51
pajoske

Standaard

Citaat:
2
pajoske is offline  
Oud 6 december 2011, 14:51   #52
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
yep!
....en de eventuele fiskale advokaat die trek je ook nog eens af...en ni gaan pissen zonder er een briefke voor te vragen....ik heb met veel schade en schande geleerd dat dit een nogal lukratieve hobby is....elke week een uurtje boekhouden en papierkes bijhouden....
Oud 6 december 2011, 14:53   #53
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
yep!
....en de eventuele fiskale advokaat die trek je ook nog eens af...en ni gaan pissen zonder er een briefke voor te vragen....ik heb met veel schade en schande geleerd dat dit een nogal lukratieve hobby is....elke week een uurtje boekhouden en papierkes bijhouden....
dat is t m just ... t systeem is gecreëerd om u den indruk te geven dat ge 'nog goed af' zijt ...
Anna List is offline  
Oud 6 december 2011, 14:54   #54
Fieseler

Standaard

Citaat:

niet echt hoor...als wij vlamingen wat kl*ten aan ons lijf hadden dan zouden wij een paar dossiers samenvoegen en daarmee naar eerste aanleg gaan....het jaar erna voor hetzelfde de fiskus aanklagen wegens systematiek in zijn "justitieel behandelde" malverstatie...'t zou rap gedaan zijn denk ik...
Oud 6 december 2011, 14:55   #55
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
niet echt hoor...als wij vlamingen wat kl*ten aan ons lijf hadden dan zouden wij een paar dossiers samenvoegen en daarmee naar eerste aanleg gaan....het jaar erna voor hetzelfde de fiskus aanklagen wegens systematiek in zijn "justitieel behandelde" malverstatie...'t zou rap gedaan zijn denk ik...
weette gij wel hoeveel tijd ik daar al had ingestoken ???

echt, ni meer met mij.

ik zal nu wel gewoon ontduiken ipv kompleet legaal ontwijken. allemaal zoveel last ni mee.

Laatst gewijzigd door Anna List : 6 december 2011 om 14:55.
Anna List is offline  
Oud 6 december 2011, 15:22   #56
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
weette gij wel hoeveel tijd ik daar al had ingestoken ???

echt, ni meer met mij.

ik zal nu wel gewoon ontduiken ipv kompleet legaal ontwijken. allemaal zoveel last ni mee.
ik geef hier al mijn kado's aan de klanten aan, zit die klootzak ze allemaal eruit te gooien... 50%. T'zal waar zijn, firma's geven 1+1 en dat schrijf ik hier allemaal mooi in en t'is weer niet goed, die zot. Ik heb bewijzen dat ik ze weggegeven hebt en mijnheer zit dat eruit te gooien. Ik zal ze de volgende zo geven en gedaan, zonder bewijzen.

Laatst gewijzigd door brother paul : 6 december 2011 om 15:25.
brother paul is offline  
Oud 6 december 2011, 15:42   #57
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Hoe Di Rupo Autotaks ontwijken?
Koop een bakfiets.
drosophila is offline  
Oud 6 december 2011, 15:47   #58
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Koop een bakfiets.
ja een fiets mag je nog altijd 150% afschrijven denk ik, of is dat nu ook al geschrapt
brother paul is offline  
Oud 6 december 2011, 18:51   #59
Fieseler

Standaard

Citaat:
ik geef hier al mijn kado's aan de klanten aan, zit die klootzak ze allemaal eruit te gooien... 50%. T'zal waar zijn, firma's geven 1+1 en dat schrijf ik hier allemaal mooi in en t'is weer niet goed, die zot. Ik heb bewijzen dat ik ze weggegeven hebt en mijnheer zit dat eruit te gooien. Ik zal ze de volgende zo geven en gedaan, zonder bewijzen.
fout fout fout....typisch Vlaam....neen....de namen opschrijven van de mensen die hun kado hebben gehad...met een paar vrienden (op internet?) afspreken wanneer men waar en hoe laat samen is gaan eten om over uw firma te spreken....al die briefkes aangeven en weigeren om de helft eruit te gooien...papier produceren van de inhoud van de gesprekken en de reden waarom....en namen opschrijven, plaats, datum, reden, omstandigheid...en bij de controle onmiddellijk vertellen dat er zeker een gerechtelijk dossier wordt opgesteld...de fiscus uitputten in plaats van te gaan lopen...dat is wat de grote firma's doen...en zij steken daar een pak geld mee in hun zak...ik wed dat als er in elke porvincie zo'n vijfhonderd die hards rondlopen de fiscus onmiddellljk weet wie wel en wie niet controleren...vergeet niet dat dat ambtenaren zijn...en zeker geen dommerikken...
Oud 6 december 2011, 19:12   #60
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Binnen een paar dagen of weken heb ik een nieuwe wagen.
Daarmee ontloop ik al het wegvallen van de ecobonus en de verhoogde nummerplaattaks.
Ik ga zoveel mogelijk taksen ontwijken.
Deze regering doet immers haar plicht niet.
Als ze werkelijk de bevolking wil overtuigen dat iedereen moet besparen, hadden ze :

* de Senaat afgeschaft
* een slanke regering van maximaal 7 ministers, zonder staatssecretarissen gemaakt.

Zij hun zakken vullen, en wij besparen ?
Ik zal zoveel mogelijk die zakkenvullers ontlopen.
Weg met Di Rupo !

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be