Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 8 december 2011, 23:09   #81
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Nee, deze draad gaat over de NVA perceptie van hoe een journalist de Grote Roerman BDW mag ondervragen.
Nope, lees de openingpost! Het gaat over de deontologische fout(en) die de Vilder BEWUST maakte!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 8 december 2011, 23:10   #82
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Nope, lees de openingpost! Het gaat over de deontologische fout(en) die de Vilder BEWUST maakte!
Volgens de NVA-deontolgie? Ik zag het interview twee maal.
Angstaanjagende deontologie, daar bij de NVA, zoiets als Radio Moskou in zijn 'schoonste' dagen?

Laatst gewijzigd door filosoof : 8 december 2011 om 23:15.
filosoof is offline  
Oud 8 december 2011, 23:13   #83
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Post eens een transcript.
Hier is een permalink:

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...8992/1.1172354

Nogal tendentieus inderdaad van De Vilder.

Laatst gewijzigd door Liederik : 8 december 2011 om 23:16.
Liederik is offline  
Oud 8 december 2011, 23:13   #84
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Welnee, je bent abuis. Bart De Wever ging zelf aan de kant staan.
inderdaad. http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111112_039
filosoof is offline  
Oud 8 december 2011, 23:14   #85
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Tja, dat jullie er een eigen deontologie op nahouden dat heeft het België van de laatste 100 jaar bewezen!

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 8 december 2011, 23:19   #86
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Tja, dat jullie er een eigen deontologie op nahouden dat heeft het België van de laatste 100 jaar bewezen!
Niet die van Radio Moskou in zijn 'schoonste' dagen, zoals de NVA-ers zouden willen? Wat spijtig, zeg.
filosoof is offline  
Oud 8 december 2011, 23:29   #87
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
C'est pour cela que j'ai conseillé �* Elio dans sa note de gérer le communautaire de manière �* amener le CD&V �* la table de négociation et l'économique de manière �* séduire l'Open-VLD. La N-VA seule, perd de sa relevance. Elle seule profitera du chaos.
http://www.lesoir.be/actualite/belgi...ver-850028.php

Rik Van Cauwelaert in Knack:
' Tekenend voor de politieke vertoning van de afgelopen dagen was het interview met SP.A-voorzitter Caroline Gennez dat de krant Le Soir in haar weekendeditie publiceerde. ‘De N-VA wil de politieke wereld op twee niveaus klem rijden’, verklaarde Gennez. ‘Daarom heb ik Elio Di Rupo de raad gegeven in zijn nota het communautaire zodanig te behandelen dat de CD&V aan de onderhandelingstafel wordt gebracht, gecombineerd met een economisch luik om Open VLD te verleiden. Zodra de N-VA alleen staat, verliest ze elke relevantie.’

Elio Di Rupo – als hij en zijn medewerkers daar al niet zelf op waren gekomen – leverde een nota af die erop voorzien was om zonder de N-VA te worden uitgevoerd. Waarna gebeurde wat moest gebeuren: de N-VA zei inderdaad nee. Alleen deed die partij dat sneller dan verwacht.

Maar in hetzelfde interview met Le Soir zei Gennez behoorlijk boos te zijn op Bart De Wever omdat die nee zei tegen Elio Di Rupo. Want dat is volgens haar heel slecht ‘voor de portefeuille van de mensen en voor de jongere generatie’. Een vreemde redenering, want het was kennelijk toch de bedoeling dat de N-VA nee zou zeggen op Di Rupo’s nota. '

En niet te vergeten Wouter Beke die in Terzake zijn neen mocht gaan uitleggen aan Kathleen Cools, en voortdurend (dik tegen haar zin, want ze fietste er voortdurend omheen) suggereerde dat di Rupo's nota niet diegene was die Beke met hem en Dewever had afgesproken tijdens Bekes opdracht als verduidelijker, en in die mate was aangepast dat het hem leek dat het opzettelijk werd gedaan om NVA er af te fietsen.

Systemke Systemke toch.
Denk je nu écht dat we vergeten?
stuyckp is offline  
Oud 8 december 2011, 23:30   #88
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Niet die van Radio Moskou in zijn 'schoonste' dagen, zoals de NVA-ers zouden willen? Wat spijtig, zeg.
Als ik je posts hier bekijk ken je nochtans weinig van deontologie. Moeilijke vragen mogen, moeten zelfs maar woorden verdraaien is not done.
Gwyndion is offline  
Oud 8 december 2011, 23:58   #89
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Gaat het om dit? http://www.deredactie.be/permalink/1.1172354
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 9 december 2011, 00:03   #90
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

WTF?! Eens bekeken.... Man man man constant woorden verdraaien dat het een lieve deugd is en constant proberen te onderbreken
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 9 december 2011, 00:05   #91
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Inderdaad! Schandalige journalistiek! En dat zou niet aangeklaagd mogen worden volgens onze Walgicisten!

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 9 december 2011, 00:36   #92
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
WTF?! Eens bekeken.... Man man man constant woorden verdraaien dat het een lieve deugd is en constant proberen te onderbreken
Vergelijk dat eens met het interview met Di Rupo, dat ingestudeerde nummertje waar De Vilder bijna op zijn schoot kwam zitten. Filosoof zit er niet ver af met zijn verwijzing naar Radio Moskou.
Herr Oberst is offline  
Oud 9 december 2011, 01:03   #93
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Vergelijk dat eens met het interview met Di Rupo, dat ingestudeerde nummertje waar De Vilder bijna op zijn schoot kwam zitten. Filosoof zit er niet ver af met zijn verwijzing naar Radio Moskou.
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...8810/1.1163116

Ook dit interview met De Croo en Tobback mag er wezen.
Brave voorzetvraagjes, de gasten netjes en lang laten uitspreken en dit wordt begeleid met instemmende kopknikjes door De Vilder.
Kortom een "kritisch" interview door een Brt-ambtenaar in de stijl van de programma's "door Derden" zaliger.
Wat een verschil met de aanpak Van De Wever.(vergelijk maar eens)
Maar ja, dat is momenteel ook de vijand.

Laatst gewijzigd door Anselmo : 9 december 2011 om 01:10.
Anselmo is offline  
Oud 9 december 2011, 02:15   #94
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Hier is een permalink:

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...8992/1.1172354

Nogal tendentieus inderdaad van De Vilder.
Ik heb het filmpje even bekeken.

• De Wever poneert zijn standpunt gevat en met verve, weliswaar in een soort dialectisch Nederlands (Antwerps ?) dat evenwel verstaanbaar is (zelfs voor mij), dus tot daar zit het goed. Dat hij dit in een televisieprogramma doet op dergelijke qua kledij onverzorgde wijze vind ik echter volstrekt onbegrijpelijk : de man heeft zeer dringend advies en begeleiding nodig voor wat zijn publiek voorkomen betreft.

• De jongen die De Wever suggestieve vragen stelt, deze eventjes laat spreken, en hem dan onderbreekt middels een eigen tegengesteld antwoord, heeft van TV-journalistiek niet de minste kaas gegeten. Dat uw TV-zenders misschien niets beters kunnen krijgen lijkt mij geen afdoend excuus (zie hierna).

• Telkens wanneer ik naar dergelijke fragmenten van uw Vlaamse zenders kijk, valt het mij op hoe onwaarschijnlijk amateuristisch – zeg maar gerust lachwekkend slecht - er bij jullie TV wordt gemaakt. Ik begrijp natuurlijk wel dat het om een zeer beperkt bereik gaat (een miljoen kijkers is bij jullie al erg veel, naar het schijnt) en dat daar derhalve petieterige budgetjes bij te pas komen, maar zelfs dan moet het mogelijk zijn om een minimum aan kwaliteit te bieden. Niet, dus.
Gwylan is offline  
Oud 9 december 2011, 02:34   #95
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Naaah...
Ik blijf erbij, de uitdrukking "een poepje laten ruiken" en homo-journalist in één en dezelfde zin vermelden geeft overduidelijk blijk van een seksuele ondertoon.

Niet dat ik er iets op tegen heb hé, ieder zijn eigen meug.
Ik constateer het alleen maar.
IK beloof u dat ik er u niet meer attent op zal maken, zodat u het forum nog lang deelgenoot mag maken van uw wilde fantasiëen betreffende onder andere een homo-journalist van wie ik niet eens wist dat ie het was en een onduidelijke verwijzing naar een uitdrukking die toevallig toch wel de focus legt op het menselijke achterwerk.
Ik vond het interview van Wim ook niet kunnen, maar dit kan ik ook niet smaken

Laatst gewijzigd door Miguelito : 9 december 2011 om 02:35.
Miguelito is offline  
Oud 9 december 2011, 06:05   #96
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Wat? Een journalist die een politicus vuur aan de schenen legt, mag dat wel?
Nee. Bij een politicus van de NVA is dat verboten!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 9 december 2011, 06:18   #97
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Inderdaad, nog nooit heb ik een journalist zulk een zware beroepsfout bewust zien maken als Wim De Vijlder deze avond in het nieuws van 19.00 uur. Ik nodig iedereen uit om dit te checken op www.deredactie.be. Het was gewoon crapuleus en dat schrijf ik in volle besef dat dit een vrij zware term is. Maar een mildere term vind ik hier niet toepasselijk. Die kerel hoort eens flink op zijn plaats gezet te worden. Het is overigens niet de eerste maal dat ik dat ventje die truc zie toepassen. Vorig jaar heeft hij er zich ook aan bezondigd. Jammer genoeg kan ik mij de preciese omstandigheden niet meer herinneren, behalve dan dat ik stom verbaasd er zat op te kijken. Hij had deze maal evenwel buiten de waard gerekend. Bart De Wever is onvoorstelbaar alert en nog vóór De Vijlder zijn zin helemaal had afgemaakt schoot zijn gesprekspartner bliksemsnel terug met een scherpe waarschuwing dat hij niet moest proberen zijn woorden te verdraaien. Wat De Vijlder ons deze avond heeft laten zien is een van de meest opvallende uitingen van arrogante en ongeneerde VRT-partijdigheid. Typisch voor Walgië.
Wat een gezever zeg! De Vilder legt op perfecte wijze de achterbaksheid van De Wever bloot. Hopelijk is het voor kijkend Vlaanderen nu voor eens en voor altijd duidelijk dat het wel degelijk De Wever was die uit de onderhandelingen stapte en dat hij niet "aan de kant werd gezet". Wim De Vilder liet ook duidelijk zien hoe De Wever zich achter Europa verschuilt om de index af te schaffen en hoe hij rond de pot draait over het ontslaan van ambtenaars.

Maar ik kan er wel inkomen dat de NVA'ers op dit forum het niet leuk vinden wanneer hun boegbeeld zo te kijk wordt gezet.

Chapeau voor Wim De Vilder!
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Raf is offline  
Oud 9 december 2011, 06:28   #98
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Angstaanjagende deontologie, daar bij de NVA, zoiets als Radio Moskou in zijn 'schoonste' dagen?

Journalisten die zich kritisch durven uitlaten tegenover Die Partei, moeten verdacht gemaakt worden, beschimpt worden en - als het even kan - ontslagen worden...

Citaat:
Raf is offline  
Oud 9 december 2011, 07:14   #99
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Wat een gezever zeg! De Vilder legt op perfecte wijze de achterbaksheid van De Wever bloot. Hopelijk is het voor kijkend Vlaanderen nu voor eens en voor altijd duidelijk dat het wel degelijk De Wever was die uit de onderhandelingen stapte en dat hij niet "aan de kant werd gezet". Wim De Vilder liet ook duidelijk zien hoe De Wever zich achter Europa verschuilt om de index af te schaffen en hoe hij rond de pot draait over het ontslaan van ambtenaars.

Maar ik kan er wel inkomen dat de NVA'ers op dit forum het niet leuk vinden wanneer hun boegbeeld zo te kijk wordt gezet.

Chapeau voor Wim De Vilder!
Omgekeerde wereld
hurricane is offline  
Oud 9 december 2011, 07:15   #100
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht

Journalisten die zich kritisch durven uitlaten tegenover Die Partei, moeten verdacht gemaakt worden, beschimpt worden en - als het even kan - ontslagen worden...
Jaja....en we hebben een onpartijdige openbare zender.
En Sinterklaas bestaat ...
hurricane is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be